Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Tak się przysłuchuje tej dyskusji i dochodzę do wniosku, że większość osób poszukuje/potrzebuje Forestera 2.0D a ze względu na rewelacyjne właściwości oraz niskie spalanie i dobrą cenę decydują się na Forestera XT. Podsumowując niestety mam złą wiadomość, XT nigdy nie będzie konkurentem SBD. 

 

Wracając do wątku Forestera to fakt, większy zbiornik przydałby się w XT.

 

PS "Mi w lipcu trasa Tychy - Pogorzelica (gm. Rewal) z czterema osobami na pokładzie, bagażnik zapakowany do zagłówków oraz box na dachu, spalanie wyszło 10,4 litra [w druga stronę więcej bo pod górkę  :biglol: ]. Trasa A4/S3, przepisy +18 km/h. Czystej jazdy było 6h z minutami."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugim problemem było spalanie, które na tej samej trasie wynosiło ok.10 litrów, a następnie zmieniło się w 15-17 :) przy tempomacie i ledwo dotykanym pedale gazu.

 

Komputer pokazywał wtedy faktycznie 15-17l ? Czy pokazywał 10l, a Forek palił 15l ?

A tymczasem ... Forek w sosie własnym , czyli leśnik w lesie .

 

 

 

15497165879_7c577362f1_h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak się przysłuchuje tej dyskusji i dochodzę do wniosku, że większość osób poszukuje/potrzebuje Forestera 2.0D a ze względu na rewelacyjne właściwości oraz niskie spalanie i dobrą cenę decydują się na Forestera XT. Podsumowując niestety mam złą wiadomość, XT nigdy nie będzie konkurentem SBD

ludzie decyduja sie na xt bo jest obecnie w promocji i kosztuje nie wiele wiecej niz sbd, boja sie silnika sbd. Niskie spalanie w xt-chyba tylko na trasie z predkosciami nie wiekszymi niz 140km/h  forek ze zdjecia sliczny - sti??.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile w takich samych warunkach spali Forek 2014 SBD ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

PS "Mi w lipcu trasa Tychy - Pogorzelica (gm. Rewal) z czterema osobami na pokładzie, bagażnik zapakowany do zagłówków oraz box na dachu, spalanie wyszło 10,4 litra

Cała IV Subariada, lacznie z licznymi odcinakmi off-road, bagażnik na dachu, auto nieco podwyższone ( 2 cm )  - o ile pamiętam 10,6.

 

Pozdrowienia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieszy raz angażuje sure w dyskusję na forum:

 

1. Problemem nie jest samo spalanie tylko relacja spalanie/zasięg.

 

2. Czytałem i szukałem, ale jak to na forum informacji dużo, ale albo inny silnik, albo akurat było pod górkę, albo z górki, albo rosa i brak jednoznacznych wniosków. Prześledź sobie.

 

PS. A jak znajdziesz na forum jakie żarówki LED pasują zamiast oryginalnych ogarków do jazdy dziennej, to jesteś mistrz. A temat na forum poruszany co najmniej w 3 wątkach :-)

 

3. Ja jestem zadowolony, ale bak mogłyby być większy. I tego akurat wcześniej nie sprawdziłem ;-)

 

4. Zanim dojadę do pracy już mam 20-23 km przebiegu, więc się rozgrzeje dawno.

 

PS. Na tym baku bije (swój rekord spalania w dół - ale tak ospale nie jeździłem nawet poprzednim wozem rodzinnym. To się nie da tak jeździć normalnie. Nerwy by nie wytrzymały, jak wiesz że możesz sobie depnac.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

To może podam moją (krótka) historię tankować i spalania

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

post-18169-1417716108,7967_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Komputer pokazywał wtedy faktycznie 15-17l ? Czy pokazywał 10l, a Forek palił 15l ?

 

Komputer pokazywał i tyle też palił :) ale jak się go przegoniło do odcinki to na jakiś czas potrafił się uspokoić i wracać do normalnego spalania przynajmniej na komputerze :)

Edited by Kukson

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie pali tyle ... ile w niego wleję. :) Podobno ten typ tak ma. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

brambura wlasnie tyle pali xt w miescie...  Jak to sie mowi widzialy galy co braly. Ja tego nie potrafie zrozumiec : ktos kupuje 240 konnego kloca w benzynie a pozniej narzeka ze mu pali po 14 -15 litrow ... Pownienes sie cieszyc ze pali ci tylko 14-15 litrow bo sa auta z ta sama moca co pala spokojnie po 20litrow i wiiecej w miescie np taki fiat freemont 3.6 . Musisz nauczyc sie z nim zyc- moc pod prawa stopa napewno Ci zrekompensuje wymienione przez Ciebie niedogodnosci .

 

Pieszy raz angażuje sure w dyskusję na forum

to sie chwali :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie pali tyle ... ile w niego wleję. :) Podobno ten typ tak ma. ;)

Teoretycznie u mnie też. Teraz się uspokoiło jego zapotrzebowanie na większą ilość benzyny :)

Mogę w sumie powiedzieć że nawet oszczędny jest XT w porównaniu z poprzednim autem :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ludzie decyduja sie na xt bo jest obecnie w promocji i kosztuje nie wiele wiecej niz sbd, boja sie silnika sbd. Niskie spalanie w xt-chyba tylko na trasie z predkosciami nie wiekszymi niz 140km/h

 

 

Pogrubione zdanie oznacza, że ktoś potrzebuje 2.0D ale wmawia Sobie, że XT też styknie, bo super jeździ, bo świetna cena ale oczekiwanego spalania nie osiągniesz pomimo tego, że jest blisko. O to chodzi.

 

 

PS "Mi w lipcu trasa Tychy - Pogorzelica (gm. Rewal) z czterema osobami na pokładzie, bagażnik zapakowany do zagłówków oraz box na dachu, spalanie wyszło 10,4 litra

Cała IV Subariada, lacznie z licznymi odcinakmi off-road, bagażnik na dachu, auto nieco podwyższone ( 2 cm )  - o ile pamiętam 10,6.

 

Pozdrowienia 

 

 

Tak tak ale u mnie prędkości 140 -160 km/h, co jak na takiego kloca było dla mnie bardzo zaskakujące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Drugim problemem było spalanie, które na tej samej trasie wynosiło ok.10 litrów, a następnie zmieniło się w 15-17 :) przy tempomacie i ledwo dotykanym pedale gazu.

 

 

Komputer pokazywał wtedy faktycznie 15-17l ? Czy pokazywał 10l, a Forek palił 15l ?A tymczasem ... Forek w sosie własnym , czyli leśnik w lesie .

 

 

 

15497165879_7c577362f1_h.jpg

Mnie sie podoba ! Fajnie to wygląda. Co to za "robota" ?

Pieszy raz angażuje sure w dyskusję na forum:

 

2. Czytałem i szukałem, ale jak to na forum informacji dużo, ale albo inny silnik, albo akurat było pod górkę, albo z górki, albo rosa i brak jednoznacznych wniosków. Prześledź sobie.

PS. A jak znajdziesz na forum jakie żarówki LED pasują zamiast oryginalnych ogarków do jazdy dziennej, to jesteś mistrz. A temat na forum poruszany co najmniej w 3 wątkach :-)

 

Wiele razy miałem podobne odczucia ! Cholera te buźki , śmieszki ! Nie lepiej odpowiedźieć nie wiem , zarobiony jestem, gitary nie zawracaj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile w takich samych warunkach spali Forek 2014 SBD ?

Nie wiem o jakie war. chodzi, ale dla osób które chcą załozyć wątek >SBD vs XT czy żałujecie podjętej decyzji :P< z całych 10kkm wyniki bywają różne, ale:

Wrocław - Brzesko licznikowe 140km/h - jakies 8.0 srenia w normalnym ruchu, 160km/h to juz 8.8.

Minimalne średnie - 4.8 na trasie z Ząbkowice - Wroc, tempo takie, na jakie pozwalała procsja samochodów na całej długosci trasy.

Na drogach czerwonych liczę od 5.5 do 6.5 zależy od płynności jazdy

Po mieście jest ciekawie, bo można spokojnie w mało zakorkowanej porze zejść do 6.2-6-3, ale używając normalego zakresu obrotow to 7-7.2 trzeba liczyć.

 

Opony Dueler, cisnienie 2.3, sezon jesienny br, wyniki komputera trzeba traktować z tolerancją +0,4/+0,1.

 

Ciekawe przypadki: - przy docieraniu, czyli jeździe bardzo spokojnej i płynnej (no i poza godzinami szczytu) niższe spalanie notowałem w mieście niż w trasie:).

Bagażnik rowerowy na hak nie ma istotnego wpływy na wyniki spalania. 

Duży a nawet b.duzy wpływ na wyniki ma jazda w dół/ w górę (nawet litr na tej samej trasie), w poprzednim samochodzie jakoś wydawało mi się to jakoś mniej istotne.

Pedał gazu- spraw podobna jak w waszych turbobenzynach - jadąc z tą samą prędkoscią inaczej "ukladając" noge wychylny ekonomizer potrafi pokazać dość różne zużycie paliwa. Tempomat jest tu sprzymierzeńcem.

 

Generalnie z zaobserwowanych wyników na forum jak chcemy wiedziec ile paliwa przelałby przez siebie inny forkek na tej samej  trasie, to w przybliżeniu: [sBD-> x1.5 ->FXT][FXT->x0.66->SBD].

 

Pozdrawiam

 

Offtop: Zna ktos dobrą stronę typu Motostat do zamieszczenia wyników zużycia paliwa? przede wszystkim z prostym interfejsem i minimalną funkcjonalnoscią (w sumie rysowanie wykresów wystarczy)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ile w takich samych warunkach spali Forek 2014 SBD ?

Nie wiem o jakie war. chodzi, ale dla osób które chcą załozyć wątek >SBD vs XT czy żałujecie podjętej decyzji :P<

 

 

 

ile w takich samych warunkach spali Forek 2014 SBD ?

Nie wiem o jakie war. chodzi, ale dla osób które chcą załozyć wątek >SBD vs XT czy żałujecie podjętej decyzji :P

 

 

He he -dla żałujących podjętej decyzji - czyli forester xt lub inna marka (bo na pewno nie forester xt vs 2.0i lub 2.0d? No niestety muszę powiedzieć wprost. Wybrałem forestera xt tylko ze względu na jego silnik, moc i skrzynie (choć to ostatnie wyjdzie w praniu czy było dobrym wyborem). Jeśli miałbym wziąć wolnego ssaka lub jakimś cudem diesla to subaru niestety byłoby daaaaaleko poza moim punktem zainteresowań. Niestety muszę przyznać, że to spostrzeżenie podziela większości moich znajomych.  Jeśli forek w dieslu Ci się podoba i Cię cieszy to dobrze. Chodzi o to by wybierać najlepsze dla siebie rozwiązanie. Ja natomiast myślę że Ci co wybrali XT raczej wybrali go tylko dlatego, że za te pieniądze ma się właściwości jezdne q5 lub x3 wartego w podobnym wyposażeniu i mocy 220-250 tys zł i ma się Japońca a więc coś co w 2025 i dalej będzie działało bezserwisowo. W zasadzie to jeden powód. Stylistyka, jakość wykonania, wnętrze, i tak naprawdę wszystko poza AWD i silnikiem xt jest lepsze w Hondzie crv, troche w Toyocie rav4 i troszeczkę :) maździe cx-5. Nie przytaczam tu porównań do bmw x3 czy audi q5 bo to wogóle nie ma co porównywać. Jakość - PRZEPAŚĆ. Ale ostatecznie na chwilę obecną nie żałuję podjętego wyboru bo mam prawi 100 tys w kieszeni i mimo że autko najpiękniejsze nie jest to mogę sobie fajnie przycisnąć jak w q5 czy x3 (niestety subaru jako jedyna marka nopremium może pochwalić się tak fajnym motorem i właściwościami jezdnymi).

Spalanie przeboleję jakoś - mam tylko nadzieję, że nie będzie się to psuło wogóle (czyli nie wchodzą w grę jakiekolwiek wizyty w serwisie poza przeglądami przez pierwsze pięć lat - tak jak w hondzie - choć to w accordzie bo w poprzednim civicu 8 lat bez najmniejszej awarii czy czegokolwiek (dopiero w 9 roku postanowiłem zrobić pierwszą grose naprawę i wizytę w serwisie inną niż olej, hamulce i filtry - czyli zawieszenie). Do dziś jeździ szwagier no i 12 lat bezawaryjnie. Bez najmniejszego zastanawiania się, że coś mi tam… Subaru też japoniec więc mam nadzieję, że sprosta poziomowi japońców postawionemu przez Hondę. Bez urazu może Twój tryb eksploatacji autka jest inny i dla Ciebie najważniejsze jest ekonomiczne spalanie (bo np. dużo jeździsz (ja np tylko 15-18 tys rocznie)) i własności offroad a wówczas forek w dieslu mimo, że nie mniej brzydki niż xt dostarczy Ci to w ekonomice nie gorzej niż konkurenci a we własnościach awd już dużo lepiej. No bo na trasie … no cóż..

Na koniec bez urazy dla Wszystkich. Są to moje i moich znajomych spostrzeżenia. Tak czy siak My tutaj wybraliśmy Japońca wiec  JEST  DOBRZE. 

 

Pozdrawiam, promil_one

 

p.s. Inna spraw że na chwilę obecną moja ksywka powinna być raczej promil_two :):):):):):):):):):))))))))):):)::):):)))))))))))))))))))):))):):):):)::):):):):):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ile w takich samych warunkach spali Forek 2014 SBD ?

 

Nie wiem o jakie war. chodzi, ale dla osób które chcą załozyć wątek >SBD vs XT czy żałujecie podjętej decyzji :P<

 

 

 

ile w takich samych warunkach spali Forek 2014 SBD ?

 

Nie wiem o jakie war. chodzi, ale dla osób które chcą załozyć wątek >SBD vs XT czy żałujecie podjętej decyzji :P<

 

He he -dla żałujących podjętej decyzji - czyli forester xt lub inna marka (bo na pewno nie forester xt vs 2.0i lub 2.0d? No niestety muszę powiedzieć wprost. Wybrałem forestera xt tylko ze względu na jego silnik, moc i skrzynie (choć to ostatnie wyjdzie w praniu czy było dobrym wyborem). Jeśli miałbym wziąć wolnego ssaka lub jakimś cudem diesla to subaru niestety byłoby daaaaaleko poza moim punktem zainteresowań. Niestety muszę przyznać, że to spostrzeżenie podziela większości moich znajomych.  Jeśli forek w dieslu Ci się podoba i Cię cieszy to dobrze. Chodzi o to by wybierać najlepsze dla siebie rozwiązanie. Ja natomiast myślę że Ci co wybrali XT raczej wybrali go tylko dlatego, że za te pieniądze ma się właściwości jezdne q5 lub x3 wartego w podobnym wyposażeniu i mocy 220-250 tys zł i ma się Japońca a więc coś co w 2025 i dalej będzie działało bezserwisowo. W zasadzie to jeden powód. Stylistyka, jakość wykonania, wnętrze, i tak naprawdę wszystko poza AWD i silnikiem xt jest lepsze w Hondzie crv, troche w Toyocie rav4 i troszeczkę :) maździe cx-5. Nie przytaczam tu porównań do bmw x3 czy audi q5 bo to wogóle nie ma co porównywać. Jakość - PRZEPAŚĆ. Ale ostatecznie na chwilę obecną nie żałuję podjętego wyboru bo mam prawi 100 tys w kieszeni i mimo że autko najpiękniejsze nie jest to mogę sobie fajnie przycisnąć jak w q5 czy x3 (niestety subaru jako jedyna marka nopremium może pochwalić się tak fajnym motorem i właściwościami jezdnymi).

Spalanie przeboleję jakoś - mam tylko nadzieję, że nie będzie się to psuło wogóle (czyli nie wchodzą w grę jakiekolwiek wizyty w serwisie poza przeglądami przez pierwsze pięć lat - tak jak w hondzie - choć to w accordzie bo w poprzednim civicu 8 lat bez najmniejszej awarii czy czegokolwiek (dopiero w 9 roku postanowiłem zrobić pierwszą grose naprawę i wizytę w serwisie inną niż olej, hamulce i filtry - czyli zawieszenie). Do dziś jeździ szwagier no i 12 lat bezawaryjnie. Bez najmniejszego zastanawiania się, że coś mi tam… Subaru też japoniec więc mam nadzieję, że sprosta poziomowi japońców postawionemu przez Hondę. Bez urazu może Twój tryb eksploatacji autka jest inny i dla Ciebie najważniejsze jest ekonomiczne spalanie (bo np. dużo jeździsz (ja np tylko 15-18 tys rocznie)) i własności offroad a wówczas forek w dieslu mimo, że nie mniej brzydki niż xt dostarczy Ci to w ekonomice nie gorzej niż konkurenci a we własnościach awd już dużo lepiej. No bo na trasie … no cóż..

Na koniec bez urazy dla Wszystkich. Są to moje i moich znajomych spostrzeżenia. Tak czy siak My tutaj wybraliśmy Japońca wiec  JEST  DOBRZE. 

 

Pozdrawiam, promil_one

 

p.s. Inna spraw że na chwilę obecną moja ksywka powinna być raczej promil_two :):):):):):):):):):))))))))):):)::):):)))))))))))))))))))):))):):):):)::):):):):):):)

Heh, chyba sie nie zrozumielismy. Pewnie roznica promili:). To byla raczej lekka ironia, takze w odniesieniu do innego watku. Taki pstryczek w stronę delikwentow, co kupili XT i sa zdziwieni ze wciąga 14. Ale moze tez po postach , ze gdzies tam komuś wyszlo 7 czego innego się spodziewali? Tak czy siak bylo pytanie o zużycie paliwa w forku na wachę do traktora, a takiego watku nikt przy zdrowych zmysłach raczej nie otworzy, chyba ze za 3 lata wyjdą jakies wady dit, ale mam nadzieje ze nie, bo kiedys jako 2 samochod chetnie go przygarnę, np w budzie levorga.

 

Napewno xt jest wyjątkowo fajnym samochodem, nie musisz mnie do tego przekonywać. Penie najfajniejsyzm w obecnej gamie subaru, choć przy piwie pewnie bym podyskutowal o wyzszosci crv , czyli wg mnie minivana nad forkiem z obojętnie jakim silnikiem, ale to przy innej okazji.

 

Ja wiem, dlaczego akurat taki a nie inny silnik wylądował w moim samochodzie, no i wiadomo, ze glownie to ekonomia, nie widze sensu pisania tu elaboratow ze rav4 to, ze xc60 tamto, ale tak tylko zaczepię, czym tak naprawde jezdzisz? Szmatka za kierownica, sruba od fotela, czy moze zawieszeniem i napędem?

 

Teraz bede oznaczał dla klarownosci przekazu:P:

[ironia]przynajmniej wiem ze napewno mam stały 4x4 :P [po ironii, tak wiem ze Dyrekcja wyjasnila ze xt tez ma staly awd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wytrzezwialem, wlasnie sobie dmuchalem i jest ziro ziro. Co to ja wczoraj pisalem... ze crv..?? Hmm sie dzialo...

pozdrawiam, promil_one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie spalanie XT jest ulgą i oszczędnością, bo przesiadłem się z przerabianego Pajero, które mimo silnika diesla, zwykle chciało więcej i w trasie i w mieście i na autostradzie. Do tego forester ma wielki bagażnik (mitsu było 3d), obszerne wnętrze i tylko siędzie się pupą na asfalcie - wszystko jest jak widać względne.

Edited by Alfik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czarny Forek powyżej to Forek zza Wielkiej Wody. W mojej ocenie - fajnie zrobiony, być może ktoś skorzysta i pójdzie za przykładem. Ja w swoim zacznę chyba od oklejenia/pomalowania srebrnych elementów na grilu, planuję czarny mat albo okleinę carbon.


Coś w ten deseń :

 

lcrazyaznl.jpg


Dla lubiących nisko i twardo + zmodyfikowane końcówki wydechu :

 

2dj6k3q.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wygląda, ale cały czas nie rozumiem po co kupować kloca na 22 cm zawieszeniu, żeby potem robić glebę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam przykład z XC90 2.5T ostatnia jazda 1100km prawie tylko autostrada i 120km/h wyszło średnie 12l/100km. Tak samo u Forek 700km i 120km/h do Lipsku średnie 8.4l/100km powrotem 9.2l/100km. A XC90 średnie w mieście 14.5l/100km przy normalna jazda! :)

Edited by T1sh0

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Fajnie wygląda, ale cały czas nie rozumiem po co kupować kloca na 22 cm zawieszeniu, żeby potem robić glebę
Jasne, tak zmodować można XC 60 czy X3. Ale Forka? A jak z tym rynsztunkiem wybrać się na zlot Plejad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam chłopaki - nie kumacie .... :P  Na następnych Plejadach będzie wyścig na ćwierć mili :P , a ten biały powyżej jest z nowej serii "Fast & Furious" B)


Forek z felgą a'la starsze STI :

 

PYBZOE0.jpg


A to zdjęcie wrzucam, bo jest ... poprostu ładne :

 

15032560062_265ab69442_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

A to zdjęcie wrzucam, bo jest ... poprostu ładne :

 

Identyczny jak mój :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A to zdjęcie wrzucam, bo jest ... poprostu ładne

Zdjęcia jak zwykle super. Czekamy na kolejne :)

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...