Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Nokiany WR D3. Sprawują się nieźle, ale trudno mi się do nich do końca przekonać. Podobne odczucie miałem przy Dunlop WinterSport 4D. Good Year UltraGrip 7, 8 i ContiWinterContact T830 sprawowały się o wiele lepiej, przynajmniej dawały lepsze czucie tego, co się dzieje pod kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zimowe to zawsze kompromis pomiędzy śniegiem, wodą i suchym asfaltem przy niskich temperaturach.

 

Nokiany to opony przede wszystkim "autostradowe", co pokazują różne testy.

Z drugiej strony opony które radzą sobie świetnie w głębokim śniegu z reguły słabo sprawdzają się na mokrej czy nawet suchej nawierzchni. 

 

Trzeba też wziąć pod uwagę relację jakości do ceny, gdzie Nokiany wypadają całkiem dobrze. 

 

I jeszcze jedno. Charakter napędu 4x4 w Foresterze XT, preferujący wyjściowo przednią oś, oraz jakby nie było masa auta, i wysoka pozycja za kierownicą powodują takie a nie inne odczucia. 

 

Jak mocno wcisnę hamulec to każda opona uruchomi ABS czy kontrolę trakcji. Jednak mam już piąty komplet Nokianów (aktualnie na trzech samochodach) i spełniają one moje oczekiwania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również Nokiany WR3 SUV i jestem bardzo zadowolony , zarówno na śniegu jak i na szosie sprawdzają się bardzo dobrze. Poprzednio miałem nokiany w Mitsubishi i również nie narzekałem. Patrząc na głęboki bieżnik przypuszczam że również w błocie powinny sobie radzić lepiej niż OEMowskie letnie Bridgestony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te M+S bridgestone to się chyba tylko na asfalt nadają,  pojedźiłem na nich troszkę w grudniu to ani w błocie - właściwe na mokrej trawie ślizgały się strasznie, ani na śniegu i lodzie  to samo - bez przerwy się kontrola trakcji zapalała, hamowanie na śniegu zerowe.

 

W tych samych warunkach też na mokrej trawie  z odrobina błota próbowałem zimowe Yokohama W drive - idzie jak burza,  na śniegu i lodzie też podobnie  -  to jest przepaść między tymi oponami w takich warunkach zauważalna nawet dla takiego niewprawnego kierowcy jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W tych samych warunkach też na mokrej trawie z odrobina błota próbowałem zimowe Yokohama W drive - idzie jak burza, na śniegu i lodzie też podobnie - to jest przepaść między tymi oponami w takich warunkach zauważalna nawet dla takiego niewprawnego kierowcy jak ja.

 

I dlatego właśnie w okresie jesienno - zimowym w sieci dilerskiej SIP obowiązuje "Akcja Zima" ;)


też mam jakieś nokiany wr coś tam - co prawda w starym forku, ale odczucia mam takie same

generalnie straszna padaka te opony, nokian jest u mnie skreślony jeśli chodzi o oponę

 

Odczucia odczuciami, ale opon Nokian będę bronił. Z ciekawości - ile lat mają opony na Twoim aucie? Samochodem jeździsz od nowości czy może kupiłeś je od "drugiego" właściciela a opony dostałeś w prezencie?


 

 

sypnęło śniegiem na tyle ze ulice białe. I zaskoczyło mnie jedno, ze te opony które subaru dawało (chyba nokian) to sa tragiczne na śniegu. Po prostu masakra niemal przy każdym hamowaniu kontrola trakcji sie włączała

 

Po pierwsze sugeruje sprawdzić ciśnienie opon! W zeszłym roku do nowych aut w Akcji Zima dawaliśmy opony w rozmiarze 225/60/17 marki Nokian model WR G2 - dobra opona, którą na łeb i szyję bije nowszy odpowiednik Nokian WR SUV 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta: jak zimowki to tylko takie ktore maja bieznik w ksztalcie V wszystkie inne na snieg i w warunkach zimowych spawuja sie bardzo kiepsko. Fakt na autostradzie czy drogach szybkiego ruchu sprawuja sie lepiej i bardziej komfortowo niz z biezkiem w ksztalcie V ale przeziez nie po to kupuje sie zimowki. Patrzac na  WR G2 - maja asymetryczny bieznik i nigdy na sniegu nie beda kosami , WR SUV 3 maja bieznik taki jaki powinna miec zimowka czyli V i na sniegu napewno beda sie sprawowaly  znakomicie


 

 

Teraz ASO mi założyli Bridgestone Blizzak80 EVO 18 cali jako akcja zimowa

jedne z lepszych zimowek

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odczucia odczuciami, ale opon Nokian będę bronił.

Ja również :)

Akurat na WRG2 nie jeździłem, ale 3 inne modele mnie nie zawiodły, a zwłaszcza na śniegu

 

WR G2 - dobra opona, którą na łeb i szyję bije nowszy odpowiednik Nokian WR SUV 3.
WR SUV3 jest na tyle dobrą oponą, że mam ją nawet w dostawczym RWD i daje radę :)

 

sprawa jest prosta: jak zimowki to tylko takie ktore maja bieznik w ksztalcie V
Też jestem tego zdania. Komfort może ciut niższy, ale skuteczność zupełnie inna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczucia odczuciami, ale opon Nokian będę bronił. Z ciekawości - ile lat mają opony na Twoim aucie? Samochodem jeździsz od nowości czy może kupiłeś je od "drugiego" właściciela a opony dostałeś w prezencie?

 

no niestety

autko mam od nowości, opony dokupowałem nowe

fakt że mają już chyba 5 albo 6 lat, ale teraz jest bardzo mocna tragedia, na początku ich żywota też było podobnie

opona na suchym dość dobrze się sprawuję, ale każde inne warunki to już jest słabo

skończyły mi się letnie opony - przy wymianie je wywaliłem, i to samo czeka zimówki

no i następne zimówki to na pewno nie będą nokiany (letnie miałem bridgstone'y i tutaj było w miarę OK)

Edytowane przez kubanow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta: jak zimowki to tylko takie ktore maja bieznik w ksztalcie V wszystkie inne na snieg i w warunkach zimowych spawuja sie bardzo kiepsko. Fakt na autostradzie czy drogach szybkiego ruchu sprawuja sie lepiej i bardziej komfortowo niz z biezkiem w ksztalcie V ale przeziez nie po to kupuje sie zimowki. Patrzac na WR G2 - maja asymetryczny bieznik i nigdy na sniegu nie beda kosami , WR SUV 3 maja bieznik taki jaki powinna miec zimowka czyli V i na sniegu napewno beda sie sprawowaly znakomicie

 

Teraz ASO mi założyli Bridgestone Blizzak80 EVO 18 cali jako akcja zimowa

jedne z lepszych zimowek

Nawet nie narzekam! Jestem pewien że dadzą radę w polskich górach we feriach. :)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje Bridgestony 80evo musiałem reklamować. Dwie mi wymieniono bez dyskusji - nie były okrągłe i miałem bicie na kierownicy nizależnie od wyważenia. Natomiast na przyczepność nie narzekam. Podobno nokian nie ma tak dobrej obsługi gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to odpowiedni wątek o oponach, ale skoro już o tym mowa - dwa zestawienia z testów opon zimowych, 2013 i 2014. W zeszłym roku Nokiany były na bardzo dobrej pozycji. Może to pozwoli rozwiać trochę wątpliwości. Aha, mała uwaga. Niemiecki system oceniania idzie odwrotnie niż oceny w polskim szkolnictwie. Tu 1 to najlepsza, 5 to najgorsza nota.

 

Mała legenda:

Lastindeks - indeks nośności. Dalsze parametry testowe to zachowanie: Trocken - nawierzchnia sucha, Nässe - mokra, Schnee - śnieg, Eis - lód, Geräusch - hałas, szum, Kraftstoffverbrauch - wpływ na zużycie paliwa, opory toczenia, Verschleiß - zużycie, ścieralność opony, Gesamtnote - ocena całościowa, ÖAMTC - Empfehlung - rekomendacja, w jakim stopniu polecana lub nie.

***** - hervorragend - bardzo dobra, znakomita

**** - sehr empfehlenswert - bardzo godna polecenia

*** - empfehlenswert - godna polecenia

** - bedingt empfehlenswert - polecana warunkowo

* - nicht empfehlenswert - nie polecana

oeamtc4207.jpg

W tym roku Nokianów zabrakło w zestawieniu.

Winterreifen2014.jpg

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy w wersji Platinum Xt skóra jest czarna czy platinum ? Na subaru.pl w lini modelowej jest platinum (szara) w specyfikacji juz czarna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w akcji zima mam Bridgestony i szczerze powiem ze jestem bardzo miło zaskoczony , a u mnie teraz zima całkiem niezła . Do STI w akcji dostałem Pirelii i jest mega i muszę przyznać ze Sip nie robi popeliny i nie daje w gratisie chińskich czy słabych gum a jednak pokazuje klasę i daje Top opony z najwyższej polki , to naprawdę trzeba docenic ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby tak super nie było z Subaru :D to u mnie niespodzianka na koniec roku i auto musiało zostać w serwisie bo falujące obroty to jednak nie wina paliwa, a problem jest gdzieś pod maską i ma się zacząć akcja: szukanie przyczyny. Mam nadzieje, że szybko się z tym uporają.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że w tym roku opony są z najwyższej półki. 225/55/17 i 245/40/18 - Pirelli Sotto Zero 3. 225/55/18 - Bridgestone Blizzak LM 80!

A ja dostałem NOKIAN-y ... :-)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby tak super nie było z Subaru :D to u mnie niespodzianka na koniec roku i auto musiało zostać w serwisie bo falujące obroty to jednak nie wina paliwa, a problem jest gdzieś pod maską i ma się zacząć akcja: szukanie przyczyny. Mam nadzieje, że szybko się z tym uporają.

 

Mam nadzieje że naprawą w miarę szybko! I tak lepiej nić nowy czarny Forek który zobaczyłem rozbity na lawecie do Galeria Podkowa Leśna wczoraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...