Jump to content

klev

Użytkownik
  • Content Count

    548
  • Joined

  • Last visited

About klev

  • Rank
    ..:: Profi ::..
  • Birthday 04/30/1980

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Ostróda Warmia-Mazury
  • Auto
    Forester I lift 177KM

Contact Methods

  • Skype
    ostgraf

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ja zrozumiałem że kolega chce mu dołożyć 0,3 -0,5 bara doładowania więcej niż serja....... i to bez wystrojenia jest bardzo zły pomysł..... a jeżeli chodzi że chce "depnąć pedał gazu" do 0,3-0,5 bara to czemu nie..... jeśli nic nie zmieniał przed a po remoncie (np. turbinę na większą) po prostu go nie "pałuj" a wszystko będzie gitara to że masz DP przelot 3" po prostu nie zostanie wykorzystane po strojeniu będzie
  2. ja osobiście bym nie ryzykował..... bał bym się robić takie akcje po władowaniu kupy kasy w remont......
  3. Mega szybkie pytanie ! Jak to podlaczyc ??? Moze mi ktos pyknac fotke jak to ma byc?? Help bo stoje z rozgrzebanym autem a musze zaraz jechac... Czy to ma byc tak ????
  4. Witam. Mam pewien problem. Dwa lata temu kupiłem forestera s-turbo po lifcie 177KM na cewkach w 100% seryjnego i przez ten czas zrobiłem kilka modów: - przelotowy uppipe od imprezy GT (bez sondy, błąd wyłączony w ECU) - przelotowy downpipe 2,5" firmy RMmotors (błąd braku katalizatora wyłączony w ECU) - przelotowy centerpipe 2,5" bez tłumika też RMmotors - przelotowy końcowy z jednym tłumikiem też RMmotors - większa turbina TD04L bez luzów wzdłużnych ani poprzecznych (dzięki skwaro) - blow-off firmy ProPerfect (wsadzona twardsza sprężyna bo syczał cały czas, a teraz syczy tylko jak ma troszkę większe ciśnienie) - pompa paliwa DW200 - powymieniałem przewody sterowania turbo i przepustnicy na silikony bo już pękały w rękach poza kwestią tuningu zrobiłem: - rozrząd z pompą wody i regulacja zaworów - nowe sprzęgło LUK - nowe tarcze, klocki i zaciski brembo (rozmiar seryjny) - regeneracja maglownicy - poducha OEM pod skrzynie - nowa rura dolotowa turbosprężarki (OEM) bo stara miała pęknięcie na zacisku przy turbo To mniej więcej tyle, nie piszę o końcówkach drążków czy tulejach bo to robię na bieżąco. No i teraz meritum: Wystroiłem tak zrobionego forka na 1 bara. Wszystko było SUPER. Szedł jak dzik. Po kilku dniach niestety auto mocno osłabło i zaczął delikatnie falować na pół biegu na 4 i 5 biegu (tak jadąc 120km/h przy 3000 obrotów wciskam gaz na mniej więcej 70% i doładowanie faluje) Dodam że nie było tego przez te kilka dni po strojeniu. Dodatkowo zaczął dymić na wysokich obrotach na czarno, pojechałem na hamownię i wypluł tylko 191KM (a zakładam że miał kolo 240 po strojeniu) więc strasznie słabo. Tuner mi powiedział że strasznie leje paliwo i jest mega przelany. Na AFR wyszło 9, do tego zaczęły mi skakać korekty MAF. Przypuszczenia są na razie dwa: 1 - jakaś nieszczelność, czy to przez blowa, czy może jakaś uszczelka kolektora ssącego (woda z ludwikiem nic nie pokazała ale coś syczy, dodaje chałupnicze filmiki) i przypuszczenie jest takie, że przepływka widzi 100% powietrza i do tego dobiera dawkę paliwa, a do silnika dochodzi powiedzmy tylko 3/4 tego co widzi MAF, a 1/4 ucieka nieszczelnością, i stąd te przelanie. 2 - uszkodzony regulator ciśnienia paliwa po zamontowaniu mocniejszej pompy, a on ma już 18 lat i może zdechł..... Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co to mogło paść ? Plany są takie: - wymieniłem przepływkę - nic nie pomogło - dziś wymienię BLOWOffa na ori DV i zobaczę czy to coś zmieni - potem wymienię regulator ciśnienie paliwa bo kolega ma identycznego forka i zobaczę czy to coś zmieni - jak powyższe zabiegi nic nie pomogą to zdejmuje kolektor i zmieniam uszczelki (mam OEM kolektor-głowica i te "okulary" z między kolektora) To są IAM przed usterką Tu IAM po usterce i mocno skaczą...... tu ilość powietrza g/s - moja to niebieska linia, czerwona to WRX z taką samą turbiną wystrojonego na 230KM (dla porównania) tu paliwo (flow scaling 482 !! gdzie wtryski mają 420cc) no i logi po usterce 4 bieg.csv 9 kB · 0 pobrań 4 bieg nie do konca.csv 7 kB · 0 pobrań 3 bieg.csv 7 kB · 0 pobrań malutkie falowaniena 5 miegu 2.csv 3 kB · 1 pobranie malutekie falowanie na 5 biegu.csv 3 kB · 1 pobranie chałupnicze filmiki z "testu szczelności" - na włączonym silniku nic nie słychać a pianą nie dało się spsikać kolektorów przy silniku bo nie ma dojścia, okolice przepustnicy szczelne, tak samo jak wszystkie przewody.... 20190411_182440.mp4 20190411_185454.mp4 20190411_182440.mp4
  5. czyli XT katalogowo mają G ?
  6. takie były wcześniej, takie też są teraz (silnik mam na cewkach i dosyć mocno pomodzony)
  7. Ja mam lpg ngk irydowe i nie narzekam.
  8. tego to nawet ja bym się nie odważył !! musisz mieć jaja ze stali Kiedyś przejeżdżałem taki mostek, chyba tylko dla rowerzystów, bo było na styk od lusterka do lusterka, jechałem odpięty z pasów i szyber otwarty na maxa..... jak dziś wspominam to mam ciarki, nie chciał bym tak nigdy więcej ryzykować (bo nerwy większe niż przyjemność) A mój był w o niebo lepszym stanie i nie zapadnięty hehe nawet nie pytam o pineskę hehehehe
  9. aha - czyli to jest ta część wirnika która pompuje powietrze do IC, czyli - czym więcej w tym oznaczeniu (np. 20t) to znaczy ze napompuje więcej ciśnienia niż np. 16t w tych samych obrotach? A jak to się ma do wstawania turbiny ? Na logikę powinno wstawać tak samo bo "strona gorąca" jest taka sama tak? Czy z racji tego ze strona zimna jest większa będzie dawać większe doładowanie na tych samych obrotach silnika a co za tym idzie silnik wcześniej dostanie zaplanowane doładowanie - czyli wstaje szybciej? No i ostatnie pytanie - co to są te turbiny hybrydowe ? to się składa turbo z 3 elementów ? (1 - części gorącej, 2 - części zimnej, 3 - wirnika) ? Czy to jeszcze inaczej ? Bardzo proszę o "łopatologiczne" wytłumaczenie - będzie dla mnie i dla potomnych
  10. Oddac do zakladu do regeneracji. Beda jak nowe do tego mozesz wybrac sobie kolor...
  11. Decepticons rulez Niebieska perla bo zaciski i silikony pod maska mam niebieskie
  12. a przepraszam bardzo..... pomyliłem piston z panewkami mea culpa ! ale po pierwsze sprawdź zawory.... (w moim przypadku pomogło, okazało się że to nie był piston tylko zawory wymagały regulacji)
  13. Witam Tak jak w temacie nie mogę znaleźć wyjaśnienia na necie. Oznaczenie t to ilość łopatek ? i co z tego wynika ? lepiej więcej czy lepiej mniej ? ma to coś wspólnego z podnoszeniem się turbiny czy z mocą ? Mógł by mi ktoś prosto to wytłumaczyć. Dziękuję
  14. Jak jest zimny i klepie, a po rozgrzaniu nie, to zawory a nie piston.... napisales to tak ze ledwo co mozna sens zrozumiec. Regulacja zaworow sie klania. (Mialem tak samo jak ty. Identyko)
×
×
  • Create New...