Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Troche nieścisłości w artykule jest:

 

Samochód poddano znacznym zmianom technicznym. System sterowania silnikiem otrzymał dodatkową pozycję S# (Sport Sharp),

 

 

Samochód jest napędzany oczywiście silnikiem boxer o pojemności 2.0 l, którego moc została podniesiona do 280 KM,

 

Mocy nie trzeba było podnosić, bo 280HP mają Forki na JDM.

Auto fajne - szkoda że do nas nie trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto bardzo ladne ale nie rozumiem po co zostalo zrobione.

-mocy nie podniesiono -co to za wersja gt ktora ma seryjna moc???

- hamulce sa mocniejsze-to sie chwali ale czy onzcza ze syryjne hamulce w xt sa slabe- nie sadze

-obnizyli przeswit- lekko uposledzajac forka w terenie za to pewnie lepiej sie trzyma asfaltu - seryjny xt raczej nie ma problemow przy pokonywaniu zakretow z wieksza predkoscia .

Jeszcze niech doloza pierdzacy wydech ...- tuning rodem z PL:) Podsumowujac moja wypowiedz : Nie za bardzo rozumiem produkcje usportowionych wersji ( u konkurencji nazywa sie to GT, TypeR itp) tego samoego auta z seryjnym silnikiem.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-obnizyli przeswit- lekko uposledzajac forka w terenie za to pewnie lepiej sie trzyma aswaltu - seryjny xt raczej nie ma problemow przy pokonywaniu zakretow z wieksza predkoscia .

 

 

W naszych czasach SUV-y zastępują na coraz wiekszą skalę inne typy nadwozia, np. coupe, których sprzedaż spada, no i zaczynają robic także za pojazdy sportowe, więc obniżanie jest jakoś tam zrozumiałe, jeżeli ktoś i tak nigdy nie zjedzie z asfaltu, a zależy mu wyłącznie na osiągach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odpięli klemy od akumulatora?   

 

To też.   ;) BTW ISR zadzwonił w momencie podpinania do akumulatora, odpinania nie zarejestrowali.

 

Ponadto sprawdzenie softu (miałem aktualny), wymiana świec, wymiana filtra powietrza (pomimo tego, że zmieniałem po powrocie z Armenii, był bardzo zabrudzony), usunięcie błota z dolotu (pewnie pozostałości po Subariadach i Plejadach. ;)

 

 

Zakładając, że użytkownik posiada aktualny soft i ogólnie systematycznie dba o samochód i na bieżąco wymienia filtry, olej, etc. - problem byłby w świecach ?

 

 

 

Ja czekam na test tej Pani ;)

 

 

 

Ktoś inny będzie tą Panią testował, oprócz jej męża ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odpięli klemy od akumulatora?   

 

To też.   ;) BTW ISR zadzwonił w momencie podpinania do akumulatora, odpinania nie zarejestrowali.

 

Ponadto sprawdzenie softu (miałem aktualny), wymiana świec, wymiana filtra powietrza (pomimo tego, że zmieniałem po powrocie z Armenii, był bardzo zabrudzony), usunięcie błota z dolotu (pewnie pozostałości po Subariadach i Plejadach. ;)

 

 

Zakładając, że użytkownik posiada aktualny soft i ogólnie systematycznie dba o samochód i na bieżąco wymienia filtry, olej, etc. - problem byłby w świecach ?

 

Na dzisiaj to może być 100 powodów, może chodzi o zaprogramowaną ochronę silnika przed przegrzaniem jak pisała Dyrekcja, może to dysfunkcja jakiegoś czujnika, albo jakiś grubszy tajemniczy problem w rodzaju dławienia w 2.0 N/A. Okaże się, jak za kolejny 1000 km problem wróci, wtedy będzie wiadomo, że doraźne poprawki nie działają i problem może mieć naturę "systemową". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaże się, jak za kolejny 1000 km problem wróci, wtedy będzie wiadomo, że doraźne poprawki nie działają i problem może mieć naturę "systemową

2.0dit to mloda jednostka napedowa...Jeszcze wszystko moze sie zdarzyc jak w przypadku  SBD -oczywiscie mam nadzieje ze tak sie nie stanie bo nastepnym moim wozem bedzie xt

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Odpięli klemy od akumulatora?   

 

To też.   ;) BTW ISR zadzwonił w momencie podpinania do akumulatora, odpinania nie zarejestrowali.

 

Ponadto sprawdzenie softu (miałem aktualny), wymiana świec, wymiana filtra powietrza (pomimo tego, że zmieniałem po powrocie z Armenii, był bardzo zabrudzony), usunięcie błota z dolotu (pewnie pozostałości po Subariadach i Plejadach. ;)

 

 

Zakładając, że użytkownik posiada aktualny soft i ogólnie systematycznie dba o samochód i na bieżąco wymienia filtry, olej, etc. - problem byłby w świecach ?

 

Na dzisiaj to może być 100 powodów, może chodzi o zaprogramowaną ochronę silnika przed przegrzaniem jak pisała Dyrekcja, może to dysfunkcja jakiegoś czujnika, albo jakiś grubszy tajemniczy problem w rodzaju dławienia w 2.0 N/A. Okaże się, jak za kolejny 1000 km problem wróci, wtedy będzie wiadomo, że doraźne poprawki nie działają i problem może mieć naturę "systemową". 

 

 

O świecach napisałem celowo - przy takim przebiegu teoretycznie nie ma potrzeby wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2.0dit to mloda jednostka napedowa...Jeszcze wszystko moze sie zdarzyc jak w przypadku SBD -oczywiscie mam nadzieje ze tak sie nie stanie bo nastepnym moim wozem bedzie xt Edytowany przez Karas, Dzisiaj, 12:58.

 

a jest jakiś problem z SBD ;)? precz z czarnowidzeniem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Odpięli klemy od akumulatora?   

 

To też.    ;) BTW ISR zadzwonił w momencie podpinania do akumulatora, odpinania nie zarejestrowali.

 

Ponadto sprawdzenie softu (miałem aktualny), wymiana świec, wymiana filtra powietrza (pomimo tego, że zmieniałem po powrocie z Armenii, był bardzo zabrudzony), usunięcie błota z dolotu (pewnie pozostałości po Subariadach i Plejadach.  ;)

 

 

Zakładając, że użytkownik posiada aktualny soft i ogólnie systematycznie dba o samochód i na bieżąco wymienia filtry, olej, etc. - problem byłby w świecach ?

 

Na dzisiaj to może być 100 powodów, może chodzi o zaprogramowaną ochronę silnika przed przegrzaniem jak pisała Dyrekcja, może to dysfunkcja jakiegoś czujnika, albo jakiś grubszy tajemniczy problem w rodzaju dławienia w 2.0 N/A. Okaże się, jak za kolejny 1000 km problem wróci, wtedy będzie wiadomo, że doraźne poprawki nie działają i problem może mieć naturę "systemową". 

 

 

Zobaczymy. 

Jeśli chodzi o temp. to zawsze mam ustawiony wyświetlacz na temp. oleju i nigdy nie wzrosła nadmiernie, zresztą auto jest głównie użytkowane w trasie (poza uczestnictwem w Subariadach i Plejadach)  i z rozsądnymi prędkościami, nie jest katowane, jest regularnie serwisowane i w pełni sprawne. Nigdy też nie przyspieszam gwałtownie na zimnym silniku, więc ochrona programowa silnika działa, na poziomie "głowy kierowcy". ;) Objawy nie miały też związku z manualną zmianą biegów. Jeśli wrzucimy wyższy bieg i chcemy na nim przyspieszyć to logiczne jest, że skrzyni zajmie chwilę zorientowanie się o co chodzi i zredukowanie biegu. 

Też wydaje mi się, że przy takim "elektronicznym skomplikowaniu" silnika (bezpośredni wtrysk, skrzynia CVT itd, ZTCW sterowane są jednym ECU) okresowo występujące błędne wskazania jakiegoś czujnika mogą mieszać w sofcie, który podobno adaptuje się do kierowcy. To też miałoby sens w kontekście ustąpienia objawów po resecie, i pojawiania się ich z czasem w miarę jazdy. Dwie rzeczy wydają się nie mieć związku, przynajmniej patrząc na wskazania komputera pokładowego - położenie przepustnicy (a konkretnie pedału przyspieszenia) oraz ciśnienie doładowania wydają się być OK.

Mam nadzieję, że objawy nie wrócą. :)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Odpięli klemy od akumulatora?   

 

To też.    ;) BTW ISR zadzwonił w momencie podpinania do akumulatora, odpinania nie zarejestrowali.

 

Ponadto sprawdzenie softu (miałem aktualny), wymiana świec, wymiana filtra powietrza (pomimo tego, że zmieniałem po powrocie z Armenii, był bardzo zabrudzony), usunięcie błota z dolotu (pewnie pozostałości po Subariadach i Plejadach.  ;)

 

 

Zakładając, że użytkownik posiada aktualny soft i ogólnie systematycznie dba o samochód i na bieżąco wymienia filtry, olej, etc. - problem byłby w świecach ?

 

Na dzisiaj to może być 100 powodów, może chodzi o zaprogramowaną ochronę silnika przed przegrzaniem jak pisała Dyrekcja, może to dysfunkcja jakiegoś czujnika, albo jakiś grubszy tajemniczy problem w rodzaju dławienia w 2.0 N/A. Okaże się, jak za kolejny 1000 km problem wróci, wtedy będzie wiadomo, że doraźne poprawki nie działają i problem może mieć naturę "systemową". 

 

 

Też wydaje mi się, że przy takim "elektronicznym skomplikowaniu" silnika (bezpośredni wtrysk, skrzynia CVT itd, ZTCW sterowane są jednym ECU) okresowo występujące błędne wskazania jakiegoś czujnika mogą mieszać w sofcie, który podobno adaptuje się do kierowcy. To też miałoby sens w kontekście ustąpienia objawów po resecie, i pojawiania się ich z czasem w miarę jazdy. 

 

 

Jak najbardziej to możliwe, skoro w N/A, który jest zresztą w porównaniu do XT konstrukcyjnie prosty jak drut, czujnik spalania stukowego powoduje dławienie (a przynajmniej jedna z teorii tak głosi) i resety pomagają ale na krótko... Oby objawy nie wróciły  :)

 

 

 

Okaże się, jak za kolejny 1000 km problem wróci, wtedy będzie wiadomo, że doraźne poprawki nie działają i problem może mieć naturę "systemową

2.0dit to mloda jednostka napedowa...Jeszcze wszystko moze sie zdarzyc jak w przypadku  SBD -oczywiscie mam nadzieje ze tak sie nie stanie bo nastepnym moim wozem bedzie xt

 

 

Śledzę temat i czekam spokojnie na poprawki, bo pewnie za 3 lata też przejdę na XT (czy też ogólnie na DIT - zależy, gdzie jeszcze będzie wsadzany)  ;)

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Objawy nie miały też związku z manualną zmianą biegów.

Moja wypowiedź nie miała żadnego związku z dolegliwością Pańskiego auta. Wiem, że zna je Pan wystarczająco dobrze.

Natomiast opis każdej "choroby" u części czytelników / słuchaczy wywołuje doszukiwanie się podobnych "objawów" u nich samych - jako lekarz zapewne zna Pan to zjawisko doskonale.

 

Stąd też pozwoliłem sobie na pewne wyjaśnienia skierowane głównie do użytkowników XT nie mających z tym autem jeszcze tak dużego jak Pan doświadczenia :) 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece w silnikach z bezpośrednim wtryskiem są dosć czulym i obciązonym elementem. 30 tyś to często jest już kres ich prawidłowego działania. VAG w TSI zalecał wymianę co 60tyś, ale z czasem skrócił interwał na 30tyś bo bywały problemy z równomierną praca silnika.

O świecach napisałem celowo - przy takim przebiegu teoretycznie nie ma potrzeby wymiany
Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i czytam. A Wy piszecie, piszecie i piszecie. Macie czas jeszcze na jazde tymi sachodami? ;) Zima idzie! Czas wrocic do zycia!:D

 

Moja Izka to ma chyba noge do Subaru: nic sie nie dzieje pomimo tego, ze litosci i przebacz dla XTeka nie ma.

Chojny, po co Tobie test tej pani, Izka zrobi go od reki.

 

58 000 km i tylko prawy, przedni lacznik* zachowuje sie malo kulturalnie bo tlucze od 3 tygodni. Widac, zimna nie lubi.

 

*przejachal 3 Subariady i 2 Zloty Plejad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się dzisiaj złapałem, że dałem plamę.... Cały czas byłem przekonany, że mam profil 45 na feldze w Forku. Szukam innych rozmiarów na felgę 17 i jakoś pod górkę - ciężko z dopasowaniem...a tu nagle zostałem wyprostowany - i to przez kobietę, że się mylę.  Auuuć... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czekam spokojnie na poprawki, bo pewnie za 3 lata też przejdę na XT (czy też ogólnie na DIT - zależy, gdzie jeszcze będzie wsadzany)
Dlatego też kupiłem n/a. :) Patrząc na ten wątek i te z Subariad jest OK. Pewnie parę porawek jeszcze się wdroży. Może i moc 2.0 DIT zbliży sie do JDM ;)  :P bo potencjał jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji - jedna rzecz mnie jednak boli. Koncerny takie jak VW oferują bogaty zestaw wyposażenia dodatkowego dostępny dla poszczególnych modeli w dowolnych konfiguracjach. Można sobie naprawdę poskładać sprzęt mocno po swojemu i zrobić coś indywidualnie na swoje potrzeby. OK, z jednej strony pewne rzeczy są tylko fajnymi bajerami, które fajnie mieć, ale niekoniecznie. Ale z drugiej strony powiem szczerze, że człowiek się bardzo do nich przyzwyczaja i naprawdę za tym zaczyna tęsknić jak zabraknie  ;) np. aktywny tempomat, który "ma już niedługo być w Subaru". Na autostradzie w zestawieniu z automatem - bajeczna sprawa :)

Rozumiem, że FHI stawia na sprawdzonego boxera i AWD i to jest meritum, a nie zbędne wodotryski dla kierowcy. Z drugiej strony są przecież modele, które są zwyczajnie "cywilne" i służą mimo wszystko do wygodnego przemieszczania się. I wtedy zaczynamy się zastanawiać - no ok. mamy Legacy, ale co dlaczego w nim nie ma "tego, tego i jeszcze tamtego, a konkurencja to ma".  Tradycja i pewna jednak ostrożność we wdrażaniu nowości zahacza też o zupełnie niezrozumiałe dla mnie obszary. Mp3, karty SD i łącze USB wchodziły naprawdę z bardzo dużym opóźnieniem w stosunku do konkurencji. Zmieniarka na 6 płyt CD zamiast gniazda na SD, łącza Bluetooth długo królowały jako wyposażenie obowiązkowe.

A teraz drobiazg, który liczyłem, że jednak pojawi się w samochodzie tej klasy jak Forek XT.... A mianowicie przetwornica 230V.. W VW to opcja za 400 PLN... A laptop, to przecież nie jest jedyna rzecz, która tego potrzebuje i zapalniczka 12V tego nie załatwia. Oczywiście wszystko się da - ale czy to musi oznaczać znowu stertę kabli, przejściówek, rozdzielaczy, itp...? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A teraz drobiazg, który liczyłem, że jednak pojawi się w samochodzie tej klasy jak Forek XT.... A mianowicie przetwornica 230V.. W VW to opcja za 400 PLN... A laptop to przecież nie jest jedyna rzecz, która tego potrzebuje i zapalniczka 12V tego nie załatwia. Oczywiście wszystko się da - ale czy to musi oznaczać znowu stertę kabli, przejściówek, rozdzielaczy, itp...?

Przetwornicy w wyposażeniu standardowym też mi brakuje, ale jest ona na wyposażeniu Subaru jednak nie na naszym rynku :(

 

aforester14-power-outlet1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...