Skocz do zawartości

Opony na zimę


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

Piękny temat wraca. Świetnie. :D

 

Od siebie dodam, że kupiłem rok temu:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-evo2-suv-w320a-225-55-r18-102-v-xl-mfs#257970331

 

Przejeździłem jeden sezon, zakładam niebawem znowu i sprawdziły się super. I w trudniejszych warunkach i na asfalcie i na lodzie bardzo spoko. 

@Szürkebarát w moim linku jest rozmiar dla 2.0 jak coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Nokiany WR4 Suv to po zeszłym roku i zimie w bieszczadach mogę polecić z czystym sumieniem.W kilka dni napadało jakieś horendalne ilosci śniegu+lód pod spodem,ludziska jakieś łańcuchy powyciągali,a ja nic:yahoo:normanie lajcik aż sam się zdziwiłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Elpi napisał:

horendalne ilosci śniegu+lód pod spodem

Z lodem pod spodem goła opona raczej słabo sobie radzi. Muszę chwilę pomyśleć bo śnieżne zimy, na szerokościach geograficznych gdzie mieszkam i na Wybrzeżu dokąd często jeżdżę, występują tylko w mojej pamięci. Częściej zdarzają się mokre zimy czyli deszczowe a na mokrej nawierzchni Nokian WeatherProof jest lepiej oceniona. No i w tej ofercie są z 2018 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Szürkebarát napisał:

na mokrej nawierzchni Nokian WeatherProof jest lepiej oceniona

tak z ciekawości spojrzałem na tą oponę i ona wygląda bardziej jak zimówka niż całoroczna tzn. Zimowe lamelki  w kształcie ^^^^ ma, bieżnik jodełke również czyli na śniegu i wodzie będzie działać. Biorąc pod uwagę jak wyglądały zimy przez ostanie 10 lat w środkowej części naszego kraju to taka opona może być całkiem niezłym rozwiązaniem w naszym klimacie. Co innego np michelin cross cos tam - opona bez lamelek działać na śniegu tak jak powinna nie będzie .

Załóż i zdaj relacje jak się na tym jeździ. Byc może ze 2 śnieżne dni w tym roku będą więc mogą się przydac

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2019 o 15:48, bmbm napisał:

Piękny temat wraca. Świetnie. :D

 

Od siebie dodam, że kupiłem rok temu:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-evo2-suv-w320a-225-55-r18-102-v-xl-mfs#257970331

 

Przejeździłem jeden sezon, zakładam niebawem znowu i sprawdziły się super. I w trudniejszych warunkach i na asfalcie i na lodzie bardzo spoko. 

@Szürkebarát w moim linku jest rozmiar dla 2.0 jak coś. 

Hankook to faktycznie obecnie marka niemal  premium, nadal jednak w niższej cenie. Użytkuję letnie hankooki  w innym aucie, które były jego pierwszym wyposażeniem fabrycznym i naprawdę  są bdb. Co do zimowych, to też jestem na HKzdecydowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie polecam cooper weather-master wsc. Cicha na suchym, świetnie radzi sobie na śniegu. Na co dzień bardzo komfortowa i co ważne atrakcyjna cenowo. Made in UK, producent z USA- mało znana marka w PL dlatego kosztuje w naszym rozmiarze około 400-430 za szt. Nie polecam bo wole żeby została produktem niszowym. To mój drugi komplet tego producenta. Kolega również zakupił - czekam na jego wrażenia. 

  

Edytowane przez MaMis
  • Super! 1
  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto kupować drugi zestaw felg i czujników? Jak uważacie?

Zastanawiam się nad tym. Dwa razy w roku trzeba wymienić opony zamieniając pary przód-tył z zachowaniem pozycji czujników i wyważyć koła. Przy cenie 70zł za całą usługę chyba nie warto. 

Gdybym miał drugi zestaw z czujnikami, to dwa razy w roku wymieniałbym całe koła do tego wyważenie i programowanie czujników przy zalożeniu, że zamieniam pary kół  przód-tył. Myślę, że koszt usługi byłby podobny. Do tego, przechowywanie i przenoszenie mało wygodne. Chyba lepiej przeznaczyć kasę na zestaw opon AT na Plejady :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Czy warto kupować drugi zestaw felg i czujników? Jak uważacie?

Zastanawiam się nad tym. Dwa razy w roku trzeba wymienić opony zamieniając pary przód-tył z zachowaniem pozycji czujników i wyważyć koła. Przy cenie 70zł za całą usługę chyba nie warto. 

Gdybym miał drugi zestaw z czujnikami, to dwa razy w roku wymieniałbym całe koła do tego wyważenie i programowanie czujników przy zalożeniu, że zamieniam pary kół  przód-tył. Myślę, że koszt usługi byłby podobny. Do tego, przechowywanie i przenoszenie mało wygodne. Chyba lepiej przeznaczyć kasę na zestaw opon AT na Plejady :lol:

Ja kupiłem komplet opon zimowych do fabrycznych felg.

Wymieniam sezonowo same opony, nie zmieniając przy tym pozycji kół - kwestia czujników ciśnienia odpada, magazynowanie opon u wulkanizatora też uważam za wygodę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Blixten napisał:

Ja kupiłem komplet opon zimowych do fabrycznych felg.

Wymieniam sezonowo same opony, nie zmieniając przy tym pozycji kół - kwestia czujników ciśnienia odpada,...

...hmmm, na przeglądzie przełożyli mi tylne koła na przód, to co teraz mi czujniki pokazują? Na wyświetlaczu lewy przód to tak naprawdę stary lewy tył ?! :th_dash:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Czy warto kupować drugi zestaw felg i czujników? Jak uważacie?

 

Ja mam zimówki na osobnych felgach 17', ale miałem felgi na stanie więc decyzja była prosta. Tym bardziej, że zimówki 17' mają grubszy profil niż 18'. Czujników  osobnych nie mam bo i po co, nie chce mi się jeździć do aso i programować (może już są klony ale w zeszłym roku nie było). A lampka TPMS świecąca w zimie kompletnie mi nie przeszkadza ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Czy warto kupować drugi zestaw felg i czujników? Jak uważacie?

Ja w Foresterze mam dwa komplety opon i wymieniam same gumy ale też miałem ułatwiony wybór bo dostałem dzięki "Akcja zima" Pirelli Scorpion. Tak samo wcześniej do Outbacka otrzymałem Nokiany i nie zaprzątałem sobie głowy co lepsze.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ovi Kupiłem w zeszłym roku 17' Falken Eurowinter, cena umiarkowana a opona spoko. Nie widzę żadnej różnicy na minus do Nokianów WR, na których wcześniej jeździłem przez długie lata. Zresztą w zimówkach najlepszy efekt daje IMO rocznik opony tzn. zamiast kupować drogo,  lepiej kupić coś dobrego ze średniej półki i szybciej wymienić, bo nawet najlepsza zimówka po 3-4 latach mocno straci swoje właściwości  

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, GREGG napisał:

bo nawet najlepsza zimówka po 3-4 latach mocno straci swoje właściwości  

kwestia warunków przechowywania. Zdjętych opon nie wystawiamy na UV , wysokie temperatury ( +30 st C ) , opony zdjęte z felgi przechowujemy pionowo co jakiś czas je obracając , opony z felgami przechowujemy jedna na drugiej. Tak przechowywana guma nie traci swoich właściwości podobno do około 5 lat ( według producentów opon)  później jest jak napisałeś . 

Natomiast też staram się nie kupować  zimówek klasy premium tylko budżet/klasa średnia bo z własnego doświadczenia wiem że i tak wszystkie nie Chińskie zimówki działają na śniegu. - z chińskimi nie miałem do czynienia. Teraz to i tak każda nie chińska opona należy do większego  koncernu jak Michellin czy Bridgestone itp

To co wybierze klient to imo w bdb mierze kwestia dobrej reklamy, do finansowania przez koncerny testów opon itp itd. Swojego czasau jeździłem na zimówkach firmy Viking i były to najlepiej sprawujące się zimówki na śniegu z jakimi miałem doczynienia. Obecnie to koncern Continental a na naszych rodzimych dębiach widnieje napis m.in made in germany ( koncern Goodyear) a rodzimy Kormoran to koncern Michellin itp itd

tu kto jest kim:

https://allegro.pl/artykul/koncerny-oponiarskie-i-ich-marki-kto-jest-kim-w-branzy-oponiarskiej-D5wbAPEGefX

 

druga kwestia to kwestia prestiżu ;) Coś jak z boksem dachowym. Można kupić Thule za 3k PLN a można taurusa czy interpaka za 1,2k PLN i jeden i drugi spełni swoje zadanie wzorcowo B)  Tak tak jestem próżny i kupiłem Thule

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Snuff napisał:

...hmmm, na przeglądzie przełożyli mi tylne koła na przód, to co teraz mi czujniki pokazują? Na wyświetlaczu lewy przód to tak naprawdę stary lewy tył ?! :th_dash:

 

No właśnie - jak się domyślam czujniki adresuje się manualnie, a po ewentualnej zamianie kół nie aktualizują one automatycznie swojego położenia  ?

 

Po Twoim poście wolałem się jednak upewnić, podjechałem wczoraj  na stację benzynową i przy pomocy kompresora sprawdziłem, czy "przypadkiem" wulkanizator nie pomylił kół i nie mam sytuacji o której piszesz. Czujniki ciśnienia / koła są na właściwych miejscach  - zgodnie z wyświetlaczem.  

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, GREGG napisał:

Kupiłem w zeszłym roku 17' Falken Eurowinter, cena umiarkowana a opona spoko.

Jestem ciekaw tych opon bo kupiłem do Forka aby przejeździć najbliższą zimę bez pchania się w duże koszty, a czytając opinie ludzie chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...