Honda Civic Type R – face lifting
Odświeżona Honda Civic Type R otrzymała grill w większym rozmiarze, dla poprawy chłodzenia jednostki napędowej, która w tym modelu, przy wykorzystaniu jego potencjału, nie ma lekkiego życia.
Zmiany zewnętrzne obejmują poza tym kolor nadwozia. Teraz Honda Civic Type R dostępna jest z niebieskim lakierem o nazwie Boost Blue, pochodzącym ze specjalnej palety producenta
Civic Type R zyskał ponadto kilka ulepszeń mechanicznych, w tym poprawione hamulce z nowymi tarczami i klockami hamulcowymi, mniej wrażliwymi na przegrzanie i bardziej skutecznymi podczas hamowania przy wysokich prędkościach.
Zawieszenie zyskało nowe amortyzatory, w których zoptymalizowano działanie pod kątem poprawy komfortu przy normalnej, codziennej jeździe. Przednie zawieszenie natomiast przeprojektowano tak, by zapewnić bardziej bezpośrednie wyczucie przednich kół.
Kabina odświeżonego Civica Type R ma nową kierownicę, obszytą Alcantarą oraz inną niż do tej pory dźwignię zmiany biegów z krótszym skokiem między poszczególnymi przełożeniami
Siły napędowe przenoszone są na koła przedniej osi poprzez sześciobiegową skrzynię manualną, z wykorzystaniem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu przeniesienia napędu i zawieszenia – Comfort, Sport oraz +R.
Pozostając przy kwestii silnika, o ile nie zmieniono nic jeśli chodzi o parametry jednostki napędowej, to jej brzmienie zostało nieco poprawione. Dodajmy, że poprawione w „sztuczny” sposób, przez system Active Sound Control, który modyfikuje dźwięk silnika dochodzący do kabiny i różnicuje go w zależności od wybranego trybu.
Odświeżoną Hondę Civic Type R zobaczymy niebawem w salonach. Na tym etapie nie wiemy, czy i w jakim stopniu zmieni się cena japońskiego hot-hatcha.