Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, forek8925xt napisał:

 

a jak z oliwa zostać na 15W50 motula ?  czy zmieniać ? co radzicie ?

Ja bym zrobił płukankę i zalał coś z mniejszym dolnym indeksem. 15W50 się leje do silnika z tłokami ze stopu 2618. Jak zacznie brać więcej oleju to oznaka że ktoś zamiast remontu próbował ratować sytuację gęstszym olejem. Chyba że silnik jest po remoncie, ale to by się raczej poprzedni właściciel pochwalił i pokazał papiery na to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przysłuchalem się jeszcze raz dźwiękowi pod maską, Diagnoza: pompa wspomagania się kończy, dolałem trochę płynu do zbiorniczka bo było blisko min i trochę się wyciszyło ale widać już pęcherzyki powietrza w zbiorniczku.
To może tylko uszczelniacz trzeba wymienić, albo ten oring pod wyjściem ciśnienia. Pompa czasem buczy jak się zapowietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yaroz napisał:

1litr wystarczy? Czym przepłukać i jak zlać stary płyn?

Odkręcasz przewód na maglu zlewasz (na wyłączonym motorze) kręcąc kierownica  max lewo max prawo, aż z kabla przestanie lecieć. możesz zalać do pełana układ odpowietrzyć nagrzać. Powtórzyć operacje i dopiero właściwym  płynem.

 

Lub na odpalonym tylko trzeba uważać co by nie zepsuć pompy. Ale to wiecej zabawy jest nie odkręcamy na maglu tylko   należało by zaślepić powrót zbiorniczka, wąż powrotowy do pustej bańki przedłużyć. odpalić i dolewac cały czas żeby nie zassało powietrza.

 

Pierwszys posób też spoko i trudniej coś uszkodzić :D

 

Z tego co pamiętam wchodzi do układu koło 1.5l

 

P.S Bąble i piana mogą świadczyć o nieszczelności na układzie.

Edytowane przez forek8925xt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry 10W40 powinien na zimę być ok, chyba że katujesz auto to 10W50. Bałbym się 5W jeśli był 15W. Pamiętaj że V300 trzeba dużo częściej zmieniać, i jeśli zmieniasz takie wynalazki na coś normalnego (lub odwrotnie) to zaleca się zrobić płukankę.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz czujnik? wiesz, że tam jest potrzebny odpowedni gwint? CTZP 1/8 BSPT

Czujnik od zegarów Auto Gauge. Ale temat zawieszam, bo po ściągnięciu IC nie dotarłem do wskazanego miejsca... brak umiejętności niestety... pewnie zlecę montaż czujnika przy okazji jakiejś większej roboty... komuś bardziej ogarniętemu swoją droga zakładałem IC na dwa razy, nałożyć seryjna rurę od Y-pipe na krociec dla laika pierwszy raz to wyzwanie pewnie za drugim razem sprawniej bym to zrobił.. dzięki za zainteresowanie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rutra80 napisał:

Dobry 10W40 powinien na zimę być ok, chyba że katujesz auto to 10W50. Bałbym się 5W jeśli był 15W. Pamiętaj że V300 trzeba dużo częściej zmieniać, i jeśli zmieniasz takie wynalazki na coś normalnego (lub odwrotnie) to zaleca się zrobić płukankę.

Jak motor zdrowy to nie powinno się nic stać.  Bardziej cykam się płukanki co by korba bokiem nie poszła :D

 

W poprzednim forku mimo  sporego poboru  olej plus płukanka co max 7tyś wiec mi to nie straszne :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skwaro napisał:

Przedlift ma silnik taki sam jak w STI MY05-06 z mniejszym stopniem sprężania niż w poliftcie, dlatego jest bardziej odporny na UPG ale ma mniej mocy przez to. Musi być coś dłubane jak ma 240KM.

STI tak ale z USDM a to czy lepsze czy gorsze to każdy ma swoje zdanie

Co do UPG to znam kilka takich gdzie padła wiec jak dla mnie ewidentnie wina śrub głowicy bo bloki sa polzamkniete. Moja teoria na ten temat jest inna i całkowicie winie FPR który z czasem jest coraz bardziej zezowaty i anemiczny a zatem dochodzi do przegrzania itp z powodu zlej mieszanki i korekt - stad szarpanie - ale to moja teoria

 

Dane z FAST na EDM i USDM

 

Part Number 11039AB910 Part Code 11039 Remarks Part Code Name HEAD ASSEMBLY-CYLINDER Part Color Part Spec. Model FIG Product Applicable Model Applicable OP Notes Diffe Code Desti nat Date rence

1 B12 006 G EJ255 USA 20050201- -20060430

2 G11 006 D 257 USA 20050425- -20050531

3 G11 006 E 257 USA 20050401- -20060630

4 S11 006 C 255 EXC.USA 20050114- -20050531

5 S11 006 C 255 EXC.USA 20050114- -20050531

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AdaSch napisał:

STI tak ale z USDM a to czy lepsze czy gorsze to każdy ma swoje zdanie

Co do UPG to znam kilka takich gdzie padła wiec jak dla mnie ewidentnie wina śrub głowicy bo bloki sa polzamkniete. Moja teoria na ten temat jest inna i całkowicie winie FPR który z czasem jest coraz bardziej zezowaty i anemiczny a zatem dochodzi do przegrzania itp z powodu zlej mieszanki i korekt - stad szarpanie - ale to moja teoria

 

Dane z FAST na EDM i USDM

 

Part Number 11039AB910 Part Code 11039 Remarks Part Code Name HEAD ASSEMBLY-CYLINDER Part Color Part Spec. Model FIG Product Applicable Model Applicable OP Notes Diffe Code Desti nat Date rence

1 B12 006 G EJ255 USA 20050201- -20060430

2 G11 006 D 257 USA 20050425- -20050531

3 G11 006 E 257 USA 20050401- -20060630

4 S11 006 C 255 EXC.USA 20050114- -20050531

5 S11 006 C 255 EXC.USA 20050114- -20050531

Pisałem o tym już kilka razy, bloki są te same, ale reszta już inna. Tłoki korby i głowice są takie same jak w STI i na EU i US i jeszcze w Legacy GT na Stany MY-06-07. Wrzucałem też numery części na potwierdzenie.

 

W WRXach i poliftowych forkach masz głowicę D25, w STI do 2006 i forkach przedliftach B25. Dlatego stopień kompresji w przedliftach jest mniejszy, przez co są odporniejsze na spalanie stukowe i przegrzewanie. W przedliftach przebiegi powyżej 200kkm bez remontu są normą, mimo że niektóre egzemplarze tego nie wytrzymują (zazwyczaj te dłubane). W poliftach przebieg 200kkm bez UPG jest bardzo rzadko spotykany.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, forek8925xt napisał:

Gdzieś zaczytałem że przed lift nie ma zmiennych faz w odróżnieniu od poliftowej wersji. Dobrze słyszałem ? Nie miałem jeszcze robić rozrządu ;D

 

Swoją droga jakie rozrządy wrzucacie ? HEPU/Conti ? OEM ?

Mają zmianne fazy, ja zawsze zakładam paski Mitsuboshi.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, forek8925xt napisał:

Gdzieś zaczytałem że przed lift nie ma zmiennych faz w odróżnieniu od poliftowej wersji. Dobrze słyszałem ? Nie miałem jeszcze robić rozrządu ;D

 

Swoją droga jakie rozrządy wrzucacie ? HEPU/Conti ? OEM ?

Od chyba 2004 były zmienne fazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AdaSch napisał:

ale tylko na dolotowych. Chyba w sti od 2008 były dodatkowo na wylotowych.

Na EU AVCS na obu był od 2008, w Japonii był w STI GD Spec-C i Legacy GT bodajże od 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, AdaSch napisał:

tak, ale tam są inne normy spalin, tam z 1.6 NA robią 200km bo na obu wałkach mają zmienne fazy :D

 

Owszem, ale nie chodzi o normy spalin, bo zmienne fazy to ułatwiają spełnić, w Hondzie VTEC na obu wałkach jest od 89 roku w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 14:10, Łukasz Zioła napisał:

U mnie w US w trybie auto ( nie świeci się tył) ani podświetlenie deski ani postojowki. Co do mocy świateł może to autosugestia ale moim zdaniem świecą słabiej.

Zwracam honor. Faktycznie nie świecą się postojówki. Tylko mijania. Co do ich mocy to nie wiem ale faktycznie działają jak światła 'dzienne'. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skwaro napisał:

Pisałem o tym już kilka razy, bloki są te same, ale reszta już inna. Tłoki korby i głowice są takie same jak w STI i na EU i US i jeszcze w Legacy GT na Stany MY-06-07. Wrzucałem też numery części na potwierdzenie.

 

W WRXach i poliftowych forkach masz głowicę D25, w STI do 2006 i forkach przedliftach B25. Dlatego stopień kompresji w przedliftach jest mniejszy, przez co są odporniejsze na spalanie stukowe i przegrzewanie. W przedliftach przebiegi powyżej 200kkm bez remontu są normą, mimo że niektóre egzemplarze tego nie wytrzymują (zazwyczaj te dłubane). W poliftach przebieg 200kkm bez UPG jest bardzo rzadko spotykany.

Hej,

 

próbuje zasymulować CR zmieniając uszczelkę i za nic nie mogę uzyskać ref CR

 

http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ255

 

nie wiem co źle wpisuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, AdaSch napisał:

Hej,

 

próbuje zasymulować CR zmieniając uszczelkę i za nic nie mogę uzyskać ref CR

 

http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ255

 

nie wiem co źle wpisuję

chyba ogarnąłem

obraz.thumb.png.5eb06fb6af1a33f21e6849dd57ead74e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jaką średnicę ma otwór korka w chłodnicy w SG? Przymierzam się do zakupu Forka 2.5XT i myślałem nad zakupem testu co2. Swoją drogą, czy te testery po 20-40zł są jakkolwiek miarodajne, czy dać sobie spokój i sprawdzić szukając bąbelków?
Uniwersalny dasz radę bez problemów włożyć. A średnica wewnętrzna jest taka jak nakrętka od butelki po wodzie mineralnej :) tzn da się do otworu włożyć butelkę z nakrętka i zrobić z niej lejek. Testy są miarodajne. Ale jeśli jest niewielki przedmuch to czasami dopiero po paru minutach płyn się odbarwi.

A u mnie np po 10 minutach pracy na wolnych z delikatnym przegazowaniem. Ale objawy były, to było tylko potwierdzenie tego że jest szczelone UPG.

Generalnie jak zagrzejesz samochód i dasz w palnik na jakiejś obwodnicy, to gdy uszczelka jest uszkodzona, wyrzuci Ci płyn do zbiornika i na zewnątrz zbiornika też.
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...