Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Listopad, pogoda do d..... duza wilgoc szyba paruje, nawiew na szybe/nogi, dioda sie nie swieci, silnik na wolnych obrotach dzwiekowo jak i na wskazowce obrotow idealnie plasko,,,,, Z drgiej strony. Dioda sie swieci silnik dzwiekowo jak i wskazowka obrotow delikatnie w dol jak kompresor zaskakuje, szyba sucha. U mnie tak jest, ukladu klimy (sam sie dziwie) uzywam tylko na manualu, jakim bym autem nie jezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj przetestowałem twardość przodu :) Trafiłem sarnę :( Prędkość ~40km/h. Ramka rejestracji połamana i tablica pogięta. Nic z przodu nie pękło. Twardy skubaniec :P

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sarna jest leciutka i szkody większej nie zrobi (dopóki nie poleci na podszybie)

generalnie takie zwierzaki najwięcej szkody robią uderzając w maskę od góry lub w podszybie, bo po uderzeniu "ścinamy" je z nóg

ja miałem taką przygodę vectrą, tylko nie sarna a łania ~80kg, uderzając od góry w maskę rozwaliła obie chłodnice, lampy, pas przedni i jeszcze coś tam, ale zderzak cały

 

jakbyś trafił na jakiegoś dzika to inna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawialem czy wiekszosc z was brala do swoich forkow akcesoria:

- chlapacze przod

- chlapacze tyl?

 

ja zamontowalem w obecnym ale sie teraz mocno zastanawiam czy w nowym XTeku je sobie montowac, przednie pewnie dodatkowo nieco chronia lakier drzwi, natomiast przypuszczam ze na autostradzie powoduja nieco wieksze opory i wiekszy halas. Ciekawi mnie wasza opinia.

 

Pozatym zauwazylem takze ze boczne listwy ochronne chyba nie do konca spelniaja swoje zadanie, chyba sa za nisko montowane. Takie przynajmniej odnioslem wrazenie przygladajac sie gdy parkuje gdzies na duzym parkingu pod sklepem (itp.) wiekszosc innych aut ma drzwi najbardziej wypukle (a wiec najbardziej wystajace) nieco wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem, co odpowiedzieć. Nie znajdę na szybko tej podstawy prawnej - choć poszukam i najwyżej przekażę na PW. 

 

Chyba niestety Kolego nie znalazłeś czasu albo przepisu :(

 

Co do "Twoich" Nokianów, to chyba sam producent jednak uznaje, że opony musza być zgodne z homologacją pojazdów i nie przewidział możliwości stosowania opon o których pisałeś

 

WR SUV3 225/55 R18 H XL

 

w naszych FXT, piszę to na podstawie oficjalnej strony nokiana: http://www.nokiantyres.pl/dobor-opon/.

 

Ponadto pytałem diagnosty czy można stosować inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu i otrzymałem stanowcze NIE (oczywiście za wyjątkiem ew. obniżonego indeksu prędkości zimowych do 160 km/h, z dodatkową naklejka w aucie). Nie wiem skąd się bierze przekonanie, że można to ronić? Ale skoro zarówno producent (Nokian) jak i "zwykły" diagnosta tego nie przewidują, to jest to chyba tylko "prawda ludowa" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparty jesteś :biglol:

Niestety również wtedy, gdy jesteś w błędzie :)

 

Nie wysyłałem Ci konkretnych aktów prawnych, gdyż nigdzie nie jest wprost napisane, że można stosować opony o wyższym indeksie (choć jest, że nie można stosować o niższym) , więc zapewne będzie to dla Ciebie dowód, że tak nie jest ;)

 

Natomiast w wymogach dotyczących kontroli pojazdów określonych w Dyrektywie UE 2000/30/WE jako usterka zagrażająca bezpieczeństwu jazdy (czyli niedopuszczalne jest  eksploatowanie takiego pojazdu) występuje taki zapis:

 

a) Niewystarczający  indeks nośności  lub indeks prędkości w odniesieniu do faktycznego zastosowania i homologacji pojazdu.

    

Nie ma natomiast słowa o indeksach wyższych, czyli  jest dopuszczalne eksploatowanie pojazdów w takie wyposażone.

 

 

Myślę, że więcej na ten temat powiedzieć może Lukass, bo siedzi w tym na co dzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Ponadto pytałem diagnosty czy można stosować inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu i otrzymałem stanowcze NIE
 the speed symbol of replacement tyres 

must by law be equal to or higher than the original fit tyres.

Czyli diagnosta się myli.

Także w przypadku load index : 

replacement tyres must have a Load Index equal to or 
higher than the original fit tyre.
Zarówno indeks prędkości jak i index dopuszczalnego obciążenia określają minimum dla danego typu pojazdu.
Oczywiście powyższe nie dotyczy odchyłki w dół możliwe dla opon zimowych ( indeks prędkości ) przy umieszczeniu w widocznym miejscu na desce rozdzielczej naklejki ostrzegawczej.
 
Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym zauwazylem takze ze boczne listwy ochronne chyba nie do konca spelniaja swoje zadanie, chyba sa za nisko montowane. Takie przynajmniej odnioslem wrazenie przygladajac sie gdy parkuje gdzies na duzym parkingu pod sklepem (itp.) wiekszosc innych aut ma drzwi najbardziej wypukle (a wiec najbardziej wystajace) nieco wyzej.

 

 

Dlatego ja je zamontowalem sam w połowie wysokości drzwi i już kilka razy ochrobiły mi drzwi przed wgieciem przez otwarte drzwi innego samochodu na parkingu. 

post-4626-0-92859600-1416417159_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparty jesteś :biglol:

Niestety również wtedy, gdy jesteś w błędzie :)

 

a) Niewystarczający  indeks nośności  lub indeks prędkości w odniesieniu do faktycznego zastosowania i homologacji pojazdu.

   

 

 

 

Także w przypadku load index : 

replacement tyres must have a Load Index equal to or 
higher than the original fit tyre.
Zarówno indeks prędkości jak i index dopuszczalnego obciążenia określają minimum dla danego typu pojazdu.
Oczywiście powyższe nie dotyczy odchyłki w dół możliwe dla opon zimowych ( indeks prędkości ) przy umieszczeniu w widocznym miejscu na desce rozdzielczej naklejki ostrzegawczej.
 
Pozdrowienia

 

 

racja - przyznaje się do błędu :facepalm: , w końcu jakieś podstawy prawne :) diagnosta musiał chyba źle zrozumieć moje: "inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu" - *

 

1. natomiast co innego, że dalej nie wiem czemu Nokian sam uważa, że "Twoja" opona była nie dostosowana do naszych FXT

2. wyczytałem, że dla opon typu XL często powinno się stosować inne ciśnienia niż to przewidział producent dla opony wymienionej w homologacji, np. 

 

Piotr Łygan Specjalista ds. Technicznych Pirelli Polska - cytat: Uwaga: często przy przejściu z opon SL na XL może być konieczna korekta ciśnienia (najczęściej na wyższe) - w takich przypadkach nie dokonanie takiej korekty może spowodować m.in zmniejszenie żywotności opony."

 

i nie wiem co w takim wypadku SIP lub FHI zaleca?

 

* to (poniżej) moim zdaniem jest taki przypadek: "inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu"

 

Czyli jak mam oponę zimową Nokian WR SUV3 235/55 104H to źle?

 
Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piotr Łygan Specjalista ds. Technicznych Pirelli Polska - cytat: Uwaga: często przy przejściu z opon SL na XL może być konieczna korekta ciśnienia (najczęściej na wyższe) - w takich przypadkach nie dokonanie takiej korekty może spowodować m.in zmniejszenie żywotności opony." i nie wiem co w takim wypadku SIP lub FHI zaleca?

Są do tego specjalne tabele. Akurat dla nosnośći standardowej 98 i odpowiadajęcej jej 104XL ciśnienie moznaby nawet obniżyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Piotr Łygan Specjalista ds. Technicznych Pirelli Polska - cytat: Uwaga: często przy przejściu z opon SL na XL może być konieczna korekta ciśnienia (najczęściej na wyższe) - w takich przypadkach nie dokonanie takiej korekty może spowodować m.in zmniejszenie żywotności opony." i nie wiem co w takim wypadku SIP lub FHI zaleca?

Są do tego specjalne tabele. Akurat dla nosnośći standardowej 98 i odpowiadajęcej jej 104XL ciśnienie moznaby nawet obniżyć

 

 

standardowo w FXT jest 99 a nie 98, nie wiem czy coś to zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona 225/55R18 do Forka ma standardowo 98. XL ma 102, a nie tak jak błednie napisałem 104. Nosności tych opon w kg przy danych cisnieniach sa prawie takie same, nawet z przewaga XL. Tak więc ciśnienie zostaje te same, albo można nawet 0,05 ująć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak sie zastanawialem czy wiekszosc z was brala do swoich forkow akcesoria: - chlapacze przod - chlapacze tyl?
Nie montowalem, a dość dużo jeździmy w terenie. Nie są one ani piękne, ani specjalnie potrzebne. Uważam że w terenie przeszkadzają. Jeźli Forek się ubrudzi i tak źle nie wygląda. A jak bardzo sie utapla i tak trzeba go wykąpać.

Co do listewek, narożników, ochraniaczy - te gustibus costam cos tam :) . W stu procentach i tak auta nie ochronisz, a całego go poobklejać listwekami - jak sie komuś podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlapacze może chronią lakier na drzwiach w jeździe cywilnej, jednak w "terenie" zmniejszają prześwit, a zahaczenie tylnymi powoduje wyrwanie tylnego zderzaka z zaczepów. Przećwiczone kilka razy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a teraz z innej beczki - dwa odmienn pytania.

1.Przy zegarach są dwa wystające "manipulatory" po lewej i po prawej. Ten po lewej służy do przełączania kilometrówki odcinkowej A i B. Ten po prawej według instrukcji ma służyć do podglądu spalania i pozostałych szacowanych km do przebycia. Tylko co zrobić gdy ten po prawej u mnie nic nie robi. Wiem, że wszystkie te info wyświetlają się już na środkowym, centralnym kolorowym infoscrenie ale o co kaman? Jak jest u Was?

2. Odpalaliście już filmy na fabrycznej nawigacji z palca USB? Mi się już udało ale nie było to takie hop siup. Trzeba było dopasować rozdzielczość, rodzaj kompresji i kontener pliku. Ostro niewygodne rozwiązanie. Chyba, że coś źle robię. Jak jest u Was?

 

 

Pozdrawiam, promil 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...