Jump to content

franek-b

Nowy
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

About franek-b

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    prawie Wawa i Bxl
  • Auto
    outback, prius

Recent Profile Visitors

208 profile views
  1. A czy możesz zacytować, że ja chciałbym swojego sprzedawać w takiej cenie? Po drugie powrzucałeś do tego worka auta ulepy z USA i z przebiegami większymi niż 100k km. Proponuję przypatrzyć się temu co wyskoczy jak zastosujesz kryteria o jakich PISAŁEM: PL, <100k https://www.otomoto.pl/osobowe/subaru/outback/v-2015/od-2015/?search[filter_float_year%3Ato]=2015&search[filter_float_mileage%3Ato]=100000&search[filter_enum_country_origin][0]=pl&search[order]=filter_float_price%3Aasc&search[brand_program_id][0]=&search[country]= Cena 80k to 40% ceny nowego, jak na 4 letnie auto, to wcale nie jest jakaś wyśrubowana kwota, powiedziałbym, że nawet niska.
  2. Akurat 'wkładka mięsna' jest najbardziej zawodnym elementem jaki można sobie wyobrazić. Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz, wystarczy, że będziesz czekał na smsa, który będzie dla Ciebie ważny i mocno Cię poruszy i całe twoje skoncentrowanie trafi szlag. Nie mówiąc o zwykłym kichnięciu, gdzie przez ok. 2-3 sekund człowiek zupełnie nie ma kontroli nad tym co robi. Są liczne badania, które potwierdzają, że przeciętny kierowca jest skoncentrowany przez ok 1 minutę, TAK 1 MINUTĘ po rozpoczęciu jazdy, potem odpływa do innych procesów myślowych np. słucha radia. Nie mówiąc o takich momentach gdy jedziemy np. 10 godzin - nie ma fizycznej możliwości, żeby nasz stan psycho-fizyczny był taki sam jak w pierwszej godzinie jazdy. Uważam, że te wspomagacze to największe dobrodziejstwo jakie można mieć. Nie zmieniłem stylu jazdy, tylko teraz np. korzystam tyle ile można z ES, ponieważ odciąża mnie od np. tyrwialnego trzymania nogi na gazie, czy kontrolowania odległości w korku, dzięki czemu jestem mniej zmęczony, co niewątpliwie wpływa na bezpieczeństwo. ES w modelach MY15-17 nie koryguje drogi, dopiero po fl utrzymuje auto pomiędzy pasami. Zdrowe 2.5 z 2015 roku, z przebiegiem poniżej 100k km to wydatek 85-90k. Mojego diesla eurotax wycenia na 82k, a mam duży przebieg. Nawet w CH najtańsza benzyna to wydatek ponad 25k CHF (+akcyza + vat) to wyjdzie ponad 100k pln.
  3. Pierwszego maila wysłałem w okolicach 96 roku, współtworzyłem polski internet w tamtym czasie, pierwsze dyskusje prowadziłem na usenecie (jeśli wiesz co to jest...), więc możesz mi wierzyć wiele widziałem... a jeśli chodzi o mój staż to na tym forum pierwsze konto miałem już 2007/8 roku, kiedy pierwszy raz zamierzałem kupić outbacka (a pozostałem przy audi) i przez kilka lat poczytywałem tylko a potem zapomniałem hasła i loginu Norma na forach, że ludzie się żrą, ale jak się daje feature i jednocześnie się go im zabiera to jest po prostu alogiczne, bo trudno traktować poważnie limit 5 'lajków'.
  4. Dzięki za odpowiedź, jednak jakoś nie czuję się przekonany. Cóż za zło się dokona, że ludzie będą oceniali posty, skoro forum daje możliwość oceniania? oceniajcie ale nie za dużo Ja wiem, że będę mógł, i co znów 5, znów czekać ileś godzin by pyknąć jeszcze 2? Przecież to przekomiczne jest...
  5. Nie wiem kto wymyślił ograniczenie na 'lajki' w zależności od stażu (chyba)? Po raz pierwszy myślałem, że to jakiś błąd forum i nawet to zgłosiłem do adminów. Teraz chciałem oddać 12 głosów na zdjęcia do kalendarza i nie mogę. Niech mi ktoś wytłumaczy sens tego ograniczenia???
  6. A co ważniejsze, że technicznie auto ma dzielić wiele podzespołów w tym tzw Super AWD z nowym Subaru WRX STI, który to ma również być zbudowana na platformie TNGA (obecna corolla np.).
  7. Pozdrawiam raz jeszcze właściciela złotego outbacka, z którym wymieniliśmy pozdrowienia w Staszowie na wylotówce Richtung Kielce :)
  8. Bez jaj, wiem jak się zachowywać za granicą :-) ps. odstawiając żarty na bok, to akurat w Belgii, faceci całują się na powitanie - w policzki
  9. Ile ja się dzisiaj namachać musiałem... nie wiem czemu ale w czoło się pukali?
  10. Tak nie działa. Jeśli pojazd nie zwalnia, tylko cały czas oddala się, to piknięcie, które powiadamia o rozpoczęciu analizowania (pojazd w zasięgu ES) i dalej kontynuacja bez zmiany prędkości. Naprawdę jest to dobrze skalibrowane, w zasadzie raz tylko zdarzyło mi się, by ES zgupiał (kontynuował hamowanie, gdy auto wskoczyło mi przed zderzak, mimo że już dawno nie było niebezpieczeństwa jak pamiętam). A ja generalnie jeżdżę cały czas na ES, tak się odzwyczaiłem, że jak jechałem innym autem to po pół godzinie bolała mnie noga od naciskania gazu...
  11. Zaległe zdjęcia: wrześniowo nad morzem a dokładniej nad zatoką na Helu. Polecam po sezonie, połowa września daje szansę na znalezienie otwartych knajp, jednak bez tych tłumów, a pogoda potrafi też się popisać. Wyjazd bardzo udany, dużo ślizagania było więcej zdjęć w wrześniowy Hel
  12. Miałem w BMW (tam nie ma wyboru) i generalnie nie polecam. Wcale nie jest tak, że zawsze da się jechać po przebiciu, więc nie wiem po co w ogóle te opony... miałem nieduże uszkodzenie (gwóźdź) i dupa, nie dało się jechać a odkryłem to ok 1km od domu. Twardsze, droższe, nie widzę w ogóle plusów tych opon. Ja opony wybieram od dobrych 10 lat, na podstawie testów na www.adac.de (bo oni je testują w kilku kategoriach a nie są to opinie anonimiowych internautów) https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/205-65-r16-c/alle-testergebnisse/ Michelin Alpin 5 nie jest zły, ale są lepsze:) Ja zawsze wybieram coś z pierwszej 3. A i testy dla jednego rozmiaru są przekładalne do innych rozmiarów (też jest test).
  13. Bardzo dobry ruch Toyoty i dobra wiadomość dla Subaru.
  14. Zaczyna to być śmieszne licytacja kto ma dłuższego. Dałem ten przykład tylko dlatego, żeby pokazać, że moc i osiągi określana jako wystarczająca to kwestia względna. Też jeżdżę na moto czasem, z podobnych wynalazków to jeździłem R1200 GS. Dla mnie za ciężkie, jazd na setki km nie robię, dlatego wolę wysokokręcące 600 Swoją drogą, to podobno jak się zaczyna jeździć moto, to mocno uspokaja się jeżdżąc autem. Wielu znajomych tak twierdzi. W kategorii 'adrenalina' i tak dla mnie nie do pobicia jest ten sport 50km/h czy 70km/h ślizgać się po wodzie... napędzane siłą wiatru i mięśni
  15. Szkoda, że nie zacytowałeś dalszej części mojej wypowiedzi, gdzie znajdziesz bez problemu odpowiedź na tę uwagę. Składam to na karb nieuważności i problemów z koncentracją, zupełnie niezawinionych przez Ciebie
×
×
  • Create New...