Jump to content

Luke Skywalker

Użytkownik
  • Content Count

    730
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Luke Skywalker

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wawa
  • Auto
    Wueriks Esti-Aj

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 2 szt. Dzięki! PS: Napiszcie, jak z fotkami do kalendarza!
  2. Cześć, Nie pomyl wężyków. Pozdro! Luke
  3. Bzdura do kwadratu. Ale wygląda zacnie, to prawda Luke
  4. To się niestety nie kwalifikuje Pozdrowienia! Luke
  5. Tak to niestety wyglądało. A z RAV-ki taka terenówka, jak ze mnie baletnica. Zdrówka! Luke
  6. Cześć! Pierwszy raz zabiorę głos tutaj: ja raczej spokojny człowiek jestem i próg odporności na chamstwo / głupotę mam raczej wysoki, ale... Wyobraźcie sobie prostą sytucję: ulica Baletowa w Warszawie, niedaleko Puławskiej. Po 1 pasie w każdą stronę, chodniki. Nagle po środku GIGANTYCZNA kałuża, w zasadzie rozlewisko. Na moim pasie raczej głęboka: spokojnie do wysokości podłogi. Na pasie przeciwnym: znacznie mniej, bezpiecznie. Osobówka przede mną włącza kierunkowskaz, pokonuje kałużę lewym pasem, wraca na swój. Robię to samo - samochód będący naprzeciw mnie grzecznie ułatwia przejazd. Nagle, w chwili w której znajdowałem się na lewym pasie kałuży, "pan kierowca" czaryny RAV-em na rejestracji EOP postanawia wyprzedzić mnie od prawej zalewając błotem tak chodnik jak i cały mój samochód. Niewiele brakowało do obcierki, ponieważ szczerze przyznam, nie spodziewałem się tak "przemyślanego manewru" kogoś za mną. Drogi kierowco EOP: jeśli to czytasz, życzę nieco więcej rozsądku i kultury. Antypozdrawiam! Luke
  7. No to w takim razie coś z podkładem muzycznym... Enjoy! Luke
  8. No problem. Weź tylko pod uwagę, że u mnie wystąpił wyłącznie wspomniany błąd. W połączeniu z innymi, procedura naprawy może wyglądać inaczej. W razie cuś, pytaj. Zdrówka! Luke
  9. Cześć! Post "dla potomnych" i na przyszłość, gdyby ktoś szukał... Błąd skutkuje pojawieniem się tradycyjnej dyskoteki na tablicy rozdzielczej: - miga CRUISE - wyłączone ESP - miga tryb (S) i brak możliwości zmiany trybu pracy silnika - świeci się "check engine" Diagnoza z użyciem kabelka KKL i FreeSSM: błąd P0024: problem z układem zmiennych faz rozrządu na wydechu w głowicy po stronie kierowcy. Możliwe przyczyny: 1. stary, brudny olej lub zbyt niski poziom 2. złe ustawienie paska rozrządu 3. uszkodzenie zaworu zmiennych faz rozrządu W mojej sytuacji przypadek 1 wykluczam: olej miał 5000 km przebiegu i był bardzo dobrej jakości. Założyłem, że nie przeskoczył mi pasek rozrządu , pozostała zatem opcja 3. Oczywiscie warto zacząć od sprawdzenia kostek elektrycznych zaworu oraz próby usunięcia błędu bez większego grzebania w samochodzie. Po jego usunięciu, jeśli usterka faktycznie występuje, pojawi się ponownie w drugim cyklu JAZDY od skasowania. Ważne, że chodzi o drugą jazdę, a nie uruchomienie silnika! To znaczy, że po skasowaniu można "na raz" przejechać kilkaset kilometrów i błąd nie wróci! Do pierwszego zatrzymania i wyłączenia silnika. Po ponownym rozpoczęciu jazdy, możemy wypatrywać dyskoteki ponownie... Warto w tym miejscu zaznaczyć, że jazda z błędem jest możliwa (można spokojnie dojechać do domu bez potrzeby holowania). Układ wprowadza system AVCS w tryb awaryjny, tracimy nieco na dynamice, ale samochód zachowuje się z grubsza normalnie (przynajmniej w moim przypadku). W skrajnych sytuacjach obroty silnika mogą falować, pojawi się szarpanie silnika lub nawet kłopoty z jego uruchomieniem. Wizyta w ASO potwierdza diagnozę zaworu. Koszt tego elementu to około 500 zł brutto. Można wymienić samemu: dostęp od spodu po zdjęciu plastikowej osłony silnika. Razem z zaworem należy kupić nową uszczelkę za około 20 zł. Wymieniamy, kasujemy błąd i tyle Przy okazji dziękuję ASO Koper za ekspresowe przyjęcie w charakterze "dodatkowego pacjenta" i sprawną akcję naprawczą! Zdrówka! Luke
  10. Cześć! Nie powielaj poproszę wiedzy rodem z magla. Napisane na forum jest dużo na ten temat. Zdrówka, Luke
  11. Oczywiście. Kabelek + RomRaider i lecimy Pozdrowienia! Ł.
  12. Potwierdzone - nie działa. Przerabiałem to (Forek 2008 SBD) Pozdro! Luke
  13. Cześć, O ile się nie mylę, to będzie po stronie kierowcy na dole. Od góry dostęp kiepski, ledwo widać dwie kostki przez szczelinę obok akumulatora: szara (to właśnie ta od czujnika położenia) i niebieska (od zaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu na wydechu). Najłatwiej dobrać się od dołu po zdjęciu płyty od silnika. Czujnik przykręcony 1 śrubką. Zdrówka! Luke
  14. Było? Jak było, to wywalcie - dzięki! A jak nie, to miłego oglądania. Zdrówka! Luke
×
×
  • Create New...