Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Mam szybkie pytanie, czy chcąc poprawić stabilność Forka SJ na drodze, można wymienić tylny stabilizator na ten od STI z tego samego rocznika ???

W poprzednich modelach tak pasowało 1:1, czy w przypadku Forka SJ MY14 tez podejdzie stabilizator z np. STi MY16 ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2020 o 10:29, kos napisał:

Ponawiam prośbę/pytanie  - może ktoś sprawdzi kto ma takie AT ?

Witam,  czy  przy  skrzyni AT z sekwencją  "+" i "-"  powinien być podświetlony? Forek MY '06 XT...

 

20200915_194254.jpg

"+" i "-" nie są podświetlane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2020 o 22:38, lolo.lolo napisał:

mam jeszcze pytanko....

 spryski reflektorów uruchamiamy przyciskiem pod przyciskami od przeciwmgielnych ... tak ???

ja naciskając go .....nic się nie dzieje....jest tylko takie "pstrykanie" za schowkiem pasażera .... czyżby jakiś przekaźnik ...:question:

miałem tak samo, pompa się zatarła

kupiłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/pompka-spryskiwacza-reflektorow-subaru-forester-05-9742443569 u mnie było (plug&play)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Michał Gdańsk napisał:

Forester 2009 diesel, przebieg 171 tys km. Pasek i napinacz - kiedy wymiana?

O jaki pasek i napinacz pytasz ?

Rozrząd masz na łańcuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał Gdańsk napisał:

chodzi o ten pasek widoczny po otworzeniu maski.

a ten :), to on raczej nie ma interwału jak są luzy, piszczy, itp to wymień. Na nim jest oprócz klimy i alternatora jest pompa wody. Jak pisał Klev to nie trudne i raczej tanie.

 

Natomiast przy tym silniku, jego roczniku i przebiegu na Twoim miejscu na pewno skontrolowałbym panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dommarc napisał:

a ten :), to on raczej nie ma interwału jak są luzy, piszczy, itp to wymień. Na nim jest oprócz klimy i alternatora jest pompa wody. Jak pisał Klev to nie trudne i raczej tanie.

 

Natomiast przy tym silniku, jego roczniku i przebiegu na Twoim miejscu na pewno skontrolowałbym panewki.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj siadłem trochę brzuchem na górce. Mam 2.0 125 więc zdaję sobie sprawę, że mam 2 dyfry otwarte. Tył się kręcił z jednej strony (to rozumiem) ale żadne przednie koło nie mieliło piasku. Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? Wiskoza niedawno była regenerowana (Wrocław). 

image.thumb.png.7303f6d445dbbb384c70bd2fcce1fd6e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 12:39, Michał Gdańsk napisał:

chodzi o ten pasek widoczny po otworzeniu maski.

Ja go wymieniałem przy około 160-170k km -> w ASO przy okazji przeglądu... 
Gumowe paski chyba warto wymienić raz na 10 lat tak dla spokoju ducha...

Nie zrobili tego przy okazji naprawy bloku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matmat napisał:

Wczoraj siadłem trochę brzuchem na górce. Mam 2.0 125 więc zdaję sobie sprawę, że mam 2 dyfry otwarte. Tył się kręcił z jednej strony (to rozumiem) ale żadne przednie koło nie mieliło piasku. Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? Wiskoza niedawno była regenerowana (Wrocław). 

image.thumb.png.7303f6d445dbbb384c70bd2fcce1fd6e.png

Otwarty masz tylko przód. Środkowy i prawdopodobnie tylny dyfer mają wiskozę. Wisko nie jest na tyle mocna żeby zamknąć się na 100% - jeśli przód mocno siedział a tył wisiał to wszystko poszło w tył. Trzeba było zaciągnąć reduktor i próbować przyblokować tył hamulcem ręcznym.

Zakładam że masz manual...

Edytowane przez rutra80
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tych co mają EJ201. Czy zimny silnik, po jakiś 30 sekundach powinien wydawać taki dziwny dźwięk, nie wiem jak to opisać, jak jakiś blender lub pralka podczas rozpoczęcia lub kończenia się wirowania? Nie wiem czy to normalne, chyba mam to od początku zakupu tego auta, z tym że wydaję mi się jakby teraz było to bardziej słyszalne. Dźwięk narasta przy dodawaniu gazu, nie ma znaczenia czy Pb czy LPG, po rozgrzaniu też to słychać. Po otwarciu maski dźwięk zlokalizowałem gdzieś w okolicach między alternatorem a, lub pod kolektorem ssącym.

Na filmiku dźwięk zaczyna być słyszalny tak od ok 25-27sekundy. Trochę słabo nagrał się dźwięk, głośniki na full :thumbup:

 

 

Edit: dźwięk pochodzi od pompy wspomagania, pompa się kończy.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic z tych rzeczy, to idzie z silnika i za każdym razem gdy rano odpalam to ten dźwięk brzmi tak samo. Odpalam silnik pochodzi ok 30 sekund i ten dźwięk pojawia się narastając z cichego do coraz głośniejszego. Dźwięk brzmi tak jakby pralka zaczynała lub kończyła wirowania, tak najbliżej oryginału mogę ten dźwięk określić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...