Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Kristofor napisał:

szczególnie że skrzynia CVT plus wolnossący silnik są trwalsze od TDI mit DSG.

 

Hipotetyczna trwałość. Na serio nie zrozumię nigdy tego argumentu przy zakupie nowego auta. 

 

 

Przecież każde nowe auto spokojnie przejeździ te 200-250 tys km i te 5-7lat, chyba ze ma jakiś fabryczny feler, co też oczywiście występuje w przyrodzie.

 

Zakładam, chyba słusznie, że jak ktoś wybiera auto za 200tys pln to pewnie po kilku latach użytkowania znów sobie będzie wybierał nowe, itd. Nie bedzie eksploatował w nieskończoność jednej sztuki, następny właściciel auta przed zakupem zakłada jakiś pakiet startowy itd. Kupi auto coś tam dorzuci i jeździ dalej itd.

Więc w sumie nikt nie potrzebuje dziś auta na milion kilometrow i wielkiej trwałości tylko relatywnie dostępnej regeneracji i tanich części zamiennych.  I tu 2,0 tdi i dsg tak źle wcale nie wychodzi. 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coby nie było że narzekam na cenę: https://spidersweb.pl/autoblog/skoda-octavia-scout-cena/ 

200 k bez webasto i okna dachowego. A przecież to cały czas mała Octacvia, której do przestronności OBK nadal duuuużo brakuje. Patrząc historycznie 2.0 TSI będzie jeszcze kilka-kilkanaście tysięcy droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2020 o 12:55, jasiem napisał:
W dniu 21.11.2020 o 21:58, McSudi napisał:

Po weekendzie podjadę do pobliskiego salonu na jazdę

Czekam zatem na wrażenie, mocno sceptycznie jestem nastawiony do tej hybrydy, ciekawi mnie jak w porównaniu do OBK wypadnie (jeśli z tym napędem będzie testowy samochód)

Byłem, jeździłem Sorento. Hybrydą oczywiście, bo raz że ciekaw byłem jak to jeździ a dwa dyszle (podobno) do demówek nie są po linii KIA Polska więc wybór raczej ograniczony ;) . A wrażenia takie:

- miejsca dużo, z przodu bardzo wygodnie - zarówno jeśli chodzi o ilość miejsca jak i o fotele, z tyłu miejsca na nogi i nad głową z dużym zapasem tyle że miałem wrażenie że kanapa jest minimalnie za blisko podłogi, co w połączenie z poziomo ułożonym i trochę za krótkim siedziskiem powoduje, że wydała mi się mało komfortowa - generalnie zrobiona tak bardziej dla dzieciaków, przynajmniej tych mniejszych; na trzeci rząd nawet się wsiadałem, bo z góry wiadomo że to bardzo awaryjne miejsca jeśli chodzi o dorosłych; nie wiem natomiast gdzie te 800+ litrów bagażnika (chyba że to wartość przy przesunięte maks. do przodu kanapie?), na oko wielkość podobna jak w moim obecnym samochodzie, czyli ok. 540 litrów

- zawieszenie całkiem fajne, tak na pierwszy rzut skojarzyło mi się z tym jak jest zestrojone w XV czy Foresterze (oczywiście uwzględniając że tu jest większa masa), nie buja (a tego się spodziewałem), dobrze wybiera nierówności, jest takie, nazwałbym to, sprężyste, jedynie krótkie nierówności odbiera się bardziej nieprzyjemnie

- silnik a właściwie układ napędowy, czyli to co była dla mnie największą niewiadomą: dynamika, nazwijmy to sobie, akceptowalna, tzn. dupochamownią zmierzyłem że te ok. 9 s do 100 się potwierdza, kawałek przejechany po "S-ce" i przyspieszania 100-140 bez większego problemu, tak do 160 jeszcze w miarę OK, powyżej traci zapał. Generalnie szału nie ma, w fotel nie wciska ale jest poprawnie. Skrzynia  - to kolejne skojarzenie z Subaru, a dokładnie 4eat, czasami szarpnie, czasami przeciągnie, przynajmniej na zimno, jedynie redukcje szybciej jej wychodzą. Przy zmianie łopatkami chwilę potrzebuje na zastanowienie. Silnik mocniej przyciśnięty niestety nieprzyjemnie hałasuje i sprawia wrażenie że się męczy

- wyciszenie naprawdę niezłe (oprócz odgłosu silnika jak wyżej), przy prędkości 140-150 swobodnie da się rozmawiać, subiektywnie jest niewiele głośniej niż przy 100. Denerwujący był jedynie szum z okolicy lusterek (chyba), nie był specjalnie głośny ale dość wyraźnie słyszalny. Trochę też było coś słychać gdzieś z okolic tylnych nadkoli przy prędkości rzędu 50-80 km/h ale to może przez jakieś dziwne zimówki Hankooka które miały bieżnik jak sprzed kilkunastu lat ;)

- wnętrze jak to w KIA w ostatnich latach, bardzo przyzwoite - zarówno jeśli chodzi o montaż, spasowanie jak i materiały. Wiadomo że to nie premium, w porównaniu do XC60 (przynajmniej tego pierwszej generacji) da się to zauważyć, ale z moim zdaniem powyżej średniej jeśli chodzi o samochody nie premium

Tyle w skrócie, samochód miałem niecałą godzinę więc pewnie na wiele rzeczy nie zwróciłem uwagi albo oceniłbym inaczej po dłuższym czasie ale na szybko tak to wygląda.

Edytowane przez jasiem
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
48 minut temu, dirkdiggler napisał:

Potwierdzają się informacje że Ford przygotowuje auto w formacie OBK, jako następce Mondeo.

 

Ford Stormtrak premiera 2021, w salonie 2022.

 

 

 

 

SmartSelect_20201225-102249_Opera.jpg

SmartSelect_20201225-102303_Opera.jpg

I to moze być ciekawa opcja. Moze cos w miare mocnego wsadzą pod maskę, a moje doświadczenia z Mondeo są takie, że kawał wozu, niezle wykonany i całkiem fajnie sie prowadzi. Poczekamy, zobaczymy, 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Potwierdzają się informacje że Ford przygotowuje auto w formacie OBK, jako następce Mondeo.

 

Ford Stormtrak premiera 2021, w salonie 2022.

SmartSelect_20201225-102249_Opera.jpg

SmartSelect_20201225-102303_Opera.jpg

Patrząc na sylwetkę na zdjęciach to raczej będzie kolejny SUV Coupe niż segment podwyższonych kombi. Bardziej mi to wygląda jak coś na kształt nowego Mustanga niż Outbacka. 

 

 

 

 

W dniu 12.12.2020 o 19:04, jasiem napisał:

jednak cały czas liczę na to, że lada moment będzie można zamawiać nowego OBK i że w budżecie się zmieści :D

Też na to liczę i życzę powodzenia w zakupach bo mimo poruszanych tutaj często pewnych braków mocy to Outback najbardziej mi pasuje w tym przedziale cenowym.

W zestawieniu z wysokimi kombi od Volvo, Audi i Mercedesa dostrzegam już więcej jego wad lub raczej braków ale jest z nich najtańszy a to też nie jest bez znaczenia dla większości z nas.

Edytowane przez Michał W.
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Patrząc na sylwetkę na zdjęciach to raczej będzie kolejny SUV Coupe niż segment podwyższonych kombi. Bardziej mi to wygląda jak coś na kształt nowego Mustanga niż Outbacka. 

 

 

No właśnie,  ponoć to nie ma być SUV a pełnowymiarowe duże kombi, ma być to konkurent dla allroad, obk, cc, ale stworzony jako odrebny model, a nie bazujacy na zwyklym aucie.

Ma zastapic mondeo/smax. 

Tak czy owak ciekawe auto się kroi, zobaczymy co dalej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dirkdiggler, Jakieś drobne relingi się przebijają spod naklejek maskujących na zdjęciach ;-)

Jeśli choć trochę będzie zbliżony do tego:

Ford Stormtrak Name Trademarked In Europe

to może być ciekawą alternatywą dla obk, volvo cc, all terrain, all road.

Tak BTW, jestem ciekaw, czy bmw wpadnie kiedyś na pomysł i "uterenowi" serię 3,5 touring...

Edytowane przez woocash2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dirkdiggler @woocash2

Gdzieś czytałem, że nowy Ford ma być tylko przednionapędowy i jedynie modnie przystrojony. 
Zupełnie mnie nie kręcą te coraz popularniejsze auta stylizowane na suvy lub podniesione kombi bez jakiegokolwiek napędu awd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

@dirkdiggler @woocash2

Gdzieś czytałem, że nowy Ford ma być tylko przednionapędowy i jedynie modnie przystrojony. 
Zupełnie mnie nie kręcą te coraz popularniejsze auta stylizowane na suvy lub podniesione kombi bez jakiegokolwiek napędu awd.

No właśnie tez nie do końca rozumiem tą koncepcję. A Focus i Fiesta już takie są, wersje Active bez AWD. Jak z większym modelem tak zrobią to dla OBK żadna alternatywa. 

Taki np. X-ceed to IMHO świetne auto, alternatywa dla XV mogla by być, ale AWD nie uświadczysz. Moze chodzi o to, ze lepiej sie atakuje krawężniki w mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

No właśnie tez nie do końca rozumiem tą koncepcję. A Focus i Fiesta już takie są, wersje Active bez AWD. Jak z większym modelem tak zrobią to dla OBK żadna alternatywa. 

Taki np. X-ceed to IMHO świetne auto, alternatywa dla XV mogla by być, ale AWD nie uświadczysz. Moze chodzi o to, ze lepiej sie atakuje krawężniki w mieście?

 

Mieszkam powiedzmy w centralnej części kraju i tu mamy solidny problem żeby znaleźć górkę do zjazdu na sankach dla dzieciaków, a autem jeszcze nigdy nigdzie nie utknęłem, nawet w starych czasach jak śnieg był na ulicach, nie na pocztówkach. 

Dla mnie, mieszkańca  nieskomplikowanych terenów, napęd 4x4 ma znaczenie na codzień tylko przy mocnych autach by para nie poszła w gwizdek i nie było wstydu, natomiast w autach o "zrównoważonej" mocy, na płaskich asfaltowych drogach taki napęd to nonszalancja i marnotrawstwo.

Myślę że auto ok 1,5t z mocą ok 200KM da jeszcze radę z napędem na jedną oś bez dyskomfortu na codzień. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dirkdiggler napisał:

 

Myślę że auto ok 1,5t z mocą ok 200KM da jeszcze radę z napędem na jedną oś bez dyskomfortu na codzień. 

Nie w tym rzecz czy ośką dasz radę.

 

W tym wątku szukamy alternatywy do Outbacka i myśle, że bardziej pasują tu podwyższone kombi z AWD, ewentualnie trochę „rozciągnięte” SUVy też z napędem na cztery koła.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dirkdiggler napisał:

napęd 4x4 ma znaczenie na codzień tylko przy mocnych autach by para nie poszła w gwizdek i nie było wstydu, natomiast w autach o "zrównoważonej" mocy, na płaskich asfaltowych drogach taki napęd to nonszalancja i marnotrawstwo.

 

 

 

Widzisz, np ja na drogach publicznych sie nie ściągam, także wstydu nie odczuwam jak przysłowiowa fabia mnie wyprzedza. Czym bym nie jechał. 4x4 czy RWD.

Nonszalancja i marnotrawstwo - ciekawa teoria. Idąc o krok dalej, w dobie problemów z klimatem, posiadanie samochodu to marnotrastwo, można chodzić, jeździć rowerem lub autobusem. 

Albo „nonszalancko” jeździć autem z napędem 4x4, leniwie tocząc się po płaskim, suchym asfalcie, „marnotrawiąc” - no właśnie? Co? Napęd? Auto? Paliwo? Kto co lubi. Jeden lubi bułki a drugi córkę piekarza.

Co nie zmienia faktu, ze przez 99% czasu używania, zapewne AWD konieczne nie jest. Jak widać koncepcja ma zwolenników. I fajnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Moze chodzi o to, ze lepiej sie atakuje krawężniki w mieście?

Może;) Volvo, np., już kilka lat temu zaoferowało xc70 i xc60 w wersjach FWD, a klienci na to nadal się znajdywali. Ja uważam, że skoro już mam mieć podniesione kombi, to niech ma napęd 4x4, nawet dołączany. Te kilka cm prześwitu ma właśnie dać nam możliwość wjechać tam, gdzie zwykłym kombi byśmy się np. zawiesili na korzeniach (sam miałem taką sytuację, kiedy podjeżdżałem do kolegi pod posesję ;)). Też mieszkam w centralnej Polsce i w praktyce nie ma tutaj górek, ale już dojazd na działkę czasami przyprawia mnie o dreszcze. Wracając do volvo, to wersja xc70 miała wzmocnione zawieszenie (mam na myśli części idące na pierwszy montaż) i choćby to może pomóc w codziennej jeździe po polskich drogach lokalnych.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem uwagi czy było - Lexus RX? Zawsze podobały mi się auta tej marki i choć lubię jeździć klasycznymi osobówkami to po przejażdżce RX-em w hybrydzie zastanawiałbym się czy nie wybrać właśnie tego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Taki np. X-ceed to IMHO świetne auto, alternatywa dla XV mogla by być, ale AWD nie uświadczysz. Moze chodzi o to, ze lepiej sie atakuje krawężniki w mieście?

 

Prosta ekonomia, po co inwestować w rozwiązanie, które potem kupi pewnie 1-2% klientów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, GREGG napisał:

 

Prosta ekonomia, po co inwestować w rozwiązanie, które potem kupi pewnie 1-2% klientów 

Zapewne dokładnie o to chodzi. Dlatego warto wspierać Subaru, bo zaraz przestaną i oni AWD robic ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, GREGG napisał:

 

Subaru to jednak inne auta, przeznaczenie, tradycja itd. więc raczej nie zrezygnują ;)

No właśnie, i dlatego tak ich lubimy. Nawet jak silniki słabowite, szukamy czegos innego i wraca sie do plejad ;)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...