Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Szybkie pytanie.

Czy generalnie jest problem aby odkręcić odpowietrzniki przy zaciskach i cylinderkach? Lepiej je oczywiście pewnie spryskać jakimś olejem/siuwaksem penetrującym. Ale spotkałem też w handlu, takie ustrojstwa co mrożą śruby, i ma się ona wtedy łatwiej odkręcić. Macie jakieś doświadczenia z tymi zamrażaczami?

Używaj pełnych kluczy oczkowych szesciokątnych lub nasadek sześciokątnych bo płaski może ci objechać. Warto też robić to stopniowo trochę odkręcać, dokręcać. Spryskać też nie zaszkodzi. Możesz też podgrzać lutlampą do rurek miedzianych jak masz oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !Przepraszam  że nie w wątku olejowym ale mam dylemat.

Mój forek  z racji "zdarzenia drogowego"  pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego :D

 

MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe.

 

Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i  nie łyka nałogowo :D

Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ...

Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość  )

 

Są 3 opcje :

        1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu)

        2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v

        3.Wymiana i zostać na 15w50 300v

 

Ktoś coś  doradzi?  Silnik pracuje ładnie  po nocy  praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo  używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć.

 

 

 

Edytowane przez forek8925xt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciężko dorwać same jarzma, często są sprzedawane komplety. Gdzieś wyczytałem tutaj jak robiłem risercz, bo też chciałem zmienić na większe heble. Że najlepiej dorwać jarzma i zaciski z diesla. Ale jako że mam koła 15" i nie uśmiecha mi się zmieniać na większe.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tylko ciężko dorwać same jarzma, często są sprzedawane komplety. Gdzieś wyczytałem tutaj jak robiłem risercz, bo też chciałem zmienić na większe heble. Że najlepiej dorwać jarzma i zaciski z diesla. Ale jako że mam koła 15" i nie uśmiecha mi się zmieniać na większe.

Mhmmm. Z czterotłoków się już wyleczyłem, choć pięknie się prezentują i po to też felgi kupiłem, ale po opiniach doszedłem do wniosku, że lepiej przy większych dwutłokach zostać. Tutaj są jarzma, ale ta cena.

https://www.subaru.pl/jarzmo-zacisku-hamulcowego-forester-legacy-prawy.html

Z drugiej strony to jest poprawa kwestii bezpieczeństwa to jeszcze bym się nad tym pochylił :)

Do tego zacisk w proszek, przewody w oplot no i nowe tarcze z klockami. Może w 2000 zł zmieszczę się z robotą :rolleyes:

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.

https://allegro.pl/oferta/zacisk-subaru-legacy-diesel-9778475897?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Kupisz od razu zestaw naprawczy. Dasz do piaskowania i malowania.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.

Nr mogą być inne a część ta sama, tym bym się nie sugerował.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, forek8925xt napisał:

Cześć !Przepraszam  że nie w wątku olejowym ale mam dylemat.

Mój forek  z racji "zdarzenia drogowego"  pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego :D

 

MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe.

 

Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i  nie łyka nałogowo :D

Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ...

Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość  )

 

Są 3 opcje :

        1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu)

        2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v

        3.Wymiana i zostać na 15w50 300v

 

Ktoś coś  doradzi?  Silnik pracuje ładnie  po nocy  praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo  używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć.

 

 

 

powinno być 5W, ewentualnie 10W, 

 

300v to cała seria produktów, który masz zalany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, klev napisał:

podobno są dwa rodzaje zacisków dwu tłoczkowych - Tokito i jakieś drugie (było wcześniej) i one różnią się jarzmami.

To teraz pytanie jak u siebieto poznam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

https://allegro.pl/oferta/zacisk-subaru-legacy-diesel-9778475897?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Kupisz od razu zestaw naprawczy. Dasz do piaskowania i malowania.

 

I to podejdzie do SG przedlift?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99%, ale może @Oktan , @Dzixd albo @mirasek potwierdzi?

Teraz tego nie wygrzebie ale gdzieś jest to na forum, tylko trzeba nieźle poszukać.

 

Mam

 

Tu jeszcze starszy:

 

 

 

Edytowane przez ewemarkam
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, forek8925xt napisał:

Cześć !Przepraszam  że nie w wątku olejowym ale mam dylemat.

Mój forek  z racji "zdarzenia drogowego"  pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego :D

 

MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe.

 

Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i  nie łyka nałogowo :D

Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ...

Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość  )

 

Są 3 opcje :

        1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu)

        2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v

        3.Wymiana i zostać na 15w50 300v

 

Ktoś coś  doradzi?  Silnik pracuje ładnie  po nocy  praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo  używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć.

 

 

 

Silnik seria czy coś dłubany? W sensie wnętrzności oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Ale ja mam jeszcze pytanie.

Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny?

Tak, odkręcasz łącznik stabilizatora, czujnik ABS, nakrętkę półosi i amortyzator, wybijasz klin od strony skrzyni, wysuwasz półoś ze skrzyni i cała półoś wchodzi pod skrzynię wyjeżdżając z piasty. Tylko oznacz śrubę mimośrodową amortyzatora i złóż w takim samym położeniu bo będziesz musiał geometrię robić.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, odkręcasz łącznik stabilizatora, czujnik ABS, nakrętkę półosi i amortyzator, wybijasz klin od strony skrzyni, wysuwasz półoś ze skrzyni i cała półoś wchodzi pod skrzynię wyjeżdżając z piasty. Tylko oznacz śrubę mimośrodową amortyzatora i złóż w takim samym położeniu bo będziesz musiał geometrię robić.
Dzięki. Wymieniałem już wewnętrzne oba, kolejność znam. Ale zastanawiało mnie to z zewnętrznym. Dzięki raz jeszcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale ja mam jeszcze pytanie.

Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny?

Nie łatwiej zbić zewnętrzny przegub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...