Skocz do zawartości

Opony na zimę


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, kolan napisał:

Czy cena 120zł za wymianę samych opon w serwisie to dużo?

Normalna cena przy feldze Alu  18”. Dodatkowo place ok 80 za przechowanie opon cały sezon. Są tańsi ale szkoda mi czasu na brudasów którzy koła wyważyć nie potrafią. Niby prosta robota ale nie łatwo jest znaleść dobrego wulkanizatora. Podobnie jest z ustawianiem zbieżności. 

Odnosnienopon. Wchodzimy w szczyt sezonu? Ceny niektórych opon rosną z dnia na dzień + do wymiany terminy coraz dłuższe :) udało minusie złapać opony wczoraj w starej cenie ale wymiana dopiero w poniedziałek -wcześniej nie ma miejsc :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MaMis napisał:

Odnosnienopon. Wchodzimy w szczyt sezonu? Ceny niektórych opon rosną z dnia na dzień + do wymiany terminy coraz dłuższe :) udało minusie złapać opony wczoraj w starej cenie ale wymiana dopiero w poniedziałek -wcześniej nie ma miejsc :)

 

Wiadomo, zrobiło się zimno, to ludzie zaczęli wymieniać. Ale  tym razem nie ma się co stresować, prognoza jest taka, że do końca pierwszego tygodnia listopada będą temperatury po kilkanaście stopni na plus.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 zł za wszystkie 4 koła?

 

Właśnie dzwoniłem do Zdanowicza w Gdańsku, u nich usługa przełożenia 4 x opona, wyważenie itd, bez przechowywania to 220 zł. Różnica 100 zł to całkiem sporo, skoro to i to ASO.

Edytowane przez bmbm
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bmbm napisał:

120 zł za wszystkie 4 koła?

 

Właśnie dzwoniłem do Zdanowicza w Gdańsku, u nich usługa przełożenia 4 x opona, wyważenie itd, bez przechowywania to 220 zł. Różnica 100 zł to całkiem sporo, skoro to i to ASO.

Bo oni ogólnie maja nierówno pod sufitem ale takbto jest jak najbliższa konkurencja Subaru jest w Bydgoszczy.

praktycznie na przeciwko salonu masz dobrego wulkanizatora z doświadczeniem który wie jak obchodzić się kołami i przechowa opony. Korzystam z ich usług od 5 lat bez żadnej uwagi. Kiedyś widziałem gdy pracownicy serwisu Mercedes przywozili im koła do wyważenie gdy sami nie dali rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MaMis napisał:

Bo oni ogólnie maja nierówno pod sufitem ale takbto jest jak najbliższa konkurencja Subaru jest w Bydgoszczy.

praktycznie na przeciwko salonu masz dobrego wulkanizatora z doświadczeniem który wie jak obchodzić się kołami i przechowa opony. Korzystam z ich usług od 5 lat bez żadnej uwagi. Kiedyś widziałem gdy pracownicy serwisu Mercedes przywozili im koła do wyważenie gdy sami nie dali rady. 

 

Dotychczas korzystałem z Auto-Gum na Hynka - też bardzo fajny serwis, nigdy żadnych problemów i tam 45 zł od opony. Czyli 180 zł - jakby nie było, 40 zł taniej i tam skorzystam, ale dziwne, żeby była aż taka rozpiętość cenowa pomiędzy ASO. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bmbm napisał:

120 zł za wszystkie 4 koła?

 

Właśnie dzwoniłem do Zdanowicza w Gdańsku, u nich usługa przełożenia 4 x opona, wyważenie itd, bez przechowywania to 220 zł. Różnica 100 zł to całkiem sporo, skoro to i to ASO.

Wymiana opon na tych samych felgach i czujnikach to żaden doktorat. Wg mnie śmiało można to zrobić poza ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Blixten napisał:

Wymiana opon na tych samych felgach i czujnikach to żaden doktorat. Wg mnie śmiało można to zrobić poza ASO. 

co ty przecież w XV w kołach jest masa techniki rodem z NASA, kewlar, tytan i mikroprocesory wyprzedzające naszą epoke o dobrą dekadę :D. Jeszcze gumiarz popsuje i się do końca swojego życia nie wypłaci. Tylko ASO może to zrobić dobrze i zgodnie ze sztuką ;)

 

 

 

 

A na poważnie uprzedźcie gumiarza że macie czujniki w kołach i trzymajcie kciuki za szpilki - . Mi już jedna pomimo dokręcania kluczem dynamometrycznym "przestała działać" :unsure: 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Karas napisał:

Mi już jedna pomimo dokręcania kluczem dynamometrycznym "przestała działać" :unsure: 

 

To się dzieje wtedy, jak ktoś przykręci nakrętki stosując za duży moment. Przy dobrze nastawionych urządzeniach nie ma problemów  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Karas napisał:

co ty przecież w XV w kołach jest masa techniki rodem z NASA, kewlar, tytan i mikroprocesory wyprzedzające naszą epoke o dobrą dekadę :D. Jeszcze gumiarz popsuje i się do końca swojego życia nie wypłaci. Tylko ASO może to zrobić dobrze i zgodnie ze sztuką ;)

 

 

 

 

A na poważnie uprzedźcie gumiarza że macie czujniki w kołach i trzymajcie kciuki za szpilki - . Mi już jedna pomimo dokręcania kluczem dynamometrycznym "przestała działać" :unsure: 

 

Panowie, no przecież ja nie będę leciał do ASO z wymianą opon :) Już mam łataną jedną, czujniki zadziałały prawidłowo, wszystko ogarnął warsztat wymieniony przeze mnie wcześniej i jest super. 

Bardziej zastanawia mnie aż tak duża różnica w cenie pomiędzy ASO.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, GREGG napisał:

To się dzieje wtedy, jak ktoś przykręci nakrętki stosując za duży moment. Przy dobrze nastawionych urządzeniach nie ma problemów 

ja obstawiam raczej  materiał szpilek w Subaru imo gów**lit :)  - przeszukaj forum coś o tym juz kiedyś ktos pisał - nie ja ja tylko potwierdzam;).

Na wszelki wypadek uprzedzam żeby nie było płaczu

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

ja obstawiam raczej  materiał szpilek w Subaru imo gów**lit :)  - przeszukaj forum coś o tym juz kiedyś ktos pisał - nie ja ja tylko potwierdzam;).

Na wszelki wypadek uprzedzam żeby nie było płaczu

 

No właśnie: w instrukcji znalazłem zalecenie żeby dokręcać z momentem 100Nm. W moich poprzednich subaru zawsze było 120Nm. Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Karas napisał:

żebyś tylko ty nie musiał po którejś z wizyt w serwisie ;)

 

Wyobraź sobie, że już to i owo doświadczyłem z Subaru, nawet więcej niż z jednym :P I temat szpilek też już przerabiałem... 

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, GREGG napisał:

Wymieniałem raz 2 sztuki, bo zostały nakrętki przekręcone... i tyle. Więc nie ma co siać paniki, przy sensowym gumiarzu nie powinno być problemów

więc wiesz jak jest - czy w jakim kolwiek innym aucie podczas zmiany opon Ci się cos takiego przytrafiło?

Bo mi nie. Aut przed Subaru miałem kilka i to nie żadne z wyższej półki , zawsze gumiarz dokręcał kluczem z odpowiednim momentem i nigdy żadnej nie ukręcił. Więc sam widzisz że paniki nie sieje tylko ostrzegam że coś takiego może się przytrafić natomiast  nigdzie nie  napisałem że tak będzie. Forum jest chyba po to żeby dzielić się doświadczeniami z tymi autami co właśnie uczyniłeś za co szacun :hi:;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Karas napisał:

więc wiesz jak jest - czy w jakim kolwiek innym aucie podczas zmiany opon Ci się cos takiego przytrafiło?

 

Nie wiem jak to jest, bo mam zawsze Subaru :P

 

3 minuty temu, Karas napisał:

zawsze gumiarz dokręcał kluczem z odpowiednim momentem i nigdy żadnej nie ukręcił.

 

Jak się trafi jakiś 'kowal' to wszystko ukręci, może nawet w Skodzie mu się uda śrubę ukręcić (nadludzkim wysiłkiem oczywiście :P). Mi się raz taki trafił.... Poza tym nigdy problemów ze szpilkami nie miałem, mimo że jak napisałeś są z tego materiału na g zrobione :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Knurek1111 napisał:

 

No właśnie: w instrukcji znalazłem zalecenie żeby dokręcać z momentem 100Nm. W moich poprzednich subaru zawsze było 120Nm. Dziwne.

 

W którym miejscu instrukcji znalazłeś te 100 Nm? Ja znalazłem tylko info o dokręcaniu dojazdówki - 120 Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...