GREGG Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 @Mont Zapewne w celu zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa To był taki przykład, że w instrukcji różne rzeczy można znaleźć, a należy podchodzić z dystansem... Co do zalecenia w sprawie przekładania kół, każdy robi jak uważa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 38 minut temu, Mont napisał: W jakim celu? Nigdy w życiu nie wymieniałem nakrętek w żadnym Subaru, a jeżdżę marką kilkanaście lat Ja wymieniałem bo się gwint zniszczył. Jak masz pecha to jeszcze szpilki musisz przy tym wymienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 ... a moje Goodyeary UG Perf. Gen 1 zaczęły ząbkować na przedniej osi zgodnie z powyższym, jak to jest w końcu - mam ośkę czy '4x4' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 Ząbkujesz? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 4 godziny temu, Blixten napisał: ... a moje Goodyeary UG Perf. Gen 1 zaczęły ząbkować na przedniej osi zgodnie z powyższym, jak to jest w końcu - mam ośkę czy '4x4' ? Ząbkowanie nie zależy od napędu. Więc nadal nie wiadomo co masz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 Z tego co kiedyś usłyszałem ząbkowanie dużo zależy od poprawnej pracy amortyzatorów, jak ktoś może mnie poprawić to proszę się ustosunkować do tego, bo sam ciekaw jestem co ma największy wpływ na to 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 (edytowane) 22 minuty temu, aplam13 napisał: największy wpływ na to ma geometria zawieszenia . Trzeba ustawić bo szkoda opon. W sprawnym XV opony zużywają się równomiernie Edytowane 27 Grudnia 2019 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 Przednie kola maja troche wiecej do roboty niz tylne. Na wyzabkowanie opon moze miec wplyw wiele czynnikow: od prawidlowego cisnienia opon poczawszy, na stylu jazdy kierowcy konczywszy. Jezdzac dynamicznie po kretych i gorskich drogach opony zmieniam co dwa/trzy sezony, a przod wyglada zawsze na bardziej zmeczony. Trudno wiec wyrokowac. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 6 godzin temu, Blixten napisał: ... a moje Goodyeary UG Perf. Gen 1 zaczęły ząbkować na przedniej osi zgodnie z powyższym, jak to jest w końcu - mam ośkę czy '4x4' ? Aż się przyglądnę swoim dokładniej przy następnej okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Karas napisał: ma geometria zawieszenia . Trzeba ustawić bo szkoda opon. W sprawnym XV opony zużywają się równomiernie Sugerujesz, że jakiś skośnooki ustawiał mi zbieżność w fabryce i schrzanił robotę ?? ...ale czy mogę sprawdzić/skorygować geometrię kół na "zwykłej" stacji kontroli pojazdów", czy patent ma na to tylko ASO ? 9 minut temu, Christoph napisał: od prawidlowego cisnienia opon poczawszy, na stylu jazdy kierowcy konczywszy. wg wskazań na wyświetlaczu mam 240 w przednich i 230 w tylnych kołach. a co do stylu.... cóż... powiedzmy, że ... mieszany 2 godziny temu, aplam13 napisał: ząbkowanie dużo zależy od poprawnej pracy amortyzatorów, sprawdzałem, wszystko OK z przodu jak i z tyłu Edytowane 27 Grudnia 2019 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 2 minuty temu, Blixten napisał: wg wskazań na wyświetlaczu mam 240 w przednich i 230 w tylnych kołach. Hmmmm ja mam (wymieniane w ASO przy okazji przeglądu) 220/210 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 5 minut temu, Blixten napisał: Sugerujesz, że jakiś skośnooki ustawiał mi zbieżność w fabryce i schrzanił robotę ?? A to nic dziwnego by było, ja tak miałem, pierwsze co zrobiłem po odebraniu auta to poprawienie geometrii, bo czułem że coś jest delikatnie nie halo. No i miałem rację, była lekka korekta potrzebna 6 minut temu, Blixten napisał: ..ale czy mogę sprawdzić/skorygować geometrię kół na "zwykłej" stacji kontroli pojazdów" No pewnie, że tak 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 29 minut temu, GREGG napisał: No pewnie, że tak Przy najbliższej okazji skorzystam z rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 @Blixten na pewno nie zawadzi sprawdzić. W ASO Mikołów robią geometrię standardowo przy każdym przeglądzie, ale to niespotykana gdzie indziej praktyka... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 27 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2019 4 minuty temu, GREGG napisał: @Blixten na pewno nie zawadzi sprawdzić. W ASO Mikołów robią geometrię standardowo przy każdym przeglądzie, ale to niespotykana gdzie indziej praktyka... Ano, miło z ich strony, takiej obsługi jak w ATS nie miałem nigdy w żadnym innym ASO. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Wyniki zbieżności przed regulacją: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Wyniki zbieżności po regulacji: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Nieco inny model auta na maszynie widzę. Mniejsza o pochodzenie, ale to dwie różne generacje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 1 minutę temu, aflinta napisał: Nieco inny model auta na maszynie widzę. Mniejsza o pochodzenie, ale to dwie różne generacje. Też to zauważyłem, ale mechanik tłumaczył, że poprawił tylko samą zbieżność, więc chyba nie napsuł ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 40 minut temu, Blixten napisał: Też to zauważyłem, ale mechanik tłumaczył, że poprawił tylko samą zbieżność, więc chyba nie napsuł ?? Mało wiem o zawieszeniu ale rozbieżność miałeś raczej symboliczną (moje nie-subaru wyjechało z fabryki mając sumaryczną zbieżność 0.41st przy dopuszczalnej 0.14!) Ząbkowanie niekoniecznie jest związane z rozbieżnością. Więc poszukałbym warsztatu, który ma pakiet nastaw i sprawdził wszystkie wartości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 A w ogóle: przednie opony w XV1 też lekko u mnie ząbkują. A zawieszenie jest na pewno sprawne i dobrze ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 10 minut temu, Knurek1111 napisał: A w ogóle: przednie opony w XV1 też lekko u mnie ząbkują. A zawieszenie jest na pewno sprawne i dobrze ustawione. 4 lata i pewniez z 50k km na geolandarze i żadnego ząbkowania na żadnej oponie nie było . Tylne się tylko szybciej zużyły niż przednie ale nie wykonywałem rotacji opon zalecanej w instrukcji więc pewnie moja wina. Z nowymi primacy 4 tego błędu nie popełnię. Czy generacja ma znaczenie - nie byłbym tego taki pewien co najwyżej wartości graniczne mogą się różnić . Geometria to geometria jak widzieliście jak się ją ustawia to powinniście zrozumieć po co się to robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, Karas napisał: 4 lata i pewniez z 50k km na geolandarze i żadnego ząbkowania na żadnej oponie nie było . Tylne się tylko szybciej zużyły niż przednie ale nie wykonywałem rotacji opon zalecanej w instrukcji więc pewnie moja wina. Z nowymi primacy 4 tego błędu nie popełnię. Czy generacja ma znaczenie - nie byłbym tego taki pewien co najwyżej wartości graniczne mogą się różnić . Geometria to geometria jak widzieliście jak się ją ustawia to powinniście zrozumieć po co się to robi. Nie przyglądałem się Geolandarom. Piszę o delikatnym ząbkowaniu przy krawędzi, które jest do zniesienia (każde moje auto tak miało). Można rotować opony i uniknie się problemów. Nie wspomnę, że niektórzy producenci aut mówią wprost: opony ząbkują z powodu nastaw zawieszenia, które z kolei są potrzebne żeby auto prowadziło się jak trzeba. Oczywiście może to marketing a może rezygnacja Edytowane 28 Grudnia 2019 przez Knurek1111 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 21 godzin temu, Knurek1111 napisał: Nie wspomnę, że niektórzy producenci aut mówią wprost: opony ząbkują z powodu nastaw zawieszenia, które z kolei są potrzebne żeby auto prowadziło się jak trzeba. Oczywiście może to marketing a może rezygnacja Gdyby problem ząbkowania opon w Subaru był TTTM to już dawno byłoby o tym głośno nie sądzisz Natomiast każdy producent auta pisze w instrukcji obsługi samochodu żeby rotować opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 2 godziny temu, Karas napisał: Gdyby problem ząbkowania opon w Subaru był TTTM to już dawno byłoby o tym głośno nie sądzisz Pamietaj, że są tacy co zużyją oponę zanim zdąży wyząbkować Ja na komplecie opon robię przebiegi w okolicach 60-80kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się