Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.01.2020 o 11:55, Kukson napisał:

Bo seryjny hebel w Forku SJ jest słaby. Założyłem tarcze DBA, klocki Hawk i różnica spora.

 

Jakie te Hawki ? Na zimno też są lepsze niż seryjne ? Bo włąśnie czeka mnie wymiana tarcz i klocków i zastanawiam się czy ma sens do codziennej jazdy zakładać cokolwiek innego niż seria
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
Teraz, Simon WRC napisał:

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym 

Problem w tym, że to nie XT, osiągi tez nie są nawet zbliżone do XT. Auto dość ślamazarne niestety. Sprawa designu - powiedzmy delikatnie - bardzo 'dyskusyjna'.

Niestety auto bardzo urosło w porównaniu do zgrabnego poprzednika a mocy ubyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Simon WRC napisał:

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym :wub::

 

BB204D60-52B6-4CB9-94DF-AC3EB2E61060.jpeg.7985c842847b37801b52a9a30c4f176a.jpeg

Ty dziaders, a auto dopasowane osiągami  :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skwaro napisał:

Ty dziaders, a auto dopasowane osiągami  :P

:biglol: Fakt

Ja już jedno w miarę szybkie auto mam, tu bardziej skłaniałbym się ku żonie, bo jej też wizualnie bardzo odpowiada. Myślę, że osiągami gorzej niż w HR-V 1.5 130KM nie będzie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Simon WRC napisał:

tu bardziej skłaniałbym się ku żonie

No akurat w moim byłym wolnossącym Foresterze, to żonie najbardziej przeszkadzał brak mocy. Z kobietami tak jest. Najpierw niby to czy tamto wystarczy, a potem: 'dlaczego to nie chce jechać'? :biglol:

Chyba podobne osiągi do Hondy, tylko ze Hondy lubią wysokie obroty i maxmalna moc jest realnie dostępna. Wolnossące Subaru przy wysokich obrotach błaga o litość, więc w konsekwencji wymaga jazdy powolnej. Miałem Forestera 2,0i n/a 150KM i Hondę Civic Ufo 140KM. Civic to przy Forku sportowe auto było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żonie kupiłem S-Turbo 170KM, które bije nadal osiągami tego nowego na głowę i jej auto głównie stoi i się kurzy bo nie jedzie, nie hamuje i nie skręca, dlatego woli katować mojego :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Simon WRC napisał:

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym :wub::

 

BB204D60-52B6-4CB9-94DF-AC3EB2E61060.jpeg.7985c842847b37801b52a9a30c4f176a.jpeg

W tej wersji wygląda świetnie, na Insta obserwuję kilka amerykańskich SK w tej wersji i są super porobione. Zresztą... też miałem wolnossaka, szybko można ożywić takie autko i dopasować osiągi do wyglądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Simon WRC napisał:

Jak? Jest jakiś sposób poza wymiana silnika?

Są.

1. Montaż turbo - sprawdź w wątkach furę @Infra

2. montaż instalacji  podtlenku azotu :biglol:

Bezinwazyjnych i efektywnych metod niestety nie ma w przypadku silnika wolnossącego.

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, yossarian napisał:

Chociaż dopiero z 2.4XT z amerykańskiego Outbacka pokazałby prawdziwy pazur

Tak na prawdę do wygenerowania mocy 260KM nie trzeba pojemności 2,4ltr. Z dwóch litrów pojemności producenci oferują moce w granicach 300 KM+. Dla mnie te 2.4 to akurat nonsens.

 

8 minut temu, yossarian napisał:

8.5 sekundy takiego Forestera Sport w teście 0-60mph, to w dzisiejszych czasach redukcji osiągów, całkiem przyzwoity wynik.

To moje oba Wranglery na MT mają lepsze wyniki. Większość producentów ma obecnie w ofercie auta żwawe. Hyundai N, VAG, Kia, koncern FCA, Toyota nawet. Niestety Subaru Subaru ma swoją wizję i target.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał:

Tak na prawdę do wygenerowania mocy 260KM nie trzeba pojemności 2,4ltr. Z dwóch litrów pojemności producenci oferują moce w granicach 300 KM+. Dla mnie te 2.4 to akurat nonsens.

Trochę inne założenia przyświecały temu silnikowi, robiony był z myślą o eksploatacji na zwykłym paliwie (a nie premium) oraz by dostarczyć w miarę wysoki moment obrotowy w dosyć szerokim zakresie co ma umożliwić holowanie cięższych przyczep.

1 godzinę temu, mechanik napisał:

To moje oba Wranglery na MT mają lepsze wyniki.

Oglądałem nieporadnik co ostatnio wkleiłeś, opis zachowania auta na zwykłej drodze, konsumpcja paliwa, całkowicie mnie wyleczył z pomysłu jego ewentualnego zakupu. Nie jeżdżę na co dzień w poprzek pola by zalety terenowe miały rekompensować jego pozostałe wady. Ale każdy ma inne priorytety.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aflinta napisał:

Oglądałem nieporadnik co ostatnio wkleiłeś, opis zachowania auta na zwykłej drodze, konsumpcja paliwa, całkowicie mnie wyleczył z pomysłu jego ewentualnego zakupu

Stopień zmotania to indywidualna sprawa. 

Co się tyczy osiągów nowej generacji Forestera to niestety są bardzo słabe i "wyleczyły nas z pomysłu ewentualnego zakupu" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aflinta napisał:

Trochę inne założenia przyświecały temu silnikowi, robiony był z myślą o eksploatacji na zwykłym paliwie (a nie premium) oraz by dostarczyć w miarę wysoki moment obrotowy w dosyć szerokim zakresie co ma umożliwić holowanie cięższych przyczep.


Z ciekawości poszukałem dane dla tego silnika. Spodziewałem się wyższych wartości.

 

The new XT turbocharged Outback models benefit from a less broad torque curve, with its 277 lb-ft. of torque achieved from 2,000 rpm through 4,800 rpm.

Outback is capable of towing 3,500 lbs.

 

Czyli mniej więcej 375 Nm od 2000 obr.  Przyczepa max 1590 kg.

 

Nie widzę tu przewagi w stosunku do europejskich 2 l silników z turbo.

 

Np BMW oferuje z 2 l 400 Nm od 1550 obrotów. Masy przyczep też dopuszczają większe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, spawalniczy napisał:

Masy przyczep też dopuszczają większe.

Ten sam silnik w Ascent i przyczepa do 5000 lbs. Inne zasady homologacji tam mają. I myślę, że to nie do końca jest tak, że więcej mocy czy momentu się z tego silnika wykrzesać nie da, ale CVT może być tu słabym ogniwem. Pozostaje jeszcze kwestia czy w warunkach amerykańskich (bo na ten rynek silnik został zrobiony), mniejsza pojemność daje jakieś korzyści typu mniejsze spalanie itp. Czy może jest to tylko kwestia wizerunku, że klient nie chce 1,6 octoturbo w aucie gabarytów OBK czy Ascenta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, aflinta napisał:

I myślę, że to nie do końca jest tak, że więcej mocy czy momentu się z tego silnika wykrzesać nie da

 

11 godzin temu, Infra napisał:

kawałeczek turbinki, jakiś kolektorek, ICek, mapka i ze

260 KM jest  400 ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam forumowiczów,

 

Szukam samochodu dla rodziny 2+3 rozważam nowego Forestera  i nową Hondę CR-V  w hybrydzie. Udało mi się zaliczyć jazdę testową zarówno jednym i drugim samochodem natomiast to zbyt krótko żeby wydać werdykt stąd moje pytanie do posiadaczy najnowszego Forestera - Serio jest tak źle z tymi osiągami podczas codziennego użytkowania miejskiego / sporadycznej wycieczki autostradą? Z tego co widzę to główny zarzut co do tego samochodu. Moją główną obawą jest to czy przy zapakowanym w 5 osób Foresterze faktycznie trzeba planować wyprzedzanie kilometr wcześniej ? :P Z góry dzięki za info, szczególnie posiadaczom obecnej generacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...