Skocz do zawartości

sambor

Użytkownik
  • Zawartość

    337
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O sambor

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin
  • Auto
    Subaru Forester

Ostatnie wizyty

506 wyświetleń profilu
  1. [Szczecin] Może jakiś mały spot?

    Adi.. Ola zrobiła zdjęcia najładniejszych aut na spocie. Reszta w kadr nie weszła Być może jakbyś był to byś się załapał... ale pewności nie ma
  2. [Szczecin] Może jakiś mały spot?

    Za tydzień ja odpadam. Jutro chętnie piątkę przybiję. Ale dopiero po 19-tej niestety...
  3. Jazda na światłach dziennych czy mijania

    Nie wyobrażam sobie pieszego wybiegającego z prędkością 30 km/h na skrzyżowaniu zza auta z zapalonymi światłami . Rowerzystę już tak Absolutnie nie neguję. Chciałbym tylko poznać jakieś statystyki/badania jak faktycznie to pomogło na wzrost bezpieczeństwa ruchu. Palenie świateł przez całą dobę przyszło z krajów skandynawskich gdzie jest noc polarna i łatwiej jest kazać wszystkim jeździć na światłach non stop bo i tak przez większość część roku to muszą robić. U nas tak nie jest. Tak. To zdecydowanie negatywny efekt wprowadzenia możliwości jazdy na światłach dziennych. Tutaj powinno być pole do popisu dla diagnostów i ewentualnie policjantów na patrolu. Oczywiście Niestety także dużo osób nie zauważa konieczności włączenia świateł przy zmianie pogody. Przykład - nagle robi się ciemno i zaczyna padać deszcz - sporo aut dalej jedzie bez świateł. W takiej sytuacji doceniam nasz przepis, że wszyscy mają jechać non stop na światłach. Uproszczenie przepisów w takiej sytuacji działa. Niestety w Szczecinie widać także sporo niemieckich aut jadących bez zapalonych świateł. To głównie ludzie mieszkający tuż za granicą i przyjeżdżający do nas na zakupy. Nie zadają sobie nawet trudu sprawdzenia jakie u nas są zasady ruchu... A więc jak Kambol napisał:
  4. Jazda na światłach dziennych czy mijania

    Nie wiem... nie znam takiej statystyki z której wynika, że światła dzienne są przyczyną wielu wypadków. Czytałem natomiast opinie, że palenie świateł mijania w dzień sprzyja wypadkom bo kierowcy szukają wzrokiem mocnych świateł i już roweru nie zauważają (co poniekąd trafia do mnie). Swoją drogą cały czas brakuje mi jakiegoś badania na ile wprowadzenie obowiązku jazdy na światłach mijania poprawiło bezpieczeństwo na drogach. I czy jednak w Niemczech (gdzie takiego obowiązku nie ma) wypadków jest więcej?
  5. Jazda na światłach dziennych czy mijania

    Ileś stron temu, w tym watku, pisałem o tym jak ludzie właśnie z automatycznymi światłami jeżdżą we mgle (automat nie wykrywa mgły i auto jedzie na dziennych mimo, że widoczność jest minimalna) Niestety automat wspomaga ale nie pozwala wyłączyć myślenia.
  6. cham na drodze

    Tak byście tylko kalumnie rzucali na kolegę..... A ja myślę, że jechał z "horom curkom" do szpitala!
  7. Pytanie o tempomat i DPF

    Wydaje mi się to normalne. Sam tak nie miałem bo nie wpadłem na używanie tempomatu w górach Ale jeśli hamując silnikiem z górki, samochód nie jest w stanie utrzymać zadanej prędkości to sensowne, że tempomat staje się zbędny i pewnie komputer go wyłącza. Auto nie mogło dopalić DPF i poprosiło o tryb jazdy który pozwoli to zrobić. Żeby nie powielać informacji na forum... tutaj dwa wątki po których lekturze będziesz ekspertem http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89071-dpf-story-lub-jak-kto-woli-ketivv-mode…/ https://forum.subaru.pl/topic/89823-sbd-i-torque/ (choć ten wątek chyba nie dla Ciebie bo masz auto dla którego to rozwiązanie nie zadziała....) Ale jak mi pożyczysz auto na miesiąc to może się uda coś wymyślić
  8. Być może najpierw jest uruchamiany silnik a potem dopiero sygnał zagłuszany. Domyślam się, że brak reakcji wynika z tego, że byłoby masę fałszywych alarmów. Zapewne mają masę zagubionych sygnałów które potem się odnajdują. Faktycznie jednak jest to spory minus systemu i poczucie wśród klientów, że "nie tak być powinno". Ja bym wolał dostać fałszywy alarm od czasu do czasu niż nie znaleźć auta na parkingu... A zapewne wprowadzenie kilku dobrze dobranych zasad (na podstawie wszystkich czujników jakie ma system) pomogłoby znacznie zredukować ich liczbę.
  9. [Szczecin] Może jakiś mały spot?

    Zagapiliśmy się?
  10. [Szczecin] Może jakiś mały spot?

    Witaj! Teraz przerwa urlopowa i nic się nie dzieje... Nawet nie pojechaliśmy do Kluczewa a tydzień temu była edycja Rally Stage Cup. A stało się już niejako tradycją, że pałętamy się po lotnisku wjeżdżając gdzie się da Pewnie coś we wrześniu się uda zorganizować? Kiełbaski na Lubieszynie z nieodłączną wizytą pylicjantów?
  11. Wynajem długoterminowy Subaru.

    Odkupić od właściciela... czyli banku który leasingował czy też "długo wypożyczał" dane auto. Niestety nie ma cudów, że po zapłaceniu 87 tysięcy za auto warte 150 jest ono Twoje. Wg moich wyliczeń najem długoterminowy może być opłacalny ale oczywiście pod warunkiem, że porównujemy go do kredytu na całość auta. W tym przypadku sprawdź ile by Cię kosztował kredyt na 135 tysięcy (bo jak pisałeś 15 masz swoje) na 4 lata. Odejmij od tego teoretyczną wartość za którą potem sprzedasz auto (bo wtedy będzie Twoje) i wyjdzie Ci czy się opłaca czy nie. Weź jeszcze pod uwagę to co Ketivv pisał - "gwarantowane kwoty odkupu to często są mocno teoretyczne ". W efekcie może wyjść, że aby uznano auto "w dobrym stanie" to musisz dorzucić dyszkę... Ta oferta którą przedstawiłeś wydaję się dobra. Przy założeniu, że przy oddawaniu auta faktycznie nie będziesz musiał wymienić połowy samochodu i zostanie ono wykupione za 68 tysięcy to obsługa tego wynajmu jest całkiem niedroga.
  12. Wynajem długoterminowy Subaru.

    Chcesz powiedzieć, że zapłacisz 87 tysięcy za samochód wart 150 i jeszcze Ci zwrócą 68? Innymi słowy jeżdżenie przez 4 lata nowym samochodem będzie Cię kosztować 19 tysięcy? Czyli niecałe 5 tysięcy rocznie.... No to niezła oferta.
  13. Przepisy ruchu drogowego.

    ? Poważnie rozpatrujecie winę kierowcy Matiza w tym zdarzeniu czy mylicie Matiza z białym VW Polo?
  14. Przepisy ruchu drogowego.

    Tylko dlaczego rzucił autem w lewo skoro zupełnie nie musiał tego robić. Ja przez chwilę pomyślałem, że specjalnie to zrobił. Lecz zapewne się zagapił i zobaczył w ostatniej chwili Matiza. Nerwowy i niepotrzebny ruch kierownicą i klops. Wg mnie i kierujący autem i kierujący motocyklem nie ogarnęli sytuacji na drodze. Jeden wyprzedzał wtedy kiedy nie było na to pory a drugi widać nie ogarnia prowadzenia auta. Ale czyja wina? Chyba jednak skłaniam się ku winie kierowcy samochodu. Gdyby nie jego manewr kolizji by nie było . A motocyklista wyprzedzać miał prawo w tej sytuacji. Ciekaw jestem jak to się skończyło... ktoś wie?
  15. Legacy IV 2.0 Diesel

    Nie no, Panowie... trochę realnej oceny w wypowiedziach. Każdy silnik kiedyś klekotnie. Super oszczędna zagazowana benzyna też. Mamy tutaj na forum ludzi którzy zrobili ponad 300 tysi na pierwszych wersjach SBD (z 2008 roku). I co gorsza dalej jeżdżą. A i pamiętam posty benzyniarzy o UPG po 50 tysiącach. Przede wszystkim zadaj sobie pytanie do czego auta potrzebujesz i jak je będziesz użytkował. Jeśli do miasta to SBD jest złym wyborem (jak każdy nowoczesny diesel). Jeśli poruszasz się głównie w trasach to spokojnie możesz brać pod uwagę. A jeszcze piszesz, że silnik rozważanego auta ma 25 tysięcy. Ja też stałem kiedyś przed takim wyborem i po przejechaniu się 2 litrową benzyną i 2 litrowym SBD nie miałem wątpliwości który wybrać. W porównaniu do benzyny to SBD zwija asfalt. Lecz oczywiście oprócz trybu jazdy weź pod uwagę także to, że SBD są trudno sprzedawalne. Choć mi w zeszłym roku gość oferował 45 tysięcy za 6 letniego Forestera. Nie zdecydowałem się... potestuję jeszcze trwałość przez kolejny rok
×