Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ale ta beema to od brokera! Bardzo wiele osób nie kupi auta od brokera, bo jak nie daj Bóg jakiej biedy to bujaj się panie z gwarancją...Skupmy się raczej na oficjalnych cenach salonowych. I tu FXT ze swoją mocą i wyposażeniem i parametrami jezdnymi rzeczywiscie jest poza konkurencją. Poza tym...od brokera FXT jest też sporo tańszy...

Edytowane przez Adasko75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm no jest sporo elementów wykończenia, które mogły by być lepsze - no właśnie ale za tą cenę u konkurencji, która niby lepsza wykończeniowo w życiu nie dostaniemy takich osiągów. Dopiero za 50-100 tys peelenów drożej w bmw

nie pisz jak nie sprawdziles cennikow kolego:

http://otomoto.pl/bmw-x3-nowe-x3-model-2015-C32735031.html

niestety xt nie jest jednym autem z takimi osiagami w podobnych pieniazkach na rynku. Dokladajac niewiele wiecej mozesz jezdzic x3 z ta sama moca , ktora jest o niebo lepiej wykonczona nie skrzypi i nie puka. W subaru placisz za boxera i naped S-awd chociaz x-drive jest porownywalnym rozwiazaniem co forek z cvt zreszta Audi Q3 tez kupisz w podobnych pieniazkach z 2 litrowym tfsi i tez o niebo lepiej wykonczone

 

A co Ty mi tu oferty brokerów podtykasz. Zobacz co salony oferują. U brokera FXT dawali za 138 tys. wersje platinum. Jak porównywać to dealer- dealer. Robiłem porównanie i lepiej wyposażona wersja bmw x3 (mniej więcej to co daje fxt platinium)+ negocjajcje wyszło 212 tys. Poza tym to  niestety nie japoniec. Być może zawiodę się na subaru jako na japońcu ale mam nadzieję, że może nie. Wcześniej była honda i cóż znajomy x3 zazdrościł bezaawaryjności. No i bmw nie ma skrzyni cvt, która stety/niestety sponiewierała mą jaźń (testowałem też biemdablju i jego automat standardowy nie przypadł mi tak do gustu). Tylo jakoś wykonania (ale już nie styl we we wnętrzu brzydko niestety nie to co nowa acura rdx lub wow mdx. Szkoda że w europie tego nie ma :(:(

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karas, bardzo dokładnie sprawdziłem i cenniki i promocje przed zakupem XT. I uwierz, że wbrew temu co wciska internetowy marketing BMW czy AUDI, rzeczywistość jest taka, że aby kupić porónywalny wyposażeniem i osiągami model z tych firm musisz dołożyć przynajmniej ok 60 kPLN i to po dobrym targowaniu

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poza Tiguanem i Kuga nie ma żadnej alternatywy dla Forka. W zeszłym roku był jeszcze Seat Freetrack (zdecydowanie tańszy), ale juz nima :(

Poza EU pare innych aut jeszcze by się znalazło.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poza Tiguanem i Kuga nie ma żadnej alternatywy dla Forka. W zeszłym roku był jeszcze Seat Freetrack (zdecydowanie tańszy), ale juz nima :(

Poza EU pare innych aut jeszcze by się znalazło.

A który Kuga?? 1.6 ecoboost 182 km? Coś przeoczyłem?

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwulitrową benzyną turbo i 240KM są jeszcze Evoque i freelander. Ceny kosmiczne, ale dwa lata temu freelendery miały tania wyprzedaż, kolega sobie kupił, ja tylko macałem. Teraz wszedł następca, wiec może też bedą okazje. Ponieważ kuga jest znacznie słabsza, najbliżej jest Tiguan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"... Autostradowe predkosci rzedu 160-180 tez bez bolu, obroty w okolicach 3 - 3,5 tysiaca, spalanie rzedu 11 ltr po 1000-kilometrowej trasie..."

 

Poważnie? Skrzynia CVT pozwala na 3,5 tys obr/min przy 180km/h ? To super wynik :D

W moim 2,5XT z MT przy 3,5 tys obr/min jadę 140 km/h.

 

Może sprawdzałeś jakie jest chwilowe zużycie paliwa przy 160 - 180 km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrus,

 

kopę czasu, czyżbyś jednak jak ja zdecydował sie na zmianę Forka na następnego ???

Moj  poprzedni czarnuch nadal śmiga w barwach forum u innego kolegi.

 

Tomasz


sjak

 

to prawda Sławku, lecac z wiatrem na tej samej trasie spalilem 31.6 MPG czyli w przeliczeniu na litry jakies 7,4l/100km no rewelacja a srednia byla 120km/h duzo na tempomacie. droga powrotna pod wiatr oraz duzo mniej wyprzedzania i brawury to juz 27.1MPG czyli 8,7l/100km

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

piotrus, kopę czasu, czyżbyś jednak jak ja zdecydował sie na zmianę Forka na następnego ??? Moj poprzedni czarnuch nadal śmiga w barwach forum u innego kolegi. Tomasz
 

 

Podoba mi się, więc może kiedyś?. Jeszcze chcę się nacieszyć moim starym dzikusem ;)

Właściwie to postanowiłem, że nasz 2,5XT będzie miał u nas dożywocie i nawet bym 

się nie zainteresował czymś innym, gdyby nie przybyło w Polsce dróg "S" i autostrad.

Jedynie jadąc po autostradach brakuje mi tego, że moim nie da się w miarę cicho i 

 trochę oszczędniej jechać. Stary Forester nie nadaje się na autostrady, ale poza tym,

 to dla mnie nadal idealny samochód :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"... Autostradowe predkosci rzedu 160-180 tez bez bolu, obroty w okolicach 3 - 3,5 tysiaca, spalanie rzedu 11 ltr po 1000-kilometrowej trasie..."

 

Poważnie? Skrzynia CVT pozwala na 3,5 tys obr/min przy 180km/h ? To super wynik :D

W moim 2,5XT z MT przy 3,5 tys obr/min jadę 140 km/h.

 

Może sprawdzałeś jakie jest chwilowe zużycie paliwa przy 160 - 180 km/h ?

 

Wiesz nie dam sobie nic za to obciac bo juz troche czau minelo od tez przejazdzki, ale cos mi swita, ze tak okolo 11,5 bylo na wyswietlaczu. B)

Moze, ktorys z kolegow bedzie w stanie dostarczyc Ci bardziej konkretnego wyniku. :)

 

A obroty faktycznie przy takich predkosciach sa stanowczo do zaakceptowania, dzieki temu i zuzycie nie jest tragiczne.

Choc jak czytam, niektore komentarze to jakos zazdroszce, bo nie chce mi sie wierzyc, ze uda mi sie kiedys zejsc do poziomu 8 litrow na setke, lub chocby ponizej 10. :rolleyes:

Edytowane przez Ireq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Choc jak czytam, niektore komentarze to jakos zazdroszce, bo nie chce mi sie wierzyc, ze uda mi sie kiedys zejsc do poziomu 8 litrow na setke, lub chocby ponizej 10. :rolleyes:
Aktualne ceny Pb to rekompensują. :) Miejmy nadzieję na szybkie przebicie 'magicznej' bariery 4pln/ltr. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Choc jak czytam, niektore komentarze to jakos zazdroszce, bo nie chce mi sie wierzyc, ze uda mi sie kiedys zejsc do poziomu 8 litrow na setke, lub chocby ponizej 10. :rolleyes:

 

Zimą teraz troszkę większe spalanie zauważyłem -ostanio jakoś tak mam że czy w trasie czy w mieście to około 14-15/100 spala. W mieście bo kroki w trasie bo się spieszę. Ale paliwko tanie na szczęście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ireq

 

moja ostatnia podróż do teściów dosyć dynamiczna trochę w korkach (trasa warszawa- kadzidło) jakies 130-140km

spalanie j/w 31.6 MPG czyli w przeliczeniu na l/100km to 7,44.

A zatem możliwe, prawda jechałem rozważnie nie raz odpuszczałem duuuzo przed skrzyżowaniem dajac szanse by skrzynia biegów pozrzucała biegi do dołu...

Auto to subaru Forester 2,0 XT DIT ale US spec. 250KM no i jechałem na trybie "I"

A zatem możliwe. Najniższe zużycie paliwa dotychczas to na ekspresowce Częstochowa- Warszawa ok. 35.7 MPG ale to bardzo ekojazda choć momenty powyżej 140km/h tez były... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ireq

 

moja ostatnia podróż do teściów dosyć dynamiczna trochę w korkach (trasa warszawa- kadzidło) jakies 130-140km

spalanie j/w 31.6 MPG czyli w przeliczeniu na l/100km to 7,44.

A zatem możliwe, prawda jechałem rozważnie nie raz odpuszczałem duuuzo przed skrzyżowaniem dajac szanse by skrzynia biegów pozrzucała biegi do dołu...

Auto to subaru Forester 2,0 XT DIT ale US spec. 250KM no i jechałem na trybie "I"

A zatem możliwe. Najniższe zużycie paliwa dotychczas to na ekspresowce Częstochowa- Warszawa ok. 35.7 MPG ale to bardzo ekojazda choć momenty powyżej 140km/h tez były... 

 

A sprawdzałeś zgodność komputera pokładowego z tym co wlałeś z dystrybutora? Jakie jest odchylenie?

W modelu EU zauważyłem w trasie około 0,4l różnicy a w mieście od 0,6 do 0,8l

 

US Outback 2.5 w trasie był bezbłędny a w mieście przekłamywał do 0,3l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ireq

 

moja ostatnia podróż do teściów dosyć dynamiczna trochę w korkach (trasa warszawa- kadzidło) jakies 130-140km

spalanie j/w 31.6 MPG czyli w przeliczeniu na l/100km to 7,44.

A zatem możliwe, prawda jechałem rozważnie nie raz odpuszczałem duuuzo przed skrzyżowaniem dajac szanse by skrzynia biegów pozrzucała biegi do dołu...

Auto to subaru Forester 2,0 XT DIT ale US spec. 250KM no i jechałem na trybie "I"

A zatem możliwe. Najniższe zużycie paliwa dotychczas to na ekspresowce Częstochowa- Warszawa ok. 35.7 MPG ale to bardzo ekojazda choć momenty powyżej 140km/h tez były... 

 

arkitekt

 

Pozostaje mi tylko pogratulowac. :)  Moze gdy juz dotre moje konie mechaniczne to wowczas uda sie zejsc do chociaz 9, zeby przelamac magiczna bariere 10 litrow. Chociaz szczerze mowiac nie oszukuje sie za bardzo, nie po to to autko kupilem, zeby sie szczypac extra piecioma litrami na setke. :P  Ma dawac frajde i w 98 procentach to robi, wiec nie ma co narzekac. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę z innej beczki, cały czas mam wrażenie , że mój Forek jest jakiś wyjątkowo twardy , fakt że na co dzień jeżdżę oprócz tego miękkimi samochodami i być może to tylko kwestia odniesienia, ale irytuje mnie to że wstrząsy odczuwam nawet podczas jazdy po autostradzie, przyznaje że przy szybkiej jeździe nawet po gruntownych drogach ładnie tłumi nierówności ale każda nierówność, garb czy wypukłość na jezdni jest odczuwalna, czy TTTM czy może coś nie tak jest w moim zawieszeniu, choć raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie cztery sprężyny i amory były felerne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę z innej beczki, cały czas mam wrażenie , że mój Forek jest jakiś wyjątkowo twardy , fakt że na co dzień jeżdżę oprócz tego miękkimi samochodami i być może to tylko kwestia odniesienia, ale irytuje mnie to że wstrząsy odczuwam nawet podczas jazdy po autostradzie, przyznaje że przy szybkiej jeździe nawet po gruntownych drogach ładnie tłumi nierówności ale każda nierówność, garb czy wypukłość na jezdni jest odczuwalna, czy TTTM czy może coś nie tak jest w moim zawieszeniu, choć raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie cztery sprężyny i amory były felerne

TTTM. Skoro jeździłeś do tej pory miękkimi samochodami to możesz tak czuć, choć zapewniam, że nie jest źle. Dla kogoś kto się przesiadł np z STI jest miękko :)

 

Choć dla mnie zawias jest jedyną nieco niedopracowaną rzeczą w tym pojeździe - jak na swoją sztywność trochę mocno kładzie się w zakrętach. Nie wiem, czy nie przydałyby się twardsze stabilizatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA popularnym modem jest grubszy tylny stabilizator. Ale od tego samochód "nadsterownieje". Sprężyny xt są twardsze niż w pozostałych, przednie ponoć 10% a tylne 20, bo nie ma sls. Dla mnie zawias jest bardzo wygodny, może dlatego, że w dwóch poprzednich autach miałem utwardzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...