Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-megane-rs-na-torze/

A wracając do tematu HH


Czy nowe Megane R.S. jest lepsze od starego, legendarnego modelu?

822f92e22add3b08077c4237748a6d40.jpeg

Aby to sprawdzić, zorganizowałem sobie krótką przejażdżkę widocznym na zdjęciach, poprzednim R.S-em z końcówki produkcji, z silnikiem 2.0T o mocy 275 KM. Jazda takim samochodem nie była w planie tej imprezy, ale wraz z kolegą z innej redakcji namówiliśmy odpowiednie osoby na użyczenie nam na chwilę czerwonego egzemplarza.

Już podczas zajmowania miejsca w środku czuć różnicę – fotel starego R.S-a jest głębszy i twardszy. Trudniej w nim usiąść, ze względu na duże boczki siedziska, o które można się po prostu uderzyć. W czasie jazdy poprzedni R.S. jest ostrzejszy. Biegi wchodzą z większym oporem, sprzęgło działa bardziej zero-jedynkowo. Silnik ma odczuwalnie większą turbodziurę, a cały samochód sprawia wrażenie bardziej maszynki do zabawy, niż szybkiego, ale cywilizowanego hatchbacka. Niektórzy właśnie za to kochają tę generację, inni – z tego powodu jej nie kupili.

Nowy model podczas jazdy na torze również jest piekielnie szybki, a przy tym sprawia wrażenie samochodu bardziej przyjaznego na co dzień. Nie trzeba mieć niezwykłych umiejętności, by cieszyć się jazdą. Na szczęście jeśli ktoś się obawiał, że nowy R.S. całkiem zatraci swój charakter, był w błędzie.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Houdini napisał:

Na czym to polega i dlaczego najbardziej się opłaca ?

Co do leasingu to  zawsze robię leasing zwrotny. Kupuję za gotówke, potem sprzedaję do firmy leasingowej. Można uzyskać dobre rabaty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Q37 napisał:

Co do leasingu to  zawsze robię leasing zwrotny. Kupuję za gotówke, potem sprzedaję do firmy leasingowej. Można uzyskać dobre rabaty 

Rabaty na co bo nie bardzo rozumiem.

 

4 godziny temu, matros1 napisał:

https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-megane-rs-na-torze/

A wracając do tematu HH
 

 

 

 

 

 

Czyli najważniejsze ostatnie zdanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Q37 napisał:

Co do leasingu to  zawsze robię leasing zwrotny. Kupuję za gotówke, potem sprzedaję do firmy leasingowej. Można uzyskać dobre rabaty 

ale chyba tylko aut używanych? bo inaczej tego nie widzę pod kątem kalkulacji raty, chyba, że masz potem bonus w opcji wykupu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marek Żelichowski napisał:

No ale to też nie zawsze wychodzi jakoś bardzo strasznie:
 

fiat 500 (oczywiście mówimy o innych samochodach, ale narzeczona na taki nie narzeka ;p) - ok 50 w zakupie
abonament miesięczny 799 na 24 mies 

2 letnia 500 kosztuje 25-35 

do tego odpadaja ci przeglady, ubezpiecznie i opony.

w najgorszym wypadku jestes na 0, a do tego jak go bralismy to nie mielismy 50k wolnego wiec trzeba byłoby go jeszcze jakoś finansować

wiesz w czym problem? kupując fiata 500 za gotówkę bez problemu znajdziesz auto bez przebiegu poniżej 40 tysięcy. Zakłądam ze 2 latka z rozsądnym przebiegiem sprzedasz za   32-35 tysięcy jesteś w plecy max 8 tysięcy NIech będzie 10, żeby szybko sprzedać.  Za abonament w tym czasie wydasz ponad 19 tysięcy. Dodaj do 10 koszty ubezpieczenia za 2 lata, opony (ale jakie bo w 2 lata niz zjeździsz kompletu) i jesteś lekko licząc 5 tysięcy do tyłu, Czyli jakieś 10% kwoty zakupu teoretycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, krist napisał:

wiesz w czym problem? kupując fiata 500 za gotówkę bez problemu znajdziesz auto bez przebiegu poniżej 40 tysięcy. Zakłądam ze 2 latka z rozsądnym przebiegiem sprzedasz za   32-35 tysięcy jesteś w plecy max 8 tysięcy NIech będzie 10, żeby szybko sprzedać.  Za abonament w tym czasie wydasz ponad 19 tysięcy. Dodaj do 10 koszty ubezpieczenia za 2 lata, opony (ale jakie bo w 2 lata niz zjeździsz kompletu) i jesteś lekko licząc 5 tysięcy do tyłu, Czyli jakieś 10% kwoty zakupu teoretycznie. 

Wydaje mi się, ze KAŻDY abonament będzie droższy, ponieważ leasingodawca musi coś zrobić z autem - trzeba mieć plac, rzeczoznawcę, ludzi do obsługi, coś na tym zarobić (przecież z każdym miesiącem auto traci na wartości)  itp. Pytanie na czym Ci zależy. Jeśli ktoś liczy każdego grosza to wybierze klasyczna opcje. Jeśli ktoś ma możliwość zarobić większe pieniądze w czasie, który musiałby poświecić na pokazywanie auta, wystawianie itp to weźmie abonament.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki ;) proszę o poradę . Nadszedł czas że oprócz Forka trzeba mieć coś małego - miejskiego ale z jajem . 

Faktycznie mam na oku tezy autka : Fiesta ST , Clio Rs i ... lider żony Abarth 595C - czyli z rolowanym dachem . 

Cenowo nowy Abarth najniżej . Clio , Fiesta - demo lub roczniak żeby być w budżecie . Proszę o opinię jeżeli ktoś miał doświadczenie z tymi autami . 

Chyba temat jest do zakładki HH :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najważniejsze ostatnie zdanie ?


Dzisiaj będę wiedział, bo kilku znajomych jest w Poznaniu na testach.
Koledzy i koleżanki  proszę o poradę . Nadszedł czas że oprócz Forka trzeba mieć coś małego - miejskiego ale z jajem . 
Faktycznie mam na oku tezy autka : Fiesta ST , Clio Rs i ... lider żony Abarth 595C - czyli z rolowanym dachem . 
Cenowo nowy Abarth najniżej . Clio , Fiesta - demo lub roczniak żeby być w budżecie . Proszę o opinię jeżeli ktoś miał doświadczenie z tymi autami . 
Chyba temat jest do zakładki HH  


Jak dla żony to niech sama sobie wybierze, będzie miała potem pretensje tylko do siebie.
Jeżeli dla Ciebie i ma dawać frajdę z jazdy to Fiesta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jacocz napisał:

Fiesta - demo lub roczniak żeby być w budżecie

A jaki budżet przewidujesz na zakup?

 

22 minuty temu, matros1 napisał:

Jeżeli dla Ciebie i ma dawać frajdę z jazdy to Fiesta.

Czy Fiesta nie będzie za bardzo betonowa na żonowóz?

Do czego można porównać komfort i zawias? Coś pomiędzy WRX a STI?

Mowa o Fieście MK7 tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, baki napisał:

A jaki budżet przewidujesz na zakup?

 

Czy Fiesta nie będzie za bardzo betonowa na żonowóz?

Do czego można porównać komfort i zawias? Coś pomiędzy WRX a STI?

Mowa o Fieście MK7 tak?

Max 85 budżetu . Fiesta faktycznie twarda . Jeżeli miałbym słuchać głosu żony i tyle to czerwony Abarth . Nie mam pojęcia jak jest z awaryjnością tych wynalazków - silnik z fiacika 1,4 160km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jacocz napisał:

Max 85 budżetu . Fiesta faktycznie twarda . Jeżeli miałbym słuchać głosu żony i tyle to czerwony Abarth . Nie mam pojęcia jak jest z awaryjnością tych wynalazków - silnik z fiacika 1,4 160km 

1.4 T Fiata jest bardzo dobrym i niezawodnym silnikiem. Mam go u siebie w Alfie, kultura pracy bije na głowę 4 cylindry Boxera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info na temat nowego RS’a z pakietem CUP (więc manual) po dzisiejszych jazdach jest takie:

 

20e655d51f2f432edefc1f98938545b0.jpg&key=c584ca4d0f6cb9ca97230e8d00770e4a7d1cbb47ca811bb8be40d05bc8634fc8

 

Znaczy się jest dobrze. Niestety dotyczy to tylko manuala z pakietem CUP.

Jest już kilka głosów że wersja z EDC bez szpery niestety nie do końca sobie radzi z 390 Nm na przedniej osi. Jest torque steer a na wyjściu z zakrętu samochód podobno pluje przodem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, matros1 napisał:

ak dla żony to niech sama sobie wybierze, będzie miała potem pretensje tylko do siebie.

Oj kolego, duże nadużycie. Widziałeś kobietę/żonę, która ma pretensje  do siebie? Raczej wyłącznie do swojego faceta, nawet jak on nie wie o co chodzi....ale jakie to ma znaczenie ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak , też to przeliczałem , i jedynie co to ładnie cyferki miesiecznę wygladają w przypadku wynajmu . Jak brałem leasing na RS6 to różnica w wynajmie vs rata leasingowa była na poziomie 2tys. wiecej miesiecznie , tylko po 36 miesiacach spłacania jesteś golasem , nie masz auta nie masz nic , w leasingu możesz auto wykupić ( w moim przypadku za 20% ) i mieć wartość co najmniej 200tys. . I jest jeszcze jeden myk , np. w wypadku AUDI , biorąc auto w wynajem , płacisz cene katalogową bez żadnych rabatów , jak masz finansowanie z zewnątrz , masz zupełnie inną cene wyjściową . ( mniejszą )
To samo w MB, najem bez rabatów, upustow itp.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, matros1 napisał:

Info na temat nowego RS’a z pakietem CUP (więc manual) po dzisiejszych jazdach jest takie:

 

20e655d51f2f432edefc1f98938545b0.jpg&key=c584ca4d0f6cb9ca97230e8d00770e4a7d1cbb47ca811bb8be40d05bc8634fc8

 

(...) Jest już kilka głosów że wersja z EDC bez szpery niestety nie do końca sobie radzi z 390 Nm na przedniej osi. Jest torque steer a na wyjściu z zakrętu samochód podobno pluje przodem.

 

Oska z ~1430 kg, belka z tylu, brak szpery... cudow nie bywa i nawet tylne skretne kola nie pomoga oszukac fizyki

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Oska z ~1430 kg, belka z tylu, brak szpery... cudow nie bywa i nawet tylne skretne kola nie pomoga oszukac fizyki


Z jednej strony brak szpery, jednak z drugiej renault obiecuje że torque vectoring z wykorzystaniem hamulców ma działać cuda.

Tak czy siak, jedyna rzecz która mnie jeszcze powstrzymuje przed wycieczką do salonu żeby złożyć zamówienie, to właśnie brak LSD w połączeniu ze skrzynią EDC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...