Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, kokos napisał:

Tylko to nie o to chodzi ile przejedzie na bateryjce :) Hybryda z lexa nie ma rozrusznika, alternatora, pracuje w cyklu atkinsona. To jest zupełnie inna liga jeśli chodzi o napęd hybrydowy. 

 

A subaru ma klasyczny rozrusznik?

Jak zapytałem w aso to mowili,że do pierwszego rozruchu ma, a ev/spalina inaczej jest przełączana, a jaka jest prawda?

A napięcie do baterii trakcyjnej to jest 12 czy 48 V, czy jeszcze inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, diuk napisał:

 

niestety trochę lipa jest z tym AWD (podobno), chociaż powinien chyba dać radę wyjechać z kałuży błota, gdy przednie koła tracą przyczepność a jedynie jest trakcja na tylnych kołach, a takie sytuacje to wydaje mi się 95% przypadków i po to tam jest AWD - raczej nikt nie wybierze się na offroad Lex'em czy Rav4

 

 

Nie chodzi o offroad ale o czysto użyteczny napęd 4x4. Kolega ma Rav4 i ma problem zima z wyjechanie do domu na górze na Beskidach:D a jak mu się już uda to potem boi się zjechac bo ma problem z zatrzymaniem tego auta:biglol:, mówił ze już lepiej wjeżdża zima kia tyłem bez napędu 4x4:biglol:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Nie chodzi o offroad ale o czysto użyteczny napęd 4x4. Kolega ma Rav4 i ma problem zima z wyjechanie do domu na górze na Beskidach:D a jak mu się już uda to potem boi się zjechac bo ma problem z zatrzymaniem tego auta:biglol:, mówił ze już lepiej wjeżdża zima kia tyłem bez napędu 4x4:biglol:

 

Poradź koledze wymianę opon na sensowne, pomoże. :)

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Nie chodzi o offroad ale o czysto użyteczny napęd 4x4. Kolega ma Rav4 i ma problem zima z wyjechanie do domu na górze na Beskidach:D a jak mu się już uda to potem boi się zjechac bo ma problem z zatrzymaniem tego auta:biglol:, mówił ze już lepiej wjeżdża zima kia tyłem bez napędu 4x4:biglol:

 

nie wiem jak Forek e-Boxer, ale bylo tu na forum juz kilka przypadkow (na pewno jeden Levorg i jeden OBK MY15 lub nowszy) ze wlasciciele pozbyli sie aut, bo ich naped 4x4 zawiódł!

w tym momencie 4x4 w Subaru to juz nie jest ta legenda, co kiedys jak się okazuje. w tym momencie jest tylko lineartronic, nie ma centralnego dyfra, jest sprzęgło haldexopodobne, podobno lepsze niz haldex, niemniej jednak przypadek unieruchomionego Levorga byl dosyc zastanawiający (w sensie warunki w ktorych utknął to powinna byc bułka z masłem dla 4x4)

 

 

Edytowane przez diuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Grzesiek89 napisał:

 bo ma problem z zatrzymaniem tego auta:biglol:

 

jeśli ma problem z zatrzymaniem auta to ewidentny problemz oponami, a na pewno nie ma to nic wspolnego z kiepskim 4x4

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radiolog napisał:

 

A subaru ma klasyczny rozrusznik?

Jak zapytałem w aso to mowili,że do pierwszego rozruchu ma, a ev/spalina inaczej jest przełączana, a jaka jest prawda?

A napięcie do baterii trakcyjnej to jest 12 czy 48 V, czy jeszcze inne?

 

nie wiem jakie jest napięcie na trakcyjnej w Subaru ale w Toyotach to jest ponad 200V

 

i po co drugi akumulator 12V pod maską w eBoxerze Subaru to też jest dla mnie zagadka, ...

no chyba że jest to dedykowany dla ISRa ;)  

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej całej chorej sytuacji jaka jest teraz z COVIDEM, plus to forum i wasze domniemania co do mocy, spalania, przyspieszania, hamowania, poczułem determinacje do wyjechania sobie ot tak dla przejechania się. Jak się nic nie zmieni to jutro około 20.00 wsiadam w forka i ze Świdnicy pojade gdzies pod Legnice. Najpierw przez wioski a później A4 i Dk5 do domu. Ot ta,k żeby sprawdzić, co tu gadacie no i dla własnego zdrowia psychicznego (home office mnie wykańcza). Z aktualnych 800km przejechanych kilometrów forkiem ja zrobiłem może 1/3, resztę żona. Pora wyrobić sobie zdanie na ciut dłuższej trasie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, diuk napisał:

niestety trochę lipa jest z tym AWD (podobno), chociaż powinien chyba dać radę wyjechać z kałuży błota, gdy przednie koła tracą przyczepność a jedynie jest trakcja na tylnych kołach, a takie sytuacje to wydaje mi się 95% przypadków i po to tam jest AWD - raczej nikt nie wybierze się na offroad Lex'em czy Rav4

Nie wiem, czy w Rav4 jest taki sam/podobny napęd na 4 koła, ale ten w Lexie to nieporozumienie. Znajomy ma taki pojazd i uwierz mi, że to zwykłe FWD. Ten silniczek co wsadzili z tyłu, to tylko, żeby nazwać to czterołapem. W praktyce nie daje nic, kopie się tam,  gdzie Forek nawet jeszcze się nie zastanawia, czy jest grząsko. WIęc wyjedzie dokładnie z takiej samej kałuży, jak wersja przednionapędowa. 

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sjak napisał:

Nie wiem, czy w Rav4 jest taki sam/podobny napęd na 4 koła, ale ten w Lexie to nieporozumienie. Znajomy ma taki pojazd i uwierz mi, że to zwykłe FWD. Ten silniczek co wsadzili z tyłu, to tylko, żeby nazwać to czterołasem. W praktyce nie daje nic, kopie się tam,  gdzie Forek nawet jeszcze się nie zastanawia, czy jest grząsko. WIęc wyjedzie dokładnie z takiej samej kałuży, jak wersja przednionapędowa. 

no niestety dla mnie to też jest rozczarowanie, a wydaje mi się, że można to było lepiej zrobić

z tego co wiem, to silnik elektryczny z tyłu dostaje TYLKO tyle prądu, co komputer odbierze przedniej osi jak wykryje, że ta się ślizga.

wydaje mi się że Lexy i Rav4 mają koncepcyjnie taki sam napęd ewentualnie Lexy mogą mieć nowszą ewolucję (np dodatkowe przełożenie dla MG2 coby w trasie było mu (MG2) lepiej)

 

no ale to w Subaru napęd 4x4 powinien być mocną stroną marki, a tymczasem może się okaże, że te nowe lineartronic i haldexopodobne wynalazki to strzał i to w obydwie stopy :/

Edytowane przez diuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, diuk napisał:

niemniej jednak przypadek unieruchomionego Levorga byl dosyc zastanawiający (w sensie warunki w ktorych utknął to powinna byc bułka z masłem dla 4x4)

Nie wiemy, co było pod spodem. A stara, chińska mądrość brzmi: "Im masz lepsze 4x4, tym dalej z kapcia musisz po traktor drałować"  ;P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, diuk napisał:

no niestety dla mnie to też jest rozczarowanie, a wydaje mi się, że można to było lepiej zrobić

Rozczarowanie? To dramat jest:

 

Godzinę temu, diuk napisał:

no ale to w Subaru napęd 4x4 powinien być mocną stroną marki, a tymczasem może się okaże, że te nowe lineartronic i haldexopodobne wynalazki to strzał i to w obydwie stopy :/

Jakoś dają sobie radę:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Dlatego Subaru i toyota zacieśniają współpracę , zbiorą w jedna kupę najlepsze rzeczy  z obu marek i powstanie samochód idealny

 

Napędy z Lexa, silniki od Subaru, design od Toyoty i będzie cudo ;) 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Te filmiki mnie utwierdzają ze kolega Nie ściemniał ze nie mógł wyjechać pod górę mimo zimowek.

 

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Powinni karać Lexa za nazywanie tego 4x4 ;)

W nowej ravce jest nowsza generacja układu hybrydowego niż w obecnym NX. Silniki elektryczne są mocniejsze i koni tez więcej. Ja bym tego dramatem nie nazwał:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...