yaroz Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 3 godziny temu, ewemarkam napisał: Szybkie pytanie. Czy generalnie jest problem aby odkręcić odpowietrzniki przy zaciskach i cylinderkach? Lepiej je oczywiście pewnie spryskać jakimś olejem/siuwaksem penetrującym. Ale spotkałem też w handlu, takie ustrojstwa co mrożą śruby, i ma się ona wtedy łatwiej odkręcić. Macie jakieś doświadczenia z tymi zamrażaczami? Używaj pełnych kluczy oczkowych szesciokątnych lub nasadek sześciokątnych bo płaski może ci objechać. Warto też robić to stopniowo trochę odkręcać, dokręcać. Spryskać też nie zaszkodzi. Możesz też podgrzać lutlampą do rurek miedzianych jak masz oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 Chciałem właśnie nasadką albo kluczem oczkowym. Ale czy ktoś próbował tych zamrazaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 W dniu 10.10.2020 o 14:50, ewemarkam napisał: Chciałem właśnie nasadką albo kluczem oczkowym. Ale czy ktoś próbował tych zamrazaczy? Odmrażacza nie używałem, ale warto odpowietrznik zdzielić młotkiem 2kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek8925xt Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 (edytowane) Cześć !Przepraszam że nie w wątku olejowym ale mam dylemat. Mój forek z racji "zdarzenia drogowego" pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe. Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i nie łyka nałogowo Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ... Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość ) Są 3 opcje : 1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu) 2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v 3.Wymiana i zostać na 15w50 300v Ktoś coś doradzi? Silnik pracuje ładnie po nocy praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć. Edytowane 11 Października 2020 przez forek8925xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Czy w przedlifcie 2.0 wolnyssak do zacisków przód da się włożyć jarzma na tarcze 294?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 52 minuty temu, Kiwi 4ester napisał: Czy w przedlifcie 2.0 wolnyssak do zacisków przód da się włożyć jarzma na tarcze 294?? Z tego co się kiedyś dowiadywałem to jak założysz jarzma na tarcze 294 to zaciski mogą zostać te same, mowa o dwutłoczku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Tylko ciężko dorwać same jarzma, często są sprzedawane komplety. Gdzieś wyczytałem tutaj jak robiłem risercz, bo też chciałem zmienić na większe heble. Że najlepiej dorwać jarzma i zaciski z diesla. Ale jako że mam koła 15" i nie uśmiecha mi się zmieniać na większe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 (edytowane) 8 godzin temu, ewemarkam napisał: Tylko ciężko dorwać same jarzma, często są sprzedawane komplety. Gdzieś wyczytałem tutaj jak robiłem risercz, bo też chciałem zmienić na większe heble. Że najlepiej dorwać jarzma i zaciski z diesla. Ale jako że mam koła 15" i nie uśmiecha mi się zmieniać na większe. Mhmmm. Z czterotłoków się już wyleczyłem, choć pięknie się prezentują i po to też felgi kupiłem, ale po opiniach doszedłem do wniosku, że lepiej przy większych dwutłokach zostać. Tutaj są jarzma, ale ta cena. https://www.subaru.pl/jarzmo-zacisku-hamulcowego-forester-legacy-prawy.html Z drugiej strony to jest poprawa kwestii bezpieczeństwa to jeszcze bym się nad tym pochylił Do tego zacisk w proszek, przewody w oplot no i nowe tarcze z klockami. Może w 2000 zł zmieszczę się z robotą Edytowane 12 Października 2020 przez Kiwi 4ester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 2 minuty temu, Kiwi 4ester napisał: Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.https://allegro.pl/oferta/zacisk-subaru-legacy-diesel-9778475897?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Kupisz od razu zestaw naprawczy. Dasz do piaskowania i malowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 (edytowane) 8 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Ostatnio zmieniałem jarzma u siebie. Wszystko pasowało, jak się rozglądałem to jarzma + zaciski posiadał na sprzedaż @ceze_torun Edytowane 12 Października 2020 przez Michał Zygmunt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 12 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić. Tylko jarzma zmieniłem, Forester SG 158 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał: Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić. Nr mogą być inne a część ta sama, tym bym się nie sugerował. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 podobno są dwa rodzaje zacisków dwu tłoczkowych - Tokito i jakieś drugie (było wcześniej) i one różnią się jarzmami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Akebono. Ja je mam u Siebie tak nawiasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 14 godzin temu, forek8925xt napisał: Cześć !Przepraszam że nie w wątku olejowym ale mam dylemat. Mój forek z racji "zdarzenia drogowego" pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe. Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i nie łyka nałogowo Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ... Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość ) Są 3 opcje : 1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu) 2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v 3.Wymiana i zostać na 15w50 300v Ktoś coś doradzi? Silnik pracuje ładnie po nocy praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć. powinno być 5W, ewentualnie 10W, 300v to cała seria produktów, który masz zalany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 4 godziny temu, klev napisał: podobno są dwa rodzaje zacisków dwu tłoczkowych - Tokito i jakieś drugie (było wcześniej) i one różnią się jarzmami. To teraz pytanie jak u siebieto poznam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 5 godzin temu, ewemarkam napisał: https://allegro.pl/oferta/zacisk-subaru-legacy-diesel-9778475897?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Kupisz od razu zestaw naprawczy. Dasz do piaskowania i malowania. I to podejdzie do SG przedlift? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 (edytowane) Na 99%, ale może @Oktan , @Dzixd albo @mirasek potwierdzi? Teraz tego nie wygrzebie ale gdzieś jest to na forum, tylko trzeba nieźle poszukać. Mam Tu jeszcze starszy: Edytowane 12 Października 2020 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Ale ja mam jeszcze pytanie. Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 16 godzin temu, forek8925xt napisał: Cześć !Przepraszam że nie w wątku olejowym ale mam dylemat. Mój forek z racji "zdarzenia drogowego" pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe. Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i nie łyka nałogowo Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ... Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość ) Są 3 opcje : 1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu) 2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v 3.Wymiana i zostać na 15w50 300v Ktoś coś doradzi? Silnik pracuje ładnie po nocy praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć. Silnik seria czy coś dłubany? W sensie wnętrzności oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 4 minuty temu, ewemarkam napisał: Ale ja mam jeszcze pytanie. Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny? Tak, odkręcasz łącznik stabilizatora, czujnik ABS, nakrętkę półosi i amortyzator, wybijasz klin od strony skrzyni, wysuwasz półoś ze skrzyni i cała półoś wchodzi pod skrzynię wyjeżdżając z piasty. Tylko oznacz śrubę mimośrodową amortyzatora i złóż w takim samym położeniu bo będziesz musiał geometrię robić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Tak, odkręcasz łącznik stabilizatora, czujnik ABS, nakrętkę półosi i amortyzator, wybijasz klin od strony skrzyni, wysuwasz półoś ze skrzyni i cała półoś wchodzi pod skrzynię wyjeżdżając z piasty. Tylko oznacz śrubę mimośrodową amortyzatora i złóż w takim samym położeniu bo będziesz musiał geometrię robić.Dzięki. Wymieniałem już wewnętrzne oba, kolejność znam. Ale zastanawiało mnie to z zewnętrznym. Dzięki raz jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 15 minut temu, ewemarkam napisał: Ale ja mam jeszcze pytanie. Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny? Nie łatwiej zbić zewnętrzny przegub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się