Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Lisek napisał:

Najgorsza jest klamka,ni to plastik ni to chrom.Zwykła czarna by uszła. Bardzo fajnym materiałem pokryte są relingi,szaro czarny lekko chropowaty.Fajnie by wygladal na klamkach.

Amatorzy. Przecież wiadomo ze najładniejszy Forek to upaćkany Forek. Te klamki będę widział tylko przy odbiorze auta z salonu :superhero:

 

:P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

ja jezdzilem nowym Forkiem chyba jeden z pierwszych ludzi na Forum i dla mnie najwazniejszy "jeden jedyny" minus to nawet nei silnik, a sama koncepcja auta - nowy Forek, imho, za bardzo upodobnil sie do OBK (przynajmniej do obecnego), wczesniej to byly dosc rozne auta, a teraz zbyt podobne do siebie...

 

 

No właśnie. Pamiętam, że już kiedyś były dylematy (sam taki miałem) czy kupić forka czy Obk i zawsze każdy mówił że to dwa różne auta - obk wszystko ciut lepszej jakości, zdecydowanie lepsza opcja na trasy a forek mniejszy, zgrabniejszy, trochę bardziej toporny w środku ale do miasta znacznie lepszy, bardziej kompaktowy, a w wersji XT to już wogóle super bo i pobawić się można :) A teraz.... kurde czym one się różnią ?Forek już nie jest autem do którego pakujemy się w ubłoconych gumiakach, przez zwisy stracił swoją przewagę w gorszych warunkach nad obk..... to już chyba jedynym kryterium wyboru będzie cena. No chyba że obki będą u nas w wersji XT to sytuacja będzie jasna. Trochę szkoda bo obk nadal jest czym był a forek zrobił się bardziej nijaki. Cieszę się, że nie muszę teraz kupować auta, mam nadzieję że za rok, dwa będą poprawione Forki i wyjdą w wersji eXT albo jeszcze lepiej eXT STI :D

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się ale w 5 generacji Forestera nie ma co spodziewać się jakiś nowinek silnikowych oprócz aktualnego E-Boxera. OBK XT pewnie też szybko nam wybiją z głowy :) a później pozostanie nadzieja w Levorga 1.8T którego pewnie też nie zobaczymy u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

Mogę się jedynie domyślać , że firma robiła badania wśród ewentualnych nabywców  jaka jest ich wizja i czego oczekują od samochodu i na tej podstawie powstał nowy model Forestera czy OBK . Na słuszność wybranej drogi wskazuje doskonała sprzedaż aut Subaru na świecie . Można powiedzieć , strzał w dziesiątkę :) Prawdopodobne jest , że polskich użytkowników nie brano pod uwagę ze względu na bardzo wysokie wymagania i specyficzne potrzeby.;) Co do Pana pytania , do kogo nie pasuje , to uważam , że np. do mnie nie pasuje BMW i Mercedes a do moich niektórych znajomych bardzo pasuje ( poważnie ):) i tu warto się zastanowić jakie są nasze marzenia a jakie  potrzeby bo może się zdarzyć , że Subaru obu tych warunków nie spełnia :coffee:

 

Dziekuję za odpowiedź. Nadal nie wiem co prawda jaki to użytkownik kupuje, ale ważne, ze kupuje. Ma Pan np statystyki ze swojego salonu lub PL? Grupa wiekowa, poziom dochodu, ilość osób w gospodarstwie domowym, prywatnie czy na firmę, leasing czy gotówka, miejsce zamieszkania etc. Pewnie nie, bo chyba mało kto takie statystki prowadzi, szczególnie w dobie rodo. 

Patrząc na europejską ofertę Subaru mam wrażenie, ze firma nie chciała do końca odpuścić tego rynku (jak to zrobiło Infiniti), a mając od lat technologie e-boxer wrzuciło ja do Europy żeby utrzymać poziomy emisji flotowej. Fajnie, ze zostali, zawsze większy wybór dla klienta. 

Sam jestem ciekaw nowego OBK, który wydaje się być bardzo kompletnym autem z poziomem wykonania istotnie wyższym niż obecny. Nowy Forester zupełnie do mnie „nie gada”,podobnie jak Honda CRV. Ihmo auta stworzone do dowożenia dzieci do przedszkola z domku pod miastem przez Panią domu. Bez emocji, ale bezpiecznie, wygodnie i w miarę ekonomicznie. Bez obrazy dla nikogo, to tylko taka moja percepcja. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Tsunetomo napisał:

Pewnie nie, bo chyba mało kto takie statystki prowadzi, szczególnie w dobie rodo. 

Prowadzenie takich statystyk to raczej konieczność, dlatego są wszelkiej maści ankiety ;) Odnośnie rodo - podpisuje się w różnych miejscach dziesiątki stron różnych papierków ;) 

 

EDIT: o ile mnie pamięć nie myli, to @Dyrekcja pisała swego czasu, że klientela Subaru to ludzie wykształceni, czyli kulturalni (chyba sam się z tym znakiem równości nie zgodziłem ;)).


Mnie bardziej ciekawi rozkład wiekowy w rozbiciu na modele.

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Nowy Forester zupełnie do mnie „nie gada”,podobnie jak Honda CRV. Ihmo auta stworzone do dowożenia dzieci do przedszkola z domku pod miastem przez Panią domu.

 

I właśnie ta grupa klientów decyduje o rosnącej sprzedaży, szczególnie w USA. Doraźnie słupki rosną. Wszyscy w firmie zadowoleni - poklepują się po plecach. Uważam jednak, że bez połączenia z Toyotą (większego) sielanka się skończy. Czym będzie na rynku wyróżniać się elektryczne Subaru? 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

. Ma Pan np statystyki ze swojego salonu lub PL? Grupa wiekowa, poziom dochodu, ilość osób w gospodarstwie domowym, prywatnie czy na firmę, leasing czy gotówka, miejsce zamieszkania etc

 

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

 Pewnie nie, bo chyba mało kto takie statystki prowadzi, szczególnie w dobie rodo. 

 :)

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Nadal nie wiem co prawda jaki to użytkownik kupuje, ale ważne, ze kupuje

 

zauważyłem , na przestrzeni lat , że często byli to użytkownicy aut Saab , Volvo i ….Subaru które wymieniali na nowszy model. Czasami osoby które wracały po latach z US , pracownicy ambasad , często myśliwi , czasem aktorzy i dziennikarze....:) najwięcej jednak kupujących to osoby  "z ulicy" które , po jazdach próbnych autami innych marek np. Mazda , VW czy Mitsu itd. najpewniej czuły się prowadząc Subaru  . Oczywiście zdarzały się rodziny , gdzie z założenia pani widziała się w "czarnej ravce" a najlepiej w BMW albo Mecedesie i . jak ktoś wyżej napisał , nawet nie wsiadały do auta....no ale to normalne , każdy o czymś marzy i nie powinno się tego krytykować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej Koper napisał:

 

 :)

 

zauważyłem , na przestrzeni lat , że często byli to użytkownicy aut Saab , Volvo i ….Subaru które wymieniali na nowszy model. Czasami osoby które wracały po latach z US , pracownicy ambasad , często myśliwi , czasem aktorzy i dziennikarze....:) najwięcej jednak kupujących to osoby  "z ulicy" które , po jazdach próbnych autami innych marek np. Mazda , VW czy Mitsu itd. najpewniej czuły się prowadząc Subaru  . Oczywiście zdarzały się rodziny , gdzie z założenia pani widziała się w "czarnej ravce" a najlepiej w BMW albo Mecedesie i . jak ktoś wyżej napisał , nawet nie wsiadały do auta....no ale to normalne , każdy o czymś marzy i nie powinno się tego krytykować...

Tak, Subaru w PL ma w sobie pewien rys wyjątkowości, marki w jakiś pozytywny sposób niszowej.Na pewno ktoś obracający się w kręgu niemieckiej trójki nie trafi za kółko XV czy Forestera. Raczej kupi bieda wersje tzw premium marki dającej poczucie pseudoprestizu. Np w GLA z silnikiem 3cylindowym... tak jak Pan napisał, kto co lubi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Urbi napisał:

Czym będzie na rynku wyróżniać się elektryczne Subaru? 

 

nie wiem czy takie będzie , czytałem , że kraje azjatyckie od lat pracują nad silnikiem którego paliwem jest wodór  wytwarzany "pod maską" więc odpada  męczące ładowanie akumulatorów o których utylizacji niewiele się pisze. Wygląda na to , że auto elektryczne uważane jest za nowość w Polsce....Przy okazji , jak pamiętam , to pierwsze auto z napędem elektrycznym zrobiono w US pod koniec XIX wieku i nawet  jeździło :D Niestety konie okazały się pewniejsze.....

https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/pierwszy-samochod-elektryczny-na-swiecie-historia-motoryzacji/2jxm5w0

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

Mogę się jedynie domyślać , że firma robiła badania wśród ewentualnych nabywców  jaka jest ich wizja i czego oczekują od samochodu i na tej podstawie powstał nowy model Forestera

 

Mam obecnie  czwartego Forestera, niestety centrala nie pytała  mnie o opinię. :(;)

Jechałem nowym Forkiem. Wygodniejszy i bardziej przestronny niż poprzedni. Bez  dwóch zdań. 

Niestety...

Primo - ruszałem nim z rozładowaną baterią i to był dramat (nawet jak na byłego użytkownika SG 2.0 NA i obecnego SJ SBD). Jak bateria się podładowała to w jeździe miejskiej było już lepiej,  ale za miastem kręcił się i wył, żeby cokolwiek z siebie wykrzesać.

Secundo - zgadzam się z opinią, że Forek zagubił swój gen i upodobnił się do Obk. Może klientom XXL ze Stanów to pasuje, ale mi osobiście, uczestnikowi 11 Subariad już nie do końca. Po prostu obawiam się,  że w tych klimatach nowy Forek nie odnajdzie się tak dobrze jak poprzednicy.

No cóż trzeba się będzie z tym pogodzić i dbać o obecnego. ;)

 

6 godzin temu, kruque napisał:

 

zdarza się ;) przykładowy objazd (bez alternatywy) we wro, 6km od centrum:

 

 

Ten teren to mój BRZ przejedzie. ;)

Edytowane przez przemekka
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 20.12.2019 o 11:29, Czarne_Koronkowe napisał:

No i nie wspomnę, że wszystkie krawężniki nasze (dotyczy XV i Forka) - to nie jest bez znaczenia we Wrocławiu. Albo masz jakiś krater wulkaniczny z krawężnikiem 15 cm, albo parkujesz 2 ulice dalej...

Czyli albo na chodniku (czy aby na pewno jest 1,5 m wolne) albo na trawie. To nie zdrowiej się przespacerować te dwie ulice? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jaca68 napisał:

Czyli albo na chodniku (czy aby na pewno jest 1,5 m wolne) albo na trawie. To nie zdrowiej się przespacerować te dwie ulice? ;)

Tak, zawsze parkuje na chodnikach utrudniając przejście i kwietnikach. Ostatnio udało mi się zaparkować w ogrodzie botanicznym na rododendronach. Polecam :) 

A jak mam w dostawie/na prezentacje 5-6 kartonów to biorę je wszystkie na klatę - tak tez jest zdrowiej i mogę silke rano odpuścić.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Izotom napisał:

Ja jednak dodałbym na końcu "Upon Potential" zamiast "Special" ;)

 

 

Wrzucając myślałem że może jednak ktoś sobie jaja robi ale jednak nie. 

 

Subaru FUCKS istnieje naprawdę. 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chojny napisał:

Propozycje skrótu na klapę?

 

 

6801FC76-F5C8-4A77-A802-063A7CBE0143.jpeg

 

btw, na tej fotce dokladnie widac, jak "kobylastym" autem jest nowy Forek - nawet na ogromnych felgach bryla wydaje sie byc ociezala... jednak SJ wyglada o wiele zgrabniej, imho

 

 

20180429_100432.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

btw, na tej fotce dokladnie widac, jak "kobylastym" autem jest nowy Forek - nawet na ogromnych felgach bryla wydaje sie byc ociezala... jednak SJ wyglada o wiele zgrabniej, imho

 

Nowy Forek jest całkiem zgrabny, do wspomnianej "kobyły" mu naprawdę jeszcze dużo brakuje. Przynajmniej da się nim zaparkować normalnie a nie na 4 razy. 

 

I jeszcze w temacie, to stosunek gabarytu do przestrzeni wewnątrz jest naprawdę bardzo dobry, jeżeli nie rewelacyjny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...