Skocz do zawartości

Opony na zimę


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Mont napisał:

W jakim celu? Nigdy w życiu nie wymieniałem nakrętek w żadnym Subaru, a jeżdżę marką kilkanaście lat


Ja wymieniałem bo się gwint zniszczył. Jak masz pecha to jeszcze szpilki musisz przy tym wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Blixten napisał:

... a moje Goodyeary UG Perf. Gen 1 zaczęły ząbkować na przedniej osi :cry:

zgodnie z powyższym, jak to jest w końcu -  mam ośkę czy '4x4' ? :biglol:


Ząbkowanie nie zależy od napędu.

Więc nadal nie wiadomo co masz:biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie kola maja troche wiecej do roboty niz tylne. Na wyzabkowanie opon moze miec wplyw wiele czynnikow: od prawidlowego cisnienia opon poczawszy, na stylu jazdy kierowcy konczywszy. 

Jezdzac dynamicznie po kretych i gorskich drogach opony zmieniam co dwa/trzy sezony, a przod wyglada zawsze na bardziej zmeczony. Trudno wiec wyrokowac.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blixten napisał:

... a moje Goodyeary UG Perf. Gen 1 zaczęły ząbkować na przedniej osi :cry:

zgodnie z powyższym, jak to jest w końcu -  mam ośkę czy '4x4' ? :biglol:

Aż się przyglądnę swoim dokładniej przy następnej okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

ma geometria zawieszenia . Trzeba ustawić bo szkoda opon. W sprawnym XV opony zużywają się równomiernie

Sugerujesz, że jakiś skośnooki ustawiał mi zbieżność w fabryce i schrzanił robotę ?? :biglol:

...ale czy mogę sprawdzić/skorygować geometrię kół na "zwykłej" stacji kontroli pojazdów", czy patent ma na to tylko ASO ? :blush:

 

9 minut temu, Christoph napisał:

od prawidlowego cisnienia opon poczawszy, na stylu jazdy kierowcy konczywszy. 

wg wskazań na wyświetlaczu mam 240 w przednich i 230 w tylnych kołach. 

a co do stylu.... cóż... powiedzmy, że ... mieszany :P 

 

2 godziny temu, aplam13 napisał:

ząbkowanie dużo zależy od poprawnej pracy amortyzatorów,

sprawdzałem, wszystko OK z przodu jak i z tyłu

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blixten napisał:

Sugerujesz, że jakiś skośnooki ustawiał mi zbieżność w fabryce i schrzanił robotę ?? :biglol:

 

A to nic dziwnego by było, ja tak miałem, pierwsze co zrobiłem po odebraniu auta to poprawienie geometrii, bo czułem że coś jest delikatnie nie halo. No i miałem rację, była lekka korekta potrzebna 

 

6 minut temu, Blixten napisał:

..ale czy mogę sprawdzić/skorygować geometrię kół na "zwykłej" stacji kontroli pojazdów"

 

No pewnie, że tak

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GREGG napisał:

@Blixten na pewno nie zawadzi sprawdzić. W ASO Mikołów robią geometrię standardowo przy każdym przeglądzie, ale to niespotykana gdzie indziej praktyka...

Ano, miło z ich strony, takiej obsługi jak w ATS nie miałem nigdy w żadnym innym ASO.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Blixten napisał:

Też to zauważyłem, ale mechanik tłumaczył, że poprawił tylko samą zbieżność, więc chyba nie napsuł ??

 

Mało wiem o zawieszeniu ale rozbieżność miałeś raczej symboliczną (moje nie-subaru wyjechało z fabryki mając sumaryczną zbieżność 0.41st przy dopuszczalnej 0.14!)

Ząbkowanie niekoniecznie jest związane z rozbieżnością. Więc poszukałbym warsztatu, który ma pakiet nastaw i sprawdził wszystkie wartości.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Knurek1111 napisał:

A w ogóle: przednie opony w XV1 też lekko u mnie ząbkują. A zawieszenie jest na pewno sprawne i dobrze ustawione.

4 lata i pewniez z 50k km  na geolandarze i żadnego ząbkowania na żadnej oponie nie było . Tylne się tylko szybciej zużyły niż przednie  ale nie wykonywałem rotacji opon zalecanej w instrukcji więc pewnie moja wina. Z nowymi primacy 4 tego błędu nie popełnię.

Czy generacja ma znaczenie - nie byłbym tego taki pewien co najwyżej wartości graniczne mogą się różnić . Geometria to geometria jak widzieliście jak się ją ustawia to powinniście zrozumieć po co się to robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Karas napisał:

4 lata i pewniez z 50k km  na geolandarze i żadnego ząbkowania na żadnej oponie nie było . Tylne się tylko szybciej zużyły niż przednie  ale nie wykonywałem rotacji opon zalecanej w instrukcji więc pewnie moja wina. Z nowymi primacy 4 tego błędu nie popełnię.

Czy generacja ma znaczenie - nie byłbym tego taki pewien co najwyżej wartości graniczne mogą się różnić . Geometria to geometria jak widzieliście jak się ją ustawia to powinniście zrozumieć po co się to robi.

 

Nie przyglądałem się Geolandarom. Piszę o delikatnym ząbkowaniu przy krawędzi, które jest do zniesienia (każde moje auto tak miało). Można rotować opony i uniknie się problemów.

Nie wspomnę, że niektórzy producenci aut mówią wprost: opony ząbkują z powodu nastaw zawieszenia, które z kolei są potrzebne żeby auto prowadziło się jak trzeba. Oczywiście może to marketing a może rezygnacja ;)

Edytowane przez Knurek1111
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Nie wspomnę, że niektórzy producenci aut mówią wprost: opony ząbkują z powodu nastaw zawieszenia, które z kolei są potrzebne żeby auto prowadziło się jak trzeba. Oczywiście może to marketing a może rezygnacja ;)

 Gdyby problem ząbkowania opon w Subaru był TTTM to już dawno byłoby o tym głośno nie sądzisz B)  

Natomiast każdy producent auta pisze w instrukcji obsługi samochodu żeby rotować opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

 Gdyby problem ząbkowania opon w Subaru był TTTM to już dawno byłoby o tym głośno nie sądzisz B) 

 

Pamietaj, że są tacy co zużyją oponę zanim zdąży wyząbkować ;) Ja na komplecie opon robię przebiegi w okolicach 60-80kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...