Jump to content

Nargond

Użytkownik
  • Content Count

    142
  • Joined

  • Last visited

About Nargond

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    Poznań, Wielkopolska
  • Auto
    Forester SBD MY10

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja od roku jeżdżę na Continentalach XL 101V ALLSEASONCONTACT. Opony wielosezonowe z obserwacji Na suchym - bdb w każdych warunkach teraz nie piszczą na rondzie - aczkolwiek nie jeżdżę też jakoś super dynamicznie ani też nie jestem zawalidrogą Na mokrym - nie ma problemów - jeździłem na oponach letnich które gorzej trzymały na deszczu Szutry - według mnie jak każda inna opona... Śnieg - nie powiem złego słowa ale jeździłem na lepszych oponach Lód - nie mają kolcy są do bani :-) A tak serio - ESP włączył mi się tylko raz na oblodzonej drodze w górach - na tych oponach. Droga gruntowa w górach ośnieżenie + błocko - przejechała bez problemów. Cała kwestia jest w tym jak użytkuje się samochodu, gdybym jeździł dynamicznie wykorzystując potencjał auta nie zastanawiałbym się 2x i kupowałbym opony Letnie...a tak przy moim stylu jazdy takie opony wielosezonowe w zupełności wystarczają - jak to z żywotnością to okaże się w przeciągu najbliższych lat...
  2. Nargond

    Kubica w F1

    Teoretyzując co miało miejsce w tej sytuacji według mojej opinii: - Vettel zrobił wszystko by jak najszybciej wrócić na tor zachowując swoją pozycję - po pierwszym uślizgu i skontrowaniu na asfalcie dalej odbijał w prawo... - Idealna sytuacja, kierowca po wypadnięciu z toru włącza się do "ruchu" po wewnętrznej stronie wyjścia z zakrętu (tak jak miało to miejsce tutaj) i pozostaje na niej do uzyskania możliwości czystego powrotu na właściwy tor jazdy... - Sytuacja pośrednia, kierowca robi to co Vettell ale zostaje się na środku drogi tak jak miało miejsce to po pierwszej kontrze - teoretycznie - Hamilton zrównuje się z nim do zakrętu 6-7 gdzie praktycznie i tak Vettel znowu teoretycznie powinien utrzymać pierwsze miejsce... Było to co było sędziowie mieli bardzo trudną decyzję do podjęcia, ale jednak Vettel nie zachował ostrożności podczas włączania się do ruchu... To jest tak jakbyś ty z pobocza wystartował przed pędzące auto....
  3. Nargond

    Kubica w F1

    To akurat by usprawiedliwiło marudzenie Vettela, żółta flaga = zwolnij Ale jak to kiedyś któryś kierowca z INDY car się wypowiadał na temat wypadków na torze - a tam to częstsza sprawa niż w F1- nie pamiętam dokładnych słów ale chodziło o coś takiego Jak widzisz dym przed sobą dusisz na gaz i jedziesz... I tak nic nie zrobią - naprawdę szczęście w tym zakręcie, że za Vettelem był Hamilton a nie ktoś inny...wielu kierowców chciałoby się tam wcisnąć ot tak z zasady...
  4. Nargond

    Kubica w F1

    Vettel już od kilku lat udowadnia to że jak coś nie idzie idealnie po jego myśli to spartoli sprawę - tam gdzie ma zachować zimną krew i zrobić swoje popełnia błędy. Tutaj nie chcę go tłumaczyć ale przy powrocie na tor dupę rzuciło mu w prawo - więc skontrował - ale co dalej z ucieczką do prawej zrobił to inna kwestia... Za to brawa dla Hamiltona że na siłę nie wciskał się w tą lukę - to jest głowa mistrza. I myślę że w odwrotnej sytuacji oba samochody nie dojechałyby do mety...
  5. Jeszcze raz wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia! Miło Panie i Panowie było was poznać A takie oto zdjęcie mam,
  6. Nargond

    SBD i Torque

    @Luke Skywalker dzieki za takie info naprawdę przydatne...jak chce mu go oddac na czyszczenie płukanie dpf oraz sprawdzenie dolotu...czy jest sposob bym zdiagnozowal jego prace czy mnie naciął np z tym zerowaniem komputerowym dpfa... Moje zaufanie ma odkad po roku jezdzenia z japoncem po mechanikach i elektrykach on zdiagnozowal problem w jeden dzień..ale jesli gada takie herezje i też ją zrobi to będzie czas na zmianę miejsca serwisowania auta... Pozdrawiam @archilopi u mnie mniej wiecej jest stabilne ale jadąc nie obserwuję tego wskazania caly czas...
  7. Panowie i Panie obecni na tym święcie - o której się spotykamy by ustalić plan ?
  8. Nargond

    SBD i Torque

    @sambor i @sztarno Skróciłem jego wywód do skrajnego minimum...widać za bardzo ale na części o której mówił się nie znam - nie mam tak szerokiej wiedzy na ten temat jak on - wróć od roku zacząłem się interesować jak to działa... Co do DPF - też tak mi się zdaje że ma wyłapać te zanieczyszczenia, ale też mi się zdaje że w skrajnych wypadkach ma prawo nawet z DPF'em zakopcić na czarno - nie wiem ile w tym prawdy mój ani razu tak nie pierdnął. Mechanik mi tylko potwierdził to co ktoś kiedyś tutaj napisał że syk z komory silnika przy odjęciu nogi z gazu jest naturalny i jest to wyrównanie silnika - co nie zmienia faktu że jak go odstawię do niego to i tak będzie sprawdzać szczelność dolotu dla mojego @owad to idzie mniej więcej jak u mnie - około 300km nabite i soot na poziomie 3n % Co do mojej zawartości ASH wysokiej ten sam mechanik od czarnego dymu wypowiedział się że czasami wystarczy przeprowadzić na nowo adaptację DPF (nie użył idealnie tych słów ale chodziło o coś na wzór kalibracji) i może ta wartość sama spaść - jeśli nie to przeprowadzi czyszczenie DPF (tym płukaniem czy jakoś tak)
  9. Nargond

    SBD i Torque

    Specjalnie z okazji tego spuszczania powietrza rozmawiałem przed 5 minutami z moim mechanikiem.. Pierwsze powiedział że nieszczelny układ w SBD (ogólnie diesel) spowoduje czarny dym z rury Drugie - w przypadku niektórych turbin takie zjawisko występuje i jest to naturalne aczkolwiek nie wszystkie to posiadają...
  10. Nargond

    SBD i Torque

    To może jednak i ja powinienem szukać dziury w dolocie ... Ktoś podpowie którą rurę sprawdzić:-)
  11. Nargond

    SBD i Torque

    A może to faktycznie turbo wyrównuje ciśnienie? Taki dźwięk wpuszczana ciśnienia mam też jak zdejme nogę z gazu i potem jadę równo..teraz nie zwracam na niego uwagi a dpf wypala mi się normalnie teraz mam około 300km od ostatniego wypalania
  12. Nie czepiam się - to mnie tylko zastanawiało...wcześniej nie miałem tego ale może dlatego że nie słuchałem CD tylko mp3...kto wie.. Technicznie większość płyt działa porównywalnie..jeśli chodzi o głośność (audiofilem nie jestem) A reklamy w radiu tak są głośniej ale nie tak - głośniejsze są komunikaty drogowe.. @ewemarkam - dzięki za odpowiedź
  13. Pytanie - czy u was też fabryczne radia grają z różną głośnością po włożeniu płyty i słuchaniu radia FM ? Technicznie różnica poziomu ustawienia głośności to 10 oczek w górę na zwykłym radiu względem płyty CD ? Poprzedni właściciel zakładał zestaw głośnomówiący i nie wiem czy czasem czegoś nie pochrzanił w kablach ...
  14. Ja mam z tyłu 2 latka i jeszcze mi się nie rozryczal od ciepła... Fakt jego fotelik grzeje dodatkowo ciasna budowa - ale może w tym wypadku poszukaj tej przedluzki co pisałem na aliexpresie mi wyskoczyła jako coś proponowanego do forester... Pisałem z własnych doświadczeń ale każdy lubi inne temp ja mam klime teraz ustawiona na 22-23C...
×
×
  • Create New...