Jump to content

rutra80

Użytkownik
  • Content Count

    470
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

88 Wspaniały

About rutra80

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Rzeszów
  • Auto
    był Forester 2.0X my03
    Jest: Forester 2.5XT my06
    Żonowóz: Yaris Hybrid

Recent Profile Visitors

734 profile views
  1. Raczej nie. Jakieś półtora roku temu AVCS chodził jeszcze ok, potem był rozrząd, płukanki, zmiany oleju i wtedy gdzieś się rozjechało.
  2. Przy samych kołach nic. Można to uszkodzić przy wymianie rozrządu?
  3. AVCS doesn't engage until coolant reaches 60C. Then it's out of sync no matter if warm or hot. The sync is better on high RPM, I hope there's no oil pressure problem on low RPM... I'll try to replace oil valves. Thank you.
  4. My 2.5XT has no hesitation but knocks on low load & RPM. My AVCS is out of sync and sometimes advances to 50 degrees even though my stock map never requests more than 40. Mechanics say they inspected the valves and see nothing wrong with them, and that AVCS wheels must be damaged if they advance more than the map requests...
  5. @Sasha_A80 what should be done with AVCS? Only the solenoids? AVCS wheels? What about camshaft position sensors and camshafts itself?
  6. Mam starą przepływkę mogę Ci pożyczyć. Szarpania nie ma ale generuje bycze korekty na paliwie -15% na jałowym i +15% na ogniu.
  7. Jak przechodzi obstawiałbym piston slap, to bardzo typowe dla subaru gdzie są duże niskie tłotki. Zanim bym wszystko rozebrał poczekałbym jeszcze te parę tygodni na temperatury w okolicach 15-20C i zobaczył czy przeszło.
  8. Jak dolewa Ci paliwa albo chłodziwo do oleju to niekoniecznie Szczerze nie wiem moje zawsze brały olej. Piston slap miałem kilka lat w wolnym ssaku, to raczej zjawisko sprzyjające poborowi oleju.
  9. Na pewno dobrze żeby osłuchał/obejrzał to ktoś kto zna się na rzeczy. Jak stukanie zwiększa się wraz z temperaturą no to niestety wskazuje na panewkę. Jak stukanie jest tylko w zimną pogodę i przechodzi po rozgrzaniu, plus jest jakiśtam pobór oleju, to to raczej piston slap wokół którego nie ma co sraczkować (tylko nie dawać w ogień póki się nie rozgrzeje).
  10. Najprawdopodobniej. Z piston slapem można jeszcze wiele lat pojeździć normalnie. Jak się zrobi cieplej przejdzie mu. Do następnej zimy...
  11. No tak wymieniając zalety Subaru trzeba obowiązkowo podkreślić że są to zaskakująco lekkie auta z niskim środkiem ciężkości.
  12. @Sasha_A80 how is that year limit made? Some counter in firmware?? That would be as big as VW scandal...
  13. Nie, w instrukcji nie wymagają 98, ale i 5w30 mówią że jest ok
  14. Chyba jest tylko DOHC czyli na LPG kontrola zaworów co 50kkm i jeśli są luzy to wydzieranie silnika. Forester stał się popularny dzięki temu że był to jeden z niewielu małych SUV'ów / dużych kombi z fajnym napędem AWD w adekwatnej cenie. Była to legendarna Impreza z byczym prześwitem i większą budą, no i ta wersja 2.5XT zbierającą się do 100 w 5 sekund - nic innego podobnego praktycznie nie było. Dziś konkurencji nie brakuje a Subaru straciło pazura - nowsze Forestery nie wryóżniają się wśród konkurencji niczym może oprócz wciąż dobrego napędu AWD no i boxera który tak naprawdę dla szareg
×
×
  • Create New...