Grzesiek89 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Wydaje mi się ze za jakieś 2-3 lata nie kupi się auta bez bateryjki, każdy będzie miał żeby spełnić wymogi UE. A co za tym idzie każdy kierowca będzie borykał się z problemem zużywające się bateryjki, przecież bank po zakończeniu leasingu te samochody będzie musiał gdzieś, komuś sprzedać i to nie będą nówki z salonu;)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Godzinę temu, Lisek napisał: Ty tak na powaznie z tymi 6-cioma litrami?:)To sa sprawy generalnie “ po przecinku” w calosciowym rozrachunku. Jezeli zostaniesz z autem dluzej niz leasing to na pewno czekac Cie wymiana ogniw lub baterii samej w sobie i wszystkie oszczednosci poszly... Ja nie uzywam Start-Stop ktore probuje zaoszczedzic jakie milimitry... U Ciebie może mililitry, u mnie litry , Poważnie, Grzesiek89 potwierdzi, że taki w e-boxerze istnieje, jak sobie pomyślę ,że po roku to może być 60L x5 to będzie jakies 3 tysiące, to myślę,że warte grzechu Już słyszałem, że mi SBD wybuchnie, do tematu bateryjki podejdę podobnie, 8 lat mam spokoju, jak już Kristofor zaznaczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 (edytowane) 29 minut temu, radiolog napisał: U Ciebie może mililitry, u mnie litry , Poważnie, Grzesiek89 potwierdzi, że taki w e-boxerze istnieje, jak sobie pomyślę ,że po roku to może być 60L x5 to będzie jakies 3 tysiące, to myślę,że warte grzechu Już słyszałem, że mi SBD wybuchnie, do tematu bateryjki podejdę podobnie, 8 lat mam spokoju, jak już Kristofor zaznaczył Za 8 lat (ide o zaklad) bedziesz jezdzil innym nowoczesniejszym bio eko fit pierdzidelkiem oszczedzajcym lyzeczke paliwa na 100 km albo 100%-wym elektrykiem. Edytowane 3 Maja 2020 przez Lisek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 @radiolog, podobno podobno bateria w Subaru jest tak samo niezawodna jak regulator napięcia w Africe Masz RD03 czy RD07 ?? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 33 minuty temu, radiolog napisał: 60L x5 to będzie jakies 3 tysiące Coś z tabliczką mnożenia nie po drodze. Dla lepszego samopoczucia może pan sobie wmawiać nawet że to 30 tys i po 4 latach auto się zwróci a potem zacznie zarabiać. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 3 hours ago, Karas said: a ile silnik 2.4 t jest na rynku? No już jest jakiś czas, wprowadzili go w 2012. Nie jest to autorska konstrukcja Subaru jak SDB, ale efekt współpracy z Toyota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 (edytowane) 30 minut temu, kokos napisał: @radiolog, podobno podobno bateria w Subaru jest tak samo niezawodna jak regulator napięcia w Africe Masz RD03 czy RD07 ?? Zmartwię Cię, w roczniku 2016 problem nie występuje, więc niech będzie, że moja bateryjka jest jak regler w Africe. 16 minut temu, Jaca68 napisał: Coś z tabliczką mnożenia nie po drodze. Dla lepszego samopoczucia może pan sobie wmawiać nawet że to 30 tys i po 4 latach auto się zwróci a potem zacznie zarabiać. Zagalopowałem się w rozrachunku dekady. Auto zarabia na mnie już teraz, więc nie martwię się co będzie za 4 lata. Edytowane 3 Maja 2020 przez radiolog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 2 minuty temu, radiolog napisał: Zmartwię Cię, w roczniku 2016 problem nie występuje, więc niech będzie, że moja bateryjka jest jak regler w Africe. No cóż ...... AT 2016 szkoda ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 8 minut temu, peteres napisał: No już jest jakiś czas, wprowadzili go w 2012. Nie jest to autorska konstrukcja Subaru jak SDB, ale efekt współpracy z Toyota. W 2012 wszedl do EU 2,0 DIT 240 KM a nie 2,4 DIT 260 KM znany z Ascent i OBK XT. Wczesniej byl dostepny w JP w Legacy w wersji 300 KM lub 268 KM w wersji JP w tamtejszej odmianie XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Racja, pomyliłem 2.0 DIT z 2.4 DIT. Pierwszy raz w Ascencie, czyli chyba w 2018. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Ostatnio ok 2 tyg temu sprzedałem felgi do forka takiemu Panu (pozdrawiam Marek jak byś to czytał)co ma forka w dieaslu od 5 lat i jest mega zadowolony ma przejechane ponad 100 tys. Pytałem jak mu się sprawuje czy nie ma problemów z silnikiem i sprzęgłem , powiedział ze jeździ spokojnie i nie ma żadnego problemu a i spalanie mi pokazał to było 6l/100km ale powiedział ze na ekspresówce schodzi mu poniżej 5l/100 km. Tak ze co kierowca to inna opinia o aucie ,jedni są zadowoleni inni nie, może i to zależy czy ktoś jeździ spokojnie czy agresywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 18 minut temu, Grzesiek89 napisał: Tak ze co kierowca to inna opinia o aucie ,jedni są zadowoleni inni nie, może i to zależy czy ktoś jeździ spokojnie czy agresywnie. Ja miałem w FXT średnio 10,4 - 10,6 z czego 70 % miasto. Muszę jednak przyznać, że pokonywałem Trójmiasto z południa na północ głównymi alejami, co ograniczało spalanie. Najlepszy wynik osiągnąłem pomiędzy Suwałkami a Sejnami, około 6,0 l. i nigdy go już nie przebiłem, nawet między Chełmem a Włodawą... Z forkiem XT jest jednak tak, że jak zapłacisz tak pojedziesz, i każda zabawa na autostradzie szybko kończyła się momentem refleksji związanym z aktualizacją zasięgu. Aktualnie w OBK mam spalanie ok,. 9,5 l. jednak z przyczyn oczywistych nie jeżdżę w trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 2 minuty temu, Kristofor napisał: Ja miałem w FXT średnio 10,4 - 10,6 z czego 70 % miasto. Muszę jednak przyznać, że pokonywałem Trójmiasto z południa na północ głównymi alejami, co ograniczało spalanie. Najlepszy wynik osiągnąłem pomiędzy Suwałkami a Sejnami, około 6,0 l. i nigdy go już nie przebiłem, nawet między Chełmem a Włodawą... Z forkiem XT jest jednak tak, że jak zapłacisz tak pojedziesz, i każda zabawa na autostradzie szybko kończyła się momentem refleksji związanym z aktualizacją zasięgu. Aktualnie w OBK mam spalanie ok,. 9,5 l. jednak z przyczyn oczywistych nie jeżdżę w trasy. Ale tak jest z każdym autem, jak depniesz tak spali i niema znaczenia czy to eboxer , xt ,dieasel. Autostrada szybko to weryfikuje, jedynie w mieście hybryda jest wstanie realnie zmniejszyć spalanie. Dla porównania jechałem toyota yaris w wersji hybryd ta sama trasa z Katowic do Dortmundu co Qashqaiem w dieaslu i co na autostradzie przy 140/h spaliła tyle samo co Nissan czyli ponad 10l/100km, gdzie w mieście toyota pali 4,5l/100km. Racja da się Qashqaiem zejść poniżej 5l/100km ale jadąc 90km/h i jeszcze za tirem sprawdzałem... ale nie oto chodzi jadąc w długa trasę:) Natomiast Nissan po mieście pali mi 8l/100km i cały czas mam wrażenie jakby się męczył jeżdżąc po miescie Dlatego jestem ciekaw ile mi spali eboxer na tej trasie, ale myśle ze będzie ponad 10 l/100km przy 140km. Dlatego takie moje spostrzeżenie ze jedyne oszczędności to są w mieście w hybrydach i tak naprawdę uważam ze Subaru dobrze zrobiło ze wsadziło relatywnie mała baterie ale zarazem taka co wystarczy do zmniejszenia spalania w mieście przełączając się między trybem spalinowym a EV dosyć często. Bo duże baterie tylko podnoszą masę a tym samym zwiększają spalanie na autostradzie a w mieście tez co chwile przełącza sie między trybami (np toyota). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 20 minut temu, Grzesiek89 napisał: eboxer , xt ,dieasel. 21 minut temu, Grzesiek89 napisał: Qashqaiem w dieaslu Ten pan nazywał się Diesel, Rudolf Diesel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 41 minut temu, aflinta napisał: Ten pan nazywał się Diesel, Rudolf Diesel Diesel+diabeł= diasel 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xemir Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 W dniu 3.05.2020 o 23:05, Grzesiek89 napisał: Ale tak jest z każdym autem, jak depniesz tak spali i niema znaczenia czy to eboxer , xt ,dieasel. Autostrada szybko to weryfikuje, jedynie w mieście hybryda jest wstanie realnie zmniejszyć spalanie. Tak mi się przypomniało: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 11 minut temu, xemir napisał: Tak mi się przypomniało: Nie jest fokus niższy? Lżejszy? Ciekawy jestem jakie spalanie będzie jak ustawi się tempomat na 140km/h i będzie się jechało autostrada 8-9h te ponad 1000 km. Bo robienie testu 10-15 min z prędkością 140km/h nie ma sensu bo to jest spalanie chwilowe a nie średnie z całej trasy. Pod testem na fotce ktoś dodał komentarz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xemir Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Grzesiek89 napisał: Nie jest fokus niższy? Lżejszy? Ciekawy jestem jakie spalanie będzie jak ustawi się tempomat na 140km/h i będzie się jechało autostrada 8-9h te ponad 1000 km. Bo robienie testu 10-15 min z prędkością 140km/h nie ma sensu bo to jest spalanie chwilowe a nie średnie z całej trasy. Pod testem na fotce ktoś dodał komentarz... To bardziej odnosiło się do ogólnej dyskusji o spalaniu E-boxera i porównaniu tego spalania do chociażby FXT. Te 5.8 l/100 km wydaje się absurdalnie niskie, jak na 280 konny samochód i od razy pojawiają się pytania w stylu - to po co hybrydy, skoro taki usportowiony hot-hatch potrafi spalić tyle co hybryda. No właśnie - nie kupuje się 280 konnego hot-hatcha po to, żeby wykręcać rekordy spalania. Tak samo jak koledzy pisali o FXT i wpływie stylu jazdy na jego spalanie. W przypadku e-boxera można mieć żal o niską moc i osiągi, oraz relatywnie wysokie spalanie, ale można mieć ciastka i zjeść ciastka - no chyba, że kiedyś powstanie eFXT, którego będziemy ładować energią z własnych ogniw foto-woltanicznych Edytowane 5 Maja 2020 przez xemir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Takie 5.8 to ja robiłem 320 konnym CTRem gdy zbijałem czas dojazdu na tempomacie pomiędzy 90-100 ale ogólnie to bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 W dniu 3.05.2020 o 23:05, Grzesiek89 napisał: Bo duże baterie tylko podnoszą masę a tym samym zwiększają spalanie na autostradzie a w mieście tez co chwile przełącza sie między trybami (np toyota). Na autostradzie to większa masa ma mniejsze znaczenie niż opory powietrza. A hybryda na trasie też potrafi być oszczędna. https://www.youtube.com/watch?v=C5H5t4-IJv8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 No to wiem co tak dużo u mnie, do pracy mam 5 km, a to główna moja trasa. w e-boxerze myślę że najbardziej ekonomiczny jest zakres do 2,9 tys., wtedy najefektywniej działa system wspomagania elektrycznego. w ekonomicznej jeździe hybryda duże znaczenie ma płynne naciskanie gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 3 godziny temu, radiolog napisał: No to wiem co tak dużo u mnie, do pracy mam 5 km, a to główna moja trasa. w e-boxerze myślę że najbardziej ekonomiczny jest zakres do 2,9 tys., wtedy najefektywniej działa system wspomagania elektrycznego. w ekonomicznej jeździe hybryda duże znaczenie ma płynne naciskanie gazu a jest hybryda nieekonomiczna?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 1 godzinę temu, Lisek napisał: a jest hybryda nieekonomiczna?:) Kiedyś @Than_Junior chyba miał taką, paliła benzynę i gumę 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 8 godzin temu, Lisek napisał: a jest hybryda nieekonomiczna?:) jak będziesz jechał z gazem ciagle w podłodze to nie będzie , Panie czepialski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Godzinę temu, radiolog napisał: jak będziesz jechał z gazem ciagle w podłodze to nie będzie , Panie czepialski To nie jest kwestia czepialstwa. Czytajac Twoje wypowiedzi od czasu zakupy E-boxer zastanawiam sie z iloma rzeczami trzeba sie zmagac zeby poprostic jezdzic samochodem i poprostu miec z tego przyjemnosc:) Odpowiednie obroty,ustawienie manetek,delikatne muskanie gazu,nie przekraczanie odbrotow zeby utrzymac tryb EV czy jak mu tam. Odpowiednie spiece czterech liter i kat padania promieni slonecznych na samochod tez ma pewnie wplyw na jazde:) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się