Jump to content

Nargond

Użytkownik
  • Content Count

    446
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

213 Wspaniały

About Nargond

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań, Wielkopolska
  • Auto
    FSJ XT MY14

Recent Profile Visitors

695 profile views
  1. Wątpie - ja swojego kupiłem z pełną książką serwisową w ASO do 130k km nie ruszali oleju w skrzyni, po telefonie do Gdańskiego ASO i zapytaniu dokładnie o ten model powiedzieli że przy najbliższej "wypadałoby" wymienić...dlatego pytałem o olej, po zakupie przed wymianą oleju też miał już swoje bolączki i szumienia po wymianie oleju wszystko jakby ustało... Póki co to tak jak piszesz sprawdź czy olej był wymieniony - jest to najtańsza i najprostsza czynność - a jak oddasz go gdzieś na wymianę oleju to poproś aby wcześniej podpieli się pod komputer i tak jak koledzy sugerują sprawdzili błędy
  2. jaki masz przebieg i czy olej był wymieniany - w skrzyni oczywiście ?
  3. właśnie mruga mi tylko przy odpalaniu silnika -> strikte kręcę rozrusznikiem silnik zaskoczył alladyn mrugnął i zgasł ... ot tak..potem na światłach na luzie czyli gdy ma 600-800rpm to mam święty spokoj...wyłączę go na dłużej dajmy na to na 2-5h i znowu na ułamek sekundy zapali się ta kontrolka zaraz po puszczeniu kluczyka od odpalania...dziwne to..
  4. w sumie to na olejach się nie znam - wiem jedynie ze czerwona kontrolka alladyna jest od oleju. Tutaj w książce jest 5W30 to taki nalałem filtr to filtr... Ale jeśli auta nie traktuję jako wyścigówki i teoretycznie na tym CVT obroty bardzo rzadko dochodzą do 3-4k rpm to raczej nie powinienem dojść do granic możliwości jego.. Ale cóż jedna wymiana oleju ponadprogramowa nie zaszkodzi mi tak bardzo :-) i muszę przejrzeć wątek olejowy... A co do filtrów to już tym bardziej nie myślałem że ma to jakieś znaczenie czy to oem czy nie oem...
  5. to pocieszyłeś mnie - zalałem go Castrolem -> nie miałem pewności co lepsze a ten spełnia wszystkie normy Subary...ale chyba warto w takim razie spuścić ten olej i zalać go Mutolem 5w30 tak jak chciałem na początku a zrobiłem zgodnie z instrukcją ;-) Dzięki za podpowiedź
  6. wymieniłem olej z filtrem (nie OEM) no i zaczęła się SUBARUFOBIA ;-) Nie wiem czy było tak wcześniej nie pamiętam/ nie zwracałem uwagi na to -> jak odpalam samochód tylko na zimnym silniku to na chwilę zapala mi się czerwony alladyn bo zaraz zgasnąc - czas świecenie od 1-2s takie mrugnięcie okiem... Skoro była już SUBARUFOBIA to jechać już i wymieniać silnik ;-) -> takie przemyślenia przy porannej kawie :-) A tak serio jest to naturalne że coś takiego ma prawo mieć miejsce i nie jest to szkodliwe, czy tak jak podpowiada mi intuicja czas rozebrać samochód do pompy oleju i zobaczyć
  7. @mechanikna kanale JonDz opowiadał kiedyś o różnicach w napędzie CVT a starym automacie subaru na przykładzie jakiegoś podjazdu... I mówił że mimo lepszego przełożenia tego istotnego w terenie względem starego automatu...tak CVT dla bezpieczeństwa ma szybsze odcięcie mocy by się nie uszkodzić i w sytuacji krawężnika przy podjeździe pod górkę czy zakopywania się w błocie żwirze, potrafi nie przekazywać mocy na koła...urok auta... W końcu to nie jest terenówka z blokadą dyfrów itp itd.. to jest pospolity SUV dający możliwość dojechać kawałek dalej niż Crossoverem/SUV'em z napędem na 1 oś :-
  8. SJ nie ma sztywno rozłożonego napędu 50x50 -> standardowo jest to z tego co pamiętam 60Px40T do tego mamy CVT - skrzynia nie nadająca się do Off-Roadu ;-) I tak jak koledzy pisali mamy otwarte dyfry -> jakbyś trzymał gaz równo przez jakiś czas system zacząłby (chyba) hamować kołem bez obciążenia co umożliwiłoby mu przełożenie napędu na inne koło... A co do samej sytuacji to mój SJ bez żadnego obciążenia nie był wstanie wyjechać z dołka który podniósł mu jedno albo 2 koła, głupi wykrzyż... dopiero włączenie X-Mode dało mu możliwość wyjechania z opresji - a tak obroty szły żwir i traw
  9. Nargond

    Kubica w F1

    ktoś wie o co chodzi z Perezem i Oconem - ponoć mieli kontakt ale nie wiem co i jak... A co do FP1 -> Ładnie Ferrari, ku ironii zaskakująco ładnie Williams... Liczyłem na lepsze tempo Maclarena...ale za to Vettel chyba nie polubił się z zielonym Astonem..
  10. Nargond

    Kubica w F1

    w ramach humoru - zaczynamy drinking game - pijemy na każdy obrót Mazzepina -> ciekawe czy przetrwa się weekend ;-)
  11. prosisz o oceny indywidualne...dla mnie układ w SH był dobrze zestrojony, tylko że ja lubię jeździć samochodami japońskimi, nie lubię jeździć autami z grupy VW... co do porównania SH vs XC90 to masz dwa różne auta..forek ma 4,56m gdzie Volvo 4,8 To już zmienia prowadzenia, dodatkowo masa 500kg więcej w volvo -> nie porównasz tych samochodów zero jedynkowo... Musiałbyś trafić na kogoś kto miał oba i oba mu się nie podobały - wytknąłby wady....bo zalety każdy ma własne... Poszukaj kto w okolicy sprzedaje SH i przejedź się nim, wtedy sam sobie wyrobisz zdanie o samochodzie... Osob
  12. Tak jakby, jest ich dwóch Jest jeszcze jedna zmienna w równaniu ASO i akcja przywolawcza odnośnie stopów, ale co to było dokładnie nie pamiętam...
  13. jak go odbiorę będę sprawdzać wszystko :-) może to jakaś pierda a może blacha w poszyciu pękła i hałasuje tak jak sugerują magicy :-)
  14. Tak mam tam ciągle spragnionego smoka - co mu nie naleję to wszystko wyżłopie :-) ale tam nikt nie zaglądał
  15. Wiem, ale po wymianie przeglądali to - auto jest u tych samych mechaników co było na wymianie... Sprawdzali nawet czy nie zostawili gdzieś klucza luzem w bagażniku... To było pierwsze co im zasugerowałem, że mają sprawdzić nowe elementy+montaż haka -> montowałem go w lutym..
×
×
  • Create New...