Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Witam. Czy ktoś z użytkowników XT-eka mial problemy z otwieraniem bagażnika? Już kilka razy mi się zdarzyło, że przy próbie otwarcia klapy bagażnika auto wydało tylko kilka pisków i d...pa, klapa ani drgnęła. Zeszło troche czasu zanim w końcu się udało. Ale wstydu trochę było, taka nówka fura a ja stoje jak ten głupek przy bagażniku i zaklinam go żeby się otworzył  :D . Może ktoś wie w czym problem?

Miałem podobnie, ale sprawdziłem w instrukcji i doświadczalnie. Jak otwierasz z pilota albo guzikiem na desce rozdzielczej to trzeba dłużej przytrzymać wciśnięty, natomiast jak otwierasz guzikiem/klamką na klapie to tylko krótkie wciśnięcie inaczej przechodzi w tryb ręczny, mruga i nie otwiera się automatycznie.

 

 

Prawidłowo ustawione xenony w Forku kończą swój zasięg na ok 100 m (mijania)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Nie to zebym sie wymadrzal, ale 100 m to jednak troche za duzo :huh:

 

W każdym samochodzie jest nieco inaczej. Nigdzie w przepisach nie ma podanego max dopuszczalnego zasięgu, są tylko bardziej lub mniej zrozumiałe kąty. W praktyce dla różnych modeli samochodów zasięg prawidłowo ustawionych "krótkich" wynosi od ok 40 do 140 m. W Forku wypada ok 100

 

Zgodzę się z kolegą. W poprzednim Forku 2010 świeciły na 100m, dlatego teraz kombinuję. Światła w SUVach powinny świecić dalej niż w osobówkach bo żarówki są wyżej zamontowane, przy podobnym kącie padania większy zasięg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Światła w SUVach powinny świecić dalej niż w osobówkach bo żarówki są wyżej zamontowane, przy podobnym kącie padania większy zasięg.
 

 

nie mogą tez oslepiać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostaje tylko otwarcie ręczne.  ???

 

A jak sie to robi ( przepraszam ale zamkniecie reczne odnotowałem) reczne otwieranie ? po nacisnieciu przycisku na klapie jest pik i idzie do góry. Z pilota wogole nie startuje. Dla wyjasnienia mam US Spec.

 

A TAK W OGÓLE CZY KTOŚ JESZCZE MA US SPEC a proszę o kontakt.

 

Tomasz

Edited by arkitekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostaje tylko otwarcie ręczne.  ???

 

A jak sie to robi ( przepraszam ale zamkniecie reczne odnotowałem) reczne otwieranie ? po nacisnieciu przycisku na klapie jest pik i idzie do góry. Z pilota wogole nie startuje. Dla wyjasnienia mam US Spec.

 

A TAK W OGÓLE CZY KTOŚ JESZCZE MA US SPEC a proszę o kontakt.

 

Tomasz

U mnie jak się uchwyt na klapie dłużej przytrzyma to nie otworzy automatycznie i trzeba klapę podnieść ręcznie.

 

Światła w SUVach powinny świecić dalej niż w osobówkach bo żarówki są wyżej zamontowane, przy podobnym kącie padania większy zasięg.
 

 

nie mogą tez oslepiać

 

Nikt nie mówi o oślepianiu - powinny świecić na dól, ale z racji tego że są wyżej zamontowane, to na pewno dla kierowców osobówek z przeciwka mniej komfortowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu ubezpieczenia i alarmu - dzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się że faktycznie wymagane są dwa zabezpieczenia, Pan nie potrafił powiedzieć czy keratonic spełnia wymagania. Dzwoniłem do brokera który sprzedał mi polise oraz do znajomego ubezpieczyciela PZU - obie opinie są zbieżne, znajomy sprawdzał w bazie danych PZU mojego Forka - mianowicie jest mozliwość uzyskania zgody na sprzedaż polisy dla  samochodu powyżej określonej wartości także z jednym zabezpieczeniem. I tak było w moim przypadku, jest zgoda na takie ubezpieczenie z centrali -ja jej nie otrzymałem ale jest podpięta w systemie. Złożyłem  wniosek o wydanie kopii i tyle w temacie na razie, bo szkoda mi kasy na alarm. To tyle może komuś się przyda taka informacja

Edited by jaszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nie można. Kontrola trakcji nie pozwala.

A gdy ją wyłączymy ? To samochód nadaje się do zabawy czy nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możesz jej wyłączyć w 100%. Efekt jest taki, że nawet jeśli postawisz auto bokiem, to kontrola trakcji (wcześniej lub później) go wyprostuje. Generalnie nie jest to zabawa tylko raczej "walka" z komputerem. 

 

Zresztą do zabawy jest Impreza (jak sama nazwa wskazuje)  ;)  :biglol:

 

Testowane osobiście na zaśnieżonym lotnisku.  :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu ubezpieczenia i alarmu - dzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się że faktycznie wymagane są dwa zabezpieczenia, Pan nie potrafił powiedzieć czy keratonic spełnia wymagania. Dzwoniłem do brokera który sprzedał mi polise oraz do znajomego ubezpieczyciela PZU - obie opinie są zbieżne, znajomy sprawdzał w bazie danych PZU mojego Forka - mianowicie jest mozliwość uzyskania zgody na sprzedaż polisy dla  samochodu powyżej określonej wartości także z jednym zabezpieczeniem. I tak było w moim przypadku, jest zgoda na takie ubezpieczenie z centrali -ja jej nie otrzymałem ale jest podpięta w systemie. Złożyłem  wniosek o wydanie kopii i tyle w temacie na razie, bo szkoda mi kasy na alarm. To tyle może komuś się przyda taka informacja

 

Też mam ubezpieczenie w PZU a mogłem załatwić WARTA ale Pani od leasingu mnie namówiła na PZU. Dzisiaj zadam jej pytanie czy PZU się zgodzili na 1-go zabezpieczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu ubezpieczenia i alarmu - dzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się że faktycznie wymagane są dwa zabezpieczenia, Pan nie potrafił powiedzieć czy keratonic spełnia wymagania. Dzwoniłem do brokera który sprzedał mi polise oraz do znajomego ubezpieczyciela PZU - obie opinie są zbieżne, znajomy sprawdzał w bazie danych PZU mojego Forka - mianowicie jest mozliwość uzyskania zgody na sprzedaż polisy dla  samochodu powyżej określonej wartości także z jednym zabezpieczeniem. I tak było w moim przypadku, jest zgoda na takie ubezpieczenie z centrali -ja jej nie otrzymałem ale jest podpięta w systemie. Złożyłem  wniosek o wydanie kopii i tyle w temacie na razie, bo szkoda mi kasy na alarm. To tyle może komuś się przyda taka informacja

 

Dzięki @@jaszyn za info !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Też mam ubezpieczenie w PZU a mogłem załatwić WARTA ale Pani od leasingu mnie namówiła na PZU. Dzisiaj zadam jej pytanie czy PZU się zgodzili na 1-go zabezpieczenie.

 

mój broker mówi że trzeba wystąpić o specjalną zgodą, ale że to normalna, codzienna praktyka

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Też mam ubezpieczenie w PZU a mogłem załatwić WARTA ale Pani od leasingu mnie namówiła na PZU. Dzisiaj zadam jej pytanie czy PZU się zgodzili na 1-go zabezpieczenie.

 

mój broker mówi że trzeba wystąpić o specjalną zgodą, ale że to normalna, codzienna praktyka

 

 

Dziękuje, zapytam czy jest taką zgoda czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem w Hesti i mam dopisane ISR. Dokładnie widnjeje napis ISR na polisie.

Nie mam alarmu. Mam awersje po ostatnim samochodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możesz jej wyłączyć w 100%. Efekt jest taki, że nawet jeśli postawisz auto bokiem, to kontrola trakcji (wcześniej lub później) go wyprostuje. Generalnie nie jest to zabawa tylko raczej "walka" z komputerem. 

 

Zresztą do zabawy jest Impreza (jak sama nazwa wskazuje)  ;)  :biglol:

 

Testowane osobiście na zaśnieżonym lotnisku.  :ph34r:

To smutne co napisałeś....

Ja do zabawy mam ośkę - więc frajda z upalania na ręcznym skończyła się już jakiś czas temu. 

Zastanawiam się co by było jak bym odpiął czujnik z któregoś koła :P .... wtedy trakcja sobie nie poradzi bo nie dostaje informacji o prędkości koła..

Pytanie tylko co w takiej sytuacji zrobi napęd i skrzynia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak napęd na tył jest dopinany elektronicznie sterowanym sprzęgłem, to nie ma to prawa działać przy uszkodzonych czujnikach - przynajmniej nie dobrze. 

 

Ale może pojawią się mody - w USA jest już pudełeczko podnoszące moc i dodające funkcję Lanuch Control (od razu studzę zapał - firma nie wyśle poza USA, bo robiła to pod wersję amerykańską).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam się jak można było zrobić coś takiego ? 

To tak jak dać komuś piłę łańcuchową bez łańcucha, albo pić bez alkoholową whiskey  <_<

dać dziecku kwaśnego lizaka, dać psu kość o smaku pomidora ...  

Musi być jakaś możliwość uczciwego polatania tym samochodem.

Może być tak że po odpięciu czujnika auto zrobi się FWD  :o ....
Może ktoś sprytny jest w stanie powiększyć tolerancję wyłączonej trakcji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamburgery wymyslily juz metode na zneutralizowanie esp w 2.0 cvt XV :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem smutny ;) że można tylko uśpić w XT kontrole trakcji. Ciekawe czemu takie coś zastosowali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem smutny ;) że można tylko uśpić w XT kontrole trakcji. Ciekawe czemu takie coś zastosowali?

Bo Cowboy'e wygrywali by sprawy w sądzie...

 

Edit:

Już mi przeszło :) da się latać bokami :P

https://www.facebook.com/photo.php?v=10101499586518548&set=vb.15712800&type=3&theater

Edited by Fortis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polatać się da, oczywiście jak znajdziesz taaaaaki duży plac. 

 

A poważnie, auto jedzie bokiem do momentu najmniejszego ruchu kierownicą. Wtedy kontrola trakcji zaczyna działać i auto momentalnie "prostuje".

W miejscu bączków też nie pokręcisz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Też mam ubezpieczenie w PZU a mogłem załatwić WARTA ale Pani od leasingu mnie namówiła na PZU. Dzisiaj zadam jej pytanie czy PZU się zgodzili na 1-go zabezpieczenie.

 

mój broker mówi że trzeba wystąpić o specjalną zgodą, ale że to normalna, codzienna praktyka

 

 

i ma racje, ale pamiętaj! MUSISZ mieć tą zgodę NA PIŚMIE, tylko nie rozumiem po co słuchać "Pani od leasingu" a nie od razu brokera, niech Pani od leasingu sobie nią pozostanie, a ubezpieczeniami niech się zajmuje ktoś, kto się na nich zna....

Edited by Tiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra rada, Tiger. Tylko że jest mój pierwszy leasing no i się uczę! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu ubezpieczenia i alarmu - dzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się że faktycznie wymagane są dwa zabezpieczenia, Pan nie potrafił powiedzieć czy keratonic spełnia wymagania. Dzwoniłem do brokera który sprzedał mi polise oraz do znajomego ubezpieczyciela PZU - obie opinie są zbieżne, znajomy sprawdzał w bazie danych PZU mojego Forka - mianowicie jest mozliwość uzyskania zgody na sprzedaż polisy dla  samochodu powyżej określonej wartości także z jednym zabezpieczeniem. I tak było w moim przypadku, jest zgoda na takie ubezpieczenie z centrali -ja jej nie otrzymałem ale jest podpięta w systemie. Złożyłem  wniosek o wydanie kopii i tyle w temacie na razie, bo szkoda mi kasy na alarm. To tyle może komuś się przyda taka informacja

Ja miesiąc temu zwróciłem się z tym samym pytaniem do mojego agenta z PZU. Powiem w skrócie: bardzo mnie przeprosił za to, że nie dopytał mnie podczas wypisywania ubezpieczenia w ubiegłym roku (był przy odbiorze auta), ale był święcie przekonany, że w Subaru alarm montowany jest fabrycznie. Twierdzi, że wszystkie samochody powyżej wartości 70k muszą mieć dwa zabezpieczenia, np. immobilizer i blokada skrzyni biegów lub alarm.

Gdyby auto gwizdneli mi w ostatnim roku to nie otrzymałbym ani złotówki.

Gość pracuje w pzu od wielu wielu lat i jak mi mówi co obecnie się tam dzieje to włos się na głowie jeży…aby móc zmienić cokolwiek w polisie potrzebuje zgody wszystkich świętych co trwa tygodniami. Wszystko wszystkim ginie i nikt nie wie gdzie co jest. Dokładnie 6 miesięcy zajęło ostatnio pzu zwrot nadpłaty za ubezpieczenie sprzedanego przeze mnie samochodu. Wprowadzili im taki nowy system który wymazał historię :)

 

Dla świętego spokoju założyłem alarm aby nie musieć się zastanawiać który agent miał rację: czy ten który twierdzi, że auto może mieć jedno zabezpieczenie czy dwa, a może ISR wystarczy, a może specjalna zgoda z centrali pzu….Nie chce mi się dociekać kto ma rację i szkoda mi czasu na bieganie jak by co po sądach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla świętego spokoju założyłem alarm aby nie musieć się zastanawiać który agent miał rację: czy ten który twierdzi, że auto może mieć jedno zabezpieczenie czy dwa, a może ISR wystarczy, a może specjalna zgoda z centrali pzu….Nie chce mi się dociekać kto ma rację i szkoda mi czasu na bieganie jak by co po sądach.

może i racja ja czekam na odpowiedz jak dostanę na piśmie też będę spał spokojnie i alarmu raczej nie założę

 

zmieniając temat właśnie się przymierza do zmiany oleju i widzę coś takiego co sądzicie - http://moto.wp.pl/kat,1035805,title,Olej-wymieniac-przed-zima-czy-po,wid,17098104,wiadomosc.html wiem że to nie watek olejowy ale tamten chyba już zamknięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniaj na syntetyczny zgodnie z manualem i bedzie dobrze czyli co 10-15k km . Na zime lepiej zalac cos 0w30/40

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Na zime lepiej zalac cos 0w30/40

wymieniam co 7.5 kkm, może przesada ale tak sobie założyłem. Zimy swoją drogą u nas nie ma jak na razie - na szczęście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...