fulcrum Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 5 godzin temu, pumex1 napisał: Swoją drogą to jestem zwolennikiem hasła "TIRy na tory". Wszystko co leci tranzytem - na lory i tyle. Wiem, że lobby biznesowo-autostradowe to będzie blokować za wszelką cenę, ale czasem mam wrażenie, że jadąc na trasie oglądam "Konwój". kolej nie wyrabia już teraz, a Ty chcesz jeszcze ciężarówki wozić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 3 minuty temu, fulcrum napisał: kolej nie wyrabia już teraz, a Ty chcesz jeszcze ciężarówki wozić? Powodem jest brak infrastruktury czy taboru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 po pierwsze mentalność jak za głębokiej komuny, po drugie brak taboru, a potem remonty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 7 minut temu, fulcrum napisał: kolej nie wyrabia już teraz, a Ty chcesz jeszcze ciężarówki wozić? a myślałem, że ważna jest ekonomia.... a PKP Cargo szuka z utęsknieniem klientów, bo słabo przędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 oplułem ekran! kumpel sprowadza kruszywa do Poznania, zamawia ciężarówki by rozładować skład. najlepsze jest to, że PKP Cargo nie potrafi powiedzieć kiedy pociąg dojedzie... jakieś pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 6 minut temu, fulcrum napisał: oplułem ekran! kumpel sprowadza kruszywa do Poznania, zamawia ciężarówki by rozładować skład. najlepsze jest to, że PKP Cargo nie potrafi powiedzieć kiedy pociąg dojedzie... jakieś pytania? No to jest tylko jedno wytłumaczenie. Janusze z nadania partyjnego tam siedzą. BTW - ostatnio jak gadałem ze znajomą, która odpowiada za płynność finansową, to psioczyła że nie ma żadnych nowych stałych kontraktów i nie ma jak budżetować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 ludzie chcą wozić kruszywa do Wielkopolski z Dolnego Śląsku, ale PKP nie ma czym. Zresztą jak jadą to muszą pracować, po co więc to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 2 minuty temu, fulcrum napisał: ludzie chcą wozić kruszywa do Wielkopolski z Dolnego Śląsku, ale PKP nie ma czym. Zresztą jak jadą to muszą pracować, po co więc to? Ja bardziej patrzyłem na oś wschód-zachód. Bo tutaj kupa tranzytu idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 i jak, gdzie, na co to ładować? czas jest ważny, nikogo nie stać by przez Polskę jechać 3 dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Wychodząc z założenia "nie da się" - masz absolutną rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Godzinę temu, aflinta napisał: Powodem jest brak infrastruktury czy taboru? Brak pracowników wykwalifikowanych. Zapóźnienia z wielu lat. Np brak maszynistów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 W centrali PKP zatrudnili bankowców, nauczucieli, informatyków czy też inżynierów od nie kolejowych specjalności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 W centrali PKP zatrudnili bankowców, nauczucieli, informatyków czy też inżynierów od nie kolejowych specjalności. Bo brakło też już krewnych: ciągłości pokolenia nie można jednak zapewnić bez końca. PKP samo wygasilo popyt, więc usprawiedliwia zmniejszenie podaży. W latach 90 zaczęto likwidować tory i stacje. Chce ktoś ebooka epub o tym jak niszczono polską kolej? Legalnie sobie kupiłem, więc mogę pożyczyć na email. Warto poczytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Godzinę temu, jkarp napisał: Chce ktoś ebooka epub o tym jak niszczono polską kolej? Legalnie sobie kupiłem, więc mogę pożyczyć na email. Warto poczytać Chętnie. Jeśli możesz, to załącz mi w PW. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Chętnie. Jeśli możesz, to załącz mi w PW. Dzięki. Proszę bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Wracając do odstępów powtórzę to co kiedyś pisałem. Najpierw zakaz (egzekwowany) wyprzedzania z prawej, potem odstępy. Inaczej trzymający odstęp będzie musiał przed drogą łyknąć melisy. Odstęp, ktoś wjeżdża, robi odstęp do tego co wjechał, następny wjeżdża, odstęp, następny itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 3 godziny temu, przymar napisał: Najpierw zakaz (egzekwowany) wyprzedzania z prawej, Nie, dopóki będzie faktycznego karania za uporczywą jazdę lewym pasem. Wiem, że wyprzedzanie z prawej nie jest bezpiecznym manewrem, ale przy wprowadzeniu i egzekwowaniu powyższego zakazu drogi staną się "nieprzejezdne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 17 godzin temu, fulcrum napisał: po pierwsze mentalność jak za głębokiej komuny, po drugie brak taboru, a potem remonty... Po czwarte obsada części kierowniczych stanowisk z klucza politycznego - co ciekawe, często z "poprzedniej opcji" politycznej, bo jakoś "swoich" trzeba było poupychać, aż przyjdą "lepsze czasy"... Oczywiście większość takich "obsadzeń" to ludzie bez kompetencji. Zapewniam Was, ci ludzie nie myślą w ogóle o tym, żeby nam - zwykłym obywatelom - było cokolwiek lepiej ani nawet żeby kolej miała się lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 W dniu 25.01.2020 o 23:17, GREGG napisał: Ale z Ciebie malkontent Wskaż jakiekolwiek miasto na świecie, gdzie każdy pasażer komunikacji publicznej ma gwarancję miejsca siedzącego A wydaje mi się przy tym, że w Krakowie komunikacja miejska jest i tak nieźle rozwinięta Ale czemu musimy się zawsze oglądać, jak jest u innych? Ja mówię, jak powinno być, żeby było naprawdę dobrze. A co do komunikacji miejskiej w Krakowie, to za "moich czasów" dobrze było ok. 1988-1995, kiepsko (mniej więcej jak teraz) było tylko raz, gdzieś w latach 1996-2000, potem było znacznie lepiej, a od ok. 3 lat jest totalna zapaść, przy czym nastąpiła drakońska zmiana na gorsze w ciągu ost. roku. Dam przykład: moja droga do pracy w ciągu ostatnich 4 lat wydłużyła się z 45 do 70 min., zmieniłem trasę na taką z przesiadkami, ale krótszą i szybszą, która w ciągu tego roku zmieniła się z 45 min. do 60 min. (liczę oczywiście przejazd w 1 stronę). Zaznaczam, że cały czas obracam się w centrum miasta, to nie są peryferia! Autem pokonuję tę trasę w 25 min. przy małych korkach i 45 min. przy ekstremalnych korkach. Rowerem potrafię zejść do 35 min., ale ryzykownie (głównie dla pieszych i konstrukcji roweru, bo straszne wyboje), zazwyczaj rowerem 40-45 min. Zaznaczam też, że MPK ma dodatkową cechę obcą autom czy rowerom - często się nie mieszczę do pojazdu :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 1 godzinę temu, Tichy napisał: Zaznaczam też, że MPK ma dodatkową cechę obcą autom czy rowerom - często się nie mieszczę do pojazdu :-( Może jakaś dobra dieta pomoże? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 3 godziny temu, Bednarcm napisał: Nie, dopóki będzie faktycznego karania za uporczywą jazdę lewym pasem. Wiem, że wyprzedzanie z prawej nie jest bezpiecznym manewrem, ale przy wprowadzeniu i egzekwowaniu powyższego zakazu drogi staną się "nieprzejezdne". Ja na dwupasmówkach poza terenem zabudowanym NIGDY nie wyprzedzam z prawej strony, i jakoś daję radę dojechać w zacnym czasie. Ale niestety ze względu na takich jak Ty nie pozwalam sobie na prawidłowe odstępy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 6 godzin temu, Tichy napisał: a od ok. 3 lat jest totalna zapaść, przy czym nastąpiła drakońska zmiana na gorsze w ciągu ost. roku. A nie ma to przypadkiem związku z totalnym rozkopaniem głównych szlaków komunikacyjnych z powodu budowy dodatkowych torów kolejowych, niekończącego się remontu Krakowskiej, budowy trasy Łagiewnickiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 5 godzin temu, przymar napisał: Ja na dwupasmówkach poza terenem zabudowanym NIGDY nie wyprzedzam z prawej strony, i jakoś daję radę dojechać w zacnym czasie. Ale niestety ze względu na takich jak Ty nie pozwalam sobie na prawidłowe odstępy. a co w przypadku gdy lewym telepie się jakiś dziadek ~40km/h? w mojej mieścinie jest to nagminne, z moich obserwacji wynika że jak ktoś będzie skręcał w lewo gdzieś tam za kilka km to potrafi tak ciągnąć lewym pasem od samego początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Napisałem poza terenem zabudowanym, czyli w Polsce de facto autostrady i drogi szybkiego ruchu. I o odstępach na takich raczej dyskutujemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 39 minut temu, kubanow napisał: a co w przypadku gdy lewym telepie się jakiś dziadek ~40km/h? w mojej mieścinie jest to nagminne, z moich obserwacji wynika że jak ktoś będzie skręcał w lewo gdzieś tam za kilka km to potrafi tak ciągnąć lewym pasem od samego początku W Trójmieście też, przez całe Trójmiasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się