Skocz do zawartości

Luke Skywalker

Użytkownik
  • Zawartość

    539
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Luke Skywalker

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wawa
  • Auto
    Wueriks Esti-Aj
  1. Geometria do oceny- hunter

    Hej. Pytanie pierwsze: tak, STI, WRX i XV ustawiane są wspólnie. Byłem tydzień temu u legendarnego Pana Sylwka (którego pozdrawiam, bo Impreza prowadzi się jak nigdy wcześniej...) i na wydruku również z Huntera mam tak jak Ty. Pytanie drugie: geometria. Tył lepiej, przód zdecydowanie do kitu. Z tyłu masz lekko rozjechaną zbieżność, z przodu jedynie znośnie trzymają się kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Kąty pochylenia kół: prawie trzykrotna różnica ustawień, zbieżność też źle, ale chociaż w miarę symetrycznie. Samochód jedzie prosto, ale może mieć leciutką tendencję do nerwowego zachowania w czasie jazdy oraz "niesymetrycznie" będzie składać się w zakręty lewe i prawe. Pozdro! Luke
  2. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    Piston slap jest wynikiem płaskiego ułożenia cylindrów. To nic nowego. Każdy silnik leżący na to "cierpi", niezależnie czy to bokser czy rzędowy. Grawitacja nie jest pomijana i robi swoje. Na szczęście wpływ na trwałość jest na tyle niewielki, że zalety boksera biorą górę. Pozdrowienia! Luke
  3. Brak lekkości w rozpędzaniu - WRX04

    Może dopuszczam się barbarzyństwa, ale u mnie perfekcyjnie działa benzyna ekstrakcyjna i mięciutki pędzelek do makijażu dawno temu ukradziony żonie... Ł
  4. Geometria - gdzie w Wawie?

    Cześć! Mały update, ale pozytywny w 100%: P. Sylwek dalej na swoim miejscu, forma kwitnąca! Polecam! Pozdrowienia! Luke PS.: Bardzo sympatyczny człowiek
  5. kontrola kompem czy te wartosci sa ok ?

    Zdrowe auto. Korekty masz ZNIKOME. Bardziej niebezpieczne są ujemne, bo świadczą o tym, że wtryskiwacz "leje". Ale wartość na poziomie -0,04 ms jest ok. Wyjeździć zbiornik z czyścikiem, skalibrować wtryskiwacze i tyle. Ale raz jeszcze: przy takim poziomie możesz tym się nie martwić. Dość duży poziom popiołu (51%) świadczy o tym, że DPF chwilę już żyje... Ale jeśli wciąż się ładnie dopala i stosunkowo rzadko (niskie oil dilution...), również alarmu nie ma. Zacytuję moje ulubione stwierdzenie P.Piotra, który pracuje w ASO Koper: "jeździć!" Pozdro Luke
  6. Forester Diesel problem z wtryskiwaczem.

    - Czyszczenie maszyną w serwisie - Odpowiednia dawka BG244 do zbiornika (ew. Tunap, Amsoil albo Archoil) - wyjeździć zbiornik, - skalibrować serwisowo wtryskiwacze, pompę i z rozpędu egr - sprawdzić czasy korekt i ew. powtórzyć procedurę U mnie cykl wymagał 3-ch zbiorników BG, ale uratowałem układ wtryskowy... Jak nie zadziała, przeżegnać się, westchnąć i kupić... wtryskiwacze. Miłego łikendu! Luke
  7. Forester Diesel problem z wtryskiwaczem.

    Cześć! Wtryskiwaczy stosowanych w SBD nie można (nie powinno się) regenerować. Cena nowych w ASO jest Ci znana. Proponuję rozejrzeć się za używkami ze sprawdzonym przebiegiem i historią. Wiem, że to nie jest łatwe, ale innej drogi niet. Pozdrowienia! Luke
  8. Pozdrawiamy sie :)

    Cześć! Pozdrowienia z dziś: - dla wszystkich Subaraków spotkanych u Carfita - dla Kolegi w niebieskim (chyba) Blobie ze świnią na lusterku spotkanym w Nowym Sączu (machane było) - dla Kolegi w bordowym klasyku kombi w Białce (też było machane) Zdrówka! Luke
  9. Ranking ASO Subaru

    Czołem! Właśnie wróciłem z wakacyjnej wizyty u Mistrza Carfita! Po pierwsze, bardzo miło było poznać osobiście Po drugie: Mistrz zajął się moją sprawą natychmiast, mega profesjonalnie oraz odpowiedział na moich milion upierdliwych pytań Wiedzę i fachowość wyczuwa się po minucie rozmowy. Wielkie dzięki raz jeszcze i do następnego Łukasz
  10. Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia dla Forka klasyka spotkanego wczoraj na DK28 za Wadowicami. Odmrugane bylo Luke
  11. SSM III + intejfejs

    Słuchaj, jeśli DPF regeneruje się do kilku % sadzy, dodatkowo popiół masz 10%, nie ma żadnego celu aby go wymieniać. Problem musi tkwić gdzieś w układzie pomiarowym (czujniki) a nie w samym filtrze. Zbyt wielu ich nie ma: czujnik temperatury katalizatora i DPF-u, różnicowy czujnik ciśnienia i wsio. Do tego EGR który lubi się przycinać (można zmierzyć kąt żądany i faktyczny otwarcia) i finito. Przebrnij przez mój wątek o DPF-ie, może znajdziesz coś dla siebie. Ł.
  12. SSM III + intejfejs

    A czy przy poziomie soot = 195% już dawno nie weszlibyśmy w tryb limp home?... Coś tu dziwne wartości się pojawiają na tym Torque... Ł.
  13. SSM III + intejfejs

    Ale to dziwne, że masz soot na poziomie 74% i dalej Oil Dilution = 0,0% To oznaczałoby, że od 10% sadzy NIE rozpoczęła się aktywna regeneracja (startuje przy 65%) Dlaczego? Gdyby się rozpoczęła, oil dilution MUSI wzrosnąć. Czy jesteś pewien, że ten parametr jest właściwie czytany przez Torque? Jeśli Szanowny Mod uzna, że offtopujemy, to poproszę o przeniesienie wątku dpf-owego we właściwe miejsce - merci! Pozdro! Luke
  14. SSM III + intejfejs

    Migająca kontrolka DPF to informacja o błędzie tego układu. Może to być "oil dilution ratio". Czy po wymianie oleju skasowano parametr "oil dilution"? Pozdro! Luke EDIT: Should help... ... i oczywiście sorki za OT. Oil Dilution Reset We’ve traced related Euro 4/5/6 ECU-ROM machine code. Here are all possible options: Euro 4 (IV) Diagnostic protocol (SSM2 via Serial only). See post Oil Dilution Reset (K-Line, Euro4). There is no alternative method on Euro 4 models! ¹) Euro 5 (V), Euro 6 (VI) Diagnostic protocol (Extended OBD-II only since advanced stuff is not implemented in SSM2 anymore unlike Euro 4) Manual procedure, check your owner’s manual. You only have 4 seconds to accomplish each item, starting from brake pedal: Transmission in neutral Apply parking brake Start engine Depress and hold brake pedal Defogger ON Lights ON (step #1 = parking/clearance/DRL lights is sufficient) Defogger OFF Lights OFF Defogger ON (again) Lights ON (again) Defogger OFF Lights OFF Release brake. Now the glow light (depicting yellow coil) will flash for a few seconds. Otherwise try again, repeat from 4th item. Many users have confirmed this procedure, e.g. Subaru Forester Owners Forum – Oil change on Diesel engine and ECU service reset. We also know the related software subroutines, seems to work as advertised. by: https://subdiesel.wordpress.com
  15. ile wam pali ?

    Z Shella, BP, Łorlena czy innego czorta - i tak z jednej z dwóch rafinerii (Płock lub Gdańsk). Jeden diabeł. Sorry za OT. Zdrówka! Luke
×