Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ponawiam pytanie, czy ktoś wie jak uregulować (podnieść xenony) w Forku 2014 bo świecą w ziemię.

@@Jaca68, sprawdzałeś na stacji diagnostycznej ustawienie? Juz wczaśniej w wątku wspomiano o ustawiwnu świateł w Forku - też wydawało mi się, że mogłyby swiecić dalej ale po sprawdzeniu sprzętem diagnostycznym okazało się, że ustawienie jest idealne.

Może masz tylko wrażenie że swiatła świecą za nisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prawidłowo ustawione xenony w Forku kończą swój zasięg na ok 100 m (mijania)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Nie to zebym sie wymadrzal, ale 100 m to jednak troche za duzo :huh:

 

W każdym samochodzie jest nieco inaczej. Nigdzie w przepisach nie ma podanego max dopuszczalnego zasięgu, są tylko bardziej lub mniej zrozumiałe kąty. W praktyce dla różnych modeli samochodów zasięg prawidłowo ustawionych "krótkich" wynosi od ok 40 do 140 m. W Forku wypada ok 100

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła mijania powinny oświetlać drogę na dystansie co najmniej 40 m przed pojazdem

 

ksenony znane mi z Subaru XV oświetlaja chyba tylko pierwsze 4 metry z 40 ;)

proba podniesienia ich wyżej kończy się wyjściem z linia swiatłocienia znaczaco poza dopuszczalne limity

niestety ale xenony znane mi z XV to jest jakiś żart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma określa wartości natężenie oświetlenia w wybranych punktach na ekranie pomiarowym. Przy czym są to dla jednych punktów wartości minimalne a dla innych maksymalne. Ja znacząco podniosłem swoje, a potem pojechałem do stacji diagnostycznej, gdzie potwierdzono idealne ustawienie. Warto się dowiedzieć, albo sprawdzić doświadczalnie, jak działa korekcja automatyczna - może być tak, że np. sprawdzanie świateł przy wyłączonym silniku nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma określa wartości natężenie oświetlenia w wybranych punktach na ekranie pomiarowym. Przy czym są to dla jednych punktów wartości minimalne a dla innych maksymalne. Ja znacząco podniosłem swoje, a potem pojechałem do stacji diagnostycznej, gdzie potwierdzono idealne ustawienie. Warto się dowiedzieć, albo sprawdzić doświadczalnie, jak działa korekcja automatyczna - może być tak, że np. sprawdzanie świateł przy wyłączonym silniku nie ma sensu.

 

Ototo, jak w serwisie byłem, to na początku wydawało się ze są idealnie ustawione, wg tego co pokazało na tym sprzęcie pomiarowym. Poprosiłem jednak serwisanta o przekręcenie te 0,5 obrotu. Gdy już wynegocjowałem, żebyśmy "zobaczyli co się da zrobić", ponowne sprawdzenie pokazało znaczne obniżenie się swiateł. Nie wiem czym to było spowodowane, ale chwilę się autko zastanawiało zanim światła się obniżyły.

Od tamtej pory jestem bardzo zadowolony, głównie z tego jak ładny jest rozkład i naprawde nie mam na co marudzić, jeśli chodzi o jakość świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś z użytkowników XT-eka mial problemy z otwieraniem bagażnika? Już kilka razy mi się zdarzyło, że przy próbie otwarcia klapy bagażnika auto wydało tylko kilka pisków i d...pa, klapa ani drgnęła. Zeszło troche czasu zanim w końcu się udało. Ale wstydu trochę było, taka nówka fura a ja stoje jak ten głupek przy bagażniku i zaklinam go żeby się otworzył  :D . Może ktoś wie w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś z użytkowników XT-eka mial problemy z otwieraniem bagażnika? Już kilka razy mi się zdarzyło, że przy próbie otwarcia klapy bagażnika auto wydało tylko kilka pisków i d...pa, klapa ani drgnęła. Zeszło troche czasu zanim w końcu się udało. Ale wstydu trochę było, taka nówka fura a ja stoje jak ten głupek przy bagażniku i zaklinam go żeby się otworzył  :D . Może ktoś wie w czym problem?

A przy przycisku od "pamięci wysokości podnoszenia" nic nie kombinowałeś ;):D To dziadostwo jak naciśniesz przy zamkniętym bagażniku daje właśnie takie "fajerwerki" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Ty jeden - też to mam. Zostaje przytrzymanie czujnika w klapie i otwarcie ręczne

 

Witam. Czy ktoś z użytkowników XT-eka mial problemy z otwieraniem bagażnika? Już kilka razy mi się zdarzyło, że przy próbie otwarcia klapy bagażnika auto wydało tylko kilka pisków i d...pa, klapa ani drgnęła. Zeszło troche czasu zanim w końcu się udało. Ale wstydu trochę było, taka nówka fura a ja stoje jak ten głupek przy bagażniku i zaklinam go żeby się otworzył  :D . Może ktoś wie w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już naciskanie przycisku nie pomaga to trzeba:

1)Odcisnąć przycisk od pamięci ustawienia klapy

2)Odpiac klemy od akumulatora

3)Podpiąć klemy

Również miałem ten problem,byłem z tym w ASO i taki zabieg poradzili.Pomogło i od tego czasu nic się nie dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś z użytkowników XT-eka mial problemy z otwieraniem bagażnika? Już kilka razy mi się zdarzyło, że przy próbie otwarcia klapy bagażnika auto wydało tylko kilka pisków i d...pa, klapa ani drgnęła. Zeszło troche czasu zanim w końcu się udało. Ale wstydu trochę było, taka nówka fura a ja stoje jak ten głupek przy bagażniku i zaklinam go żeby się otworzył  :D . Może ktoś wie w czym problem?

Ja mam inny problem z klapą bagażnika. Jak otwieram klapę to pierwszy jej ruch przez ułamek sekundy odbywa się z dziwnym dość głośnym zgrzytem. Czy to standardowe zachowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...