Jump to content

raju

Użytkownik
  • Content Count

    1856
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

raju last won the day on August 22 2018

raju had the most liked content!

Community Reputation

426 Wspaniały

6 Followers

About raju

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..
  • Birthday 02/14/1983

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Impreza GT, Z3 2.8i, E38 750i, S205 C250CGI, X5 E53 3.0d

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.rajucars.pl

Recent Profile Visitors

3536 profile views
  1. raju

    CVT - awarie

    Ponieważ druga wymiana będzie miała miejsce za 3000 km przy okazji montażu haka holowniczego.
  2. Mam klientów, którzy zawodowo zajmują się handlem paliwa, dowiedziałem się "trochę" na temat paliw oferowanych w Polsce. Kluczowe słowa padły pod koniec tekstu: " Mimo że paliwa na stacjach BP, Lukoil, Neste, Shell czy Statoil dostarczane są przez Lotos lub Orlen, to mogą różnić się składem. Firmy zamawiając benzynę i olej napędowy podają ich konkretną specyfikację." ;
  3. raju

    CVT - awarie

    Nie gniewam się, czasem natomiast warto poprowadzić dyskusję merytorycznie, co w tym przypadku oznaczało po prostu zadać pytanie uzupełniające. I nie jestem żadnym guru. Pracuję z marką 15 lat a mimo wszystko nie czyni to mnie wszechwiedzącym. Są na tym forum prawdziwi, techniczni guru, którzy niestety nie zabierają już głosu w tematach technicznych i innych bo prostu nie mają na to czasu albo im się zwyczajnie nie chce. Moje doświadczenia w temacie CVT oparte są również na ich wiedzy i doświadczeniu. A co do ostatniej części Twoje wypowiedzi, przypominam, że ja również zalecam wymianę oleju w
  4. raju

    CVT - awarie

    Na rozgrzanej skrzyni weszło ok 6 litrów. Pojemność pustej skrzyni ok 12 litrów.
  5. raju

    CVT - awarie

    Strasznie sfrustrowany jesteś. Uśmiechnij się, życie jest piękne. A czy ja licytuję się, która wymiana jest lepsza? Działam według własnej, najlepszej wiedzy i doświadczenia swojego i innych. Z racji tego, ze mam wiedzę, iż opisywany przeze mnie Outback nie miał nigdy wcześniej zmienianego oleju, zdecydowałem się na wymianę statyczną. Nie wiem skąd czerpiesz porady i jakie bajki czytasz, ale czasem warto stonować swoje wypowiedzi. EOT.
  6. raju

    CVT - awarie

    Proszę czytać ze zrozumieniem. Odpowiedziałem w moim poście dlaczego nie wymieniłem oleju dynamicznie i mam ku temu swoje powody. A co do Outbacka, który przejechał 140 tysięcy kilometrów bez wymiany oleju w CVT, nie mam niestety na to wpływu. To co mogłem zrobić to zrobiłem. A dlaczego statycznie a nie dynamicznie - bo tak. I nie jest to kwestia pieniędzy.
  7. raju

    CVT - awarie

    Nie ma czegoś takiego jak interwał wymiany oleju w przypadku CVT. Wszystko to o czym mówimy to zalecenia. Kiedyś zmienialiśmy olej w CVT w Foresterze XT z przebiegiem 53 tysięcy kilometrów, roczny samochód. Ze skrzyni wypłynął czarny smar o konsystencji gluta a nie oleju. Olej przepalony. Skrzynię musieliśmy rozebrać i całkowicie wymyć/wyczyścić. Udało się ją uratować. A teraz odpowiedzcie sobie na pytanie, co by było, gdybym zdecydował się na dynamiczną wymianę oleju. Nigdy nie wiesz co masz w skrzyni. Najpierw warto to sprawdzić. A wracając do mojego Outbacka i grawitacyjnej wymiany, w sytua
  8. raju

    CVT - awarie

    Właśnie wróciłem z serwisu i mam kolejne ciekawe doświadczenie. Wspomniany powyżej Outback traktowany był przez poprzedniego użytkownika w sposób kulturalny. Olej w CVT po tym przebiegu zmieniany jest pierwszy raz, stary olej dalej miał barwę zieloną (ciemno zieloną, nowy jest jaśniutki). Wymiana grawitacyjna, weszło ok 5,5 litra oleju. Pacjent będzie żył
  9. raju

    CVT - awarie

    Czasami strach pomyśleć co będzie jak @Dyrekcja stwierdzi, że już ma dosyć i pałeczkę przejmie ktoś inny. W dzisiejszych czasach mało jest ludzi tak dobrej woli. A wracając do tematu, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Dobrze, że skrzynia naprawiona i działa jak należy.
  10. raju

    CVT - awarie

    Przykro mi, że masz takie doświadczenie a nie inne. Powiedzenie, że źle trafiłeś tzn. nie do tego ASO nic nie wniesie do tematu. Tam pracują tylko ludzie. Gdyby była dobra wola i chęć diagnozy/pomocy/naprawy, dziś ten wątek prawdopodobnie znalazłby się w dziale "podziękowania dla"...
  11. raju

    CVT - awarie

    I te maszyny stały się powodem, dla których zaczęto namawiać klientów na wymianę oleju w CVT. W myśl zasady lepiej późno niż wcale, jeszcze raz powtórzę, lepiej dla nowych użytkowników, że te maszyny się pojawiły. Wy bądźcie dumni, że napisaliście historię
  12. raju

    CVT - awarie

    Wiem, żyło by się wszystkim lepiej. Czasem to Wy, pierwsi użytkownicy CVT piszecie historię i poradnik dla nowych nabywców. Tak to już jest. Ciężko jest mi zająć stanowisko w imieniu SIP, niemniej jednak faktem jest, że producent nie wymagał wymiany oleju a sprzedawcom najłatwiej było użyć argumentu na korzyść, że eksploatacja będzie tańsza bo oleju nie trzeba wymieniać. Na logikę - każdy olej się przepracowuje. Pamiętam jak jeszcze pracowałem dla ASO Koper, zamówiliśmy pierwszą beczkę oleju CVT z Japonii. To był bodajże 2011 lub 2012 rok. Już wtedy, co prawda jeszcze sporadycznie, zaczęliśmy
  13. raju

    CVT - awarie

    I wtedy pojawiam się ja, ustalamy consensus cenowy, ja się cieszę z krajowego XV'a z uszkodzoną skrzynią, przywracam życie gatunkowi na wyginięciu, następnie, naprawionego wystawiam do sprzedaży dając mu szansę na nowy, ciepły garaż, a Ty kupujesz nowe auto. W skrócie fabryka sprzedaje nowy samochód, ludzie mają robotę, interes się kręci
  14. raju

    CVT - awarie

    Wszystko zależy od tego jaki jest zakres naprawy. Naprawa skrzyni na częściach używanych z ekonomicznego punktu widzenia nie ma żadnego sensu. W takiej sytuacji kupuje się używaną skrzynię ze sprawdzonego źródła. W przypadku CVT najczęstszą jej awarią są łożyska objawiające się głośną pracą. W przypadku XV I generacji koszt wymiany wszystkich łożysk + robocizna w ASO to wydatek rzędu 8 tysięcy złotych (Subaru Koper). Poza tym w tych skrzyniach praktycznie nic więcej się nie dzieje. Rozciągnięte łańcuchy, prowadnice - słyszałem o sporadycznych przypadkach. Ale widziałem również użytkowników
  15. raju

    CVT - awarie

    Mogę pomóc w temacie, ale jeden warunek - żadnych kompromisów. Tylko nowe części.
×
×
  • Create New...