diuk

Użytkownik
  • Zawartość

    214
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O diuk

  • Ranga
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 14.01.1977

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    GT GF8 MY98
    MX-5 NBFL
  1. przeczyść i porządnie dokręć klemy aku
  2. we wszystkich trzech przypadkach - męczysz sprżęgło wiskotyczne w centralnym dyferencjale. dodatkowo w trzecim przypadku wprowadzasz naprężenia skrętne w całym układzie napędowym, więc w najlepszym przypadku zgasi silnik a w najgorszym puści najsłabsze ogniwo - z reguły tylna półoś lub przegub w Audi jeśli centralnym dyferencjałem jest torsen - nie męczy się wiskozy, bo jej nie ma - to można się bawić w STi jeśli masz centralny dyfer DCCD i oprogramowanie pozwalające na automatyczne rozłączenie sprzęgła elektromagnetycznego w centralnym dyfrze - patrz przypadek jak z Audi no ale w każdym z powyższych przypadków - należy wysprzęglić (zakładam że nie lata się na luzie) z zasady działania mechanizmu różnicowego rozdzielającego moment/obroty wynika że jeśli nagle zatrzymasz tylny wał, a obroty na wałku ze skrzyni będą "zablokowane" przez silnik - przód dostaje momentalnie dwa razy większe obroty (zakładając rozdział momentu 50:50) - jeśli rozsprzęglisz - te większe obroty "idą na skrzynię biegów" - więc mimo wszystko mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia układu napędowego
  3. bardzo fajny pomysł na pracę, ale mam pewne wątpliwości - z teco co sobie przypominam MES ma zastosowanie do obciążeń statycznych (relacja odkształce -> naprężenie jest liniowa) natomiast wydaje mi się, że projektując klatkę bezpieczeństwa trzeba by brać pod uwagę obciążenia udarowe (dachowanie, rolka, drzewo). czy MES da się zastosować do tego typu przypadków?
  4. każdego, kto tak myśli zapraszam na przejażdżkę roadsterem po Krakowie. co chwilę wjeżdżam w czarną chmurę z diesla ruszając ze świateł - gratulacje za takie myślenie - jeszcze sobie zróbcie obiek wewnętrzny i już nic co jest na zewnątrz was nie interesuje. kupił diesla do miasta - nic tylko pogratulować pomysłu. no ale spoko, z innego wątku stwierdzam, że zostało mu jeszcze jakieś 6000km żeby się "cieszyć momentem"
  5. jak wyglądał ten test? czy silnik działał spokojnie na wolnych obrotach? czy może był to test pod obciążeniem? diesle jak stoją na czerwonym to też nie kopcą. natomiast po ruszeniu ...
  6. zapewne ... od razu widać, że kierownik cokolwiek doświadczony i niejedną czołówkę już zaliczył
  7. naprawdę mam nadzieję, że za niedługo będą kontrole diesli na okoliczność dymienia i polecą mandaty i dowody rejestracyjne i skończą się take teoretyczne pytania
  8. pozdrawiam kierownictwo oliwkowej imprezy GC z żółtymi gwiazdkami po bokach po trzykroć spotkanego dziś w zawoji (było machane z niebieskiej MX-5)
  9. tak jest - dokładnie o ten link http://www.wallpaperinstaller.com/scooby/forester.txt , mi chodziło - dzięki!
  10. witam, kiedyś gdzieś tu na forum zostało stwierdzone, że forester turbo na pierwszym biegu przyspiesza jak żaden inny samochód włączając w to supersamochody. w dyskusji był podany link do strony, w której było porównanie przyspieszeń na poszczególnych biegach z innymi samochodami. niestety nie jestem w stanie odnaleźć tej strony - czy ktoś, kto zna temat, mógłby rzucić pomocnym linkiem do dyskusji? chciałbym trochę zamieszać na innym forum, w którym to stwierdzają, że nic lepiej nie przyspiesza do 45km/h jak hybryda dzięki, pozdrawiam
  11. http://www.motorauthority.com/news/1109368_how-can-we-make-auto-racing-an-olympic-sport-subaru-has-an-idea?ee
  12. ale w czym ta roznica? w prowadzeniu? w wygladzie? w spalaniu?
  13. https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1141476/
  14. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/