Jump to content

Nargond

Użytkownik
  • Content Count

    215
  • Joined

  • Last visited

About Nargond

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    Poznań, Wielkopolska
  • Auto
    Forester SBD MY10

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Popieram w 100% - drugi raz w życiu mam japońca i drugi raz kocham się w tym aucie ! W poznaniu czarno - ja chce śnieg i ulepić bałwana
  2. @Ig0r tak się składa że mój staruszek ma GV a ja Forka SH. Jeżeli patrzysz tylko na fotele wybieraj Forestera - bardziej miękkie - dla mnie bardziej komfortowe... Ale z problemami z kręgosłupem proponuję wybrać samochód który daje pełną możliwość regulacji fotela u mnie w forku np tego nie ma... Samo zawieszenie bardziej komfortowe w Forku - takie bardziej miękkie na drodze polnej - GV trochę bardziej przenosi wszystko do środka. Dla mnie w forku siedzisz wygodnie a w GV jakby na ryczce (taborecie)... I tak na marginesie staruszek ma chory kręgosłup i jemu GV nie przeszkadza w podróżach...
  3. może nie ja ale za to dobrzy mechanicy wymienili mi sprzęgło z dwumasą oraz mały wredny zawór egr... I to auto jakby kompletnie inaczej jeździ ;-) Nie ma to jak czerpać 100% przyjemność z jazdy samochodem !
  4. To mniej więcej wiesz o co chodzi, czasami dobry dodatek pomaga, a raczej nie powinien zaszkodzić. Ja uznałem że będę go lać - niby ma to zwiększać wartości samej ropy + smarowanie...i lepsze wypalanie DPF'a ... w to ostatnie chyba sam do końca nie wierzę, ale cóż wolę lać dla własnego spokoju i widzi mi się. Na przykładzie Vitary ojca wiem że taki dodatek potrafi wyciszyć wtryskiwacze, tak jak ją kupił przy 2k rpm klekotał niemiłosiernie, a ostatnio nim jechałem w zakresie 2,5-3k rpm bez tego "dźwięku" taki normalniejszy wydał mi się ten samochód... przyjemniejszy dla ucha... Z kolei ja wiem doskonale gdzie mój był tankowany - kuzynka zawsze tankowała go na stacji przy Auchon :-) więc w sumie stacja nie markowa ale z takim przerobem klientów że zawsze mieli świeże paliwo :-)
  5. Ja tankuję praktycznie tylko na orlenie: Na początku vervę i było bez różnicy jeśli chodzi o zwykłą ropę Teraz leję zwykłe D z orlena + dodatek i jest ciszej na zimnym więc wolę zwykłe paliwo + dodatek... Nie wiem czy to efekt placebo czy mojego innego stylu jazdy przez ten rok - ale poprawiła mi się praca wtryskiwaczy i auto jest cichsze na zimnym - więc kontynuuję ten proceder co tankowanie i za każdym razem przeklinam siebie że nie mam odmierzonej dawki do baku tylko muszę lać z butelki :-)
  6. Z góry przepraszam wszystkich za ewentualną reklamę - piszę tylko o swoim doświadczeniu do tego subiektywnym nie potwierdzonym badaniami :-) Przez większość czasu jeździłem na Amsoil - teraz mam pierwszy bak na Archoil( nie pamiętam dokładnej pisowni) i na tym ostatnim najbardziej wyciszyły mi się wtryskiwacze...ale gorzej się go nalewa do baku... Czy to pomoże nie wiem...tak jak pisałem wróżę z fusów... Sam dodatek zaszkodzić nie zaszkodzi w odpowiedniej dawce, ale czy od razu pomoże też nie wiem...
  7. Przy kolejnym tankowaniu dolej dodatek do paliwa...może nierówno pracuje na wtryskach ? tak wróżę z fusów :-)
  8. Dobra pierwsza (Tzn druga) awaria z check engine ... Silnik to oczywiście Diesel :-) błąd to P0403 - czyli EGR -> ze względu na ciężki dostęp do EGR'a mam kilka pytań. Błąd tyczy się solenoidu - cokolwiek to jest - czy wystarczy wykręcić EGR, wyczyścić i powinno wszystko wrócić do normy, czy ten błąd już wskazuje na zajechanie EGR'a tzn elektroniki w nim ? Drugie czy rozkręcając cały dolot - muszę zaopatrzyć się w uszczelki pod niego?? I czym najlepiej wyczyścić cały nagar z dolotu ? jak go już rozkręcę na części pierwsze to mogę wyczyścić też ten plastik od środka - tylko że dolot jest wykonany z jakiegoś tworzywa to raczej mocno żrącej chemii nie można stosować ? aaa i czym ewentualnie (jeśli tam też osadza się syf z dolotu) wyczyścić wejścia do głowicy ? będzie to od góry więc grawitacja jest raczej moim wrogiem niż przyjacielem....a raczej nie chciałbym zlepków sadzy wrzucić od tak do środka... Wyrwanie chwasta raczej nie wchodzi w rachubę podczas mody łapania wszystkiego co kopci na czarno i ma oznaczenie DIESEL na tylnej klapie ;-) chyba że....
  9. Nie wiem ile w tym prawdy co napiszę ale niech mnie ktoś poprawi. Dźwięk który wydaje padająca / zajechana dwumasa jest bardzo specyficzny wyraźnie go słychać na luzie bez wciśniętego sprzęgła - ustaje jak wciśnie się sprzęgło. Ale to tak z mojego wróżenia z gwiazd i czegoś gdzieś przeczytanego. Gdzieś też tutaj na forum był filmik z padającą / padniętą dwumasą...ale nie pamiętam w którym temacie i w którym aucie... Ogólnie szarpanie auta to chyba nie dwumasa - ona poprawia komfort a nie działanie sprzęgła -> tutaj mogłem strzelić farmazonem... z dużym błędem... Nie masz czasem kwestii że sprzęgło łapie tobie zaraz przy podłodze ?
  10. Średnica wewnętrzna tak jak zaznaczyłeś czy zewnętrzna pełnych pokręteł ? Po pracy sprawdzę i napiszę ! Wewnetrzna 3.5cm Wewnetrzna mala 3.3cm Zewnetrzna 4.5cm Zewnetrzna mala 4.3cm Zmierzone miarka...niczym dokladniejszym.
  11. Nie pamiętam takich zaleceń.... pałowanie na wysokich obrotach a niskim biegu jest wręcz szkodliwe. Z instrukcji obsługi grand vitary 1.9 diesel -> nie pamiętam czy był 3/4 bieg wtedy wpisany... ale taką pracę zalecali przy wypalaniu DPF'a...była też podana prędkość minimalna z jaką należy wtedy jechać...przeniosłem tą informację na ten silnik - u mnie działa...ale zaznaczam że nie jadę specjalnie na 3/4 biegu i 2.5k rpm po prostu jeżdżę po swojemu....tak by silnikowi było lekko ;-) ASH = popiół, soot = sadza. Przekręciłeś pojęcia, ale reszta się zgadza Przepraszam za pomyłkę... U mnie (Forester) przy 3 k rpm (ok 160 km/h, trasa, 6 bieg) następowało powolne samoczyszczenie filtra. Ciężko mi powiedzieć jak jest dokładnie - nigdy nie sprawdzałem przed i po takiej trasie - zawsze w jakimś momencie -> np. jak sprawdzałem teraz to przed trasą miałem około 10% i po trasie miałem około 10% +/- 3% w ramach błędu pamięci... tylko że w tym wszystkim są odcinki miejskie już do stricte miejsc docelowych - czyli i tak później jazda w jakimś mieście ;-)
  12. Poziom sadzy (ASH) będzie zawsze rosnąć do 100 % czytaj zapchania / uszkodzenia DPF oznacza on po części zużycie DPF'a Soot / pył - jest wypalany regularnie tak jak piszesz od 65% do 0% Zalecenia do wypalania są takie by trzymać samochód na obrotach około 2 500 rpm jadąc min na 3 biegu czas trwania to tak jak @owad pisze około 10-15min. Częstość zależy od tego gdzie jeździsz i jak. Jeśli po mieście i jesteś pierwszy spod świateł do świateł zapchasz go bardzo szybko. W mieście też go zapchasz bardzo szybko Spokojna jazda na trasie do 2.5k rpm to dystans paru setek Jazda około 3k rpm soot rośnie bardzo wolno... ON praktycznie zawsze będzie rosnąć w końcu są to odpady ze spalania i nie wszystko wydmuchasz jadąc normalnie... Wypalanie co 20-50 km jest dużo za częste, może być kwestia stylu jazdy albo zajechanego DPF'a -> czyszczenie jego to koszt około 700pln...
  13. Z obrotami to prawda SBD w porównaniu do diesli z Francji i Niemiec (takie mam porównanie) lubi zakres 2-3krp - poniżej męczarnia powyżej klekot..a w tym zakresie czuje się jak ryba w wodzie :-)
  14. i tutaj w przedbiegach odpadają wszystkie japończyki ;-)
×
×
  • Create New...