Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, blejzu napisał:

Chcialbym tez zaznaczyc, ze oba te elementy sa w Outbacku :) Teleskop maski przydal mi sie moze 2 razy ale sciemniajace lusterka sa spoko i troche dziwne, ze ich nie ma w Forku.

W moim Forku teleskop też jest i w poprzednim Outbacku był a lustereczko samo ściemniające miałem w Seacie Leon z 2004. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Dzik44 napisał:

Spoko.., lepszy roczny, używany taki, niż te nowe powolniaki...;)

 

Pewnie i nowego dałoby radę (np. dealer mógłby na siebie zarejestrować i takiego sprzedać), ale 

 

37 minut temu, aflinta napisał:

Doliczą cło, akcyzę, VAT i nie wiem czy będzie to takie atrakcyjne.

 

Nie bez powodu nikt nie ściąga nie-bitych aut stamtąd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lisek napisał:

 

Przyjzalem sie ofercie samochodow dla ludu czyli Skody. Z zalacznika wynika przykry wniosek. Patrzac na suche liczby (a nie “subiektywne odczucia”) “najszybsze” oferowane dzis Subaru tj e-boxer lub OBK moga konkurowac z najslabsza z tym zestawieniu Octavia.

 

Te osiągi wersji 1.0 i 1.5 TSI (bez wersji 2.0 TSI bo to inna liga) są chyba przy aucie z kierowcą. Wystarczy że włączysz klimatyzację i już masz muła do momentu włączenia się sprężarki. Do tego spróbuj założyć box dachowy i zapakować 3 pasażerów:) Miałem auto z 1.4 TSI i są to moje osobiste spostrzeżenia, a 1.5 TSI to jest ta sama konstrukcja. W OBK 2,5 mam licznikowe 9,5 do 100 ale jak założę box i wezmę pasażerów (co właśnie uczyniłem) osiągi są minimalnie słabsze. Przez stały 4x4 i CVT auto może tracić przy samym ruszaniu, ale jeśli chodzi o dynamikę samej jazdy i rzeczywistą moc to nie ma najmniejszego porównania. Spalanie OBK przy 140 km/h jest dokładnie takie same jak w Skodzie Yeti 4x2, manual, 1.4 TSI. Kiedy była wersja 1.8 TSI 4x4 automat, auto na mieście paliło realnie ok. 12 litrów samej benzyny, nie licząc oleju, a miało 156 KM i przyspieszenie lepsze o 1 - 1.5 sek. od OBK. Jeśli chcemy porównywać rzeczy porównywalne, to weźmy przynajmniej auta z silnikiem 2.0 TSI, DSG i 4x4, ale te są znacznie droższe od odpowiedników Subaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dyrekcja napisał:

A tak z czystej ciekawości - gdzie konkretnie ?

O ile mnie pamięć nie myli, to niejako "od zawsze" mówiliśmy o bezpieczeństwie ( patrz SJS, akcja Siemanko, bezpieczny kierowca itd ), także w powiązaniu ze stałym napędem wszystkich kół, oraz o najogólniej pojętej przygodzie.

Jedno z naszych pierwszych ogłoszeń miało tytuł "bezpieczna przygoda" - to bodajże w 2000 roku :)

Nawet kierowcy rajdowi byli zobligowani do aktywnego uczestnictwa w promowaniu bezpieczeństwa, oraz udziale w Zlocie Plejad.

Jedyne ogłoszenie, które bezpośrednio "promowało" dynamikę samochodu pochodzi sprzed wielu lat. Wówczas w ramach małego cyklu "Subaru ostrzega"  mieliśmy ogłoszenie ( bazujące na faktycznych pomiarach dokonanych w teście ) reklamujące STI o treści : Subaru ostrzega ! Nowy STI przyspiesza w warunkach miejskich od zera do mandatu w 2,4s . Jako że wówczas ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosiło 60km/godz, a w Warszawie 50 było jeszcze uzupełnienie : Uwaga - w mieście stołecznym można zdobyć mandat już po 1,9s.

Sam nigdy nie ukrywałem, że - gdy jest to dozwolone i bezpieczne - lubię pojechać szybciej.

Ale nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek sugerował ( czy na Forum, czy za pośrednictwem reklam) że "tak należy żyć".

No ale cóż, pamięć jest zawodna - stąd liczę na Pańską pomoc :hi:

 

Z góry dziękuję !

Jak już inni forumowicze napisali mam na myśli nie działania SIP ale image całej marki jaki swego czasu był rozpowszechniany.

 

 

 

Poza tym, jak zresztą podkreślają niektóre reklamy Subaru, osiągi są elementem zwiększającym bezpieczeństwo :) 

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kristofor napisał:

Te osiągi wersji 1.0 i 1.5 TSI (bez wersji 2.0 TSI bo to inna liga) są chyba przy aucie z kierowcą. Wystarczy że włączysz klimatyzację i już masz muła do momentu włączenia się sprężarki. Do tego spróbuj założyć box dachowy i zapakować 3 pasażerów:)

 

No cóż moje spostrzeżenia są odwrotne, nowoczesny silnik o pojemności 1,5 z turbo ma momentu więcej niż Twój OBK (o moim 2.0 w XV nie wspominając) i ewidentnie przy większym obciążeniu radzi sobie lepiej z autem tam, gdzie NA zaczyna zdychać. Oczywiście wtedy spalanie mocno w górę ale coś za coś

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

No cóż moje spostrzeżenia są odwrotne, nowoczesny silnik o pojemności 1,5 z turbo ma momentu więcej niż Twój OBK (o moim 2.0 w XV nie wspominając) i ewidentnie przy większym obciążeniu radzi sobie lepiej z autem tam, gdzie NA zaczyna zdychać. Oczywiście wtedy spalanie mocno w górę ale coś za coś

Pelna racja na korzysc TSI. Jade do Wloch na wakacje i mam lekkie obawy jak poradzi sobie OBK z 4 osobami i pelnym bagaznikiem i ew boxem. Do miejskiego turlania sie zastrzezen dynamicznych nie mam.

Alternatywa jest XT ale duzo wieksze spalanie.

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można skodzinę porównywać z subaru , zwłaszcza napęd 4x4 który jest w skodzie tylko marketingowy. Poza tym w subaru wszystkie systemy bezpieczeństwa są w cenie, w skodzie za każdy asystent pasa, aktywny tempomat itp trzeba słono płacić.
Tez myślałem ze brak siłowników przedniej klapy to minus, ale tylko do czasu jak w nowym forku otworzyłem przednia klapę i uniosłem, wazy to co nic, nie jest to ciężki kloc blachy jak w skodzie,czy volvo.
Fotochromatyczne lusterko ze względu na bezwładność czasu reakcji tez ma wady, a w klasycznym jest taki klasyczny przełącznik -efekt taki sam
Mam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, radiolog napisał:


Mam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz wiele racji. Silnikowo mocnej Skody, choćby SuperB nie ma z czym porównać w Subaru. Paleta modeli i silnikow rożna. 
A co do „zazdrosnej konkurencji”... nie wiem jak Wasze odczucia, ale ja mam wrażenie, ze obecnie mało który sprzedawca samochodów  ma większe pojecie o swoim produkcie, a co dopiero o konkurencji. Nawet jak przyjmujemy, ze maja „trole” na forach, to przy znikomej podaży Subaru w PL zapewne większość konkurencji nawet nie wie o istnieniu tej marki, a już na pewno nie traktuje jej jako kluczowego konkurenta. Ot, niszowa w PL marka z problemami wywołanymi przez normy emisji spalin, do tego prywatnie importowana. Dla koneserów i fanów. 

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radiolog napisał:

Nie wiem jak można skodzinę porównywać z subaru , zwłaszcza napęd 4x4 który jest w skodzie tylko marketingowy.

 

Tak mówią miejskie legendy. Też w nie kiedyś wierzyłem. 

Aż kupiłem żonie skodzinę 4x4 a jak sprzedałem OBK, to wybrałem inną markę z "protezą" (wg. tego forum) napędu 4x4.

I teraz z autopsji mogę powiedzieć - że z całej tej trójki najsłabszy napęd w normalnym użytkowaniu - przy ruszaniu choćby na mokrym miał OBK - najpierw mielił przodem dopiero po zastanowieniu dopinał tył. Tak wiem - nie do pomyślenia w Subaru z manualnem.

Moje aktualne auto poza tym, że pozbawione jest tych efektów specjalnych, jak trzeba to przyspiesza tak jak Forek XT SG, pali tyle co OBK a hamuje jak chyba żadne fabryczne Subaru w historii. 

 

Godzinę temu, radiolog napisał:

Mam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja.

 

Jestem wieloletnim fanem plejad i strasznie mi żal, że to co ogarnęli inni, jest nieosiągalne w żadnym modelu Subaru - przynajmniej w Europie. 

 

Godzinę temu, radiolog napisał:

Fotochromatyczne lusterko ze względu na bezwładność czasu reakcji tez ma wady, a w klasycznym jest taki klasyczny przełącznik -efekt taki sam

 

Cały bajer polega na tym, żeby fotochromatyczne były te zewnętrzne. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

przy znikomej podaży Subaru w PL zapewne większość konkurencji nawet nie wie o istnieniu tej marki, a już na pewno nie traktuje jej jako kluczowego konkurenta

Naiwne myślenie. Inaczej duże koncerny nie wykupywałby technologii i małych marek.

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Silnikowo mocnej Skody, choćby SuperB nie ma z czym porównać w Subaru

Nie wiem o jakiej skodzie mowa.....ale Legacy XT począwszy od niższej ceny na skończywszy na jakości jest o dwie klasy wyżej od tandetnej skody 2.0 TSI 4x4. 

Z papierowymi osiągami skody też by nie szafował. Jakiś czas temu, tutaj, na trasie Łódź-Piotrków Tryb. miałem możliwość przekonać się co znaczy "mocna" skoda octavia V RSsssss w zestawieniu ze spokojnym Legacem 3,6. Słowem skoda = nudy.

I proszę, jak czytam post, z wątpliwościami, że nie wiadomo czy objuczonym OBK2.5 można się wybrać na wakacje, to autorowi mogę tylko współczuć, że nie jeździł fiatem 126p i nie wie co to prawdziwa podróż w kanikułę i polecić National Lampoon's Vacation jako wakacyjny poradnik.

11 godzin temu, GREGG napisał:

No cóż moje spostrzeżenia są odwrotne, nowoczesny silnik o pojemności 1,5 z turbo ma momentu więcej niż Twój OBK

Jak uzyskasz właściwą temp. pracy jednostki. Jak zaczniesz z miejsca piłować to 1,5 będzie na moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Xawery1939 napisał:

I proszę, jak czytam post, z wątpliwościami, że nie wiadomo czy objuczonym OBK2.5 można się wybrać na wakacje, to autorowi mogę tylko współczuć, że nie jeździł fiatem 126p i nie wie co to prawdziwa podróż w kanikułę i polecić National Lampoon's Vacation jako wakacyjny poradnik.

 

Oczywiscie ze mozna ale pytanie jak komfortowa to bedzie jazda jezeli 140 km/h na tempomacie to bedzie max mozliwosci bo powyzej tego jest meczarnia osiagowa i absurdalne spalanie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, spawalniczy napisał:

Moje aktualne auto poza tym, że pozbawione jest tych efektów specjalnych, jak trzeba to przyspiesza tak jak Forek XT SG, pali tyle co OBK a hamuje jak chyba żadne fabryczne Subaru w historii. 

Możesz zdradzić co to za perpetuum mobile. Tesla 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lisek napisał:

Oczywiscie ze mozna ale pytanie jak komfortowa to bedzie jazda jezeli 140 km/h na tempomacie to bedzie max mozliwosci bo powyzej tego jest meczarnia osiagowa i absurdalne spalanie.

Nie będzie aż tak komfortowa....jak w produktach producentów premium jak Lexus, Mercedes....ale to kompromis jak przystało na solidną średnia klasę family SUV 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Xawery1939 napisał:

Jak uzyskasz właściwą temp. pracy jednostki. Jak zaczniesz z miejsca piłować to 1,5 będzie na moment.

 

Być może, ale tego się nie obawiam, jako świadomy user nie piłuję na zimno nawet swoich N/A ;) Zresztą benzyniaki szybko się nagrzewają, a brak mrozów jeszcze bardziej likwiduje problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Nie będzie aż tak komfortowa....jak w produktach producentów premium jak Lexus, Mercedes....ale to kompromis jak przystało na solidną średnia klasę family SUV 

Nie chodzi o marki premium a o ciut wiecej pod maska Subaru np H6 lub DIT albo nawet ciut mocniejsze NA np 2,5 DI 186 KM jak w USA .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Michał W. napisał:

Też trudno mi zrozumieć, że dla kogoś ważniejsze są np. teleskopy maski czy ściemniające się lusterka od napędu lub prowadzenia auta. Dla mnie te elementy to tylko dodatki ale wiem, że każdy ma inne potrzeby i np. mój dobry kolega posiadający Peugeota 3008 na przejażdżce moim Foresterem interesował się głównie jego mutimediami. 

Hehe jakie dodatki? Do auta za 180 tys. zł ? To w służbowej Fabi 1.0TSI mam to wszystko. Te tzw 'dodatki' powinny być standardowym wyposażeniem każdego modelu, szczególnie, że w XT MY16 teleskopy do maski sa  a lusterka fotochrom miałem już w Volvo w modele z 2000 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...