Jump to content

franek-b

Nowy
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About franek-b

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    pod warszawska wieś i Bxl
  • Auto
    outback, prius

Recent Profile Visitors

102 profile views
  1. Potwierdzam, mam 188 i tez wchodzę, klapa ma regulację wysokości. W akcesoriach jest do kupienia (za chorą kasę) metalowa przegroda do oddzielenia części pasażerskiej od bagażowej. Po części może rozwiazać temat, jest to element mocowany na śruby. Też mi brakuje takiej siatki (a miałem w a4 i ave).
  2. Dywaniki sztos... tylko cena powala na kolana. Na alko tym bardziej tyle nie wydam, chyba, że inwestycyjnie na whisky Swoją drogą w ori najgorszy jest ten brak ochrony na prawą nogę pod pedałem gazu, wyglada to miejsce masakrycznie (u mnie ma kolor biały po zimie).
  3. Ciekawa fota W którym miejscu są te dźwigi?
  4. No widzisz, a ja się jednak przejechałem na dłuższym dystansie,, ponieważ dla mnie głośność na autostradzie jest kluczowa. Najpierw krótka przejażdżka, po której nigdy bym się nie zdecydował na jazdę, a potem umówiliśmy się na konkretny termin i wtedy była dłuższa jazda, z jazdą autostradową, ze sprawdzaniem działania aktwnego tempomatu itp. Wcześniej miałem takiego sprzedawcę, że przyjeżdżal do mnie do biura z autami... Jest już środek na Insta
  5. Przyznam się, że nie rozumiem ludzi, którzy kupują auto a potem narzekają na jego osiągi. Ktoś zmuszał do kupna? Nie bardzo ograniam, jak można kupić auto bez jazdy próbnej, bez sprawdzenia podstawowyc parametrów? Volvo robi niezłą ściemę marketingową, poniważ chodzi o dodawanie do aut systemu KERS (kinetic energy recovery system), obok silnika spalinowego jest mały kilka kW silnik elektryczny. Podobnie robi to równiez audi z nowym a6. Na tym tle nowa hybryda forester wcale nie wygląda słabo. XC90 będzie też plug-in hybrydą w topowej wersji. Nie da się ukryć, że branża poważnie idzie w elektrykę
  6. Łał, jaki wątek:) ile nerwów i oskarżeń... W byłym Avensisie bateria przetwała 9 lat, ostatnie 3 lata już nie była najmocniejsza - padła np. po 2 tygodniach przestoju auta w zimnym garażu podziemnym oraz ze 3 razy ponieważ dzieciaki mi zostawiły lampkę z tyłu włączoną. No i właśnie, czy subaraki a w szczególności outback V mają wyłączanie np. takiego oświetlenia po czasie, wiem, że radio wyłącza się po godzinie, a jak z resztą odbiorników (w vw jaki miałem, wszystko wyłączało się po godzinie)? U mnie tego typu przypadki generują najwięcej problemów, aku to część bardzo mocno wymienna, więc jak pada to się wymienia (na gwarancji albo poza), ale na moje córki nie ma silnych. Była też wzmianka o możliwości rozbudowy ISRa, co można do niego dołączyć? Swoją drogą, to u nas panuje przekonanie, że dla aku bardzo groźne są zimy, ale również upał jest bardzo niekorzystny, jeśli nie bardziej - gorąc powoduje przyspieszoną korozję dodatnich płyt. Kolega mieszkający na Florydzie mówi, że aku średnio zmienia co 2 lata z tego powodu. Nie bądźcie ździwieni jak akurat padnie aku w Chorwacji albo we Włoszech ;-) Edit: mi też padł ostatnio, ale stał z 2 tygodnie, przejechałem parę km, potem znów 2 tygodnie w garażu, postanowiłem zamontować nakładki na błotniki (6 kawałków plastiku wycenione na 1300 pln) i włączyłem radio, zeszło ponad 3h no i dupa... tylko było słychać wysuwający się rozrusznik. Co było robić? naładowałem :) miał prawo, nie gniewam się i nie obwiniam SIP
  7. franek-b

    E-Boxer

    Dokonałem uproszczenia, jednak bardzo bliskie rzeczywistości, ponieważ silnik spalinowy praktycznie bardzo rzadko napędza przednią oś. Jeśli ktoś użytkuje normalnie to auto, to praktycznie 99,9% czasu będzie pracował silnik spalinowy jak generator. Konstrukcja ta napędzana jest w istocie przez aż… cztery silniki! Dwa z nich to silniki elektryczne o mocy 82 KM każdy. Przekazują one swoją moc bezpośrednio na przednią i tylną oś pojazdu zapewniając jednocześnie napęd na cztery koła. Pod maską, z lewej strony znalazło się miejsce dla dwulitrowego, wolnossącego silnika benzynowego o mocy 121 KM. Silnik ten za pomocą przekładni zębatej (brak tu tradycyjnej skrzyni biegów) napędza bezpośrednio przednią oś zwykle przy prędkościach większych od 140 km/h. Ostatnim silnikiem jest tak zwany generator, który znajduje się również pod maską. Generator ten wytwarza moc do 95 KM i całość jej jest przekazywana do ładowania akumulatorów. Akumulatory umieszczono bezpośrednio pod płytą podłogową Outlandera. https://technologie.onet.pl/nauka-i-technika/mitsubishi-outlander-phev-jak-dziala-naped-hybrydowy-w-prawie-2-tonowym-suv-ie-z/593jrft Nie tylko lokomotywy, taki układ jest stosowany również na większości promów, jest to dosyć popularny układ i często stosowany. Jak każdy system ma swoje lepsze strony, ale też nie jest tak, że nie ma zysku podczas jazdy ze stałą prędkością - ponieważ nigdy nie jest to środowisko idealne tj. jazda ze stałą prędkością oznacza czasmi więcej gazu (bo pod górkę albo pod wiatr) a czasami z górki - co oznacza, że de facto silnik hamuje ergo odzyskuje energię. Jak dodać do tego bardziej inteligentny tempomat, który będzie optymalizował spalanie pod względem oporów tj. np. zmniejszał prędkość zadaną ze względu na zwiększone opory jazdy pod górę, to można uzyskać zwiększoną sprawność. Podsumowując hybryda pali zdecydowanie mniej w mieście i ruchu mieszanyma a pali równie mało a nawet jeszcze mniej niż auto bez wspomagania hybrydowego w najlepszych i najkorzystniejszych warunkach dla takiego napędu.
  8. franek-b

    E-Boxer

    Generalnie nie tylko w USA mają ludzie ból dupy z powodu hybryd. Zjawisko powszechne i często występujące obecnie w przyrodzie. 7,5 to średnia z przejazdu przez pół Europy (ok. 3000 km), w większości krajów nie da się jechać więcej niż 130. Spalanie może zależeć od wielu czynników, wiatr, rodzaj nawierzchni, tempomatu itp. Mój outback potrafi palić 6,5 do 8 przy tej samej prędkości podróżnej tj. 130 - gnojówka zatankowana przed granicą w Polsce spowodowała jeszcze wyższe wyniki.
  9. franek-b

    E-Boxer

    Dawno takich głupot nie czytałem na temat hybryd. Mam priusa - wiem ile pali i osiągnięcie wyniku 5l w nim po mieście nie jest wyczynem, a spokojnie można zejść w okolice 4,5l. W labolatorium nie jeżdżę, tylko po warszawskich ulicach. Rav4 hybrid pali na autostradzie 7,5, w mieście można zejść spokojnie poniżej 6. Benzynowy 2l Rav4 na autostradzie będzie w stanie spalać podobnie, ale już jazda po mieście będzie wyciągała raczej 10 do 12. Diesel Rav4 na trasie 6,5 a w mieście 9. Outlander PHEV potrafi spalić w mieście 1,5l gdyż to jest tzw. 'pełna hybryda', której silnik benzynowy służy tylko i wyłącznie do ładowania akumulatorów. Dodam tylko, że nie ma bardziej 'chodliwych' aut obecnie na rynku wtórnym, niż hybrydy, na które masowo przesidają się taksówkarze. Na pewno, robią to ponieważ są monco wrażliwi na modę i chcą poprawić sobie samopoczucie
  10. franek-b

    E-Boxer

    Jak będę wymieniał auto, to tylko na hybrydę dlatego jestem bardzo ciekawy tego rozwiązania. Wygląda, że awd będzie lepsze od elektrycznego z rav4 czy crv (swoją drogą to jestem umówiony na test drive). Silnik nie pracuje w cyklu Atkinsona? Ciekawy jestem czy system hybrydowy trafi do outbacka?
  11. Jedno z ładniejszych miejsc i wartych zobaczenia w Belgii to Ardeny z najciekawszym miastem Dinant - znane z saksofonów a to za sprawą osoby, która wymyśliła ten instrument, ponieważ tam się urodziła i spędziła młodość (a potem przeniosła się do Paryża). Nad miastem góruje forteca (z której widać całą dolinę z rzeką). trochę więcej zdjęć zrobionych przy innej okazji A na samym dole, niecodzienny widok czyli monument na polach bitwy pod Waterloo pokryty śniegiem - z ostatniej soboty.
  12. Nawet Bruksela czasem przykryta śniegiem bywa w tym roku... Klik na zdjęcie - dużo lepsza jakość
  13. U mnie również ASO źle założyło klocki... generalnie z moich obserwacji wynika, że ASO to najwięksi niszczyciele aut. Najlepsze mam doświadczenia z ASO toyoty, to po prostu inny poziom. Swoją drogą, to współczuję przesiadki. Miałem w sumie 3 bmw i więcej tego szrotu nie chcę widzieć na oczy - moje dzieci na dźwięk słowa bmw uciekają z krzykiem. Bmw jest bardzo konserwatywne i nie lubi zmian w swoich autach, jako anegdotę mogę powiedzieć, że w okolicach 2001 roku posiadałem 318i, miałem problemy z wrzuceniem wstecznego, raz w markecie na parkingu podziemnym już miałem wypychać auto, ponieważ nie mogłem 'wbić' wstecznego... ponad 10 lat później, bmw 118i mojej Żony, dokładnie te same objawy a do tego remont silnika z powodu pęknięcia napinacza. Raz trafiłem na dyskusję o 750i - model schodzący - wg właścicieli 1l oleju na 1000km to norma w tych silnikach podobnie jak remont przy 100kkm przebiegu. Ale magia marki robi swoje...
  14. Sudtyrol - włoskie Dolomity, okolice Moeny, przełęcz San Pellegrino (to od tej wody do picia). W tle, na szczycie można dopatrzyć się stacji kolejki tzw. tramwaju linowego - wagon zabiera ok 100 osób na raz i zabiera na szczyt Col Margherita. Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. Super! Dzięki, teraz można spokojnie napisać, że temat ogarnięty :-)
×
×
  • Create New...