Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Z mojego punktu widzenia taka polityka łatwo uzyskiwanych rabatów to deprecjonowanie znaczenia cennika i strata czasu zarówno klienta jak i handlowca na negocjacje cenowe.

 

Chyba nie doceniasz mentalności rodaków, wywalczenie dużego rabatu w salonie to sukces właściwie większy niż sam zakup auta ;)  

I patrząc na rosnącą od lat sprzedaż drogich marek u nas, taki system się sprawdza 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jakiś czas temu zrobiło się trochę zamieszania wynikającego z faktu, że pewna sieć drogerii wyceniła w naszym kraju część swojego asortymentu wyżej niż na swoim rodzimym, niemieckim rynku.

Przedstawiciele tej firmy wyjaśnili, że ponad 80% towarów w Polsce sprzedawanych jest na promocji. Podobno taka jest specyfika polskich konsumentów.

Podejrzewam, że mamy silną potrzebę posiadania poczucia ogrania systemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

I rozumiem, że ten co się zapyta, może czuć się wygranym, a ten co się nie zapyta będzie czuł się jeleniem.

Jeśli ktoś nie potrafi zadbać o swój interes to jest jeleniem - to się tyczy każdej dziedziny życia. :) Praktyka dealera nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2021 o 14:31, aflinta napisał:

dobijać cenę jak na targu w Rabacie

Mieszkałem tam 8 lat - bardzo fajne są negocjacje - jak dobrze się postarasz to i herbaty miętowej dostaniesz, żeby dłużej gardłować :D:D:D
Ale przydają się choćby podstawy arabskiego
;)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Michał W. napisał:

Porsche wkracza do segmentu podwyższonych kombi. ;)

 



Nie porywa mnie forma. No i - brak.dźwięku.silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, FOR CVT napisał:

 

wystarczy 'la' powtarzane co 15sekund    :mrgreen:


Szhal?
Manarf.
Sir f'hammam!
Lalala!
;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem passata alltracka. Jak dla mnie nie było za bardzo alternatywy, ponieważchciałem benzynę. 
Wbrew pozorom, zwłaszcza u niemców, wcale nie jest prosto kupić benzynę w cross kombiakach. Mam bagażnik większy niż v90cc, osiągi również. Alternatywnie rozważałem a4 allraod, w a6 allroadzie teraz jest krucho z benzynami nawet jak pominąć cenę, która poszybował w wysokie stany ponad 300k. A4 jest małe, na tylnej kanapie trzeba szukać miejsca na nogi, a passacie jest więcej niż w outbacku. 
Mam podniesione kombi, z osiągami w 5s z kawałkiem do 100, mam wszystkie wspomagacze kierowcy, i ciszę. Również podczas szybkiej jazdy autostradowej, o niebo lepiej niż w outbacku. Spalanie przy 130 mam max 9 - czyli tyle co e-boxer (jak czytałem przed chwilą Dyrekcję), za to w mieście pali tyle co benzyna mająca prawie 300KM - ale na miasto mam hybrydę, więc to mnie nie boli :) Trochę bajerów jak wirtualny kokpit, całkiem dobra nawi firmowa, która zaczyna działać jak szalona na niemieckich autobahnach, oraz fotele, które jak dla mnie są półkubełkami przy kanapach subarowskich. System vw ACC jest gorszy od eyesight, już zdążył mi się rozkalibrować gdy wracałem ze Szwajcarii - nie wiem czy to wina śnieżyc, zmian temperatury i generalnie dosyć ciężkich zimowych warunków. A najsłabszym elementem jest radar, który w śnieżycy trzeba czyścić ręcznie co 10-15 km, w outbacku mi się to nie zdarzało. 
Silnik 2.0 tsi jest rewalacyjny, jak na osiągi, jest nadzwyczajnie wstrzemięźliwy jeśli chodzi o spalanie - wracając z Zakopca drogami krajowymi w zimowych warunkach zszedłem ze średnią ponad 200km na 6,8, z dużym boxem - średnia z trasy do Szwajcarii to ok. 9 (mix fragmentów w śnieżycy 80 km/h i 160km/h gdy nadrabiałem wolniejsze fragmenty). 
Generalnie największa wada passata, to że to jest passat... 

  • Super! 1
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał Krupa Ostatnim (no w sumie to już przedostatnim :) ) czyli V dieslem MY 2015. 

A i z ciekawszych rzeczy, to full LEDy, które same dostosowują jak świecą do sytuacji na drodze. Lampy się ruszają, więc przy skręcaniu, wiązka światła jest kierowana w stronę w którą się skręca. Podobno jedne z lepszych świateł na rynku. Miałem wcześniej vw i zawsze były to raczej proste auta, ale passat jest wypakowany elektroniką po korek - na forach passatowskich królują wątki o tzw kodowaniu czyli odblokowywaniu funkcji, które są software'owo zablokowane przez producenta dla danej konfiguracji. 

 

Edytowane przez franek-b
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, franek-b napisał:

Wybrałem passata alltracka. Jak dla mnie nie było za bardzo alternatywy, ponieważchciałem benzynę. 
Wbrew pozorom, zwłaszcza u niemców, wcale nie jest prosto kupić benzynę w cross kombiakach. Mam bagażnik większy niż v90cc, osiągi również. Alternatywnie rozważałem a4 allraod, w a6 allroadzie teraz jest krucho z benzynami nawet jak pominąć cenę, która poszybował w wysokie stany ponad 300k. A4 jest małe, na tylnej kanapie trzeba szukać miejsca na nogi, a passacie jest więcej niż w outbacku. 
Mam podniesione kombi, z osiągami w 5s z kawałkiem do 100, mam wszystkie wspomagacze kierowcy, i ciszę. Również podczas szybkiej jazdy autostradowej, o niebo lepiej niż w outbacku. Spalanie przy 130 mam max 9 - czyli tyle co e-boxer (jak czytałem przed chwilą Dyrekcję), za to w mieście pali tyle co benzyna mająca prawie 300KM - ale na miasto mam hybrydę, więc to mnie nie boli :) Trochę bajerów jak wirtualny kokpit, całkiem dobra nawi firmowa, która zaczyna działać jak szalona na niemieckich autobahnach, oraz fotele, które jak dla mnie są półkubełkami przy kanapach subarowskich. System vw ACC jest gorszy od eyesight, już zdążył mi się rozkalibrować gdy wracałem ze Szwajcarii - nie wiem czy to wina śnieżyc, zmian temperatury i generalnie dosyć ciężkich zimowych warunków. A najsłabszym elementem jest radar, który w śnieżycy trzeba czyścić ręcznie co 10-15 km, w outbacku mi się to nie zdarzało. 
Silnik 2.0 tsi jest rewalacyjny, jak na osiągi, jest nadzwyczajnie wstrzemięźliwy jeśli chodzi o spalanie - wracając z Zakopca drogami krajowymi w zimowych warunkach zszedłem ze średnią ponad 200km na 6,8, z dużym boxem - średnia z trasy do Szwajcarii to ok. 9 (mix fragmentów w śnieżycy 80 km/h i 160km/h gdy nadrabiałem wolniejsze fragmenty). 
Generalnie największa wada passata, to że to jest passat... 

 

dziękuję bardzo za takie opisy. dzięki temu powoli krystalizuje się pomysł na następny mój samochód. jeszcze do końca nie wiem, co to będzie, ale na 99% będzie miało EyeSight ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, franek-b napisał:

@Michał Krupa Ostatnim (no w sumie to już przedostatnim :) ) czyli V dieslem MY 2015. 

A i z ciekawszych rzeczy, to full LEDy, które same dostosowują jak świecą do sytuacji na drodze. Lampy się ruszają, więc przy skręcaniu, wiązka światła jest kierowana w stronę w którą się skręca. Podobno jedne z lepszych świateł na rynku. 

Nie znam się tak na nowinkach, ale w moim OBK 19 też lampy reagują na ruch kierownicą. Na krętej górskiej drodze widać to bardzo dobrze, jak oświetlają trasę w miejscu gdzie planujemy za chwilę jechać. Nie wiem czy to full LED, czy nie, ale świecą super (mam porównanie do Forka XT), i świecą tam gdzie kręcę kierownicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, franek-b napisał:

A i z ciekawszych rzeczy, to full LEDy, które same dostosowują jak świecą do sytuacji na drodze. Lampy się ruszają, więc przy skręcaniu, wiązka światła jest kierowana w stronę w którą się skręca

Outback aktualnie ma ten sam patent,nie mniej jednak brak "fajnego" silnika skłania do rozważania oferty konkurencji.

Rozumiem że porownywałeś OBK SBD z Passeratim TSI, takie porównanie głośności auta zawsze wypada na korzyść benzyniaka.

Abstrahując oczywiście od prześwitu i wugłuszenia które ma znaczenie.

Przesiadłem się z SBD do benzyny ,to ło matko!,cicho jak w kościele ;)

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym silnikiem może być całkiem OK. W US Legacy 0-60 podają poniżej 8.2 sek zaś OBK ok 8.7 sek. To już jest normalnie przyspieszające auto, wciąż z silnikiem wolnossącym, który ma sporo zalet. Oczywiście nie jest to 5.2 do 100 ale Volvo V 60 cc z takim silnikiem kosztuje już kosmiczne pieniądze, zaś Passat jest świetny na autostrady, ale sam nie wiem jak się zachowa w prawdziwym błocie, z jakim mój fotek a obecnie OBK walczą każda wiosna i jesienią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat 280PS Alltrack fajne auto. Parametry bardzo mi pasują :) Jednak potrzebuję czasu aby zaakceptować klikanie w tablet. I oby poprawili soft bo w egzemplarzu który widziałem to cały system odpalał się jak Windows 95, tzn. włączałeś kompa i wychodziłeś na obiad. No dobra, przesadziłem, ale odpalanie trwało ze 30 sekund :( Pozostaje nadzieja, że to "tylko" soft więc naprawią. W podobnej cenie jak Passat jest V60 CC i pewnie wybrałbym Volvo - osiągi gorsze, ale wnętrze o klasę wyżej. Też jest tablet ale to chyba znak czasów. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geely strasznie spadło na jakości. Na forach przewijają się wątki o awariach elektroniki, w modelu s/60 pojawia się wątek przypalonego lakieru w komorze silnika (w autach pomalowanych na biało). Na zagranicznych forach są nawet wzmianki o rdzewiejących modelach v90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2021 o 09:21, olo11 napisał:

 

Rozumiem że porownywałeś OBK SBD z Passeratim TSI, takie porównanie głośności auta zawsze wypada na korzyść benzyniaka.

No nie do końca, bo akurat w jeździe autostradowej diesle są cichsze ponieważ niżej kręcą i jeszcze inna jest wysokość dźwięku. Passat jest autem niemieckim i co by nie mówić, to oni projketują auta z założeniem, że prędkością graniczną nie jest 130 km/h. W OBK głównie szumi nadwozie na autostradzie, silnik mnie zaczął mocno drażnić przy wolnej jeździe, gdy czuć jego wibrację i to basowe warczenie. 

 

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Passat 280PS Alltrack fajne auto. Parametry bardzo mi pasują :) Jednak potrzebuję czasu aby zaakceptować klikanie w tablet. I oby poprawili soft bo w egzemplarzu który widziałem to cały system odpalał się jak Windows 95, tzn. włączałeś kompa i wychodziłeś na obiad. No dobra, przesadziłem, ale odpalanie trwało ze 30 sekund :( Pozostaje nadzieja, że to "tylko" soft więc naprawią.

Nic takiego nie obserwuję. Generalnie soft wg mnie jest dużo lepszy, zwłaszcza interface jest kilka klas lepiej zrobiony niż w Subaru. Łącznie z profilami dla kierowców - gdzie można ustawić nastawy zawieszenia (dynamiczne zawieszenie - możliwość ustawień amorków) i skrzyni biegów oraz całą resztę np. to co ma się wyświetlać itd - generalnie bajerów jest bardzo dużo, możliwości ustawień bardzo wiele. Czytałem, że nawet można programować reakcję pedału gazu...

 

W dniu 12.03.2021 o 15:34, Kristofor napisał:

Z tym silnikiem może być całkiem OK. W US Legacy 0-60 podają poniżej 8.2 sek zaś OBK ok 8.7 sek. To już jest normalnie przyspieszające auto, wciąż z silnikiem wolnossącym, który ma sporo zalet. Oczywiście nie jest to 5.2 do 100 ale Volvo V 60 cc z takim silnikiem kosztuje już kosmiczne pieniądze, zaś Passat jest świetny na autostrady, ale sam nie wiem jak się zachowa w prawdziwym błocie, z jakim mój fotek a obecnie OBK walczą każda wiosna i jesienią...

Volvo jest absurdalnie drogie imho. Dla mnie liczy się wielkość: pełen bagażnik i box dachowy to u mnie częste elementy w podróży. Nie mam zastrzeżeń co do jakości, generalne rozumiem że design volkswagenowski jest raczej nastawiony na praktyczność niż na taki luxury look jak w volvo. Serwis volvo to inna miara wydawania pieniędzy, gdzie stawki serwisowe w vw wydają się okazją z lidla. 
W kwestii osiągów... 3.6R vs 1.8 tsi - w USA nie ma passata alltracka więc tutaj z golfem 170hp


 

Edytowane przez franek-b
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, franek-b napisał:

diesle są cichsze ponieważ niżej kręcą i jeszcze inna jest wysokość dźwięku.

Fakt niżej kręcą,ale bezyniak o odpowiednio dużej pojemności i mom.obr robi dokładnie to samo.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@franek-b dzięki za ciekawy opis Alltracka. :)

 

A tu test „budżetowego” (porównując do Audi, Volvo i Mercedesa ;)) konkurenta Outbacka czyli Skody Superb Scout od Auto Świat.

Jak dla mnie całkiem fajny model pomijając cenę i przede wszystkim zbyt niski prześwit jak na auto podwyższone.

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/skoda-superb-scout-jak-sie-sprawdza-podczas-zimowego-wyjazdu-w-gory/fbms0yp?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Skody Superb Scout

Pytanie jak się sprawuje DSG. W wielu modelach Skody szarpie czy też jest spory lag przy ruszaniu. 

Ciekawi mnie jakie są wrażenia @franek-b z VW. Tam jakby mniej słychać o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał W. napisał:

@franek-b dzięki za ciekawy opis Alltracka. :)

 

A tu test „budżetowego” (porównując do Audi, Volvo i Mercedesa ;)) konkurenta Outbacka czyli Skody Superb Scout od Auto Świat.

Cena może być niższa, bo terenowa dzielność wynika z lekkiego podwyższenia nadwozia które za niewielkie pieniądze można nabyć jako „pakiet na bezdroża”. Oczywiście bez dzielnych plastików ale ktoś wyliczył ze ok 15 k zł w kieszeni zostanie jesli nie zależy nam na znaczku Scout. To też pokazuje na czym polega „terenowa dzielność” tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...