Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, McSudi napisał:

a narazie jestem na etapie przyswajania się do myśli o ewentualnej sprzedaży Outbacka

A ja w razie czego jestem chętny kupić tego Outbacka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś, gdzieś, kiedyś wspominał na forum, że nie trzeba długo czekać na klienta przy odsprzedaży OBK, ale żeby aż tak to się nie spodziewałem :). Oczywiście będę mieć na uwadze ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2020 o 21:58, McSudi napisał:

Po weekendzie podjadę do pobliskiego salonu na jazdę

Czekam zatem na wrażenie, mocno sceptycznie jestem nastawiony do tej hybrydy, ciekawi mnie jak w porównaniu do OBK wypadnie (jeśli z tym napędem będzie testowy samochód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym roku ma być dostępna na naszym rynku Sorento w wersji Hybrydy Plug-in i jeśli już to w tym kierunku bym szedł. Ciekawy również może być diesel 2.2 200KM z 8 biegowym automatem, który także jest w ofercie, ale tu już akcyza wyższa co się przełoży na finalną cenę.

W kwestii napędu to nie mam złudzeń, że lepiej od OBK nie będzie. Przed przesiadką do Subaru jeździłem nową Sportage GT Line 1.6T z AWD i szału nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że wątek dotyczy alternatyw do Outbacka, a że już chyba wszystkie możliwe podniesione kombi zostały wymienione to myślę, że ciekawą opcją może być Toyota Highlander, która niebawem pojawi się w polskich salonach.

Wymiarowo nieco dłuższa, szersza i wyższa od OBK, większy rozstaw osi, natomiast prześwit na podobnym poziomie - 200mm, z tym że Highlander to auto 7 osobowe. Nie wiem jak sprawa się ma z AWD, ale w specyfikacji widnieje wzmianka o pakietach offroad i trial mode ( cokolwiek to znaczy ). 
Motor 2.5 z Hybrydowej RAV4, do setki 8,3 sek ze spalaniem pewnie nie będzie gorzej niż w Subaru. 

Tylko cena...wersja podstawowa zaczyna się od 231 tyś. z tym, że całkiem sporo dają w standardzie https://pdf.sites.toyota.pl/spec_highlander.pdf?type=pricelist&campaign=highlander_2020

I w każdej wersji wyposażenia felga 20”...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, McSudi napisał:

Tylko cena...wersja podstawowa zaczyna się od 231 tyś. z tym, że całkiem sporo dają w standardzie https://pdf.sites.toyota.pl/spec_highlander.pdf?type=pricelist&campaign=highlander_2020

I w każdej wersji wyposażenia felga 20”...

 

To jest jakby liga Subaru Ascent, masz za cenę średnio wyposażonego Audi A4 Allroad (z lepszym napędem) ale za cenę bardzo dobrze wyposażonej Skody Superb Scout z nieco lepszym napędem. Przy  takiej wesołej gromadce dzieci auto wydaje się idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, McSudi napisał:

Ktoś, gdzieś, kiedyś wspominał na forum, że nie trzeba długo czekać na klienta przy odsprzedaży OBK, ale żeby aż tak to się nie spodziewałem :). Oczywiście będę mieć na uwadze ;)

Pozwolę sobie dodać, że transakcje ze mną są szybkie i bezbolesne ;) Zatem pozostaje mi cierpliwie czekać :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, raju napisał:

Pozwolę sobie dodać, że transakcje ze mną są szybkie i bezbolesne ;)

W to akurat nie wątpię :)Jeśli auto nie pozostanie w rodzinie, bo już i takie deklaracje kilka tygodni temu słyszałem, to z pewnością będę się odzywał. Natomiast nie nastąpi to szybciej niż styczeń/luty kiedy to organoleptycznie będę mógł przetestować jazdę w pełnym już składzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, McSudi napisał:

Czyli nie dość, że Skoda lepsza od Subaru to jeszcze tańsza ?!:upside-down-face_1f643-small:

Wersja zbliżona do Subaru to minimum 175 tys. zł. i proszę, nie porównujmy tego auta do OBK, może nowa wersja jest lepsza, ale to nie Superb. Auto jest wprost wymarzone pod silnik 2.0 TSI który idealnie do niego pasował. Tak jak kiedyś pisałem - uzyskania rabatu na butikowego Scouta jest bardzo ciężkie, a jeśli już to proponowano mi 1,5 %. Zwracam też uwagę że poprzednia wersja w wersji prawie top, z 2.0 TSI kosztowała ok. 145 - 150 tys. Auto bardzo fajne, ale nie za te pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tak się składa, że od kilku tygodni ujeżdżam Skodę Superb MY19 z "najlepszym" silnikiem - 1.4 TSI o mocy 150KM i do tego w manualu i zaprawdę zastanawiam się jak można pójść do salonu i będąc w pełni świadomym w tych pieniądzach kupić ten model. Pomijając fakt silnika, bo pewnie w 2.0TSI doznania z jazdy są dużo lepsze to całokształt odbieram bardzo negatywnie. Fotele mało wygodne, ciężko uzyskać dogodną pozycję za kierownicą, przemieszczanie się na dłuższych trasach drogami lokalnymi jest dla mnie męczarnią, lusterka boczne jakieś takie małe z kiepską widocznością, jakość wnętrza niby ok. ale te plastiki też nie do końca. Wygłuszenie na podobnym poziomie co w OBK, ale to co najbardziej mnie doprowadza do pasji to jakiś dziwny rezonans, jakby pogłos rozchodzący się po budzie w trakcie rozmowy z innymi pasażerami, który niesamowicie mnie drażni. Może w Octavi i w wyższych wersjach Superb jest inaczej, lepiej, ale mnie Skoda mocno zniechęcił do siebie.

Są oczywiście rzeczy, które chciałbym przenieść do Subaru, głównie to rozwiązania technologiczne jak chociażby podświetlanie klamek, samo składające się lusterka boczne, automatycznie zapalające się światła gdy idę po zmroku do auta i otworzę go z pilota lub taka prozaiczna sprawa jak samo gasnące lampki do czytania w kabinie po zamknięciu. Są to kwestie, na które pewnie i Subaru w przeciągu kilku lat wpadnie i będą jako standard, ale brak ich na dzień dzisiejszy jakoś mi mocno nie doskwiera i mogę bez tego żyć.

 

Mam nadzieję, że użytkowników Skody będących na forum nie uraziłem swoim wpisem, jeśli tak to przepraszam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@McSudi

A ile kosztuje taki Superb jak obecnie testujesz?

 

Bo Outbacka można mieć ze stanu za około 192 tyś. lub zarejestrowany w sierpniu za około 176 tyś. (bez przebiegu MY19).

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to dostałem jako zastępcze,

bo wcześniejszy Koraq był za mały na moje potrzeby. Co do ceny to pojęcia nie mam, ale skoro używane z tego rocznika z symbolicznym przebiegiem kosztuje ponad 100K to zakładam, że 120 tyś pln musiało być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Gasną po 20 minutach, nawet bez zamknięcia (przynajmniej w XV II i OBK).

bo na tyle czasu starcza prądu w akumulatorze ;)                                                      żartuję oczywiście ;) 

Edytowane przez diuk
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

poczekajmy na cenę nowego OBK'a, wtedy pogadamy o pieniądzach, co jest warte swojej ceny, etc.  ;)

Pewnie tanio też nie będzie. Jednak w tej chwili konkurencją dla OBK jest Superb Scout, który ok. 215 tys. kosztuje, a jego uterenowienie to pakiet stylistyczny plus 3 cm podwyższone zawieszenie. Jeśli nowy OBK będzie kosztował podobnie, mając poprawione osiągi i będzie rzeczywiście tak wspaniały na nowej platformie jak piszą użytkownicy nowych wersji Forka i XV to będzie wart rozważania, szczególnie że skrzynia CVT plus wolnossący silnik są trwalsze od TDI mit DSG. A Octavia - cóż, bardzo ładne auto, robiłem do Scouta podchody ale jakoś nigdy się nie przekonałem. Nie wiem też czy w cenie 170 + budżety firm budowlanych przełkną zakup dla kierownika budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kristofor napisał:

Superb Scout, który ok. 215 tys. kosztuje, a jego uterenowienie to pakiet stylistyczny plus 3 cm podwyższone zawieszenie.

Jeśli 3cm to nie jest nawet tak źle, myślałem że 1.5cm ale Outbacka dla mnie nie przebije przy podobnej cenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie @Michał W. w kwestii Skody.
A jeśli cena nowego OBK będzie na max poziomie 230 tyś, bo więcej to już raczej będzie przegięcie to tylko Volvo V90CC pozostaje jako alternatywa, a tu już mała różnica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...