Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Te przetwornice w VW nie są mocniejsze niż takie podłączane do zapalniczki, a jak ktoś ma potrzeby to trzeba montowa bezpośrednio do akumulatora i 2kVA można pociągnąć. Zresztą do takiej podłączanej dostałem w cenie kebelki z krokodylkami, co pozwoliło uzyskać 230V w namiocie :)

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od przeglądu minęło co prawda dopiero 600 km, ale muszę dać wyraz radości, bo wrócił stary dobry Forczysław sprzed kilku miesięcy!  Bez piasku przy przyśpieszaniu, wahań przy starcie, czujnie reagujący na wciśnięcie gazu. Panowie w serwisie, poza kilkoma szamańskimi zabiegami, jeszcze raz wgrywali nowy soft. Może wyszła jeszcze jakaś poprawka, może teraz coś zagrało lepiej, nie wiem, w każdym razie po konsultacjach w lecie nie było takiego efektu, a cudowny wpływ zdjęcia klemy zniknął wtedy po dobie jazdy. Tłumaczyłem, że sobie wmawiam, że narzekam, ale już wiem, że coś było nie tak. :yahoo::yahoo: :yahoo:

 

Nie wmawiasz sobie :D  ja jutro jadę też na "tjuningi" do ASO bo auto zastanawia się zbyt długo po wciśnięciu gazu żeby przyśpieszyć i pali jakby to było V8 od Hemi :)

U mnie mają świece wymieniać bo oprogramowanie jest najnowsze i zobaczymy czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mają świece wymieniać bo oprogramowanie jest najnowsze i zobaczymy czy pomoże

To niech przy okazji rzucą okiem na filtr powietrza. Widzę, że był zmieniany i u mnie i u Przemekka, nie wykluczam, że to też było istotnym elementem magii :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kreska powiedział Pumex, my z Wojtkiem nabylismy gustowne przetwornice za 80 pln i daja rade pieknie. Max moc to 80W ale lapki maja 35 wiec luz. Te wbudowane w pasku tezmaja maxymalna moc nie duza. a jak zamontowałeś? Wrzuć foty pls.

Przetwornica jest taka: http://allegro.pl/przetwornica-ips-300-usb-12-230v-150-300w-6993-i4766491325.html

stoi sobie w podlokietniku (i nad nia jeszcze jest masa miejsca, wiec mozna spokojnie wpiac ja w gniazdo, cos do niej podlaczyc, wypuscic kabel i zamknac podlokietnik). My juz je mamy dobry rok i zlego slowa nie powiem.

 

Co do Paska, to jednak mi te 170 (czy nawet teraz 180 chyba) jakos dziwnie jezdzilo, wylo na wysokich obrotach a jechalo nie wiele lepiej niz 140. Stanowczo wolalbym 2.0TSI - zona ma 1,8TSI w Octavii :) i tak jak ten samochód mnie jakoś za serce nie łapie tak ten silnik jest genialny. Z tego co pamietam 1,8 mozna bylo wziac w alltracku jako 160KM. 

Edytowane przez kreska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornica jest taka: http://allegro.pl/przetwornica-samochodowa-volt-ips-150-300w-24-230v-i4815041906.html

stoi sobie w podlokietniku (i nad nia jeszcze jest masa miejsca, wiec mozna spokojnie wpiac ja w gniazdo, cos do niej podlaczyc, wypuscic kabel i zamknac podlokietnik). My juz je mamy dobry rok i zlego slowa nie powiem.

 

 

Zmień linka - ta przetwornica jest na 24V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przetwornica jest taka: http://allegro.pl/przetwornica-samochodowa-volt-ips-150-300w-24-230v-i4815041906.html

stoi sobie w podlokietniku (i nad nia jeszcze jest masa miejsca, wiec mozna spokojnie wpiac ja w gniazdo, cos do niej podlaczyc, wypuscic kabel i zamknac podlokietnik). My juz je mamy dobry rok i zlego slowa nie powiem.

 

 

Zmień linka - ta przetwornica jest na 24V.

 

 

pewnie ma dwa akumulatory połączone, bo z przetwornicy na 24V lepiej pójdzie czajnik czy suszarka, bo ma większą moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tymczasem dołączyłem do grona posiadaczy Forków ze zmodyfikowanymi światłami dziennymi ;)

 

gallery_11547_356_1259434.jpg

 

gallery_11547_356_1666908.jpg

 

Na zdjęciach nie jest to może widoczne, ale na żywo zmiana jest kolosalna - nie straszą już żółte żaróweczki z "przeciwmgielnych" ;) Gdyby ktoś z Wrocławia chciał zobaczyć jak to wygląda na żywo -> PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tymczasem dołączyłem do grona posiadaczy Forków ze zmodyfikowanymi światłami dziennymi ;)

 

Na zdjęciach nie jest to może widoczne, ale na żywo zmiana jest kolosalna - nie straszą już żółte żaróweczki z "przeciwmgielnych" ;) Gdyby ktoś z Wrocławia chciał zobaczyć jak to wygląda na żywo -> PW.

 

 

No to witam w klubie - też jeżdże z LEDami już od wakacji

 

W ubiegłym tygodniu byłem na SJS i byłe ze 4 szt takich własnie egzemparzy

 

Przy oazji potwierdzam - tez miałem wgrany nowy soft + zmian świec na gwarancji - od siebie dodałem wymianę fitra powietrza

i na razie odpukać idzie jak burza....

przy okazji kursu w SJS - poza Forkami - był też spory wybór innych modeli

 

.... mi do serca przypadł ten czterokołowiec na pierwszym planie - w terenie nie do zdarcia :)

 

post-15606-0-68553500-1417600691_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są przesłanki do zmiany świec na gwarancji? Czy wyraźnie duże spalanie?

 

Jeszcze go docieram, ale przy normalnej jeździe (bez przesadnie oszczędzania, tylko np. Miasto wiadomo korki, człek się spieszy do szkoły z dzieciakami itp) miałem 14-15L. Na baku przejechałem 402 km. Co 3 dni muszę jechać na stacje.

 

Jak go muskam tak, że ruszam ledwo ledwo, na prostych tocze się 70 na godzinę, to mam 11,2. Generalnie miasto.

 

 

Korek Xt

 

PS. MI ledy zrobili tak, że świecą i LEDy i jednocześnie ogarki oryginalne, te "żółte"

 

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez brambura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akie są przesłanki do zmiany świec na gwarancji? Czy wyraźnie duże spalanie? Jeszcze go docieram, ale przy normalnej jeździe (bez przesadnie oszczędzania, tylko np. Miasto wiadomo korki, człek się spieszy do szkoły z dzieciakami itp) miałem 14-15L. Na baku przejechałem 402 km. Co 3 dni muszę jechać na stacje.

a czego ty sie spodziewales kupujac 240 konne Subaru  ze stalym napedem na 4 kola,w dodatku  majace aerodynamike ceglowki? ze bedzie Ci palil jak diesel??

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze go docieram, ale przy normalnej jeździe (bez przesadnie oszczędzania, tylko np. Miasto wiadomo korki, człek się spieszy do szkoły z dzieciakami itp) miałem 14-15L. Na baku przejechałem 402 km. Co 3 dni muszę jechać na stacje.

 

witamy w klubie :)

proponuję Ci (już po "dotarciu" oczywiście) w pełni obciążonym autem zatankować bezpośrednio przed wjazdem na autostradę, potem sprawdzić jak się jeździ szybko po tego rodzaju trasie i gwarantuję Ci, że 402 km na baku nie zrobisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

akie są przesłanki do zmiany świec na gwarancji? Czy wyraźnie duże spalanie? Jeszcze go docieram, ale przy normalnej jeździe (bez przesadnie oszczędzania, tylko np. Miasto wiadomo korki, człek się spieszy do szkoły z dzieciakami itp) miałem 14-15L. Na baku przejechałem 402 km. Co 3 dni muszę jechać na stacje.

a czego ty sie spodziewales kupujac 240 konne Subaru ze stalym napedem na 4 kola,w dodatku majace aerodynamike ceglowki? ze bedzie Ci palil jak diesel??
Oto czego się spodziewałem:

1. Od forumowiczów że mi napiszą czy to normalne czy nie

 

2. Od Subaru, że jeżeli to normalne, to bak powinien być większy.

 

Bo jadąc w trasę nie mogę sobie pozwolić na "zaatakuje na następnej", bo do następnej nie dojadę.

 

Bo tankując dziś, już myślę kiedy muszę kolejny raz, a po mieście i okolicy dziś zrobiłem np. 120 km, więc muszę non stop myśleć o tankowanie.

 

I to jest męczące.

 

Poprzednim tankowalem co 800 km.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez brambura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@brambura,

Przełącz sobie wyświetlacz na "wahadło" i zobacz, jak zmienia się zużycie przy każdym najmniejszym drgnięciu nogi na pedale gazu. Nie zmieniając praktycznie tempa i dynamiki, a nawet  sposobu jazdy różnice w zużyciu paliwa, jakie są do osiągnięcia to ok 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Od Subaru, że jeżeli to normalne, to bak powinien być większy. Bo jadąc w trasę nie mogę sobie pozwolić na "zaatakuje na następnej", bo do następnej nie dojadę. Bo tankując dziś, już myślę kiedy muszę kolejny raz, a po mieście i okolicy dziś zrobiłem np. 120 km, więc muszę non stop myśleć o tankowanie. I to jest męczące. Poprzednim tankowalem co 800 km.

wydaje mi sie ze takie kwestie nalezy rozwazac przed zakupem auta a nie po . tzn przed zakupem robisz wywiad ile auto spala na trasie w miescie jaki ma bak paliwa itp. Niestety 240 koni + staly naped  ( na ktorym sa straty) + aerodynamika ceglowki powoduje ze xt nie jest i nie bedzie autem oszczednym np jak diesel w ktorym na baku robi sie 800km. Kazdy kupujacy XT czy sti wie ze te auta mala nie pala i bierze na to poprawke. NIestety 240 koni nie bierze sie z powietrza i musi byc "karmione " czy to w subaru, bmw  czy innych markach. Chcialbys zrobic na baku 800 km trzeba bylo kupic forka z SBD.. Ciesz sie moca, nie narzekaj bo jak na suvaw benzynie z ta moca XT i tak pali malo :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym weź pod uwagę że jest zimno zanim się silnik dobrze rozgrzeje to pewnie juz dojedziesz do pracy. Jazda w korkach nie jest miarodajna spalanie moze wzrosnąć do nieskończoności gdy utkniesz z włączonym silnikiem. Spróbuj włączyć tryb I oraz przyspieszać jak inni a spalanie spadnie. Swoją drogą 800 km na 60 l baku to nawet outlanderem 2,0 tdi który to silnik uchodził za oszczedny nigdy nie udało mi się osiągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Swoją drogą 800 km na 60 l baku to nawet outlanderem 2,0 tdi który to silnik uchodził za oszczedny nigdy nie udało mi się osiągnąć...

 

My Forkiem z Wrocka do Kassel (trochę > 600 km) nie dojedziemy na jednym baku ;)

 

Oczywiście czytałem posty właścicieli XT którym auta palą poniżej 7 l / 100 km :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zmiana świec nastąpiła po tym jak auto zaczęło się zastanawiać po wciśnięciu gazu za nim przyśpieszyło i potrafiły czasami obroty falować. Drugim problemem było spalanie, które na tej samej trasie wynosiło ok.10 litrów, a następnie zmieniło się w 15-17 :) przy tempomacie i ledwo dotykanym pedale gazu.

Jeżeli ktoś płacze, że co trzy dni jeździ tankować to trzeba było pomyśleć o Forku z innym silnikiem niż benzynowe turbo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...