RobBob Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Listopad, pogoda do d..... duza wilgoc szyba paruje, nawiew na szybe/nogi, dioda sie nie swieci, silnik na wolnych obrotach dzwiekowo jak i na wskazowce obrotow idealnie plasko,,,,, Z drgiej strony. Dioda sie swieci silnik dzwiekowo jak i wskazowka obrotow delikatnie w dol jak kompresor zaskakuje, szyba sucha. U mnie tak jest, ukladu klimy (sam sie dziwie) uzywam tylko na manualu, jakim bym autem nie jezdzil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) Ja dzisiaj przetestowałem twardość przodu Trafiłem sarnę Prędkość ~40km/h. Ramka rejestracji połamana i tablica pogięta. Nic z przodu nie pękło. Twardy skubaniec Edytowane 18 Listopada 2014 przez bukmacerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) A sarna? Ps: współczuję przygody Edytowane 18 Listopada 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Poszła w ogródki działkowe Najlepsze że to było w Siechnicy (miasteczko niedaleko Wro), okolica domków jednorodzinnych i wyskoczyła przez ogrodzenie z jednej posesji i ruszyła na szaber do działkowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 sarna jest leciutka i szkody większej nie zrobi (dopóki nie poleci na podszybie) generalnie takie zwierzaki najwięcej szkody robią uderzając w maskę od góry lub w podszybie, bo po uderzeniu "ścinamy" je z nóg ja miałem taką przygodę vectrą, tylko nie sarna a łania ~80kg, uderzając od góry w maskę rozwaliła obie chłodnice, lampy, pas przedni i jeszcze coś tam, ale zderzak cały jakbyś trafił na jakiegoś dzika to inna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Tak sie zastanawialem czy wiekszosc z was brala do swoich forkow akcesoria: - chlapacze przod - chlapacze tyl? ja zamontowalem w obecnym ale sie teraz mocno zastanawiam czy w nowym XTeku je sobie montowac, przednie pewnie dodatkowo nieco chronia lakier drzwi, natomiast przypuszczam ze na autostradzie powoduja nieco wieksze opory i wiekszy halas. Ciekawi mnie wasza opinia. Pozatym zauwazylem takze ze boczne listwy ochronne chyba nie do konca spelniaja swoje zadanie, chyba sa za nisko montowane. Takie przynajmniej odnioslem wrazenie przygladajac sie gdy parkuje gdzies na duzym parkingu pod sklepem (itp.) wiekszosc innych aut ma drzwi najbardziej wypukle (a wiec najbardziej wystajace) nieco wyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Miałem Mazdę 6 po dziku - masakra. Resztki szczeciny na tłumikach i końcówkach wydechu były - spód do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Nie bardzo wiem, co odpowiedzieć. Nie znajdę na szybko tej podstawy prawnej - choć poszukam i najwyżej przekażę na PW. Chyba niestety Kolego nie znalazłeś czasu albo przepisu Co do "Twoich" Nokianów, to chyba sam producent jednak uznaje, że opony musza być zgodne z homologacją pojazdów i nie przewidział możliwości stosowania opon o których pisałeś WR SUV3 225/55 R18 H XL w naszych FXT, piszę to na podstawie oficjalnej strony nokiana: http://www.nokiantyres.pl/dobor-opon/. Ponadto pytałem diagnosty czy można stosować inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu i otrzymałem stanowcze NIE (oczywiście za wyjątkiem ew. obniżonego indeksu prędkości zimowych do 160 km/h, z dodatkową naklejka w aucie). Nie wiem skąd się bierze przekonanie, że można to ronić? Ale skoro zarówno producent (Nokian) jak i "zwykły" diagnosta tego nie przewidują, to jest to chyba tylko "prawda ludowa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Uparty jesteś Niestety również wtedy, gdy jesteś w błędzie Nie wysyłałem Ci konkretnych aktów prawnych, gdyż nigdzie nie jest wprost napisane, że można stosować opony o wyższym indeksie (choć jest, że nie można stosować o niższym) , więc zapewne będzie to dla Ciebie dowód, że tak nie jest Natomiast w wymogach dotyczących kontroli pojazdów określonych w Dyrektywie UE 2000/30/WE jako usterka zagrażająca bezpieczeństwu jazdy (czyli niedopuszczalne jest eksploatowanie takiego pojazdu) występuje taki zapis: a) Niewystarczający indeks nośności lub indeks prędkości w odniesieniu do faktycznego zastosowania i homologacji pojazdu. Nie ma natomiast słowa o indeksach wyższych, czyli jest dopuszczalne eksploatowanie pojazdów w takie wyposażone. Myślę, że więcej na ten temat powiedzieć może Lukass, bo siedzi w tym na co dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Ponadto pytałem diagnosty czy można stosować inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu i otrzymałem stanowcze NIE the speed symbol of replacement tyres must by law be equal to or higher than the original fit tyres. Czyli diagnosta się myli. Także w przypadku load index : replacement tyres must have a Load Index equal to or higher than the original fit tyre. Zarówno indeks prędkości jak i index dopuszczalnego obciążenia określają minimum dla danego typu pojazdu. Oczywiście powyższe nie dotyczy odchyłki w dół możliwe dla opon zimowych ( indeks prędkości ) przy umieszczeniu w widocznym miejscu na desce rozdzielczej naklejki ostrzegawczej. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Pozatym zauwazylem takze ze boczne listwy ochronne chyba nie do konca spelniaja swoje zadanie, chyba sa za nisko montowane. Takie przynajmniej odnioslem wrazenie przygladajac sie gdy parkuje gdzies na duzym parkingu pod sklepem (itp.) wiekszosc innych aut ma drzwi najbardziej wypukle (a wiec najbardziej wystajace) nieco wyzej. Dlatego ja je zamontowalem sam w połowie wysokości drzwi i już kilka razy ochrobiły mi drzwi przed wgieciem przez otwarte drzwi innego samochodu na parkingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Czyli jak mam oponę zimową Nokian WR SUV3 235/55 104H to źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Uparty jesteś Niestety również wtedy, gdy jesteś w błędzie a) Niewystarczający indeks nośności lub indeks prędkości w odniesieniu do faktycznego zastosowania i homologacji pojazdu. Także w przypadku load index : replacement tyres must have a Load Index equal to or higher than the original fit tyre. Zarówno indeks prędkości jak i index dopuszczalnego obciążenia określają minimum dla danego typu pojazdu. Oczywiście powyższe nie dotyczy odchyłki w dół możliwe dla opon zimowych ( indeks prędkości ) przy umieszczeniu w widocznym miejscu na desce rozdzielczej naklejki ostrzegawczej. Pozdrowienia racja - przyznaje się do błędu , w końcu jakieś podstawy prawne diagnosta musiał chyba źle zrozumieć moje: "inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu" - * 1. natomiast co innego, że dalej nie wiem czemu Nokian sam uważa, że "Twoja" opona była nie dostosowana do naszych FXT 2. wyczytałem, że dla opon typu XL często powinno się stosować inne ciśnienia niż to przewidział producent dla opony wymienionej w homologacji, np. Piotr Łygan Specjalista ds. Technicznych Pirelli Polska - cytat: Uwaga: często przy przejściu z opon SL na XL może być konieczna korekta ciśnienia (najczęściej na wyższe) - w takich przypadkach nie dokonanie takiej korekty może spowodować m.in zmniejszenie żywotności opony." i nie wiem co w takim wypadku SIP lub FHI zaleca? * to (poniżej) moim zdaniem jest taki przypadek: "inne opony niż to wynika z homologacji pojazdu" Czyli jak mam oponę zimową Nokian WR SUV3 235/55 104H to źle? Edytowane 19 Listopada 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Piotr Łygan Specjalista ds. Technicznych Pirelli Polska - cytat: Uwaga: często przy przejściu z opon SL na XL może być konieczna korekta ciśnienia (najczęściej na wyższe) - w takich przypadkach nie dokonanie takiej korekty może spowodować m.in zmniejszenie żywotności opony." i nie wiem co w takim wypadku SIP lub FHI zaleca? Są do tego specjalne tabele. Akurat dla nosnośći standardowej 98 i odpowiadajęcej jej 104XL ciśnienie moznaby nawet obniżyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Piotr Łygan Specjalista ds. Technicznych Pirelli Polska - cytat: Uwaga: często przy przejściu z opon SL na XL może być konieczna korekta ciśnienia (najczęściej na wyższe) - w takich przypadkach nie dokonanie takiej korekty może spowodować m.in zmniejszenie żywotności opony." i nie wiem co w takim wypadku SIP lub FHI zaleca? Są do tego specjalne tabele. Akurat dla nosnośći standardowej 98 i odpowiadajęcej jej 104XL ciśnienie moznaby nawet obniżyć standardowo w FXT jest 99 a nie 98, nie wiem czy coś to zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Opona 225/55R18 do Forka ma standardowo 98. XL ma 102, a nie tak jak błednie napisałem 104. Nosności tych opon w kg przy danych cisnieniach sa prawie takie same, nawet z przewaga XL. Tak więc ciśnienie zostaje te same, albo można nawet 0,05 ująć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Tak sie zastanawialem czy wiekszosc z was brala do swoich forkow akcesoria: - chlapacze przod - chlapacze tyl? Nie montowalem, a dość dużo jeździmy w terenie. Nie są one ani piękne, ani specjalnie potrzebne. Uważam że w terenie przeszkadzają. Jeźli Forek się ubrudzi i tak źle nie wygląda. A jak bardzo sie utapla i tak trzeba go wykąpać.Co do listewek, narożników, ochraniaczy - te gustibus costam cos tam . W stu procentach i tak auta nie ochronisz, a całego go poobklejać listwekami - jak sie komuś podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Mam te chlapacze...czy słusznie...Wziąłem je bo miałem w Rav4. Czy warto... Hmm really armor bardziej mi się podobają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Chlapacze może chronią lakier na drzwiach w jeździe cywilnej, jednak w "terenie" zmniejszają prześwit, a zahaczenie tylnymi powoduje wyrwanie tylnego zderzaka z zaczepów. Przećwiczone kilka razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Ty lepiej o modelowaniu układu wydechowego wykład zrób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Musiałbym zacząć od wykładu o modelowaniu osłony tylnego dyfra. W każdym razie bardziej się przydaje od chlapaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 ja z innej beczki, czy zawiesił się komuś tempomat ? bo mnie się dwa razy zdarzyło - miga symbol i nie reaguje na nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 U mnie się raz zawiesił po ostrym hamowaniu na autostradzie (jechałem na włączonym tempomacie). Odwiesił się po ponownym uruchomieniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mięka Ręka Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Też mi się zawiesił. Po ponownym uruchomieniu silnika było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promil_one Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 No dobra a teraz z innej beczki - dwa odmienn pytania. 1.Przy zegarach są dwa wystające "manipulatory" po lewej i po prawej. Ten po lewej służy do przełączania kilometrówki odcinkowej A i B. Ten po prawej według instrukcji ma służyć do podglądu spalania i pozostałych szacowanych km do przebycia. Tylko co zrobić gdy ten po prawej u mnie nic nie robi. Wiem, że wszystkie te info wyświetlają się już na środkowym, centralnym kolorowym infoscrenie ale o co kaman? Jak jest u Was? 2. Odpalaliście już filmy na fabrycznej nawigacji z palca USB? Mi się już udało ale nie było to takie hop siup. Trzeba było dopasować rozdzielczość, rodzaj kompresji i kontener pliku. Ostro niewygodne rozwiązanie. Chyba, że coś źle robię. Jak jest u Was? Pozdrawiam, promil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się