Skocz do zawartości

LoneTux

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia LoneTux

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. Wiem, ale i tak będę żył po swojemu. Nie lubię żyć tak jak ktoś mi mówi, lubię żyć tak jak mi się podoba. Będę kombinował z ceramizerami, chłodnicami i różnymi dziwnymi usprawnieniami na które tylko ja bym wpadł i miał odwagę je robić. A jak to nie pomoże to zwyczajnie zmienię auto na jakieś rozsądniejsze. W sumie to już bym zmienił, gydby nie to, że Outback to praktycznie jedyne auto na rynku, które jest wystarczająco uniwersalne żeby spełnić moje wymagania... Ale może coś wyszło już lepszego w USA, pewnie rozejrzę się. Europa ze swoimi ekologiami i normami jest skończona jeśli chodzi o motoryzację.
  2. No dla mnie istnieje tylko manual, uwielbiam czuć i słyszeć auto całym ciałem, niestety Outbacka w manualu nie ma, więc muszę się teraz męczyć.
  3. Koledzy wyżej moglibyście potwierdzić czy ten Pan jest zaufany, bo jestem pierwszy raz na tym forum i nie znam nikogo?
  4. No dokładnie o tym samym pomyślałem, widziałem na Youtubie budowę skrzyni CVT i wyglądało to tak że jak w niektórych miejscach będzie zbyt ślisko, to ten łańcuch będzie "jeździł" zamiast przenosić napęd podczas zmiany biegu i hamowania silnikiem... Może podwójna chłodnica oleju tak jak koledzy wyżej proponują byłaby rozwiązaniem. EDIT: Używam ceramizerów od 15+ lat, odkąd w ogóle mam samochód. Sprawdziłem przed chwilą i producent mojego ulubionego ceramizera zrobił specjalną wersję do skrzyń automatycznych. Myślę, że moje obawy zniknęły i jednak zastosuję ceramizer. Może problemy ze ślizganiem się łańcucha nie są jednak aż tak poważne. A chłodnicę oleju mogę dodatkowo zamontować jako ekstra podwójne zabezpieczenie.
  5. Dokładnie. Zamówię używaną i zaleję ceramizerem. Może to obniży temperatury tarcia, olej nie będzie się gotował i skrzynia znowu nie wywali oleju i nie zajedzie się po roku. Mam tylko wątpliwości czy tarcie nie będzie tam za niskie i nie będzie to powodować jakichś dziwnych problemów w stylu ślizganie się łańcucha, ale nie mam za dużo do stracenia. Swojego stylu jazdy nie zmienię bo to by było jak cofanie się wstecz do ery kamienia łupanego, więc zaryzykuję.
  6. Tak, sportowa jazda przez prawie cały przebieg. Ogólnie zawsze ostro hamuję silnikiem, ale nie zawsze kręcę do 5500 oczywiście. Czasem mam wolniejszy dzień i słabszą reakcję albo jestem zmęczony i wtedy automatycznie dostosowuję styl jazdy do mojej kondycji w danym momencie. Generalnie nie potrafię już inaczej jeździć, dzięki temu wyhamuję do prawie zera nawet na gołoledzi, mam lepsze skręcanie, lepsze hamowanie, lepsze przyśpieszanie.
  7. Ktoś powinien zacząć produkować auta w których klient może sobie wybrać jakieś mocniejsze pancerne podzespoły na życzenie. Ale nie widzę tego, patrząc na kierunek jakim podąża motoryzacja.
  8. Niestety. Manual wytrzymuje 10+ lat takiej jazdy, wiem bo mam doświadczenie. Niestety te auta nie posiadają opcji manual, wiem bo nigdy bym z własnej woli automatu nie kupił.
  9. ~97000 km, pierwszy właściciel. Olej w skrzyni zmieniałem przy 35000 bo się spodziewałem dokładnie takiej awarii, nie pomogło.
  10. Witam, Padła mi skrzynia w moim Outbacku 2018MY (129kw, wolnossący, 2498cm3, skrzynia CVT Lineartronic). Awaria była spowodowana sportową jazdą na 5500 obrotów oraz hamowaniem silnikiem (potrafię zrobić kilkaset km prawie normalnego hamulca nie używając). Wycena nie musi być super precyzyjna, mogą być widełki cenowe "pi razy oko". Opis awarii zrobiony przez specjalistyczny warsztat zajmujący się skrzyniami: Uszkodzone części: -Sprzęgło Hydrokinetyczne -Komplet Uszczelnień -łańcuch (przeniesienie napędu) -2 szyny napinające łańcuch -zestaw tłoków -komplet przekładek -komplet tarczek -bieżnia wyjściowa -bieżnia wejsciowa -Filtr i olej -Mechanizm różnicowy -łożyska -prawa półoś -pierścienie teflonowe Galeria ze zdjęciami skrzyni https://imgur.com/a/QriEZbq Wycena może być na prywatną wiadomość.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...