Jump to content

olo11

Użytkownik
  • Content Count

    219
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Dobry

About olo11

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Trójmiasto
  • Auto
    OBK2.0D MY12 i OBK 3.6R MY18

Recent Profile Visitors

408 profile views
  1. Tak,mocowanie jest tylko pod belkę zderzaka, różnica do wersji EU to podłużne wzmocnienia (płaskowniki) wchodzące w podłużnice. W USDM otwory w podłużnicach są pionowo, a EU poprzecznie jeżeli dobrze pamiętam,dlatego nie można niby takiego haka zamontować,bo nie da się założyć tych wzmocnień zgodnie z intrukcja....Ale... Są haki USDM montowane tylko na 4 śruby w tych właśnie podłużnicach! Producent to dopuszcza taki montaż. Poszukaj takich haków na ebay-u, są też filmy na YT z montażu i czym się różnią te pod zderzak od tych montowanych na podłużnicach( wiszące za/pod zderzakiem) Nie mam pod ręką instrukcji od tego haka ale w opisie na aukcji znajdziesz parametry typu uciąg i dopuszczalny nacisk na kulę,trzeba tylko sobie jednostki na "nasze" SI zmienić
  2. Wszystko rozumiem, ale znowu adaptery, przejściówki itd. Celem powinna być unifikacja a nie kombinowanie.mieszkam w PL i EU - kupuję bagażnik Thule lub np Westfalie na kulę haka i robię ostateczną regulację pokrętłem wbudowanym w bagażnik a nie zastanawiam się czy muszę mieć jakiś dodatkowy adapater. Wszystko fajnie,tylko takie wnioski to do producentów haków w EU,żeby wyprodukowali hak dedykowany do wersji US/CAN. Właściciele w/w wersji starają się znaleźć sensowne rozwiązanie do mocowania np.platform rowerowych na hak, a że jest to upierdliwe,podnosi koszty itd to już inna inszość.Trzeba się z tym pogodzić póki co,albo przerzucić się z rowerami na dach. Ktoś wcześniej pytał o hak USDM,taki założyłem
  3. Zgadzam się co do luzu w jarzmie,też mi się to nie podoba,z tym głupim pinem z zaleczką i wszystko "dzwoni" na nierównościach, jedyne rozwiązanie to adapter z kompensacją luzu w jarzmie albo skręcamy na śrubę bo takie też są. Minus tego rozwiązania to montaż na stałe ale ciasno i sztywno. Też był wolał hak w wersji EU, firmy zakładające haki nie chcą wydziwiać i kombinpwac z hakami do wersji EU,można próbować założyć samemu,jak kto woli.
  4. Nie widzę żadnych racjonalnych powodów dla których nie można zamontować bagażnika,adaptery mają holologacje,jedyne co może stanowić problem to wysokość kuli w adapterze np. dla bagaznika Thule i tylko dla tej firmy,inne bagażniki podobno zakłada się bez problemu jak twierdził sprzedawca adapterow, jak wyżej,przestrzegać max. obciążeń kuli z homologacji i jeżeli można bezpiecznie zamontować bagażnik to jest ok.
  5. Wygląda na to że zrobiło by robotę,słaby ze mnie szperacz internetowy,dzięki za podpowiedź
  6. Faktycznie jest problem z montażem haków EU do wersji US,przynajmniej tych poliftowych.Generalnie hak pasuje i nie pasuje,dodatkowe wsporniki mocowane w podłużnicach mają inne otwory, ( poziome vs pionowe ), w związku z czym instalator odmówił montażu,co mnie nie dziwi,druciarstwo w stylu wiercimy nie fabryczne otwory też odpada z oczywistych względów. Wkurzyłem się i zamówiłem dedykowany hak pod zderzak z US, wszystko pasuje idealnie,mocowanie tylko pod belkę zderzaka i tyle wystarcza bo tak przewidział producent więc trochę nie zrozumiałe są te różnice montażowe. Ale żeby nie było tak kolorowo teraz jest "zonk" z dobraniem adaptera kuli, bo o ile przyczepę można bez problemu spiąć,to z bagżnikiem rowerowym Thule jest problem, te kule są bardzo krótkie i uchwyt(zapięcie na kuli) bagażnika opiera się o masywny płaskownik do którego przykrecają kule i nie można zapiąć bagażnika. Będzie zabawa dobrać coś żeby pasowało. Swoją drogą Stainhof albo Auto Hak Słupsk mogli by się trochę wysilić i zrobić adapter z kulą "łabędzia szyja" Wszystko by pasowało,zresztą zrobienie kompletnego haka pod wersję US też nie jest "rocket science" a trochę tych aut jeździ po drogach. Cóż, zachciało się hamerykańskich wynalazków
  7. Jasne, szansa że doladowany silnik będzie sprawiał więcej kłopotów niż wolny ssak jest spora,ale nie jest to reguła. Życzę autorowi wątku znalezienia fajnego FXT...jeżeli się zdecyduje
  8. Z dużą dozą prawdopodobieństwa tyle ile remont SBD, H6, 2.5XT i e-Boxer jeżeli wystawią kopyto, każdy w w/w może klęknąć.....kiedyś , kupno jakiegokolwiek auta w dzisiejszych czasach to trochę loteria jeśli chodzi o trwałość silnika/skrzyni,ale nie należy przesadnie demonizować DIT, jaki silnik by nie był, przy remoncie będzie to kosztowało i tyle.
  9. olo11

    E-Boxer

    OBK MY18 3.6 Trasa ok.800 km,połowa drogi krajowe prawie zgodnie z przepisamipokazał na komp.7.8-8.2 l/100 Autostrada A1,prędkość 145km/h,tempomat - 9.8 l/100 po przyjeździe do domu. Fakt, że był przed akcją serwisową przeprogramowania czujnika poziomu paliwa,ale różnicy nie widzę. Także dramatu nie ma
  10. olo11

    E-Boxer

    Witam w klubie,wystawiłem auto i "pies z kulawą nogą" się nie interesuje,fakt że SBD czyli "samo zło"Mówią siedzieć w domu to ludzie siedzą,niby dobrze ale cała ta sytuacja napewno nie pomaga.
  11. No to lipa,u mnie MY12 czyli to samo.Zobaczę co mądrego ASO powie w tej kwestii.
  12. Który MY? Bo mnie też to czeka i zastanawiam się czy robić,jeżeli faktycznie trzeba deskę wywalać?
  13. olo11

    E-Boxer

    Rzecz w tym że jak to na TF ktoś napisał,małego już mam i tego nie zmienię ale mogę sobie kupić takie auto jakie mi się podoba
  14. Poprostu kup hak do wersji EU przez internet i przymierz czy pasuje.Instrukcja montażu też powinna być załączona.Jezeli nie pasuje to masz 2 tygodnie na zwrot towaru.
  15. Tak jak napisalem wczesniej,nie moglem od goscia wydusic dokladnej przyczyny, enigmatycznie stwierdzil ze mialo to zwiazek z przekladnia kierownicza, cos wyregulowali, dokrecili i nasmarowali jak to mech.powiedzial. Generalnie byl skuteczny w tych dzialaniach bo do teraz jest spokoj. Czasem tak jest ze jak ktos jest dobry w swoim fachu to nie specjanie sie dzieli ''know-how'' i w sumie nic w tym dziwnego, bo czesto placimy nie tyle za czyjas prace ale za wiedze.
×
×
  • Create New...