Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.12.2019 o 22:25, przemekka napisał:

Primo - ruszałem nim z rozładowaną baterią i to był dramat

 

w nowych autach baterii się nie ładuje , mają same się naładować....

W dniu 20.12.2019 o 22:25, przemekka napisał:

za miastem kręcił się i wył, żeby cokolwiek z siebie wykrzesać.

 

to ciekawe... bo moje demo daje radę :) a kręcąc silnik do 5 - 5.5 tyś obrotów to nie wiem czy od diesla nie jest szybsze :) ale diesel z CVT bardziej mi pasuje ze względu na moment 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Izotom napisał:

Ciągle nie wiem dlaczego projektant obniżył przedni zderzak np. w stosunku do progów? Nie dość, że wygląda to źle to jeszcze ograniczył prześwit i dzielność w terenie.

 

B.sluszna uwaga :idea:

 

 

20190217_102816.jpg

20190217_102848.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

w nowych autach baterii się nie ładuje , mają same się naładować....

 

to ciekawe... bo moje demo daje radę :) a kręcąc silnik do 5 - 5.5 tyś obrotów to nie wiem czy od diesla nie jest szybsze :) ale diesel z CVT bardziej mi pasuje ze względu na moment 

 

Nie twierdzę, że się je ładuje z zewnątrz. Jednak ta w demówce była rozładowana do zera i sama się naładowała w trakcie jazdy. Jednak zanim to się stało auto miało odczuwalnie gorszą dynamikę.  

 

Mam Forka SBD CVT i zarówno obiektywnie jak i subiektywnie jest bardziej dynamiczny. Poza tym jak już ktoś wcześniej zauważył, najczęściej jazda testowa jest w dwie osoby bez bagażu. Dodatkowe 200-300kg "na pace" na pewno będzie odczuwalne. Na minus. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przemekka napisał:

Jednak ta w demówce była rozładowana do zera

 

myślałem , że odbierał Pan nowe auto....W demo powinno być naładowane !

 

1 godzinę temu, przemekka napisał:

Mam Forka SBD CVT i zarówno obiektywnie jak i subiektywnie jest bardziej dynamiczny

 

ja też i to już drugiego ….i nie mogę się rozstać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aflinta napisał:

Może ESP nie wyłączyli.

Nie sądzę, żeby to miało wpływ na tę próbę. Mój to przechodził bez wyłączania ESP i bez włączania X-mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Durbos napisał:

droga hamowania w tym Forku to jakiś dramat :toobad:

Czy ja wiem, Subarowy standard. Zawsze było to kilka metrów gorzej od europejskich produktów. Swoją drogą czemu nie chcą/potrafią zrobić lepszego wyniku to nie wiem. Wszystkiego na opony chyba nie można zwalić, szczególnie, że teraz przychodzą nieco lepsze w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aflinta napisał:

Czy ja wiem, Subarowy standard. Zawsze było to kilka metrów gorzej od europejskich produktów.

 

Tylko, że Europa i Koreańczycy z roku na rok idą do przodu. w tej kwestii a Subaru jest nazwijmy to - konserwatywne.

 Aktualnie coraz więcej samochodów ma wynik w okolicach 34 m. Nowy CEED na zimno zatrzymuje się po 32,9 m.

 

Dwie długości samochodu. Nawet jeśli weźmiemy poprawkę na opony i inny typ samochodu - to w dalszym ciągu jest przepaść.

 

17 minut temu, aflinta napisał:

Swoją drogą czemu nie chcą/potrafią zrobić lepszego wyniku to nie wiem.

 

Też tego nie rozumiem - i całe to marketingowe opowieści o super bezpieczeństwie samochodów Subaru w moich oczach trochę tracą wiarygodność.

Ok, systemy są fajne, wyniki w testach zderzeniowych też. Najważniejsze jest jednak, żeby nie dopuścić do zderzenia a w tym pomagają solidne hamulce.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, _akir_ napisał:

nie tylko w tym :( mam XT MY16 i jest słabo, hebel jest za słaby

Coś w tym jest, miałem XT MY13 i jak się przesiadłem do OBK MY 19 to mało zębów o kierownicę nie wybiłem przy pierwszym hamowaniu. Przyzwyczajenie że trzeba cisnąć do oporu było dość silne... 

 

Aha - jak już wspomniałem - hamulce w OBK są bardzo dobre. Nie wiem jak wypada analiza testów drogi hamowania, ale w codziennej eksploatacji są świetne, a auto przecież swoje waży.

Edytowane przez Kristofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kukson napisał:

Bo seryjny hebel w Forku SJ jest słaby. Założyłem tarcze DBA, klocki Hawk i różnica spora.

 

jest wystarczajacy do przepisowej / spokojnej jazdy... probemy pojawiaja si eprzy powtarzalnych hamowaniach z wiekszej szybkosci

 

to jeden z powodow, czemu zalozylem przednie Brembulce z STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

jest wystarczajacy do przepisowej / spokojnej jazdy...

 

I tak i nie. Do zwykłego zwalniania jest wystarczający. Może się zdarzyć konieczność pojedynczego awaryjnego hamowania przy prędkości 90 km/h. 5 czy 6 m do zatrzymania robią wtedy dużą różnicę. Nawet jeśli nie wyhamujesz i uderzysz w przeszkodę, to w lepiej hamującym samochodzie zrobisz to z mniejszą prędkością.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, spawalniczy napisał:

I tak i nie. Do zwykłego zwalniania jest wystarczający. Może się zdarzyć konieczność pojedynczego awaryjnego hamowania przy prędkości 90 km/h. 5 czy 6 m do zatrzymania robią wtedy dużą różnicę. Nawet jeśli nie wyhamujesz i uderzysz w przeszkodę, to w lepiej hamującym samochodzie zrobisz to z mniejszą prędkością.

 

nie jestem inzynierem ani zawodowym kierowca, ale z moich wlasnych obserwacji / doswiadczen wynika, ze to opony najbardziej wplywaja na wynik pojedynczych hamowan, natomiast jezeli mowa o powtarzalnosci wynikow, to juz dochodza iine kwestie - rozmiar tarcz i klockow, ich mieszanka, typ zacisku (plywajacy vs staly), plyn hamulcowy, etc. etc.

 

P.S. w kazdym z posiadanych Subarakow grzebalem przy heblach, bo seryjne po prostu nie szly w parze z dynamicznymi mozliwosciami tych aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...