Jump to content

Nargond

Użytkownik
  • Content Count

    243
  • Joined

  • Last visited

About Nargond

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    Poznań, Wielkopolska
  • Auto
    Forester SBD MY10

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tutaj należy sformułować inaczej pytanie - Czy za twojego korzystania z auta widziałeś że OBK bierze olej jeśli tak to ile ? Dwie wersje: Jeśli tak to czy kupiec wiedział o tym Jeśli nie: Czy czasem kupiec aż nadto nie sprawdził możliwości auta na tej autostradzie i nie popsuł czegoś sam... Sam nie ufałbym do końca kupującemu...
  2. A to tego nie wiedziałem ! Czyli mechanik który mi mocno odradzał zaślepienie i zamontował nówkę - nawet nie chciał bawić się w regenerację mówił że zaraz do niego wrócę z tym samym - miał rację !! Widzisz ja myślałem że EGR jest tylko do "odzyskania" spalin z wydechu i wpuszczeniu ich do silnika taki ot recykling w silniku - bez dodatkowych opcji... Ciekawe trzeba będzie się doszkolić co dokładnie robi ten EGR... Dzięki za podpowiedź !
  3. Ja do auta podejdę jakoś w piątek/sobotę by to sprawdzić - za blisko mam do pracy by jeździć autem ;-) EGR na OEM'owy --> Serwisuję Forka w bardzo zaprzyjaźnionym serwisie z aso :-) nie rozumieją tam np że klient chce wymieniać olej co 10k km i wciskają kit że zabija to silnik bo przez ułamek sekundy pracuje bez oleju :-) ale póki co są dobrzy i sprawnie naprawiają na szczęście póki co pierdy i eksploatacja :-)
  4. Teoretycznie klimatyzację mam włączoną cały czas więc wykluczyłem ten problem Ale faktycznie odkąd jest bardziej wilgotno na dworze i szyby trochę jednak parują to jeżdżę z ustawieniem nogi+szyba (wymiana EGR przełom listopada grudnia) - nie sprawdzałem na innych ustawieniach czy tak jest - sprawdzę to ! Dzięki za Podpowiedź ! Z tego co go obserwowałem na Torqu - dużo później się otwiera :-) i tak potrafię masę km zrobić na zamkniętym EGR - może to jego wada ale mi nie przeszkadza Stary bardzo szybko się otwierał na 30+ stopni i cóż potrafił zostać w takiej pozycji stąd pewnie szybciej mi zapychało DPF... Nie wiem czy to efekt placego, ale też zauważyłem niższe spalanie - ale to może być też zasługa wymiany sprzęgła... Tzn ? mówisz, że turbo siądzie ? z tego co czytałem to te 10-15% jest najmniej inwazyjną modyfikacją i też stąd chcę zadbać o turbo timera aby wszystko działało ciut dłużej a nie krócej...
  5. Jak tam w zeszłym roku byłem to po linii brzegowej było widać że wody jest o jakiś 1 - 1.5m mniej niż powinno być... ale miejscówka piękna !
  6. Cóż uznajmy że zaszalałem - a tak serio chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i jak działa z poprawnym układem dolotowym...a po wymianie EGR w trybie mieszanym DPF wypala mi się po około 1000 km wcześniej było to co około 300-500km więc jest o niebo lepiej :-) W przyszłości nie aż tak dalekiej chcę zrobić kilka rzeczy w nim: HP i Nm UP o około 10-15% - EGR out - zamontować RPM limiter i "schładzacz" turbo + bagażnik na rowery :-)
  7. czyli zaraz dojdziemy do tego że SBD powinno tak mieć... Tylko że przed wymianą EGR zawsze miałem 800 - nie ważne czy nawiew był włączony czy nie - nie mówię o sytuacjach z działającą na pełnych obrotach klimą... Bo wszystko inne włącznie ze spalaniem jak i wypalaniem DPF'a działa / wygląda o niebo lepiej do tego co miałem przed wymianą tego g -> imo nie wiem dlaczego dałem się mechanikowi namówić na naprawę a nie postawiłem na wycięcie tego...chyba wygrało lenistwo że trzeba jechać do innego speca...
  8. Co może być przyczyną, że po wymianie zaworu EGR - obroty na biegu jałowym przy włączonym nawiewie wynoszą około 1 000 RPM, a po wyłączeniu spadają na normalny poziom czyli około 800 RPM -> strikte wiąże się to z włączeniem nawiewu / temp silnika nie ma na to wpływu....wszystko inne też działa prawidłowo ot taka anomalia w zachowaniu auta...po naprawie...
  9. Trzymam kciuki za szybki powrót Czarnej Świni na drogi ! W moim wydaniu wymiana filtra kabinowego i znalezienie małej białej wtyczki przy nogach pasażera - przy części grodziowej...WTF?
  10. pozdrowienia dla srebrnego subaru Baja widzianego dziś w Mosinie :-) naklejka z III Plejadami była na szybie ;-)
  11. Nargond

    SBD i Torque

    Jak człek chce to nie może znaleźć i zastanawiam się gdzie ja widziałem podgrzany wydech... Jak odzyskam kompa to poszukam i wrzucę:) A jak wypalanie przebiegło wrócilo wszystko do normy?
  12. Nargond

    SBD i Torque

    Pochwal się jak to zadziałało i czy tak na YT miałeś czerwony wydech ;-) Powodzenia !
  13. Podpowiedzcie mi czy takie radio jak ze zdjęcia poniżej - ma jakieś dodatkowe funkcje poza nawigacją (czy trzeba ją jakoś zaprogramować/trudne czy łatwe to)? Chodzi mi o szerszy dostęp do komputera pokładowego niż ten co wskazuje temp. spalanie i godzinę :-) Np. ile km mogę przejechać na zbiorniku...nie wiem jak to określić :-)
  14. Nargond

    SBD i Torque

    Mam eur5 i korzystam z torque oraz carscannera - i tam nie widziałem tych opcji - albo się do nich nie dokopałem. Wypalanie chyba powinni uruchomić w większości warsztatów z lepszym komputerem niż Torque -> tak mi się zdaje ale to musiałbyś podzwonić ! I fakt jak zwykle pochrzaniłem soot z ash :-) sorka moja gafa...
  15. Nargond

    SBD i Torque

    Krytycznego błędu Torque może sam nie wykasować... Możesz spróbować odpiąć akumulator na kilkanaście min tak by komputer zgubił pamięć podręczną...nie wiem jakie będą tego dalsze konsekwencje teraz auta są naszpikowane różnymi urządzeniami sterującymi...np w Citroenie ojca przy rozładowaniu się aku wysiadło sterowanie nawiewami...taka dygresja. A jeśli to nie pomoże to nawet nie do ASO (mimo to polecam) ale gdzieś gdzie mają kompa do Subaru i wykasują tobie błędy jeśli jesteś pewien że to to... Na forum toyoty masz taką adnotację do tego błędu Należało by podłączyć najlepiej komputer serwisowy ponieważ ma największe możliwości diagnostyczne i w obszarze obsługi filtra DPF zobaczyć co mamy dostępne. Może i kts albo delfi to ogarnie ale to już po podłączeniu będzie wiadomo. Należało by przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień lub najlepiej zaprogramować/zapisać jest wymianę filtra. Jak sobie wczyta że posiada zamontowany nowy (czysty) to wyzeruje się poziom zapełnienia i zgaśnie błąd. Tylko należy się przestrzegać instrukcji wymiany lub adaptacji ( jak każe że procedura będzie możliwa po spełnieniu warunków to musi te warunki rzeczywiste mieć aby procedura się powiodła Z tego co rozumiem to komputer załapał 100% i każe wymienić filtr - bez adaptacji ani rusz ... chyba jednak zaprzyjaźnione "aso"
×
×
  • Create New...