Szürkebarát Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 1 godzinę temu, Christoph napisał: Ta sniezynka i cyferki to prosty wskaznik przydatnosci opony jako opony zimowej. Podczas gdy cyferki wskazuja pozostala glebokosc profilu bieznika w milimetrach, o tyle sniezynka pokazuje minimalna dopuszczalna glebokosc profilu bieznika 4 mm jako opony zimowej. Tak dlugo jak jest sniezynka, tak dlugo opona jest dopuszczona do ruchu jako opona zimowa. Po osiagnieciu granicy 4mm sniezynka zniknie. Dla przykladu w Austrii zaleca sie 4 / 4 / 4 - czyli opona zimowa: 4 jednakowe opony, 4 mm minimalnej glebokosci profilu bieznika i nie starsze niz 4 lata. Na podanej oponie masz glebokosc bieznika cos pomiedzy wytarte 8 a swieze 6mm i opona nadaje sie jeszcze jako zimowka Tak właśnie myślałem. Dzięks. Ale trochę słabo z tymi oponami bo zakładając taki sam sposób eksploatacji, po przejechaniu kolejnych kilkunastu tysięcy kilometrów będę miał właśnie około 4 mm bieżnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Doradźcie co byście wybrali: Pirelli Scorpion Verde225/55 R1999V C | B | 71dB czy Nokian Wetproof SUV225/55 R19103VXL C | A | 71dB Opona letnia do Mazdy, którą planuję pojeździć obecne i może przyszłe lato... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Do tej pory żadne jeżdżone przeze mnie Nokiany mnie nie zawiodły więc pewnie wybrał bym Nokiany. Te Pirelki mają jakby bardziej "bojowy" bieżnik ale jakież to boje trzeba toczyć... Wystarczy jechać od punktu A do punktu B. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Po własnych dwukrotnych doświadczeniach z dwoma modelami Pirelli, nigdy nie kupię ich opony. Jakość nieadekwatna do ceny i marki. Zresztą od paru lat to już oficjalnie chińszczyzna 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 (edytowane) Nokian Wetproof SUV225/55 R19103VXL C | A | 71dB jedyny wielosezonowy produkt który można śmiało kupować. Opona która dzielnie radzi sobie na śniegu i deszczu a w lecie nie pływa ani nie piszczy. Co prawda nie będzie miała takiej przyczepności jak typowo letnia ale jeżeli nie śmigasz agresywnie to bedzie git. Sam żałuje że w ubiegłym roku kiedy zmieniałem opony na nowe nie kupiłem tego modelu - ale wtedy to była nowość a ja po XV wole już z niczym nie eksperymentować Edytowane 19 Czerwca 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 2 godziny temu, Blixten napisał: Doradźcie co byście wybrali: Pirelli Scorpion Verde225/55 R1999V C | B | 71dB czy Nokian Wetproof SUV225/55 R19103VXL C | A | 71dB Opona letnia do Mazdy, którą planuję pojeździć obecne i może przyszłe lato... Letnie to nie ten temat. @Karas Nokian Wetproof SUV225/55 R19103VXL C | A | 71dB to jest akurat letnia opona. Wetproof wielosezonowy ma inny bieżnik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 3 godziny temu, Ayu napisał: Letnie to nie ten temat. @Karas Nokian Wetproof SUV225/55 R19103VXL C | A | 71dB to jest akurat letnia opona. Wetproof wielosezonowy ma inny bieżnik. słuszna uwaga. temat o oponach zimowych więc z automatu myślałem o nokianach weatherproof a autorowi posta chodziło o letnie. Ale i tak brałbym nokiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 5 godzin temu, Ayu napisał: Letnie to nie ten temat. @Karas Nokian Wetproof SUV225/55 R19103VXL C | A | 71dB to jest akurat letnia opona. Wetproof wielosezonowy ma inny bieżnik. Tak, pamiętam, że to wątek o zimowych, a mi chodziło o letnią... Wiedziałem jednak, że tu najszybciej otrzymam pomoc, za którą Wam dziękuję Zdradzę Wam jeszcze na koniec, że Nokiany, które zamówiłem zastąpią fabryczne Toyo Proxes, które służyły przez 7 sezonów, ...i to już koniec OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Ja mam przykre doświadczenia ostatnio z oponami Nokian. Być może wielosezon jest lepszy albo opony ich klasy premium. Klasa budżetową lepiej sobie odpuścić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się