Jump to content

diuk

Użytkownik
  • Content Count

    306
  • Joined

  • Last visited

About diuk

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    SAWD GT GF8 MY98
    RWD MX-5 NBFL
    HSD Prius

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. diuk

    E-Boxer

    Niestety jeśli chodzi o akumulatory to jednak pojemność spada. W moim Priusie 2007 z 28 ogniw wymieniłem już kilka.
  2. diuk

    E-Boxer

    nie wiem jakie będzie spalanie przy 150km/h Rav, ale jazda na autostradzie Priusem 130-140km/h to spalanie 6l/100km i nie "sądze" a "wiem" ze swojego własnego doświadczenia. samochód zapakowany urlopowo i 2+2 jazda po krajówkach 90-110km/h to 5l/100km i z pośród trzech moich aut - jazda autostradowa Toyotą jest znacząco najmniej męcząca i nie muszę się martwić, że mi się w każdej chwili może rozwalić silnik (jak SBD), skrzynia (lineartronic) nie mam dwumasy, DPF'a, nie martwię się o rozrzedzone paliwo, nie mam turbo, wtrysków common rail. Jak padnie akumulator 12V to zrobię awaryjny rozruch zestawem szeregowo połączonych ośmiu baterii R20 (ma za zadanie tylko włączyć przekaźniki baterii HV) Prius 2 to nawet EGRa nie ma (to się pojawiło w P 3 i tam sie juz muszą tym martwić) cytując klasyka - nuda, nic się nie dzieje, po prostu brak akcji
  3. diuk

    E-Boxer

    może w przypadku E-Boxera tak jest, ale w przypadku HSD Toyoty - to wręcz przeciwnie. Owszem - jest bateria HV - trochę waży (wyjmowałem sam jak wymieniałem zepsute cele) ale za to nie ma wielu innych podzespołów. W szczególności nie ma skrzyni biegów jako takiej, jest przekładnia planetarna. Zamiast rozrusznika jest silnik MG1. Nie ma alternatora - jest przetwornica. Nie ma sprzęgła. Na autostrady hybryda nadaje się tak samo jak każdy inny samochód, a w mieście bije wszystkie spalinówki na głowę.
  4. U mnie w GT została zmieniona maglownica na STi, potem weszła pompa wspomagania STi ale efekt miałem podobny - jak się płyn zagrzał - wspomaganie siadało. Była co prawda chłodniczka ale w postaci małej rurki zawijającej przed chłodnicami - nie wyrabiała. Znalazłem w garażu starą chłodnicę oleju z BMW E30 i poprosiłem o wstawienie jej w układ wspomagania na powrocie z magla (na niskim ciśnieniu). Chłodnicę wstawili w zderzak przed chłodnicą klimy. Od tego momentu jest OK.
  5. diuk

    Znów problem z AWD

    Z całym szacunkiem dla poprzednich diagnostów, ale jeśli wszystkie cztery kółka się kręcą a auto mimo to nie jedzie to jak dla mnie to jest ewidentny problem z oponami.
  6. diuk

    E-Boxer

    Plug-in ma sens tylko jeśli użytkownik co noc ładuje z gniazdka w garażu. w przeciwnym wypadku plugin jest mniej ekonomiczny bo cięższy (więcej baterii) a hamowanie rekuperacyjne nie podładuje baterii tak, że pojemność zwykłej baterii (nie plug-in) będzie niewystarczająca. Zachar zrobił na ten temat filmik
  7. już siedem, z czego osobiście odrzucam trzy najtańsze bo diesel i bo amerykańskie. ten za 69000 ma w ogłoszeniu: Obowiązująca cena 69000zł netto. Należy doliczyć vat 15870zł, finalna cena 84870zł. więc średnia cena z mojego punktu widzenia to 83500
  8. z tego co mi wiadomo - prądu do tylnego silnika idzie tylko tyle, ile komputer odetnie od przedniego silnika, gdy stwierdzi, że przednie koło się ślizga. w teorii więc tylny silnik działa tylko gdy przód się ślizga i ma za zadanie jedynie wyjechać z kałuży - w praktyce powinno to wystarczyć na 99% przypadków użycia AWD. podejrzewam, że na próbę terenową na Plejadach to jednak jest za mało, no ale chyba raczej żadna RAVka na Plejady nie zostanie wpuszczona - utknie, nie w terenie, a znacznie wcześniej - na weryfikacji VIN
  9. prądu wystarczy na tyle, na ile jest paliwa w baku a potem jeszcze pewnie dodatkowo może przejechać na samej baterii HV
  10. w skrócie - nie (w sensie nie ma centralnego mechanizmu różnicowego)
  11. jeśli takie faktycznie są definicje to obawiam się, że klasyczna hybryda nie łapie się nawet na 13) z uwagi na brak możliwości podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania 13) tutaj obejmuje TYLKO plug-in
  12. diuk

    E-Boxer

    Jeśli nawet produkcja elektryka/hybrydy kosztuje więcej CO2 niż auta z napędem klasycznym to, jeśli tylko te pierwsze generują mniej CO2 podczas użytkowania - to jest tylko i wyłącznie kwestia przebiegu/czasu aż sumarycznie (produkcja + użytkowanie) elektryka/hybrydy zejdzie poniżej sumarycznej emisji klasyka i wygląda na to, że nie są to jakieś kosmicznie duże czasy/przebiegi. konkretne obliczenia tutaj:
  13. bez restryktora powinno byc jeszcze mniejsze doładowanie, więc to nie problem restryktora. ja obstawiam zacięty wastegate w pozycji otwartej. albo jeszcze coś gorszego - uszkodzone turbo
  14. taki troche offtop, ale ... 10 lat temu kupiłem 11letniego GTka za ok 20kpln, aktualnie 11letni WRX najtańszy na mobile ... 36,6 kpln, na otototo 35,9kpln ... hmmmm - co to się porobiło?
×
×
  • Create New...