Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

przy okazji - jedna rzecz mnie jednak boli. Koncerny takie jak VW oferują bogaty zestaw wyposażenia dodatkowego dostępny dla poszczególnych modeli w dowolnych konfiguracjach. Można sobie naprawdę poskładać sprzęt mocno po swojemu i zrobić coś indywidualnie na swoje potrzeby. OK, z jednej strony pewne rzeczy są tylko fajnymi bajerami, które fajnie mieć, ale niekoniecznie. Ale z drugiej strony powiem szczerze, że człowiek się bardzo do nich przyzwyczaja i naprawdę za tym zaczyna tęsknić jak zabraknie  ;) np. aktywny tempomat, który "ma już niedługo być w Subaru". Na autostradzie w zestawieniu z automatem - bajeczna sprawa :)

Rozumiem, że FHI stawia na sprawdzonego boxera i AWD i to jest meritum, a nie zbędne wodotryski dla kierowcy. Z drugiej strony są przecież modele, które są zwyczajnie "cywilne" i służą mimo wszystko do wygodnego przemieszczania się. I wtedy zaczynamy się zastanawiać - no ok. mamy Legacy, ale co dlaczego w nim nie ma "tego, tego i jeszcze tamtego, a konkurencja to ma".  Tradycja i pewna jednak ostrożność we wdrażaniu nowości zahacza też o zupełnie niezrozumiałe dla mnie obszary. Mp3, karty SD i łącze USB wchodziły naprawdę z bardzo dużym opóźnieniem w stosunku do konkurencji. Zmieniarka na 6 płyt CD zamiast gniazda na SD czy łącze Bluetooth długo królowały jako wyposażenie obowiązkowe.

A teraz drobiazg, który liczyłem, że jednak pojawi się w samochodzie tej klasy jak Forek XT.... A mianowicie przetwornica 230V.. W VW to opcja za 400 PLN... A laptop to przecież nie jest jedyna rzecz, która tego potrzebuje i zapalniczka 12V tego nie załatwia. Oczywiście wszystko się da - ale czy to musi oznaczać znowu stertę kabli, przejściówek, rozdzielaczy, itp...? :rolleyes:

 

pumex coś za coś, nie masz dodatkowych opcji, ale masz relatywnie dużo w standardzie - a u VW i reszty masz bazowego "golasa" i listę (albo i książkę) extra płatnych opcji. Zresztą inne japońskie marki robią podobnie np. Mitsubishi. Rozważając za i przeciw, ja wolę podejście japońskie. Z innowacjami jest podobnie, rządzi japońska filozofia, która zakłada trzymanie się sprawdzonych wzorów i ciągłe małe poprawki, a większe zmiany wprowadza się powoli i ostrożnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a u VW i reszty masz bazowego "golasa" i listę (albo i książkę) extra płatnych opcji.

to się wszystko zgadza. W Passacie masz np. 3 standardy Trendline, Comfortline i Highline, które są coś jak Comfort i Platinium. Czyli gotowe "mniej, więcej i jeszcze więcej". Ale to nie zamyka Twoich możliwości co do dalszej konfiguracji i robienia "najwięcej". Albo "mniej + troszkę". W XT masz praktycznie 2 opcje i koniec rozmowy. A z chęcią bym np. wydał te 400 PLN za gniazdko 230V. Reszta dodatków to jedynie nakładka na zderzak, czy też dodatkowa osłona pod zderzak. Ale nic co jest większą ingerencją i robisz to u dealera, a nie na poziomie taśmy produkcyjnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wydaje mi się, że w VW te gotowe linie są jednak zawsze trochę uboższe niż w Subaru (inaczej byś z "książki" nic nie dokupił ;) ). Oczywiście też bym wolał mieć katalog z dodatkami, zgadzam się też jak najbardziej, że czasem brakuje człowiekowi jakiejś pierdoły za parę groszy, której nie da się zamówić, ale co zrobić...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@GREGG, część jest oczywiście w standardzie - czyli dealer zamawia ileś tam sztuk w danej specyfikacji i kolorach i czeka na klienta.  Ale jak klient chce to siada, wybiera i zamawia i ma gotowe. Oczywiście wymaga to nieco więcej czasu, bo linia produkcyjna ma swoje prawa - ale co chcesz i jest  to przychodzi. Akurat z racji doświadczenia w pracy u importera wiem o czym mówię ;) i powiem Ci, że składałem sobie fajnego Alltracka bazując właśnie na "Highline plus". Bierzesz konfigurator ze strony i dokładasz wedle uznania i zasobności portfela. Masz tylko sugestie, że jak weźmiesz pewien pakiet, to wyjdzie Ci taniej niż wydziwianie. 

 

Sorry - dla Paska teraz to już 530 PLN. Liczyłem dla wersji Comfortline w kombiaku, bez żadnych dopłat. Tylko gniazdko 230V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@GREGG, część jest oczywiście w standardzie - czyli dealer zamawia ileś tam sztuk w danej specyfikacji i kolorach i czeka na klienta.  Ale jak klient chce to siada, wybiera i zamawia i ma gotowe. Oczywiście wymaga to nieco więcej czasu, bo linia produkcyjna ma swoje prawa - ale co chcesz i jest  to przychodzi.

 

pumex ja to rozumiem, sam parę lat temu dla żony konfigurowałem służbowego VW ;) Ale w Subaru takich rozwiązań się raczej nie doczekamy, poza kwestiami natury "filozoficznej" jest też np. problem z logistyką. Także póki co, chcesz mieć extra gadżet, do it yourself :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alltrack byl za drogi przy tym, co oferowal :P

 

Pelna wersja ze wszystkim podchodzila pod 200, a to bylo przegiecie. Po maks rabatach bylo oczywiscie lepiej, ale w tych samych pieniadzach Forek XT Platinum jest sporo ciekawszym autkiem.

 

Ale to historia - Alltrack na B7 juz od kilkunastu tygodni nie jest do zamówienia. Czekamy na wersje b8 :)

 

Reasumując - fajnie jest miec możliwość doposazenia pod indywidualne potrzeby, ale dla mnie jeszcze ważniejsze jest samo auto i co potrafi. Paska mozna miec praktycznie ze wszystkim, fotele lepsze, ale sam Pasek prowadzi sie...zwyczajnie?

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Alltrack byl za drogi przy tym, co oferowal :P

zależy do czego. Do jeżdżenia z punktu A do B, na autostradzie, czasem na lekkim śniegu, ze skrzynią DSG, aktywnym tempomatem, panoramicznym szyberdachem i paroma dodatkami? samochód cacy ;) Ale już jak trzeba było podeprzeć się napędem na 4, to dał mi plamę po całości :/

 

 

 

fajnie jest miec możliwość doposazenia pod indywidualne potrzeby,

i o to chodzi, żeby jednak drobny margines był. Może niekoniecznie na wszystko, ale naprawdę te rzeczy, o których wspominałem, że to już nie jest lądowanie na księżycu, tylko pewien standard. Powtórzę się, ale MP3, SD, Bluetooth to nie jest awangarda, tylko coś co zaraz będzie odchodziło, a w roczniku 2011 to nadal był temat "naaaapraaaawdę? to to już się dzieje???". No i przetwornica. Jadąc jakimkolwiek samochodem chcę móc podłączyć laptopa.Dowolnego. A jak nie laptopa, to suszarkę do włosów, żeby ogrzać łysinę. A jak ogrzeję łysinę, to chcę móc podłączyć grzałkę do butów narciarskich ;) a to cholera wszystko na 230V ;) Swoją drogą w Fordzie - mam rozdzielacz gniazda 12V. Na jednym nawigacja, na drugim kamera, na trzecim CB (chwilowo w naprawie), na czwartym ładowarka do komórki.... To też trend, który producenci pomijają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w tym wątku. Od maja jeżdżę Forkiem 2.0i exclusive w manulu. Jest spoko, dużo miejsca i cicho. Silnik niestety tylko do toczenia się po mieście, mialem kilka tras autostradowych i uciekalem z lewego pasa o potem nie mogłem się sprawnie włączyć do ruchu, chyba że na dwójce :-) generalnie jednak jest dobrze

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Alltrack byl za drogi przy tym, co oferowal :P

zależy do czego. Do jeżdżenia z punktu A do B, na autostradzie, czasem na lekkim śniegu, ze skrzynią DSG, aktywnym tempomatem, panoramicznym szyberdachem i paroma dodatkami? samochód cacy ;) Ale już jak trzeba było podeprzeć się napędem na 4, to dał mi plamę po całości :/

fajnie jest miec możliwość doposazenia pod indywidualne potrzeby,

i o to chodzi, żeby jednak drobny margines był. Może niekoniecznie na wszystko, ale naprawdę te rzeczy, o których wspominałem, że to już nie jest lądowanie na księżycu, tylko pewien standard. Powtórzę się, ale MP3, SD, Bluetooth to nie jest awangarda, tylko coś co zaraz będzie odchodziło, a w roczniku 2011 to nadal był temat "naaaapraaaawdę? to to już się dzieje???". No i przetwornica. Jadąc jakimkolwiek samochodem chcę móc podłączyć laptopa.Dowolnego. A jak nie laptopa, to suszarkę do włosów, żeby ogrzać łysinę. A jak ogrzeję łysinę, to chcę móc podłączyć grzałkę do butów narciarskich ;) a to cholera wszystko na 230V ;) Swoją drogą w Fordzie - mam rozdzielacz gniazda 12V. Na jednym nawigacja, na drugim kamera, na trzecim CB (chwilowo w naprawie), na czwartym ładowarka do komórki.... To też trend, który producenci pomijają...
Masz rację :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Alltrack byl za drogi przy tym, co oferowal :P

 

zależy do czego. Do jeżdżenia z punktu A do B, na autostradzie, czasem na lekkim śniegu, ze skrzynią DSG, aktywnym tempomatem, panoramicznym szyberdachem i paroma dodatkami? samochód cacy ;) Ale już jak trzeba było podeprzeć się napędem na 4, to dał mi plamę po całości :/

 

fajnie jest miec możliwość doposazenia pod indywidualne potrzeby,

 

i o to chodzi, żeby jednak drobny margines był. Może niekoniecznie na wszystko, ale naprawdę te rzeczy, o których wspominałem, że to już nie jest lądowanie na księżycu, tylko pewien standard. Powtórzę się, ale MP3, SD, Bluetooth to nie jest awangarda, tylko coś co zaraz będzie odchodziło, a w roczniku 2011 to nadal był temat "naaaapraaaawdę? to to już się dzieje???". No i przetwornica. Jadąc jakimkolwiek samochodem chcę móc podłączyć laptopa.Dowolnego. A jak nie laptopa, to suszarkę do włosów, żeby ogrzać łysinę. A jak ogrzeję łysinę, to chcę móc podłączyć grzałkę do butów narciarskich ;) a to cholera wszystko na 230V ;) Swoją drogą w Fordzie - mam rozdzielacz gniazda 12V. Na jednym nawigacja, na drugim kamera, na trzecim CB (chwilowo w naprawie), na czwartym ładowarka do komórki.... To też trend, który producenci pomijają...

Mieszkasz w aucie...? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do suszarki do włosów, to przetwornica, niezależnie od tego czy wbudowana czy zewnętrzna, chyba nie da rady. Za duży pobór prądu.

Są suszarki turystyczne na 12V, ale mają moc maks ok. 150W. Suszy to kiepsko, zwłaszcza długie włosy. A instalacja gniazdek zapalniczki raczej więcej prądu nie puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do suszarki do włosów, to przetwornica, niezależnie od tego czy wbudowana czy zewnętrzna, chyba nie da rady. Za duży pobór prądu.

Są suszarki turystyczne na 12V, ale mają moc maks ok. 150W. Suszy to kiepsko, zwłaszcza długie włosy. A instalacja gniazdek zapalniczki raczej więcej prądu nie puści.

Ja mysle, ze Pumex zartowal :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ale taką zmywarkę to by podłączył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mieszkasz w aucie...? ;D

kiedyś nawet miałem takie wrażenie, jak patrzyłem jak licznik się kręci :/

 

 

 

Ja mysle, ze Pumex zartowal :P

no tak ;) z moją fryzurą to suszarka wyłącznie w ramach rozgrzewania w zimie ;)

 

 

 

Ale taką zmywarkę to by podłączył :D

pustych butelek po piwie nie zmywam ;) więc raczej to lodówkę. Ale ta chodzi na 12V ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pumex, my z Wojtkiem nabylismy gustowne przetwornice za 80 pln i daja rade pieknie. Max moc to 80W ale lapki maja 35 wiec luz. Te wbudowane w pasku tezmaja maxymalna moc nie duza.

Co do alltracka to 2 tygodnie temu jeszcze byly do zamowienia ale faktycznie moze byc juz pozno. Jednak na stocku maja cala mase tdi, w benzynie na stocku nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pumex, my z Wojtkiem nabylismy gustowne przetwornice za 80 pln i daja rade pieknie. Max moc to 80W ale lapki maja 35 wiec luz. Te wbudowane w pasku tezmaja maxymalna moc nie duza.

a jak zamontowałeś? Wrzuć foty pls.

 

 

 

Co do alltracka to 2 tygodnie temu jeszcze byly do zamowienia ale faktycznie moze byc juz pozno. Jednak na stocku maja cala mase tdi, w benzynie na stocku nic nie ma.

powiem Ci, że jakbym miał konfigurować raz jeszcze to zamiast 2,0TSI wziąłbym jednak dyszla 170KM. Niestety 1,8TSI był dostępny tylko FWD (LOL), ale silnik jako taki lepszy i spalał na poziomie diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi

 

Czy u Was też teraz przy chłodach tyle białego dymu wydobywa się z wydechu? Nieważne czy auto rozgrzane po trasie cały czas ostro "kopci". Jak przycisnę na gaz to w lusterku wstecznym biało aż nic nie widać. Efekt pojawia się przy minusowej temperaturze. Wcześniej w accordzie na zimnie też mi dymiło ale nie ąz tak i raczej na  zimnym silniku.

 

Pozdrawiam, promil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Volvo jest wskaźnik temp oleju czy wody? Bo to chyba robi różnice

 

No i tutaj mnie masz! :facepalm:  Chyba się trochę pomyliłem ale i tak zbyt długo CVT trzyma obroty na 2000. Wiem że jest to dobrze dla silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od przeglądu minęło co prawda dopiero 600 km, ale muszę dać wyraz radości, bo wrócił stary dobry Forczysław sprzed kilku miesięcy!  Bez piasku przy przyśpieszaniu, wahań przy starcie, czujnie reagujący na wciśnięcie gazu. Panowie w serwisie, poza kilkoma szamańskimi zabiegami, jeszcze raz wgrywali nowy soft. Może wyszła jeszcze jakaś poprawka, może teraz coś zagrało lepiej, nie wiem, w każdym razie po konsultacjach w lecie nie było takiego efektu, a cudowny wpływ zdjęcia klemy zniknął wtedy po dobie jazdy. Tłumaczyłem, że sobie wmawiam, że narzekam, ale już wiem, że coś było nie tak. :yahoo::yahoo: :yahoo:

 

No i tutaj mnie masz! Chyba się trochę pomyliłem ale i tak zbyt długo CVT trzyma obroty na 2000. Wiem że jest to dobrze dla silnika!

Każdy silnik ma gdzieś punkt zbiegu liczby obrotów, dobrego momentu, przełożenia i prędkości, chyba, że wymuszasz skok obrotów na przykład redukcją??? A taką możliwość masz przecież również w CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

A mianowicie przetwornica 230V.. W VW to opcja za 400 PLN... A laptop, to przecież nie jest jedyna rzecz, która tego potrzebuje i zapalniczka 12V tego nie załatwia.

Zapalniczka załatwia - sprawdzone. Wytrzymuje przetwornicę ( za jakieś 100 PLN ), którą wsadzam do konsoli środkowej ( standard) i podłączam kabelkiem przez wgłębienie w konsoli do tego przeznaczone ( standard ) do laptopa położonego na podłodze auta (standard ). Przewód elektryczny do laptopa był dostarczone z laptopem ( standard ).

Telefon ładowałem równolegle z gniazda USB ( std) , bo do do przedniej zapalniczki ( std)  był podłączony odbiornik CB ( opcja indywidualna - zamówiłem w dealerstwie ) a do tylnej ( standard ) lodówka ( też opcja indywidualna )  :mrgreen: .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...