Skocz do zawartości

Opony na zimę


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, OA77 napisał:

ja rowniez slyszalem dobre opinie o nich, zastanawiam sie jeszcze nad Nokian WR 4 SUV, kiedys jezdzilem na WR 3 SUV i tez nie narzekalem,

np. na Bridgestone zimowkach samochody ida bokiem na sniegu na zakretach ktore maja po 350 stopni i sa wyprofilowane na zewnatrz zamiast do wewnatrz niezaleznie czy prowadza w dol czy w gore, 

stad jest dosc spory problem z  doborem opon bo niestety pewna czesc marek premium jezdzi gorzej niz niektore budzetowki, chodzi mi glownie o hamowanie i zakrety, stad tez wystosowalem zapytanie o Wasze opinie i doswiadczenia z zycia wziete:)

350 zakret? :biglol:  zawracanie czy jak a może rondo? ;)

jezdze w XV na bridgestonach blizzakach lm 32 - imo świetna opona, w deszczu radzi sobie zacnie na sniegu auto idze jak czołg tylko że głosna jak diabli...

A na lodzie tylko kolce sobie dadzą rade...

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Karas napisał:

350 zakret? :biglol:  zawracanie czy jak a może rondo? ;)

jezdze w XV na bridgestonach blizzakach lm 32 - imo świetna opona, w deszczu radzi sobie zacnie na sniegu auto idze jak czołg tylko że głosna jak diabli...

A na lodzie tylko kolce sobie dadzą rade...

mieszkam w miejscu gdzie jest od groma serpentyn z takimi zakretami profilowanymi jeszcze przed wojna i uwierz na slowo ze min. Bridgstone, Michelin i Continental nie radza sobie i trzeba jechac 5kmh

2 minuty temu, OA77 napisał:

mieszkam w miejscu gdzie jest od groma serpentyn z takimi zakretami profilowanymi jeszcze przed wojna i uwierz na slowo ze min. Bridgstone, Michelin i Continental nie radza sobie i trzeba jechac 5kmh, testowalem tez Michelin Alpin 5 niby nowosc a guzik warte z uwagi na to ze ich boki pruja sie jak przescieradlo niestety, ale do miasta i autostrady sa w sam raz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, OA77 napisał:

mieszkam w miejscu gdzie jest od groma serpentyn z takimi zakretami profilowanymi jeszcze przed wojna i uwierz na slowo ze min. Bridgstone, Michelin i Continental nie radza sobie i trzeba jechac 5kmh

taki już jestem nie uwierzę jak nie zobaczę ;)

Napisz gdzie to to chętnie się przejadę. Często mam do czynienia z czymś podobnym w drodze na "autostrade sudecką" ( po drodze do zielenica a dokładniej Mostowic lub  do skiricky.cz ) Miedzy Bystrzyca Kłodzką a Spaloną jest właśnie taki odcinek zapomniany przez ludzkość - na blizzakach bez problemu pruje się pod górę po nieośnieżonej drodze bez łańcuchów w dodatku fun z jazdy jest przedni.

 

ludziska pozakopywani stoją na poboczu a na Subaru na zimówkach ta trasa nie robi większego wrazenia...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Karas napisał:

taki już jestem nie uwierzę jak nie zobaczę ;)

Napisz gdzie to to chętnie się przejadę. Często mam do czynienia z czymś podobnym w drodze na "autostrade sudecką" ( po drodze do zielenica a dokładniej Mostowic lub  do skiricky.cz ) Miedzy Bystrzyca Kłodzką a Spaloną jest właśnie taki odcinek zapomniany przez ludzkość - na blizzakach bez problemu pruje się pod górę po nieośnieżonej drodze w dodatku fun z jazdy jest przedni. 

 

dokladnej lokalizacji nie podam ze zrpzumialych wzgledow, ale od groma takich serpentyn jest od Salzburga po Gotthardpass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OA77 napisał:

Cooper weatherMaster ma predkosc T wiec takich nie moge, musze miec minimum H od 98 wzwyz,  czyli z discovery winter byles zadowolony?

Jak najbardziej jestem. Mało znane w Pl stad mało opinii i można się zastanawiać co to za cudo. Szczególnie zwróciłem uwagę na dobra trakcje i hamowanie. Żona ma w cytrynie Nokiany ( co prawda 3 sezon) z których tez kiedyś byłem zadowolony ale Cooper hamuje zdecydowanie lepiej. Mieszkam poza miastem wiec często mam do czynienia z lodem lub nieodśnieżonym drogami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, OA77 napisał:

Bridgstone, Michelin i Continental nie radza sobie i trzeba jechac 5kmh

A na innych ile pojedziesz? 5,1 km/h? :)

21 godzin temu, OA77 napisał:

testowalem tez Michelin Alpin 5 niby nowosc a guzik warte z uwagi na to ze ich boki pruja sie jak przescieradlo niestety, ale do miasta i autostrady sa w sam raz

To chyba od jazdy po górskich strumieniach, a nie serpentynach

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



zastanawiam sie jeszcze nad Nokian WR 4 SUV, kiedys jezdzilem na WR 3 SUV i tez nie narzekalem,


Mam i nic złego nie mogę powiedzieć. Porównać z innymi nie mogę bo zawsze i w każdym aucie miałem Nokiany na zimę (wrd3, wr3suv i teraz wr4suv). Nigdy się nie zawiodłem i tak zostało.
Jeżeli jest jakiś minus to spalanie - ale to raczej nie opony, to Subaru ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, keyman napisał:


 

 

 


Mam i nic złego nie mogę powiedzieć. Porównać z innymi nie mogę bo zawsze i w każdym aucie miałem Nokiany na zimę (wrd3, wr3suv i teraz wr4suv). Nigdy się nie zawiodłem i tak zostało.
Jeżeli jest jakiś minus to spalanie - ale to raczej nie opony, to Subaru ;)

 

No właśnie mam wr3 i obserwuję zwiększone spalanie o pond 0,5 l. w podobnych warunkach jak na geolandarach.  Czy masz podobne obserwacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimowe opony to zawsze ok 0.5l więcej, więc tu nie ma nic dziwnego. Jaka jest różnica u mnie ciezko powiedzieć, na letnich nawet 1000km nie przyjechałem... ale może być tak jak mówisz >0.5l. Na trasie najwięcej i tak robi wiatr i prędkość, w mieście temperatura i dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, keyman napisał:

Zimowe opony to zawsze ok 0.5l więcej, więc tu nie ma nic dziwnego. Jaka jest różnica u mnie ciezko powiedzieć, na letnich nawet 1000km nie przyjechałem... ale może być tak jak mówisz >0.5l. Na trasie najwięcej i tak robi wiatr i prędkość, w mieście temperatura i dystans.

Keyman, tak jak napisałem, "że w podobnych warunkach", obserwacja z grudnia, lekki deszcz, prawie bezwietrznie,  trasa 300 km, około +5 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykladzie mojego Levorga i dwoch lat eksploatacji oraz przejechanych 40.000 km moge przytoczyc za statystyka, ze roznica w srednim spalaniu z calego sezonu przejchanego na oponach zimowych i letnich wynosi dokladnie 0,02 l/100km na korzysc opon zimowych, a wiec zadna.

162465009_Bildschirmfoto2019-01-15um20_18_22.thumb.png.b7ecb2cbb1601ba0594619d9abe4920f.png

 

Mam 225/45/R18 letnie i 215/50/R17 zimowe i zastanawiam sie, dlaczego spalanie jest praktycznie identyczne? 

- opona zimowa jest wezsza i teoretycznie powinna miec mniejsze opory toczenia, ale przy opadach sniegu, blocie posniegowym opona ma wieksze opory do pokonania,

poza tym zimowa mieszanka jest miekka, wiec sporo energii marnuje sie podczas toczenia. 

 

- w zime i przy niskich temperaturach klimatyzacja nie ma wiele do roboty, tu powinno sie dac oszczedzic, ale mamy wydluzony proces nagrzewania sie silnika, oleju w skrzyni, poza tym straty z wiekszego poboru energii - ogrzewanie kabiny, siedzen, lusterek, szyb... 

 

- spalanie na krotkich odcinkach rosnie, szczegolnie na niedogrzanym silniku. Ale w zime o wiele wiecej zastanawiam sie, czy oplaca mi sie jechac krotki odcinek i potem skrobac szyby, odsniezac auto, wiec najczesciej jezdze, jesli jest to naprawde konieczne. Jest oszczednosc, ale tylko teoretyczna, bo... jak spadnie snieg, to wiadomo, ze ciezko zagnac Subaru do garazu i czlowiek po trzy, cztery razy przejezdza swoje krete trasy w na odludziu wylacznie dla zabawy z gazem podlodze :OO:Takze, ten, tego, chyba sekret spalania sie sam wyjasnil.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaMis napisał:

A może to po prostu efekt zimy i dłuższej pracy na wysokich obrotach zanim silnik dobrze się nagrzeje? 

Nie, silnik rozgrzany, trasa 300 km, dodam, że ciśnienie w ogumieniu plus 0,1 bar powyżej zalecanego, paliwo takie same - efecta Orlenu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie mam dwa komplety 205/55/16 i wychodzi tak:

Letnie Firestone SZ90u 91V (etykieta UE - spalanie: E; na mokrym: A)

opony letnie 12.43 l/100km

4 522.27 l na 36 379.9 km

 

zimowe Michelin Alpine 5 91H (etykieta UE - spalanie: E; na mokrym: B )

opony zimowe 12.28 l/100km 2 780.08 l na 22 645.8 km

 

Edytowane przez Slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Slawskip napisał:

u mnie mam dwa komplety 205/55/16 i wychodzi tak:

Letnie Firestone SZ90u 91V (etykieta UE - spalanie: E; na mokrym: A)

opony letnie 12.43 l/100km

4 522.27 l na 36 379.9 km

 

zimowe Michelin Alpine 5 91H (etykieta UE - spalanie: E; na mokrym: B )

opony zimowe 12.28 l/100km 2 780.08 l na 22 645.8 km

 

Cechą Michelinów są niskie opory toczenia, chociaż etykieta jakby przeczy temu...

W dniu ‎2019‎-‎01‎-‎15 o 21:09, Christoph napisał:

Na przykladzie mojego Levorga i dwoch lat eksploatacji oraz przejechanych 40.000 km moge przytoczyc za statystyka, ze roznica w srednim spalaniu z calego sezonu przejchanego na oponach zimowych i letnich wynosi dokladnie 0,02 l/100km na korzysc opon zimowych, a wiec zadna.

162465009_Bildschirmfoto2019-01-15um20_18_22.thumb.png.b7ecb2cbb1601ba0594619d9abe4920f.png

 

Mam 225/45/R18 letnie i 215/50/R17 zimowe i zastanawiam sie, dlaczego spalanie jest praktycznie identyczne? 

- opona zimowa jest wezsza i teoretycznie powinna miec mniejsze opory toczenia, ale przy opadach sniegu, blocie posniegowym opona ma wieksze opory do pokonania,

poza tym zimowa mieszanka jest miekka, wiec sporo energii marnuje sie podczas toczenia. 

 

- w zime i przy niskich temperaturach klimatyzacja nie ma wiele do roboty, tu powinno sie dac oszczedzic, ale mamy wydluzony proces nagrzewania sie silnika, oleju w skrzyni, poza tym straty z wiekszego poboru energii - ogrzewanie kabiny, siedzen, lusterek, szyb... 

 

- spalanie na krotkich odcinkach rosnie, szczegolnie na niedogrzanym silniku. Ale w zime o wiele wiecej zastanawiam sie, czy oplaca mi sie jechac krotki odcinek i potem skrobac szyby, odsniezac auto, wiec najczesciej jezdze, jesli jest to naprawde konieczne. Jest oszczednosc, ale tylko teoretyczna, bo... jak spadnie snieg, to wiadomo, ze ciezko zagnac Subaru do garazu i czlowiek po trzy, cztery razy przejezdza swoje krete trasy w na odludziu wylacznie dla zabawy z gazem podlodze :OO:Takze, ten, tego, chyba sekret spalania sie sam wyjasnil.

 

 

 

 

Osobiście ostatecznie stawiałbym na zwiększone opory w układzie przeniesienia napędu - przecież w kilku mechanizmach olej musi mieć czas na nagrzanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OA77 napisał:

taka ciekawostka albo i nie ale pomimo ala terenowego bieznika to zimowka z przyczepnoscia C, szkoda tylko ze ma predkosc T zamiast minimum H tak jak XV ma w papierach

Terenowy bieżnik na mokrej nawierzchni asfaltowej (a taka jest na etykiecie podana) nie będzie miał lepszych właściwości od opony typowo szosowej. Zupełnie inna bajka robi się poza drogą.... no ale tego etykiety już nie podają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaMis napisał:

Widziałem takie na Mercedes GLK wiec chyba XV tez wytrzyma.  Czasami trzeba siebzastabiwic ile warte są i ile wspólnego z rzeczywistością maja dane z etykiety. Możesz nakręcać kolce do niej:) 

kolce mozna dokupic, sa wkrecane stalowe

 

54 minuty temu, aflinta napisał:

Terenowy bieżnik na mokrej nawierzchni asfaltowej (a taka jest na etykiecie podana) nie będzie miał lepszych właściwości od opony typowo szosowej. Zupełnie inna bajka robi się poza drogą.... no ale tego etykiety już nie podają. 

 

55 minut temu, aflinta napisał:

Terenowy bieżnik na mokrej nawierzchni asfaltowej (a taka jest na etykiecie podana) nie będzie miał lepszych właściwości od opony typowo szosowej. Zupełnie inna bajka robi się poza drogą.... no ale tego etykiety już nie podają. 

czyli na asfalcie zima powinna sie tak samo jak typowa zimowka sprawowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...