Skocz do zawartości

cham na drodze


GregorBa

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Adi napisał:

O, na przykład tak.. 

 

 

Jak widać debili nie brakuje... Ten z cyklu mam drogie auto to porządzę na drodze. Dobrze, że w ciężarówce była kamerka i dostał za swoje. Swoją drogą wysokość mandatów za takie wykroczenia jest śmiesznie niska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno zauważyłem, że największymi burami są kierowcy porsche. Dwa miesiace temu pani z panamery pokazała mi środkowy palec po wymuszeniu pierwszeństwa. Kiedy przy kasie w serwisie upadła jej książka, to delikatnie zwróciła mi uwagę, że powinienem podnieść. Była bardzo miła i uśmiechnięta. To była ta sama pani. Przypomniałem, że nie zmieniła lakieru na paznokciach (zatrybiła po chwili).

Dzień przed wejściem nowych przepisów o wpuszczaniu na suwak, wpuściłem dwa razy panamerę na swój pas. Kilometr dalej była na lewym stłuczka i chciałem aby mnie wpuścił na swój pas, to zajeżdżał. Jak się jednak wcisnąłem, to na światłach wyszli do mnie we dwóch . Ostąpili, gdy włączyłem wsteczny i powiedziałem, że nie zawaham się użyć. Pewnie też jestem chamem....

  • Super! 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2019 o 11:27, Adi napisał:

 

O, na przykład tak.. 

 

...tylko mocniej ;)

Kierowca Audi, powinien się cieszyć , że TIR go tylko cmoknął  w tyłek. Bo w czarnym scenariuszu mogła być harmonia z osobowki.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, evi napisał:

Kierowca Audi, powinien się cieszyć , że TIR go tylko cmoknął  w tyłek

 

Ale co trzeba mieć w głowie, albo czego nie mieć raczej, żeby próbować w taki sposób odhamowywać cięższy i większy kilkadziesiąt razy pojazd.:facepalm:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adi napisał:

 

Ale co trzeba mieć w głowie, albo czego nie mieć raczej, żeby próbować w taki sposób odhamowywać cięższy i większy kilkadziesiąt razy pojazd.:facepalm:

Raczej nie mieć, wyobraźni, umiejętności przewidywania, podstaw fizyki. Nie zależnie co było przyczyną takiej decyzji, to skutki mogłyby być tragiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
15 minut temu, lutek34 napisał:

nie wiem czy było i czy dobry wątek, bo może nadaje się do filmy z Subaru, ważne jest że gostek czuje Brembo

 

 

To jest starsze od węgla :P

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba akcja  i chamstwo do potęgi 3, przeczytajcie najpierw opis z filmu  przed obejrzeniem:

 

Warszawa 03.01.2020 godzina 13:35 Relacja poszkodowanego: Po zdarzeniu wysłałem maila do WORDu w tej sprawie wraz z opisem całej sytuacji czyli ze mam dwóch świadków film i dokładnie wiem kto i którym autem to zrobił.Niestety odpowiedzi było brak wiec 7.01 udałem się do WORDu na Bemowie gdzie pan kierownik powiedział mi ze zna sprawę ale jego pracownik stwierdził ze nic takiego nie miało miejsca wiec powiedziałem mu ze chciałbym zęby egzaminator powiedział mi to w twarz. Kierownik zawołał egzaminatora, który faktycznie potwierdził ze on wyhamował egzaminowana przed moim autem "aż mu przód się podniósł w samochodzie" wiec uznałem ze nie ma o czym z nimi gadać i zadzwoniłem do głównego kierownika WORD Warszawa. Ten poprosił mnie o film w dobrej jakości po około 2h oddzwonił do mnie i stwierdził ze "na tym filmie nie widać jednoznacznie kontaktu pojazdów" wiec opalem cale to towarzystwo i udałem się na komisariat policji gdzie złożyłem doniesienie. Oczywiście wiedzieli co robię bo wszystko opisywałem na swojej stronie fb. Dziś (08.01.2020) około 12 zadzwonił do mnie Pan kierownik kierowników i powiedział ze jednak po wnikliwym obejrzeniu filmu widać ze doszło do kontaktu i poczuwają się do winy i dadzą mi wszystkie dane jakie potrzebuje ale po tym co tam usłyszałem nie mam ochoty już na żadne polubowne załatwianie sprawy oczekuje w tej chwili ze zostanie odebrane prawo egzaminowania temu panu ponieważ moim zdaniem po takiej akcji nie ma do tego moralnego prawa.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
17 godzin temu, ipsx82 napisał:

Gruba akcja  i chamstwo do potęgi 3, przeczytajcie najpierw opis z filmu  przed obejrzeniem

Sama akcja na filmiku nie jest może "gruba", ale zachowanie egzaminatora już na takie określenie zasługuje.

Co ciekawe - w Niemczech za takie zachowanie mamy ściganie z urzędu ( podpada pod "ucieczkę z mijejsca wypadku" = sprawa karna ).

Na marginesie - czyż na filmiku widzimy 300 ZX TT ? Ładny klasyk ( choć hamulce były raczej symboliczne :) ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Sama akcja na filmiku nie jest może "gruba", ale zachowanie egzaminatora już na takie określenie zasługuje.

Co ciekawe - w Niemczech za takie zachowanie mamy ściganie z urzędu ( podpada pod "ucieczkę z mijejsca wypadku" = sprawa karna ).

Trzeba wziąć pod uwagę, że oskarżony, czy obwiniony może odmówić składania zeznań, które by go obciążały - ba - może nawet nie mówić prawdy. Teoretycznie mógłby więc zeznać, że nie był świadomy faktu, że doszło do kontaktu pojazdów. Zarejestrowany filmik temu przeczy, bo zarówno on, jak i kursantka wyszli z pojazdu ocenić uszkodzenia, zatem kontakt był wyczuwalny i pewnie słyszalny. Odnośnie drugiego zdania, to w Niemczech - podobnie jak w innych krajach Unii, przepisy prawa rozróżniają pojęcie wypadku i kolizji. Ucieczka z miejsca wypadku i u nas jest przestępstwem. Nie ma wprawdzie odrębnego artykułu w KK, ale jest mowa o zaostrzeniu kary o połowę dolnej granicy jej przewidywanego prawem wymiaru. Ponadto uciekinier (z miejsca wypadku) naraża się na dodatkowy zarzut - nieudzielenie pomocy ofierze, bądź ofiarom. I tu mamy dwa przepisy art 162 k.k.  stanowiący, że każdy kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. A także przepis art 93 kw, (dotyczący zdarzeń nie zagrażających utracie życia), przewidujący areszt albo grzywnę dla kierowców  którzy, uczestnicząc w wypadku drogowym, nie udzielają natychmiastowej pomocy ofierze wypadku.

Trzeba jeszcze dodać, że kolejne konsekwencje czekają uciekiniera podczas likwidacji szkody. Ucieczka sprawcy z miejsca zdarzenia jest bowiem jednym z przypadków wszczęcia postępowania regresowego - Ubezpieczyciel (lub UFG) wypłaci odszkodowanie poszkodowanemu, ale wystąpi potem z regresem na sprawcę, tym samym to sprawca pokryje całkowity koszt naprawy pojazdu, oraz zrekompensuje poszkodowanemu utratę zdrowia i wszelkie inne konsekwencje zaistniałego zdarzenia.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Sama akcja na filmiku nie jest może "gruba", ale zachowanie egzaminatora już na takie określenie zasługuje.

Co ciekawe - w Niemczech za takie zachowanie mamy ściganie z urzędu ( podpada pod "ucieczkę z mijejsca wypadku" = sprawa karna ).

Na marginesie - czyż na filmiku widzimy 300 ZX TT ? Ładny klasyk ( choć hamulce były raczej symboliczne :) ).

Odnośnie tej grubej akcji to miałem na myśli postępowanie WORDu  a raczej brak postępowania i próby spychologii poszkodowanego. Tak to 300 ZX i może dzięki słabemu postojowemu nie połamali całego zderzaka ;)

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka. 

 

Według danych ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów) ogólna liczba pojazdów w Polsce na koniec 2018 roku wynosiła 27 306 660 sztuk. Dla porównania w Niemczech było to 50 847 627 pojazdów, czyli niespełna dwukrotnie (dokładnie o 1,86 raza) więcej. Jak wynika z raportu Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w 2018 roku zanotowano w naszym kraju 31 674 wypadków drogowych. Biorąc pod uwagę powyższe wyliczenia można więc przyjąć, że liczba wypadków u naszych zachodnich sąsiadów oscylować powinna w okolicach 59 tys. (31 674 x 1,86). Nic bardziej mylnego!

Dla przykładu - w 2017 roku w Niemczech zanotowano - uwaga - 302 656 wypadków. W tym samym czasie (rok 2017) w Polsce było ich dokładnie - 32 760. To - uwaga - 9,23 raza mniej!

 

 

Dla porównania - w Polsce (2017 rok) 32 760 wypadków przypadło na 26 258 652 pojazdów. Daje to jeden wypadek na - uwaga - 801 zarejestrowanych pojazdów! Przeszło czterokrotnie mniej, niż za Odrą!

 

 

Ale niestety:

 

dziewięciokrotnie (!) wyższą liczbę zabitych (na 100 wypadków) w porównaniu chociażby do Niemiec

 


 

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-polscy-kierowcy-lepsi-niz-niemieccy-mamy-szokujace-dane,nId,4254058#iwa_source=worthsee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
3 godziny temu, Drizzt napisał:

czy w RFN rozróżnia się te zdarzenia.

Nie rozróżnia się. Ponadto tam praktycznie każdy wypadek ( kolizja ) jest odnotowywany ( ubezpieczenie !).

Nawet zahaczenie na parkingu. Stąd tak duża różnica w statystyce, nie z faktycznej ilości zdarzeń.

Nie dotarłem do najnowszych statystyk, ale w 2017 roku  było w Polsce ponad 1.100 kolizji dziennie, czyli ok 400.000 rocznie.

Edytowane przez Dyrekcja
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym się zdenerwował jakbym musiał jechać za takim subaru co wyprzedza z prędkością +2km/h (aczkolwiek nie hamowałbym przed nim). Natomiast nie byłoby żadnego problemu jakby wszystkie 3 pasy były wykorzystane prawidłowo, czyli tesla na prawy, outback na środkowy, a merc na lewy.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...