Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

A tak czysto z ciekawosci ile FXT pali po miescie np. jezdzac caly czas na "I" ? 

 

Carfit z palcem w …. można zmieścić się po mieście w katalogowych 11l przy normalnej w miarę dynamicznej jeździe, ale bez deptania gazu w samą podłogę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tak czysto z ciekawosci ile FXT pali po miescie np. jezdzac caly czas na "I" ? 

 

Carfit z palcem w …. można zmieścić się po mieście w katalogowych 11l przy normalnej w miarę dynamicznej jeździe, ale bez deptania gazu w samą podłogę.  

 

to naprawde bardzo dobry wynik !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jadąc z tymi samymi prędkościami można tym samochodem spalać zarówno 8,5 jak i 11 l. Trochę dziwnie jest ustawiona czułość gazu - minimalne drgnięcie nogi, które jeszcze nie powoduje zauważalnej zmiany w zachowaniu samochodu powoduje znaczne skoki zużycia paliwa. Dzieje się to w obie strony :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja dzisiaj na autostradzie (50km z predkoscią okolo 140) mialem srednie okolo 12l i to jest bez turbo! Powoli zaczynam podejzewac ze XT moze mi mniej spalac

duzo. Ja w XV z tym samym silnikiem tylko w manualu jadac ze stala predkoscia 140-150 srednie mam ok 8,5-9l

XV z 240koni???? Mój XT ma prawie 3tys. w cykl mieszany i średnie pali około 9l! :)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Opi, musiałeś mieć albo pod górkę, albo pod silny wiatr. ;)

 

Czy ja wiem pogoda jaka dzisiaj była w okolicach Krakowa to pewnie sam wiesz, a trasa (odcinek na autostradzie) to Kraków - Brzesko,w obie strony. Chyba nieco mniejsze miałem jadąc do Krakowa niż wracając ale maks 1litr różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym sposobem na oszczędzanie paliwa jest dziecko - trasa z dzieckiem 7.6, ta sama bez dziecka ponad 9 (a miało być oszczędnie). Po mieście dziś - po dziecko 15, z dzieckiem 11. Szczególnie skuteczne są dzieci z chorobą lokomocyjną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym sposobem na oszczędzanie paliwa jest dziecko - trasa z dzieckiem 7.6, ta sama bez dziecka ponad 9 (a miało być oszczędnie). Po mieście dziś - po dziecko 15, z dzieckiem 11. Szczególnie skuteczne są dzieci z chorobą lokomocyjną :)

 

Zgadzam się! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym sposobem na oszczędzanie paliwa jest dziecko - trasa z dzieckiem 7.6, ta sama bez dziecka ponad 9 (a miało być oszczędnie). Po mieście dziś - po dziecko 15, z dzieckiem 11. Szczególnie skuteczne są dzieci z chorobą lokomocyjną :)

 

Jechałem sam wiec pewnie subaru to wyczuło i się w tryb rajdowy przestawiło :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrym sposobem na oszczędzanie paliwa jest dziecko - trasa z dzieckiem 7.6, ta sama bez dziecka ponad 9 (a miało być oszczędnie). Po mieście dziś - po dziecko 15, z dzieckiem 11. Szczególnie skuteczne są dzieci z chorobą lokomocyjną :)

 

Jechałem sam wiec pewnie subaru to wyczuło i się w tryb rajdowy przestawiło :biglol:

 

Ja chciałem potwierdzić. W moim egzemplarzu też jest ta funkcjonalność. Duży plus dla importera za darmowe gadżety ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ja dzisiaj na autostradzie (50km z predkoscią okolo 140) mialem srednie okolo 12l i to jest bez turbo! Powoli zaczynam podejzewac ze XT moze mi mniej spalac

Temperatura, wiatr, deszcz itp. mogą poważnie wpłynąć na zużycie paliwa.

Gdy podczas IV Subariady wymienialiśmy się informacjami o pozostałym jeszcze zasięgu na baku, regularnie denerwowali nas posiadacze wolnych ssaków  ( 1xFOR, 1xXV)  jakimiś fikcyjnymi informacjami ( u nas, czyli w XT-kach, zostało np. jeszcze 180 - 220 km, a zacytowana mafia wolnossąca rzucała liczby rzędu .... 400 km ).

 

 

Dobrym sposobem na oszczędzanie paliwa jest dziecko

 

Ja chciałem potwierdzić. W moim egzemplarzu też jest ta funkcjonalność. Duży plus dla importera za darmowe gadżety

Niniejszym chciałbym formalnie sprostować powyższe informacje : SIP nie zajmuje się ani darmową, ani komercyjną produkcją takich gadgetów ( dzieci ). Wszelkie sugestie na ten temat są nieprawdziwe i pozbawione racjonalnych podstaw.

Nawet jeżeli Zlot istotnie doprowadził do skojarzenia pewnej ilości par, to SIP zapewnił jedynie dogodne warunki - wszelkie dalsze działania są wyłącznie prywatną inicjatywą  osób bezpośrednio zainteresowanych działających na własną odpowiedzialność  :mrgreen:

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa strona, korzystał ktoś z forum? Klikając na mapkę Polski na dole str głównej domniemam, że tak :)
 

http://jp-carparts.com/subaru/figlist.php?maker=subaru&car_baseid=F33000&type=S13&cartype=008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester diesel będzie dostępny z CVT - przynajmniej w Belgii:

 

http://www.foresterdieselcvt.be/nl/

W Polsce też będzie dostępny. Na polską specyfikację trzeba jednak poczekać zapewne do 2015 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa strona, korzystał ktoś z forum? Klikając na mapkę Polski na dole str głównej domniemam, że tak :)

 

http://jp-carparts.com/subaru/figlist.php?maker=subaru&car_baseid=F33000&type=S13&cartype=008

heh a widzieliscie ile na tej stronie kosztuje skrzynia cvt - 11700$ - niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wróciłem z "akcji serwisowej" - czyli zmianie oprogramowania,

 

I taka dziwna obserwacja - czy też tak macie?

 

Jest różnica przy mocniejszym wciśnięciu gazu - bardziej chce jechać. Natomiast zaobserwowałem też pewną zmianę zachowania skrzyni - przy trybie "I" po wciśnięciu gazu w podłogę silnik wchodzi na ok 4000 - 5000 rpm (w zależności jak szybko wciśniesz) i powoli wkręca się wyżej, a nie jak poprzednio, że 6000 rpm i zmiana tylko przełożenia. Masz wrażenie jak przy klasycznej redukcji i nabieraniu prędkości przez wzrost obrotów. Różnica jest taka, że prędkość rośnie znacznie szybciej niż wynikałoby to z przyrostu obrotów, ale to nawet fajne wrażenie icon_e_smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...