aflinta Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 6 minut temu, Karas napisał: ciekawe czy coś to zmieniło może reagują szybciej? Może są tańsze? Ale w sumie jeszcze taniej jest nie mieć czujników i wykrywać różnicę za pomocą ABS.... ale nie da się wtedy na programowaniu zarobić. Ktoś w Subaru dobrze to obmyślił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 27 minut temu, Karas napisał: widzę postęp albo cięcie kosztów bo czujniki są zupełnie inne niż w modelu poprzednim - ciekawe czy coś to zmieniło może reagują szybciej? Nie mam odniesienia do poprzedniej generacji XV, ale obecne czujniki w mojej ocenie monitorują ciśnienie z całkiem dużą częstotliwością. Jako przykład; wyjeżdżając na wstecznym z wulkanizacji na wyświetlaczu zauważyłem wyższe ciśnienie niż to z którym przyjechałem. Nie wiem jakie czujniki ciśnienia ma BMW GT, ale facet który wyjeżdżał z warsztatu przede mną, zgłaszał pretensje, że jego czujniki powariowały i "połapały" się dopiero po paru minutach Więc w naszych XV nie jest źle. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Blixten 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vagabond Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Zapłaciłem za lusterka 500 zł, z pilota oraz klamki zamykają/otwierają się automatycznie. Można również składać i rozkładać przyciskiem w samochodzie. Nie widzę potrzeby wyłączania, po to tę funkcję chciałem - aby samo działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 2 minuty temu, Vagabond napisał: Zapłaciłem za lusterka 500 zł, z pilota oraz klamki zamykają/otwierają się automatycznie. Można również składać i rozkładać przyciskiem w samochodzie. Nie widzę potrzeby wyłączania, po to tę funkcję chciałem - aby samo działało Ja bez tej funkcji też mogę żyć, co mnie dopiero drażni (chyba) w większości aut, to brak funkcji domykania szyb po wyłączeniu zapłonu. Zamiast kliknąć pilotem przez ramię, trzeba wracać do auta, odpalić na chwilę silnik tylko po to żeby podnieść szybę o parę cm. Gdzie troska o środowisko ? Gdzie UE ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 1 minutę temu, Blixten napisał: Zamiast kliknąć pilotem przez ramię, trzeba wracać do auta, odpalić na chwilę silnik tylko po to żeby podnieść szybę o parę cm. Gdzie troska o środowisko ? Gdzie UE ? Takie rzeczy tylko w Skodzie - naprawdę. W Yeti mogłem otworzyć i zamknąć wszystkie szyby zdalnie przyciskiem na kluczyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 8 minut temu, Vagabond napisał: Nie widzę potrzeby wyłączania, po to tę funkcję chciałem - aby samo działało Jak w zimie spadnie marznący deszcz i na mechanizmie lusterek narośnie lód.... to można nie chcieć by próbowały same się ruszyć Czasem wystarczy mieć zaparkowane auto w kałuży, której jeszcze tam nie było gdy parkowaliśmy a już jej nie ma bo zamarzła (również na naszym aucie ochlapywanym przez inne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 17 godzin temu, Blixten napisał: Opony letnie wymienione na GoodYear UG Performance SUV Gen-1, 225/55/18, 102V, DOT3218. Też takie nabyłem - wersja XL. Mam wrażenie, że samochód prowadzi się lepiej niż na seryjnych - mniej się buja i ma bardziej "sportowe" reakcje na nierównościach. Bonusem jest naprawdę konkretna ochrona rantu felgi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 11 minut temu, spawalniczy napisał: mniej się buja i ma bardziej "sportowe" reakcje na nierównościach. Może kwestia sztywniejszych boków opony 102V vs seryjne 98V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Godzinę temu, Blixten napisał: Ja bez tej funkcji też mogę żyć, co mnie dopiero drażni (chyba) w większości aut, to brak funkcji domykania szyb po wyłączeniu zapłonu. wogole to cieszmy się że w Subaru są takie funkcje jak elektryczne szyby a nie na korbkę czy składane lusterka z przycisku Chociaż pewnie jakby nie było to i tak super napęd wszystko rekompensuje Niestety marka z plejadami imo wszystkie nowinki techniczne wprowadza do swoich aut za późno. Podparcia lędźwiowego to do tej pory nie ma. Reflektory led czy aktywny tempomat jest od momentu wprowadzenia ES. Napisze tak cieszmy się że wogole są bo mogą jeszcze wycofać z naszego rynku ze względu na ekologie hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, MaMis napisał: Aż mechanizm padnie i będzie płacz ze są z g...litu? Czyli tak samo jak z klimą, czujnikami, elektrycznymi szybami, kamerami.... itp. itd. Polonezie, Wartburgu, Maluchu, wróćcie ! Życie będzie prostsze Edytowane 9 Listopada 2018 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vagabond Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 5 godzin temu, aflinta napisał: Jak w zimie spadnie marznący deszcz i na mechanizmie lusterek narośnie lód.... to można nie chcieć by próbowały same się ruszyć Czasem wystarczy mieć zaparkowane auto w kałuży, której jeszcze tam nie było gdy parkowaliśmy a już jej nie ma bo zamarzła (również na naszym aucie ochlapywanym przez inne) W poprzednim aucie też miałem składne i bez problemu radziły sobie z takim zjawiskiem. Nie martwi mnie to Chyba, że plastik jest gorszego sortu i nie da rady hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 12 minut temu, Vagabond napisał: W poprzednim aucie też miałem składne i bez problemu radziły sobie z takim zjawiskiem. Nie martwi mnie to Chyba, że plastik jest gorszego sortu i nie da rady hehe Trzymam kciuki za testy, bo też chciałem założyć... ale jakoś wątpliwości mnie dopadły. Szkoda, że nie da się ich opcjonalnie składać ręcznie z samego pilota dłużej przytrzymując jakiś przycisk. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Trzymam kciuki za testy, bo też chciałem założyć... ale jakoś wątpliwości mnie dopadły. Szkoda, że nie da się ich opcjonalnie składać ręcznie z samego pilota dłużej przytrzymując jakiś przycisk. Mnie również wątpliwości dopadły, bo co gdy jednak przyjdą mrozy i się nie rozłożąWysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Teraz, yarthecat napisał: Mnie również wątpliwości dopadły, bo co gdy jednak przyjdą mrozy i się nie rozłożą Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Miałem taką opcję w poprzednim aucie, Outlanderze, i nigdy, nigdy nie miałem z tym problemów. Obojętnie przy jakiej pogodzie. Natomiast brak tego w XV to straszna wiocha 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Outlander to jednak półka wyżej niż XV.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 3 minuty temu, aflinta napisał: Outlander to jednak półka wyżej niż XV.... Eclipse Cross ma automatyczne składanie, a to ta sama półka, co XV Niemniej uważam, że jest to kolejny zbędny wodotrysk, a jojczenie nad tym i pisanie, że to jakaś "wiocha", to już gruba przesada 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Pewnie to kwestia preferencji kierowcow, ale mnie jakos brak automatycznie skladanych lusterek nie rusza, bo i tak parkuje auto w garazu, a na parkingach pod marketem bardzo rzadko korzystam z takiej opcji. Jesli natomiast jest taka uzasadniona potrzeba, aby te lusterka zlozyc, np. w ciasnej luce parkingowej, lub parkujac przy drodze, to co za problem nacisnac przycisk? Do tego przeciez to sluzy. I jesli taka opcja jest uzywana sporadycznie, to po co to w standardzie? Domykanie szyb? Do tego nie trzeba uruchamiania silnika. Przekrecic kluczyk lub nacisnac przycisk Start/Stop bez hamulca. Jako swiadomy kierowca zanim wylacze silnik dwa razy rozejrze sie wokol i jesli jest potrzeba to domykam szyby, a zanim opuszcze pojazd zastanowie sie, czy moge go tak zostawic. O wiele istotniejsza wada, jak dla mnie, to brak jakiegokolwiek zabezpieczenia kamery cofania lub/oraz spryskiwacza. Kamera funkcjonuje bardzo dobrze, obraz jest bardzo dobry, nawet noca, ale potrzeba ciaglego wysiadania z auta i oczyszczania kamery przed kazdym manewrem, doprowadza mnie do pasji. I to akurat jest wada, bo ogranicza funkcjonalnosc tego pozytecznego wynalazku. Ale to inna bajka i da sie z tym zyc. 20 minut temu, GREGG napisał: Niemniej uważam, że jest to kolejny zbędny wodotrysk, a jojczenie nad tym i pisanie, że to jakaś "wiocha", to już gruba przesada To ciagle narzekanie na Subaru, ze nie jest konfigurowalne jak Skoda/VW jest moim zdaniem smieszne. Nikt mi tego auta nie wcisnal na sile, sam wybieralem, napewno nie dla gadzetow, bo te mnie nie bawia. Wyglada na to, ze kierowcy Subaru niewiescieja. Pewnie niedlugo zacznie sie narzekanie, ze lusterko kierowcy jest za male i slabo doswietlone, aby mozna sobie poprawic makijaz na swiatlach i brakuje poza tym porzadnego schowka na krem, waciki i szminke - PS: Mojego Levorga i tak uwielbiam, za to jak jezdzi i drobnostki mu wybaczam . Normalnie nieszczescie, nie mam na co narzekac A ze temat jest o oponach zimowych do XV, to dzisiaj spotkalem na parkingu Skode Kodiaq na nowych Nokianach WR SUV 4. Po bardzo pozytywnych doswiadczeniach z Nokian WR D4, skusilbym sie na taki komplet. 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Godzinę temu, Christoph napisał: PS: Mojego Levorga i tak uwielbiam, za to jak jezdzi i drobnostki mu wybaczam . Normalnie nieszczescie, nie mam na co narzekac Zgadzam się. Największa frajda jest jazda na zakrętach szcegolnje na mokrej drodze. Brakuje mi z koleji podglądu kamery na żądanie. 9 godzin temu, ovi napisał: Po to ten system jest by działał. IMO raczej powinno być tak, że jak nie chcesz by lusterka ciągle do Ciebie machały to wyłączasz tę opcję. A nie, że trzeba dokupić moduł by się składały z automatu....Chyba ich filozofia poszła nieco za daleko. Wracamy do podstawowego pytania. Po co kupujemy Subaru? W moim przypadku świadoma decyzja - znalazlem to czego szukałem czyli prześwit i napęd. Cała reszta to drobnostki a obawy o CVT były bezzasadne bo naczytałem się bzdetów z neta jaki to nie jest śmietnik bo przecież tylko DSG ma racje bytu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 10 minut temu, MaMis napisał: Wracamy do podstawowego pytania. Po co kupujemy Subaru? W moim przypadku świadoma decyzja... W moim przypadku również świadoma decyzja. Ale od auta za 100k+ można oczekiwać tych kilku drobnostek, że będą dostępne...ale nie za dopłatą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 11 godzin temu, Christoph napisał: Domykanie szyb? Do tego nie trzeba uruchamiania silnika. Przekrecic kluczyk lub nacisnac przycisk Start/Stop bez hamulca. Jako swiadomy kierowca zanim wylacze silnik dwa razy rozejrze sie wokol i jesli jest potrzeba to domykam szyby, a zanim opuszcze pojazd zastanowie sie, czy moge go tak zostawic. Słuszna uwaga, z tym, że przycisk start/stop trzeba wcisnąć nie raz, a dwa razy, żeby szyby chodziły (Szyby można domknąć też przez chwilę po wyłączeniu silnika i do momentu otwarcia drzwi) Czasami sam też zapomnę, ale z reguły niedomknięte przez dzieci tylne szyby odkrywam dopiero otwierając im drzwi - wsiadam wtedy z powrotem za kierownicę i żeby domknąć szyby odruchowo odpalam silnik.... ... ale dzięki za zwrócenie uwagi @Christoph - lepiej jest wcisnąć dwa razy start/stop niż odpalać i męczyć silnik - muszę popracować nad złym nawykiem 11 godzin temu, Christoph napisał: O wiele istotniejsza wada, jak dla mnie, to brak jakiegokolwiek zabezpieczenia kamery cofania lub/oraz spryskiwacza. Kamera funkcjonuje bardzo dobrze, obraz jest bardzo dobry, nawet noca, ale potrzeba ciaglego wysiadania z auta i oczyszczania kamery przed kazdym manewrem, doprowadza mnie do pasji. I to akurat jest wada, bo ogranicza funkcjonalnosc tego pozytecznego wynalazku. Ale to inna bajka i da sie z tym zyc. Raz na jakiś czas można przetrzeć palcem, albo ..... częściej myć samochód - na kamerę schowaną pod plejadami trzeba zaczekać dekadę... 11 godzin temu, Christoph napisał: To ciagle narzekanie na Subaru, ze nie jest konfigurowalne jak Skoda/VW jest moim zdaniem smieszne. Nikt mi tego auta nie wcisnal na sile, sam wybieralem, napewno nie dla gadzetow, bo te mnie nie bawia. Wyglada na to, ze kierowcy Subaru niewiescieja. Pewnie niedlugo zacznie sie narzekanie, ze lusterko kierowcy jest za male i slabo doswietlone, aby mozna sobie poprawic makijaz na swiatlach i brakuje poza tym porzadnego schowka na krem, waciki i szminke - PS: Mojego Levorga i tak uwielbiam, za to jak jezdzi i drobnostki mu wybaczam I ten wpis najbardziej mi się podoba. W odniesieniu do wcześniejszej Mazdy, w XV brakuje mi schowka na okulary, wlewu paliwa po stronie kierowcy, gniazda zasilania w bagażniku, ... ale ja również w pełni świadomy kupiłem Subaru XV i też wybaczam drobiazgi, bo to naprawdę fajne auto Edytowane 10 Listopada 2018 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 7 godzin temu, Christoph napisał: Wyglada na to, ze kierowcy Subaru niewiescieja. Czy może Subaru niewieścieje oferując wybór silników 116KM i 156KM z uwzględnieniem tego, że drugi już oferty wyleciał. 7 godzin temu, Christoph napisał: Pewnie to kwestia preferencji kierowcow, ale mnie jakos brak automatycznie skladanych lusterek nie rusza, Dokładnie, to preferencja kierowców i nie dotyczy żadnych kosmicznych wynalazków, nie rozumiem więc dalszej części wywodu. Mnie dla pzykładu nie rusza i niczego mi niegranicza brudząca się kamera, ale nie sugeruję zniwieścienia, bo biegasz z chusteczką (zapewne haftowaną), aby ją wyczyścić. 7 godzin temu, Christoph napisał: dzisiaj spotkalem na parkingu Skode Kodiaq na nowych Nokianach WR SUV 4. Jak na Skodzie, to chyba na tym forum odpadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) Subaru nie niewiescieje, Subaru wychodzi na przeciw swojej zmieniajacej sie klienteli Kamera od przecierania palcem sie rysuje, bo material, z ktorego jest wykonane oczko kamery to nie szafir, dlatego niestety po dwoch latach takiego przecierania palcem widac skutki. O ile lusterka mozna sobie zlozyc w miare potrzeby przyciskiem, o tyle kamery nie da sie oczyscic ani przyciskiem, ani spryskiwaczem - to niestety dosyc istotna wada, ktora ogranicza funkcjonalnosc kamery, kiedy obraz jest zamazany. Wlew paliwa jest po stronie kierowcy (ale w Japonii, Anglii...). Ale za to na zegarach jest wskaznik, po ktorej stronie jest wlew, a dostep do dystrubutora jest z dwoch stron. Jesli wiekszosc samochodow ma z lewej, a Subaru z prawej, to z czasem moze byc zaleta, bo miejsce przy dystrybutorze z lewej strony jest mniej oblegane A od Skody bym sie uczyl, jakie opony sa najlepsze Edytowane 10 Listopada 2018 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 28 minut temu, Christoph napisał: Wlew paliwa jest po stronie kierowcy (ale w Japonii, Anglii...). Ale za to na zegarach jest wskaznik, po ktorej stronie jest wlew, a dostep do dystrubutora jest z dwoch stron. Jesli wiekszosc samochodow ma z lewej, a Subaru z prawej, to z czasem moze byc zaleta, bo miejsce przy dystrybutorze z lewej strony jest mniej oblegane Niestety VAG też ma po prawej. Niemniej zawsze podjeżdżam pod pierwszy wolny dystrybutor - wąż sięga również na drugą stronę auta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) 56 minut temu, Christoph napisał: Subaru nie niewiescieje, Subaru wychodzi na przeciw swojej zmieniajacej sie klienteli A mogłoby poszukać złotego środka 56 minut temu, Christoph napisał: Jesli wiekszosc samochodow ma z lewej, a Subaru z prawej, to z czasem moze byc zaleta, bo miejsce przy dystrybutorze z lewej strony jest mniej oblegane Każdy samochód, który posiadałem miał wlew z prawej, więc bardzo dobrze w Subaru jest z tej samej strony. Nie muszę się zastanawiać, jak podjechać A węża ciągnąć wokół auta nie lubię Upierdliwą „nowością” jest dla mnie otwieranie wlewu ze środka Edytowane 10 Listopada 2018 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) Godzinę temu, Christoph napisał: Wlew paliwa jest po stronie kierowcy (ale w Japonii, Anglii...). Ale za to na zegarach jest wskaznik, po ktorej stronie jest wlew, a dostep do dystrubutora jest z dwoch stron. Jesli wiekszosc samochodow ma z lewej, a Subaru z prawej, to z czasem moze byc zaleta, bo miejsce przy dystrybutorze z lewej strony jest mniej oblegane Wlew paliwa po jedynie słusznej stronie ma np. Toyota, Honda i Mazda, co wiem z doświadczenia. Chociaż szybko przyzwyczaiłem się do wygody wlewu po tej samej stronie, to przejście na drugą nie stanowi dla mnie problemu, tak samo jak przetarcie kamery. A propos, po 5 latach przecierania kamery w Maździe i 6 w Hondzie, nie zauważyłem pogorszenia obrazu. Większość aut w Polsce ma wlew z prawej, więc prawa strona dystrybutora częściej jest wolna - jak to mówi Twój austriacki Kolega - tak już jest i koniec Ostatecznie to wszystko są nieistotne pierdoły Edytowane 10 Listopada 2018 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się