Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się ze za jakieś 2-3 lata nie kupi się auta bez bateryjki, każdy będzie miał żeby spełnić wymogi UE. A co za tym idzie każdy kierowca będzie borykał się z problemem zużywające się bateryjki, przecież bank po zakończeniu leasingu te samochody będzie musiał gdzieś, komuś sprzedać i to nie będą nówki z salonu;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lisek napisał:

Ty tak na powaznie z tymi 6-cioma litrami?:)To sa sprawy generalnie “ po przecinku” w calosciowym rozrachunku. Jezeli zostaniesz z autem dluzej niz leasing to na pewno czekac Cie wymiana ogniw lub baterii samej w sobie i wszystkie oszczednosci poszly...

Ja nie uzywam Start-Stop ktore probuje zaoszczedzic jakie milimitry...

 

U Ciebie może mililitry, u mnie litry :)

Poważnie, Grzesiek89 potwierdzi, że taki w e-boxerze istnieje, jak sobie pomyślę ,że po roku to może być 60L x5 to będzie jakies 3 tysiące, to myślę,że warte grzechu

Już słyszałem, że mi SBD wybuchnie, do tematu bateryjki podejdę podobnie, 8 lat mam spokoju, jak już Kristofor zaznaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, radiolog napisał:

 

U Ciebie może mililitry, u mnie litry :)

Poważnie, Grzesiek89 potwierdzi, że taki w e-boxerze istnieje, jak sobie pomyślę ,że po roku to może być 60L x5 to będzie jakies 3 tysiące, to myślę,że warte grzechu

Już słyszałem, że mi SBD wybuchnie, do tematu bateryjki podejdę podobnie, 8 lat mam spokoju, jak już Kristofor zaznaczył

Za 8 lat (ide o zaklad) bedziesz jezdzil innym nowoczesniejszym bio eko fit pierdzidelkiem oszczedzajcym lyzeczke paliwa na 100 km albo 100%-wym elektrykiem.

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, radiolog napisał:

60L x5 to będzie jakies 3 tysiące

Coś z tabliczką mnożenia nie po drodze. :faja:

Dla lepszego samopoczucia może pan sobie wmawiać nawet że to 30 tys i po 4 latach auto się zwróci a potem zacznie zarabiać. :yahoo:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kokos napisał:

@radiolog, podobno podobno bateria w Subaru jest tak samo niezawodna jak regulator napięcia w Africe  :biglol:

Masz RD03 czy RD07 ??

 

Zmartwię Cię, w roczniku 2016 problem nie występuje, więc niech będzie, że moja bateryjka jest jak regler w Africe.

 

16 minut temu, Jaca68 napisał:

Coś z tabliczką mnożenia nie po drodze. :faja:

Dla lepszego samopoczucia może pan sobie wmawiać nawet że to 30 tys i po 4 latach auto się zwróci a potem zacznie zarabiać. :yahoo:

 

Zagalopowałem się w rozrachunku dekady.

Auto zarabia na mnie już teraz, więc nie martwię się co będzie za 4 lata.

Edytowane przez radiolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, peteres napisał:

No już jest jakiś czas, wprowadzili go w 2012. Nie jest to autorska konstrukcja Subaru jak SDB, ale efekt współpracy z Toyota. 

W 2012 wszedl do EU 2,0 DIT 240 KM a nie 2,4 DIT 260 KM znany z Ascent i OBK XT.

Wczesniej byl dostepny w JP w Legacy w wersji 300 KM lub 268 KM w wersji JP w tamtejszej odmianie XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ok 2 tyg temu sprzedałem felgi do forka takiemu Panu (pozdrawiam Marek jak byś to czytał)co ma forka w dieaslu od 5 lat i jest mega zadowolony ma przejechane ponad 100 tys. Pytałem jak mu się sprawuje czy nie ma problemów z silnikiem i sprzęgłem , powiedział ze jeździ spokojnie i nie ma żadnego problemu a i spalanie mi pokazał  to było 6l/100km ale powiedział ze na ekspresówce schodzi mu poniżej 5l/100 km. Tak ze co kierowca to inna opinia o aucie ,jedni są zadowoleni inni nie, może i to zależy czy ktoś jeździ spokojnie czy agresywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Tak ze co kierowca to inna opinia o aucie ,jedni są zadowoleni inni nie, może i to zależy czy ktoś jeździ spokojnie czy agresywnie.

Ja miałem w FXT średnio 10,4 - 10,6 z czego 70 % miasto. Muszę jednak przyznać, że pokonywałem Trójmiasto z południa na północ głównymi alejami, co ograniczało spalanie. Najlepszy wynik osiągnąłem pomiędzy Suwałkami a Sejnami, około 6,0 l. :) i nigdy go już nie przebiłem, nawet między Chełmem a Włodawą... Z forkiem XT jest jednak tak, że jak zapłacisz tak pojedziesz, i każda zabawa na autostradzie szybko kończyła się momentem refleksji związanym z aktualizacją zasięgu. Aktualnie w OBK mam spalanie ok,. 9,5 l. jednak z przyczyn oczywistych nie jeżdżę w trasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kristofor napisał:

Ja miałem w FXT średnio 10,4 - 10,6 z czego 70 % miasto. Muszę jednak przyznać, że pokonywałem Trójmiasto z południa na północ głównymi alejami, co ograniczało spalanie. Najlepszy wynik osiągnąłem pomiędzy Suwałkami a Sejnami, około 6,0 l. :) i nigdy go już nie przebiłem, nawet między Chełmem a Włodawą... Z forkiem XT jest jednak tak, że jak zapłacisz tak pojedziesz, i każda zabawa na autostradzie szybko kończyła się momentem refleksji związanym z aktualizacją zasięgu. Aktualnie w OBK mam spalanie ok,. 9,5 l. jednak z przyczyn oczywistych nie jeżdżę w trasy. 

Ale tak jest z każdym autem, jak depniesz tak  spali i niema znaczenia czy to eboxer , xt ,dieasel. Autostrada szybko to weryfikuje, jedynie w mieście hybryda jest wstanie realnie zmniejszyć spalanie.

Dla porównania jechałem toyota yaris w wersji hybryd ta sama trasa  z Katowic do Dortmundu  co Qashqaiem w dieaslu i co na autostradzie przy 140/h spaliła tyle samo co Nissan czyli ponad 10l/100km, gdzie w mieście toyota pali 4,5l/100km.

Racja da się Qashqaiem zejść poniżej 5l/100km ale jadąc 90km/h i jeszcze za tirem:D sprawdzałem...:biglol: ale nie oto chodzi jadąc w długa trasę:) Natomiast Nissan po mieście pali mi 8l/100km i cały czas mam wrażenie jakby się męczył jeżdżąc po miescie:lol: Dlatego jestem ciekaw ile mi spali eboxer na tej trasie, ale myśle ze będzie ponad 10 l/100km przy 140km. Dlatego takie moje spostrzeżenie ze jedyne oszczędności to są w mieście w hybrydach i tak naprawdę uważam ze Subaru dobrze zrobiło ze wsadziło relatywnie mała baterie ale zarazem taka co wystarczy do zmniejszenia spalania w mieście przełączając się między trybem spalinowym a EV dosyć często. Bo duże baterie tylko podnoszą masę a tym samym zwiększają spalanie na autostradzie a w mieście tez co chwile przełącza sie między trybami (np toyota).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2020 o 23:05, Grzesiek89 napisał:

Ale tak jest z każdym autem, jak depniesz tak  spali i niema znaczenia czy to eboxer , xt ,dieasel. Autostrada szybko to weryfikuje, jedynie w mieście hybryda jest wstanie realnie zmniejszyć spalanie.

 

Tak mi się przypomniało:

 

image.png.fc4807eed0bcc1a9cd77b6a214e85966.png

 

image.png.88203eb5b52ecc0eb30cebcf87c9f14c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, xemir napisał:

Tak mi się przypomniało:

 

image.png.fc4807eed0bcc1a9cd77b6a214e85966.png

 

image.png.88203eb5b52ecc0eb30cebcf87c9f14c.png

Nie jest fokus niższy? Lżejszy?

Ciekawy jestem  jakie spalanie będzie jak ustawi się tempomat na 140km/h i będzie się jechało autostrada 8-9h te ponad 1000 km. Bo robienie testu 10-15 min z prędkością 140km/h nie ma sensu bo to jest spalanie chwilowe a nie średnie z całej trasy. 
Pod testem na fotce ktoś dodał komentarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Nie jest fokus niższy? Lżejszy?

Ciekawy jestem  jakie spalanie będzie jak ustawi się tempomat na 140km/h i będzie się jechało autostrada 8-9h te ponad 1000 km. Bo robienie testu 10-15 min z prędkością 140km/h nie ma sensu bo to jest spalanie chwilowe a nie średnie z całej trasy. 
Pod testem na fotce ktoś dodał komentarz...

 

To bardziej odnosiło się do ogólnej dyskusji o spalaniu E-boxera i porównaniu tego spalania do chociażby FXT. 

Te 5.8 l/100 km wydaje się absurdalnie niskie, jak na 280 konny samochód i od razy pojawiają się pytania w stylu - to po co hybrydy, skoro taki usportowiony hot-hatch potrafi spalić tyle co hybryda.

No właśnie - nie kupuje się 280 konnego hot-hatcha po to, żeby wykręcać rekordy spalania. Tak samo jak koledzy pisali o FXT i wpływie stylu jazdy na jego spalanie.

W przypadku e-boxera można mieć żal o niską moc i osiągi, oraz relatywnie wysokie spalanie, ale można mieć ciastka i zjeść ciastka - no chyba,  że kiedyś powstanie eFXT, którego będziemy ładować energią z własnych ogniw foto-woltanicznych :)

 

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2020 o 23:05, Grzesiek89 napisał:

Bo duże baterie tylko podnoszą masę a tym samym zwiększają spalanie na autostradzie a w mieście tez co chwile przełącza sie między trybami (np toyota).

Na autostradzie to większa masa ma mniejsze znaczenie niż opory powietrza. 

A hybryda na trasie też potrafi być oszczędna.

https://www.youtube.com/watch?v=C5H5t4-IJv8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiem co tak dużo u mnie, do pracy mam 5 km, a to główna moja trasa.

w e-boxerze myślę że najbardziej ekonomiczny jest zakres do 2,9 tys., wtedy najefektywniej działa system wspomagania elektrycznego.

w ekonomicznej jeździe hybryda duże znaczenie ma płynne naciskanie gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radiolog napisał:

No to wiem co tak dużo u mnie, do pracy mam 5 km, a to główna moja trasa.

w e-boxerze myślę że najbardziej ekonomiczny jest zakres do 2,9 tys., wtedy najefektywniej działa system wspomagania elektrycznego.

w ekonomicznej jeździe hybryda duże znaczenie ma płynne naciskanie gazu

a jest hybryda nieekonomiczna?:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radiolog napisał:


jak będziesz jechał z gazem ciagle w podłodze to nie będzie , Panie czepialski

To nie jest kwestia czepialstwa. Czytajac Twoje wypowiedzi od czasu zakupy E-boxer zastanawiam sie z iloma rzeczami trzeba sie zmagac zeby poprostic jezdzic samochodem i poprostu miec z tego przyjemnosc:) Odpowiednie obroty,ustawienie manetek,delikatne muskanie gazu,nie przekraczanie odbrotow zeby utrzymac tryb EV czy jak mu tam.

Odpowiednie spiece czterech liter i kat padania promieni slonecznych na samochod tez ma pewnie wplyw na jazde:) 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...