Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Po mocniejszym przeoraniu ;) problem znika ale jak postoi i silnik robi się zimny znowu powraca, Zalałem 98 bo myślałem że mu to pomoże i auto zaczęło lepiej jechać ale problem obrotów jeszcze wraca. Po wymianie świec problem znikł ale po ponad dwóch tysiącach kilometrów powrócił ale teraz tylko problem falowania obrotów bo wcześniej auto jeszcze muliło i zastanawiało się czy ma jechać. Pozostanie po świętach wyjazd do ASO może wyjdzie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem! Na zimny silnik też obroty trochę szwankuję ale przez kilka sekund i już. Jak każdy silnik z turbiną jest "turbo dziurą" ale  nie wiem czy było to samo u ciebie. Mam trochę po nad 8tyś. km. i odpukać samochód jeździ bardzo dobrze.

 

Myślę tylko że silnik będzie miał "sotware upgrade" nie długo dlatego że prawie cały czas jest biały dym...nie znam się ale jak dla mnie coś nie tak z mieszanką i spalanie.

 

No i za 1-1.5 godzina się wybieramy do Lublina na cały weekend! :D Jak zobaczyć czerwony XT w Lublinie z WZ..... to ja! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem! Na zimny silnik też obroty trochę szwankuję ale przez kilka sekund i już. Jak każdy silnik z turbiną jest "turbo dziurą" ale nie wiem czy było to samo u ciebie. Mam trochę po nad 8tyś. km. i odpukać samochód jeździ bardzo dobrze.

 

Myślę tylko że silnik będzie miał "sotware upgrade" nie długo dlatego że prawie cały czas jest biały dym...nie znam się ale jak dla mnie coś nie tak z mieszanką i spalanie.

 

No i za 1-1.5 godzina się wybieramy do Lublina na cały weekend! :D Jak zobaczyć czerwony XT w Lublinie z WZ..... to ja! :)

Na moj gust spalanie na bialo z dawnych lat kiedy jezdzilem skoda 105 glownie spowodowane bylo braniem plynu chlodzacego (latem wody demineralizowanej bo plynu sie nie oplacalo). W mondeo jak mi sie taki bialawy dym pojawil wtryski poszly do regeneracja ale to byl dieasel. Ja tez mam w xt taki bialy juz Was kiedys o to podpytuwalem ale wyszlo na to ze tak ma byc i watek raczej skonczylem. Fakt jak zrobilo sie cieplej dymil coraz mniej i hmm jakby w miare dotarcia. 24 grudnia wymienili mi olej u kopera po 4tys km. z karta klubu subaru za jedyne 409 zl :). Teraz temperatura spada. Zobaczymy jak bedzie teraz. Wczesniej jak temperatury spadly na minus (pod koniec listopada byly takie dni) to tak kopcil na bialo ze jak dalem gazu to w lusterku nic nie bylo widac :o.

 

Pozdrawiam,promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie UPG bo wtedy plynu ze zbiornoczka by ubywalo. W kazdym aucie tak jest ze para  skrapla sie w ukladzie wydechowym ( spowodowane roznica temperatur) i gorace spaliny powoduja ze zaczyna sie gotowac i dlatego leci biala para z wydechu. Po jakims czasie jak auto popracuje woda powinna wyparowac i bialego dymu juz byc nie powinno. A ze xt ma az 2 wydechy i uklad wydechowy jest "dluzszy" niz w innych autach to wody  zbiera sie tam wiecej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do tankowania to ciekawe bo te problemy zaczeły się po zalaniu vervy 98.

 

 

 

Dlaczego zatankowaleś 98?
 

 

Pytanie powinno brzmieć dlaczego do tej pory nie tankowałeś 98.  :o

 

Kupujecie auto, które z 2l pojemności robi 240 KM i żałujecie mu lepszego paliwa?  :huh:

 

Pomijam już, że nigdy do końca nie wiadomo czy liczba oktanów na dystrybutorze zgadza się z tą w paliwie. 

 

Poza tym, ostatni upgrade softu był chyba robiony właśnie pod kątem spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Pytanie powinno brzmieć dlaczego do tej pory nie tankowałeś 98.  :o

 

Kupujecie auto, które z 2l pojemności robi 240 KM i żałujecie mu lepszego paliwa?  :huh:

 

 

A kto powiedział że wcześniej nie tankowałem?

Aktualnie się Forkowi odmieniło i po wczorajszych zabawach po śniegu(które psuła kontrola trakcji) jeździ jak trzeba i oby tak zostało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to OK :)

 

Tyle, że była już w tym wątku kiedyś dyskusja, co lać, zwłaszcza, że na klapce wlewu paliwa pisze, że "tylko" 95. 

 

Ja swojemu autu nigdy nie żałowałem 98 i myślę, że z korzyścią dla "niego" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie powinno brzmieć dlaczego do tej pory nie tankowałeś 98. :o Kupujecie auto, które z 2l pojemności robi 240 KM i żałujecie mu lepszego paliwa?

auta na nasz rynek "strojone" sa pod benzyne 95, lanie 98 daje nic poza lepszym samopoczuciem kierownika.(np wersje jdm na rynek japonski strojone sa pod wyzej oktanowe paliwo i sa mocniejsze niz na europe)  Pamietam swojego czasu jak chwile smigalem civicem vti ktrory z pojemnosci 1,6 rozwijal moc 160 koni przy prawie 8k obr-silnik wolnossacy i na Pb95 jechal lepiej niz na 98 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś regulacja wycieraczek przedniej szyby?

Wycieraczka po stronie pasażera zostawia pod mocowaniem do pałąka plamy zamarźniętego płynu. Wystarczy delikatnie dotknąć pióra i ładnie wszystko jest wytarte.

Zastanawiam się czy wymienić wycieraczki, czy można jakoś ją poprawić.

Co do nowych, czy Wam również wychodzi wymiar 65 / 42 cm? Z pomiaru.

W internecie znajduje 65/40cm.

Jakiej firmy są obecne wycieraczki, mi pasują wizualnie Valeo.

Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie powinno brzmieć dlaczego do tej pory nie tankowałeś 98. :o Kupujecie auto, które z 2l pojemności robi 240 KM i żałujecie mu lepszego paliwa?

auta na nasz rynek "strojone" sa pod benzyne 95, lanie 98 daje nic poza lepszym samopoczuciem kierownika.(np wersje jdm na rynek japonski strojone sa pod wyzej oktanowe paliwo i sa mocniejsze niz na europe)  Pamietam swojego czasu jak chwile smigalem civicem vti ktrory z pojemnosci 1,6 rozwijal moc 160 koni przy prawie 8k obr-silnik wolnossacy i na Pb95 jechal lepiej niz na 98 .

 

Naleze do tych "dziwnych", ktorzy robia to dla dobrego samopoczucia i od kilku juz lat leje (w tej chwili do trzeciego juz auta) 100 oktanow (v-power...).  

W poprzednich autach faktycznie nie przynosilo to efektow w postaci przyrostu mocy tylko ewentualnie wiekszy dystans przejechany na tej samej ilosci paliwa. Ale w wypadku FXT ludze sie, ze z 10 konikow przybedzie, a jesli nawet nie to moze chociaz czystszy silnik bedzie w srodku, itp... B) Juz do dilera przyjechalem z 2o ltr w bagazniku, zeby od swiezaka przyzwyczajal sie do 100 oktanow. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednich autach faktycznie nie przynosilo to efektow w postaci przyrostu mocy tylko ewentualnie wiekszy dystans przejechany na tej samej ilosci paliwa. Ale w wypadku FXT ludze sie, ze z 10 konikow przybedzie, a jesli nawet nie to moze chociaz czystszy silnik bedzie w srodku

ja wole zamiast 100 oktanowego zalac Pb  95 typu  premium np: V-Power Nitro+ 95  - auto bedzie mialo moc taka jako powinno no i jakos tam dba o czystosc ukladu wtryskowego ( duzo dodatkow czyszczacych). Ale i tak najlepsze paliwa ( chyba bardziej kaloryczne) to maja za granica nawet zwykle 95 jest lepsze niz nasze 100 oktanowe super hiper + paliwo. Przekonalem sie o tym wielokrotnie podczas wyjazdow do np Chorwacji. Na naszej 98 na baku zrobilem 600km . Na slowenskiej czy chorwackiej PB 95 prawie 800.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mniej pali na 98. Wczoraj po świeżutkim śniegu pojechałem troszkę zoorać parking i DA SIĘ UPALAĆ FXT! Potrzeba więcej miejsca ale moc to w miarę wynagradza. ESP przeszkadza ale na S# i ESP off da się mocno ubrudzić śniegiem Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że da radę. Tylko na ile starczą klocki i przeguby.

Zmierzcie proszę w wolnej chwili ile ma Wasze krótsze pióro wycieraczki po wyjechaniu od dealera. Ja mam 420mm

Zestawy do naszych aut mają 650/400mm według producentów wycieraczek

Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wilkor,

 

Nie wiem rozmiary ale mam taki sam problem od wczoraj. Prawa wycieraczka jest kiepska jakość! :)

 

No i nie leja 98 nie dlatego że jest droższy a dlatego że jak napisał Karas 95Pb wystarczy!

Edytowane przez T1sh0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmierzyłem i mam nawet 43 cm. Z tą mniejsza wycieraczką faktycznie jest coś nie tak. Wczoraj nie chciała mi zbierać płynu na samym środku gdzie docisk powinien być największy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...