Jump to content

diuk

Użytkownik
  • Posts

    453
  • Joined

  • Last visited

About diuk

  • Birthday 01/14/1977

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    SAWD GT GF8 MY98
    RWD MX-5 NBFL
    HSD Prius

Recent Profile Visitors

1024 profile views

diuk's Achievements

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

116

Reputation

  1. diuk

    E-Boxer

    myślę, że inaczej można traktować przypadek jazdy 20-40km/h poniżej dozwolonej prędkości, gdy taki pojazd można bezpiecznie wyprzedzić z prawej strony bez potrzeby wykorzystywania do tego celu pasa ruchu w przeciwnym kierunku, a inaczej, gdy nie ma możliwości bezpiecznego wyprzedzania. mi osobiście mniej przeszkadzają zamulacze jadące 40km/h na ograniczeniu 90km/h niż zamulacze 70km/h - te wolniejsze łatwiej/bezpieczniej wyprzedzić
  2. diuk

    E-Boxer

    jeśli na autostradzie kogoś wymijasz to znaczy że albo Ty albo ten ktoś jedzie autostradą niezgodnie z obowiązującym kierunkiem, co jest nielegalne i niebezpieczne, niezależnie od prędkości. to samo dotyczy omijania, które z definicji dotyczy pojazdu nie poruszającego się (o ile mi wiadomo - na autostradzie również niedozwolone z wyłączeniem pojazdu, który uległ awarii)
  3. I takie jeszcze znalazłem - napewno część zaprezentowanych tu silników jest w Muzeum Lotnictwa
  4. Cześć, Jeśli ktoś nie ma planów na jutro to polecam odwiedzić Muzeum Lotnictwa - o godzinie 12:00 Jan Hoffmann zacznie opowiadać o silnikach samolotowych. https://muzeumlotnictwa.pl/muzeum/pl/spotkanie-przy-samolocie-10-pazdziernika/ Zapowiada się megaciekawe wydarzenie. Na studiach dawno temu mieliśmy z nim lekcję w silnikowni w ramach praktyk. Połowa lutego, zimno jak cholera, a cała grupa pół dnia stała w nieogrzewanej silnikowni i nikt przed zakonczeniem wykładu nie uciekł do ciepłego domu/akademika, a tylko co po chwilę było słychać jak szczęki opadają na podłogę Zajawka tu:
  5. Dałoby się zainstalować tego wzmocnionego LT w OBK MY18 albo w Forku MY18 ? na feldze 15"? 16"?
  6. haldex haldexowi nie równy - podobno subarowy haldex znacznie lepiej sprawdza się w (lekkim) terenie niż inne haldexy. poza tym ten typ nadpędu, który jest w OBK lepiej się sprawdzi w terenie niż trójdyferencjałowy stały napęd ledwo spięty wiskozami, który lepiej się nadaje do zasuwania po szutrach niż do delikatnego i powolnego pokonywania skarp. fizyki nie przeskoczysz - żeby wiskoza coś tam spięła - musi być duża różnica prędkości, a takiej raczej nie uświadczy przy powolnym pokonywaniu wzniesienia - lepiej, żeby elektronika dohamowywała poszczególne koła, czy jak to tam działa w tym x-mode
  7. Po wjeżdżeniu się w OBK poproszę o jakieś argumenty w których to e-boxer SK okazał się jednak lepszy od OBK. Z życia wzięte, nie teoretyczne
  8. diuk

    E-Boxer

    dziękuję za sprostowanie - chodziło oczywiście o pedał przyspieszacza przyspieszenie jest - jak już zostało to ustalone na TF - subiektywne
  9. diuk

    E-Boxer

    myślę, że SIP mogłoby zrobić niezłą kasę na akcesoryjnych odpowiednich wymiarów cegłach pod pedał ... zwiększania prędkości (już miałem napisać że pedał przyspieszenia, ale jakoś tak po chwili namysłu stwierdziłem, że trochę nie pasuje nie jest tak łatwo - zwłaszcza początkującym - wycyrklować te optymalne do zwiększania prędkości 66 1/3 % otwarcia przepustnicy
  10. Oczywiście Na wyjazdy urlopowe to mamy Priusa, jest wygodny, przestronny, mało pali a z rodziną i tak nie poszalejesz, bo zaraz kontrola trakcji z prawego fotela zaczyna podnosić alarm teraz już jest tak przewrażliwiona że nawet w Priusie mi się czasami włącza przez ostatnie parę lat zimy były takie, że stwierdziłem, że 4x4 to przydaje się jeden dzień w roku, a w tym roku jak przypadł ten jeden dzień to traktor gospodarza wyciągnął mi Priusa pod górkę, więc też bez 4x4 mogę się spokojnie obyć póki co GTek czeka sobie grzecznie w garażu pod kocykiem cały czas w pełni sprawny, zawsze gotowy do akcji w razie nagłej potrzeby. W lecie póki co sam jeżdżę MX5, a bywało w poprzednich latach, że i w zimie też nim jeździłem (mam hardtopa i ostatnio wylądował też torsen na pokładzie) reasumując - oczekiwałem Levorga z niecierpliwością, ale po tym jak się pojawił - jak dla mnie - okazał się wielkim rozczarowaniem. może za dużo po nim oczekiwałem (oczekiwałem osiągów przynajmniej GTka) a tu się okazało, że osiągi gorsze, spalanie tak czy siak nieadekwatne do osiągów, sensownego prześwitu brak - jednym słowem: szkoda. Jakbym miał mieć tylko jeden samochód to Levorg byłby swego rodzaju jakimś kompromisem, ale na szczęście nie muszę iść tą drogą.
  11. Mam bardzo podobne przemyślenia. Wybrałem się kiedyś na jazdę próbną Levorgiem 1.6 DIT po czym jak wsiadłem do mojego starego GTka MY98 to stwierdziłem, że nie zamienię go na żadnego Levorga jeszcze zamierzam nim sobie pojeździć, bo żaden Levorg nie ma do niego podejścia Na szczęście nie jeździłem żadnym STi i nie zamierzam - jeszcze bym tego żałował A Outbacka może jeszcze kiedyś kupię - bo do Outbacka trzeba dorosnąć, dojrzeć - to wóz ponoć dla emerytów może kiedyś będę w tej grupie. A może trafi się hamerykańskie H6 3.6? Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy Levorgów w gruncie rzeczy chodzi o to, żeby być szczęśliwym.
  12. tu jest film o takim drążku a tu jak się jeżdzi starymi ciężarówkami z dwoma patykami
  13. WRX STi (to już nie jest Impreza)
  14. najlepiej więc ściągnąć z USA OBKa 3.6 V generacji - z EyeSight (aktywny tempomat) - ponoć rewelacyjnie sprawdza się na długie trasy. niestety w EU juz nie ma nic ciekawego jeśli chodzi o silniki. hybrydy Subaru omijaj szerokim łukiem.
×
×
  • Create New...