Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, koziolek napisał:

Nie łatwiej zbić zewnętrzny przegub?

W SF musiałbyś jeszcze rozpiąć dolny wahacz, inaczej nie zejdzie. Prościej jest wybić klin wewnętrznego, zdjąć całkiem półoś z auta i wygodnie wymienić manszetę zamiast kombinować na aucie chlapiąc wszystko smarem. Ja zresztą w SG też całkiem zdejmuję półoś do tego bo tak jest wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łatwiej zbić zewnętrzny przegub?
Tylko serwisowka nie podaje że tam jest gdzieś jakieś zabezpieczenie. A pół oś jest tak narysowana, że właśnie zewnętrzna manszety zdejmuje się po uprzednim demontażu wewnętrznego przegubu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, skwaro napisał:

W SF musiałbyś jeszcze rozpiąć dolny wahacz, inaczej nie zejdzie. Prościej jest wybić klin wewnętrznego, zdjąć całkiem półoś z auta i wygodnie wymienić manszetę zamiast kombinować na aucie chlapiąc wszystko smarem. Ja zresztą w SG też całkiem zdejmuję półoś do tego bo tak jest wygodniej.

Nie pamiętam gdzie miałem kliny do wybicia, chyba w WRX, bo w forku mam wewnętrzne przeguby wchodzące do skrzyni, męskie:P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa, myślałem że chodzi o sposób zdjęcia z auta. Do wymiany manszety na przegubie zewnętrznym  nie trzeba rozbierać wewnętrznego. W środku jest pierścień zabezpieczający, zbijasz bo i przegub zejdzie z półosi.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa, myślałem że chodzi o sposób zdjęcia z auta. Do wymiany manszety na przegubie zewnętrznym  nie trzeba rozbierać wewnętrznego. W środku jest pierścień zabezpieczający, zbijasz bo i przegub zejdzie z półosi.
Czyli, tak zwyczajnie młotkiem? Czy muszę jakiś seger zdejmować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:
4 minuty temu, skwaro napisał:
Aaaaa, myślałem że chodzi o sposób zdjęcia z auta. Do wymiany manszety na przegubie zewnętrznym  nie trzeba rozbierać wewnętrznego. W środku jest pierścień zabezpieczający, zbijasz bo i przegub zejdzie z półosi.

Czyli, tak zwyczajnie młotkiem? Czy muszę jakiś seger zdejmować?

Tak, młotkiem. W środku masz zwykły pierścień rozprężny.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 15:55, Mike-m napisał:

Dokładnie. Ale można stanąć przed samochodem i wtedy prawa jest lewa i na odwrót.. Chciałem się upewnić. Dzięki 

a jaki masz czujnik? wiesz, że tam jest potrzebny odpowedni gwint? CTZP 1/8 BSPT

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Silnik seria czy coś dłubany? W sensie wnętrzności oczywiście.

Nie mam pojęcia. Właściciel też nie miał. Twierdził że zhamowany i wypluł 240km. Ale to nie on dłubał.

 

4 godziny temu, Vercy napisał:

powinno być 5W, ewentualnie 10W, 

 

300v to cała seria produktów, który masz zalany?

 

motul competition 300v 15w50. Wiem co powinno tylko kwestia tego co można i czy warto zmieniać

Edytowane przez forek8925xt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, po lift ma 230KM ale w teorii ma identyczne parametry w ECU. Rożni się precatem i catem bo to EUR 3

 

W realu oznacza, ze nie masz secodnary air port system itp wiec nie ma się co zepsuć a psuje się i jest drogo a służy do szybszego podgrzania Cata aby spełniał eur 4

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje szybkie pytanie:

deska wyświetla mi check engine -> błąd grzałki sondy lambda. Czy wymiana sondy załatwi sprawę?
Mechanior mówi żeby się nie przejmować za to pan diagnosta ze stacji diagn. mówi, że to obowiązkowo trzeba zrobić. Jaka jest prawda?

Czy przez błąd tej grzałki na rozgrzanym silniku mogą wyjść spaliny nie w normie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nosek kreseczka napisał:

Moje szybkie pytanie:

deska wyświetla mi check engine -> błąd grzałki sondy lambda. Czy wymiana sondy załatwi sprawę?
Mechanior mówi żeby się nie przejmować za to pan diagnosta ze stacji diagn. mówi, że to obowiązkowo trzeba zrobić. Jaka jest prawda?

Czy przez błąd tej grzałki na rozgrzanym silniku mogą wyjść spaliny nie w normie?

Nr błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje szybkie pytanie:
deska wyświetla mi check engine -> błąd grzałki sondy lambda. Czy wymiana sondy załatwi sprawę?
Mechanior mówi żeby się nie przejmować za to pan diagnosta ze stacji diagn. mówi, że to obowiązkowo trzeba zrobić. Jaka jest prawda?
Czy przez błąd tej grzałki na rozgrzanym silniku mogą wyjść spaliny nie w normie?
Nie powinien, grzałka jest tylko po to aby sonda szybciej uzyskała temperaturę pracy. Aby szybciej zaczęła regulować mieszkankę. Na przegląd warto jechać też z zagrzanym katalizatorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, yaroz napisał:

Nr błędu?

P0030 jeśli dobrze pamiętam. Czyli spaliny nie mieszczące się w normie to nie nagrzany katalizator? W sumie dopiero co samochód był odpalony przy badaniu.

Czy możliwe, że świeci się check engine przez ten błąd grzałki? Czy to znaczy, że sonda podaje dobre odczyty dopiero jak się nagrzeje?

Edytowane przez Nosek kreseczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AdaSch napisał:

tak, po lift ma 230KM ale w teorii ma identyczne parametry w ECU. Rożni się precatem i catem bo to EUR 3

 

W realu oznacza, ze nie masz secodnary air port system itp wiec nie ma się co zepsuć a psuje się i jest drogo a służy do szybszego podgrzania Cata aby spełniał eur 4

 

Przedlift ma silnik taki sam jak w STI MY05-06 z mniejszym stopniem sprężania niż w poliftcie, dlatego jest bardziej odporny na UPG ale ma mniej mocy przez to. Musi być coś dłubane jak ma 240KM.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Nosek kreseczka napisał:

P0030 jeśli dobrze pamiętam. Czyli spaliny nie mieszczące się w normie to nie nagrzany katalizator? W sumie dopiero co samochód był odpalony przy badaniu.

Czy możliwe, że świeci się check engine przez ten błąd grzałki? Czy to znaczy, że sonda podaje dobre odczyty dopiero jak się nagrzeje?

Sonda do wymiany, pierwsza, przed katalizatorem idąc od silnika ku tyłowi auta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2020 o 20:44, ewemarkam napisał:

Może to być od alternatora.

Dziś przysłuchalem się jeszcze raz dźwiękowi pod maską, Diagnoza: pompa wspomagania się kończy, dolałem trochę płynu do zbiorniczka bo było blisko min i trochę się wyciszyło ale widać już pęcherzyki powietrza w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, yaroz napisał:

Dziś przysłuchalem się jeszcze raz dźwiękowi pod maską, Diagnoza: pompa wspomagania się kończy, dolałem trochę płynu do zbiorniczka bo było blisko min i trochę się wyciszyło ale widać już pęcherzyki powietrza w zbiorniczku.

 

W moim poprzednim forku zmiana płynu na motul multi atf praktycznie wyciszyła pompę stary był brudny  i przepracowany. Dobrze zlany i przepłukany układ i było miodzio :D tylko zimą przy max skręcię potrafiła delikatni zajęczeć.

 

 

P.S.

 

a jak z oliwa zostać na 15W50 motula ?  czy zmieniać ? co radzicie ?

Edytowane przez forek8925xt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...