Skocz do zawartości

cham na drodze


GregorBa

Rekomendowane odpowiedzi

O przyczepce zapomniał, a stanął za znakim P.:D

Kolega zapomniał o boksie na dachu i próbował wjechać na podziemny parking. Czasem robimy coś głupiego ze zmęczenia.... Choć niektórzy po prostu nie powinni jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, pumex1 napisał:

W tym artykule jest merytoryczny błąd , bo według obecnego stylu jeżdżenia na autostradach to co 5 wypadek jest z innego powodu niż nie zachowanie odległości. A te 4 to brak zachowania odstępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
19 godzin temu, pumex1 napisał:

Niestety - "glonojad" to na naszych autostradach to istna plaga...

Generalnie wprowadzenie w życie przepisów obligujących do zachowania bezpiecznego odstępu ( z dokładnie określonym minimum !)  jest pilnie potrzebne. Natomiast zasada 3 sekund jest - moim zdaniem bzdurą.

Przyczyna - przepisy określające minimalny odstęp już istnieją w innych krajach i spełniają swoją rolę.

Zasadniczo są stosowane dwie zasady alternatywnie :

1. zasada "połowa szybkościomierza";

2. zasada 2 sekund.

Ta pierwsza jest obligatoryjna w Niemczech ( i monitorowana na autostradach ).

Okazała się w praktyce wystarczająca, a jednocześnie akceptowalna dla kierowców.

 

Przytoczmy wartości faktyczne go odstępu dla dopuszczalnej na naszych autostradach prędkości 140 km/godz ( = 38,9 m/s):

- zasada 1 - 70m

- zasada 2 - 77,8m

- zasada 3 sekund - 116,7 m

 

Przy stosowaniu zasady 3 będziemy mieli do czynienia z permanentnym wyprzedzaniem prawą stroną.

Co bardziej krewki "kierowca" może wręcz po wyprzedzeniu chcieć "ukarać" zajmującego lewy pas hamowaniem mu przed maską ( wystarczająco dużo jest takich filmików w necie ).

Typowy polski kierowca jest przekonany, że jego czas reakcji to ok 0,5s. O ile więc 2 s będą jeszcze akceptowalne ( bo czas reakcji układu itp), to 3s dla ponad 90% kierowców - nie.

 

Gdy jakieś przepisy wymyślają sobie urzędnicy za biurkiem nie posiadający doświadczenia praktycznego, wychodzą buble. Zamiast pomagać - szkodzą. Bo przepis, którego ( prawie ) nikt się nie trzyma zmniejsza i tak już male zaufanie do ustawodawcy.

A wobec braku systemów kontrolujących odstęp taki przepis, nie akceptowany przez kierowców, będzie przepisem martwym.

 

Pozdrowienia

 

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet te 50 metrów by poprawiło statystyki  a często jeżdżąc do warszawy widzę jak odstępy są w przedziale 15 -10 metrów a  podczas wyprzedzania tira  to nawet 5 aut się mieści na długość tira  na tym lewym pasie z odstępami metrowymi :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ipsx82 napisał:

a  podczas wyprzedzania tira  to nawet 5 aut się mieści na długość tira  na tym lewym pasie z odstępami metrowymi :evil:

5x + 4*1m = 16,5m co daje nam, że długość auta w takiej konfiguracji to 2,5m. Czyli w teorii można się zgodzić jak te auta to pierwsza generacja Smarta :D

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polacy nie muszą zachowywać odpowiednich odstępów - jesteśmy lepszymi kierowcami :upside-down-face_1f643-small:

 

A tak serio to jazda na zderzaku już mocno się zagnieździła w głowach. Ile było odcinków Jedź Bezpiecznie na temat bezpiecznego odstępu gdzie w komentarzach jechali po Panu Marku, że jest zawalidrogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, aflinta napisał:

5x + 4*1m = 16,5m co daje nam, że długość auta w takiej konfiguracji to 2,5m. Czyli w teorii można się zgodzić jak te auta to pierwsza generacja Smarta :D

Jak już wyliczać to wyliczać maksymalny dopuszczony w Polsce który wynosi 18,75 m co daje nam 3 podstawowe auta floty krawiaciarskiej (focus , octawia , auris ) 4,15 + 5,3 + 4,27 + 3 metry pomiędzy  nimi   daje 16,72 + 2 metry pomiędzy kolejnymi autami co daje 18,72 cm i zostaje nam 3 cm czyli po 1,5 cm zderzaka przedniego i tylnego które wyprzedzają tego tira, mieści się 5 aut ? mieści , zatem dziękuje za uwagę :biglol:

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Ta pierwsza jest obligatoryjna w Niemczech ( i monitorowana na autostradach ).

a z ciekawości - jakieś odcinkowe pomiary? czy po prostu patrole drogowe na to zwracają uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ipsx82 napisał:

Jak już wyliczać to wyliczać maksymalny dopuszczony w Polsce który wynosi 18,75 m

Pociąg drogowy ma 18,35 z tego co znalazłem. Ciągnik siodłowy z naczepą (niepoprawnie nazywany u nas zwyczajowo TIR) 16,5m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aflinta napisał:

Pociąg drogowy ma 18,35 z tego co znalazłem. Ciągnik siodłowy z naczepą (niepoprawnie nazywany u nas zwyczajowo TIR) 16,5m.

http://www.strychalski.eu/warto_wiedziec,biblioteka_kierowcy_zawodowego,porady_praktyka,dopuszczalne_wymiary_i_masy_pojazdow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to jestem zwolennikiem hasła "TIRy na tory". Wszystko co leci tranzytem - na lory i tyle. Wiem, że lobby biznesowo-autostradowe to będzie blokować za wszelką cenę, ale czasem mam wrażenie, że jadąc na trasie oglądam "Konwój". 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, pumex1 napisał:

a z ciekawości - jakieś odcinkowe pomiary? czy po prostu patrole drogowe na to zwracają uwagę?

Na autostradzie w Bawarii widziałem system kamer (ruchome, co kilka km, bardzo dobrze widać, że za niektórymi samochodami się "oglądają"), z ciekawości sprawdziłem, zajmują się TYLKO wyłapywaniem kierowców nie zachowujących odstępów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
3 godziny temu, pumex1 napisał:

a z ciekawości - jakieś odcinkowe pomiary?

Na bardzo wielu wiaduktach nad autostradą kamery z pomiarem prędkości i odległości. Gdy algorytm przekroczony otrzymuje się sympatyczną pocztę z "prośbą" o uiszczenie :)

Oczywiście podane są czas i miejsce akcji oraz wskazany jest rodzaj przewinienia tudzież klasyfikacja tabelce mandatów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Oczywiście podane są czas i miejsce akcji oraz wskazany jest rodzaj przewinienia tudzież klasyfikacja tabelce mandatów.

To jeszcze jedno pytanie - czy mandat rośnie wraz z mniejszą odległością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na AOW mają wprowadzić odcinkowe pomiary od marca,bardzo słusznie! Jadąc rano do pracy czasem boję się tamtędy jechać gdy na lewym pasie spychają się auta mrugając na siebie kiedy jeden jedzie 190 a drugi 210 bo się spieszą do pracy.

Obwodnica jest długa a wszystkie te rajdy odbywają się na odcinku Wrocław Stadion do Wrocław Zachód gdzie jest wjazd na A4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...