Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, dr.elich napisał:

Myślę, że 235 to przesada. Na 225 już ciąga samochodem.

 

Tyle ze z drugiej strony 235/55/17 to niby fabryczny rozmiar w OBK III H6 - przynajmniej na Stany.

 

EDIT: pardon, pomerdało mi się.

https://www.wheel-size.com/size/subaru/outback/2005/

235/50/17. Ma to wtedy wiecej sensu?

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tyle ze z drugiej strony 235/55/17 to niby fabryczny rozmiar w OBK III H6 - przynajmniej na Stany.
 
EDIT: pardon, pomerdało mi się.
https://www.wheel-size.com/size/subaru/outback/2005/
235/50/17. Ma to wtedy wiecej sensu?
A widzisz nie wiedziałem. Do Legacy to fabryczna szerokość nie jest.

Powiem Ci tak - kupiłem auto z oponami 225 Barum Bravuris, zimówki mam 215 Goodyear. Różnica w kolejnach jest bardzo duża.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BelegUS napisał:

Jaki rozmiar do OBK III H6 na lato? 225/55/17 czy 235/55/17? Przy okazji jaki opony doń będą najlepsze pod względem prowadzenie / cisza?

Jak szerokie masz felgi? Mam 225/5517 na siedmiocalowej i wg mnie to jest max szer opony dla tej felgi. Z kolei 235 na feldze 8" leży idealnie. Jeżeli chodzi o producenta to GY Asymmetric 5 jest obecnie nie do pobicia w kategorii cena/trakcja na mokrym i suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, buc niskopienny napisał:

Jak szerokie masz felgi? Mam 225/5517 na siedmiocalowej i wg mnie to jest max szer opony dla tej felgi.

To prawda. Też mam 225/55/17 na feldze 7 cali i według mnie jest już trochę balon. Chętnie bym zmienił na 215 albo najchętniej felgę na 7.5"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, buc niskopienny napisał:

Jak szerokie masz felgi?

 

Ori z OBK, czyli niestety 7 cali. Czyli co, 225/55/17? Czy 215/55/17 lepiej siądzie?

 

W tych rozmiarach będę wybierał pomiędzy GoodYearami EfficientGrip Performance 2 a Eagle F1 Assymetric 5. Są jeszcze Continentale PremiumContact 6 - ale raczej skłaniam się ku GoodYearom. EfficientGripy Performance w pierwszej wersji miałem w Imprezie, Eagle F1 Assy 3 mam w SVXie. Co lepiej siądzie do OBK H6? I w którym rozmiarze pod względem prowadzenie/trakcja/hamowanie?

 

Czy na jeszcze inne uwagę zwrócić?

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BelegUS napisał:

 

Ori z OBK, czyli niestety 7 cali. Czyli co, 225/55/17? Czy 215/55/17 lepiej siądzie?

 

Wrzucałeś link do wheel-size, zobacz że oba rozmiary były dostępne na oponie 7x17. Mam 225/55/17 na Forku, mogę zrobić Ci jutro fotkę, jak to siedzi, 215 chyba by lepiej wyglądało.

Co ciekawe, opony 225 są tańsze niż 215.

Sam mam Fuldę SportControl 2 i to naprawdę fajna opona, mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rosaskc napisał:

Wrzucałeś link do wheel-size, zobacz że oba rozmiary były dostępne na oponie 7x17.

 

No właśnie zobaczyłem to po czasie - miałem wrażenie, że OEM felga z H6 będzie miała co najmniej 7,5 cala (tak jest np. w SVXie, i to w 16tce). Także 235/50/17 odpada.

 

Różnica w cenie nie ma aż takiego znaczenia, bardziej kwestia jak "jedzie" 225 w porównaniu do 215 - na zimę mam zdaje się 215.  No i wizualiów też, więc jak możesz to wrzuć Forka na 225 (na 7 calach?) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BelegUS napisał:

 

No właśnie zobaczyłem to po czasie - miałem wrażenie, że OEM felga z H6 będzie miała co najmniej 7,5 cala (tak jest np. w SVXie, i to w 16tce). Także 235/50/17 odpada.

 

Różnica w cenie nie ma aż takiego znaczenia, bardziej kwestia jak "jedzie" 225 w porównaniu do 215 - na zimę mam zdaje się 215.  No i wizualiów też, więc jak możesz to wrzuć Forka na 225 (na 7 calach?) ;)

Porównania do 225 poza SVXowym 225/50R16 nie mam, ale zarówno zimówki jak i letnie w moim H6 są 215/55R17 i szczerze mówiąc albo jestem zbyt niedzielnym kierowcą albo atrybuuję przywary budzie/zawiasowi zamiast oponom, ale ani przy hamowaniu/przyspieszaniu ani w zakrętach nie odczułem braków.
Aczkolwiek nie wiem co to za u mnie szerokość felgi, bez pomiaru pewnie nikt nie powie, ja jestem fanem opony "chroniącej" felgę (czyt. wystającej) i "podnoszącej auto" nawet kosztem odrobiny przyspieszenia, więc brałbym szerszy z dwóch możliwych rozmiarów, jak któreś się skończą to będę brał całoroczne j.w.

Załączam "close-up" gdzie wygląda jak turbobalon i normalne zdjęcie, gdzie widać, że jednak to całkiem zgrabny rozmiar przy takim rozmiarze nadkola.

image.png

image.png

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, BelegUS napisał:

 

Hm, wygląda to naprawdę nieźle. 225 powinno co do zasady lepiej ogarniać w H6 niż 215, prawda?

 

Tak, wygląda ok, ale to Michelin, a one zawsze optycznie węższe niż konkurencja.

 

H6 nie ma chyba takiego momentu, żebyś trakcję zrywał, więc oba rozmiary będą ok według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rosaskc napisał:

Znalazłem zdjęcie Fuldy. Tak samo 225/55 na 17x7. Na drugim zdjęciu pamiętaj, że koło jest w powietrzu, więc jeszcze odchodzi efekt spłaszczenia na podłożu.

 

W sumie w OBK to nawet wizualnie pożądany efekt. 225/55/17 it is :P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulżyjcie moim cierpieniom. 215/45/R17 vs 225/45/R1 7 do Legacy IV 2.5 Wagon.

 

Czy korzystanie z niehomologowanej opony może w razie kolizji skutkować odmową wypłaty odszkodowania z AC lub OC? To chyba moja jedyna wątpliwość...  225 są tańsze, wybór większy, komfort w teorii też powinien + nie zmniejszy mi się średnica względem 205/55/16, co w trasie chyba też ma znaczenie... za 215 przemawia niższe spalanie, to że aż tak nie zmuli auta i to, że to homologowany rozmiar, chyba nic poza tym...

Edytowane przez Hookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, rosaskc napisał:

Opona 225 względem 215 jest chętniej wciągana przez koleiny i trochę to czuć. 215 lepiej również wygląda na feldze o szerokości 7 cali, jeśli masz OEM legasiowe.


Dzięki za podpowiedź! Kupiłem Fondmetale 9RR w fajnym promo 17x7 ET45 - też mi się wydawało, że lepiej się ułoży 215... zamawiam zatem 215 - wybór padł na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

Znalazłem informację w necie o tym, że opony z indeksem prędkości większym od 240km/h, nie można poddać naprawie. Czy masz ktoś jakieś potwierdzone info w tym temacie ?

Mam w Foresterze oponę i indeksie 300km/h, jeżdżę maksymalnie 180km/h, ale czasami załadowany na full. Kapcia jeszcze nie złapałem, ale chciałbym w razie czego się dowiedzieć. Ktoś, coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 31.08.2020 o 15:39, Karas napisał:

primacy 4. Opona bardzo dobrze sobie radzi na mokrym, nie ściera się tak szybko jak pilot sport, trzyma swoje parametry przez cały czas użytkowania ( według michelin ;) ) Montowanie usportowionych  opon  do auta które nigdy nie wykorzysta ich potencjału to imo średnie rozwiązanie, a jeżeli ma być budzetowo a też dobrze  to Dębica UHP 2

No dobrze, mogę oficjalnie powiedzieć, że opony michelin Promacy 4 205/50r17 w mojej imprezie diesel naprawdę robią różnicę w zużyciu paliwa.

Często jeżdżę północ południe. albo Gdańsk Poznań, tempomacik itd

Na Barumach letnich spalanie 6,6-6,8 ma michelinach 5,4-5,6 i zdarzyło się to ostatnio trzykrotnie wiec chyba coś w tych eko oponach jest :)

Dodatkowo, nie wiem czy to zasługa nowej opony, ale na mokrym hamują wyśmienicie. Jako dodatkowy plus, który nie brał pod uwagę, jest to, że ta opona jest niesamowicie cicha - najcichsza opona w mojej karierze. Podziękowania dla kolegi @Karas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał:

No dobrze, mogę oficjalnie powiedzieć, że opony michelin Promacy 4 205/50r17 w mojej imprezie diesel naprawdę robią różnicę w zużyciu paliwa.

Często jeżdżę północ południe. albo Gdańsk Poznań, tempomacik itd

Na Barumach letnich spalanie 6,6-6,8 ma michelinach 5,4-5,6 i zdarzyło się to ostatnio trzykrotnie wiec chyba coś w tych eko oponach jest :)

Dodatkowo, nie wiem czy to zasługa nowej opony, ale na mokrym hamują wyśmienicie. Jako dodatkowy plus, który nie brał pod uwagę, jest to, że ta opona jest niesamowicie cicha - najcichsza opona w mojej karierze. Podziękowania dla kolegi @Karas

Potwierdzam, mam w Legacy H6 idealna opona w długie trasy. Cicha, komfortowa, świetna na mokrym, przyzwoita na suchym (choć oczywiście nie tak dobra jak Pilot Sport 4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AdaSch napisał:

Dodatkowo, nie wiem czy to zasługa nowej opony, ale na mokrym hamują wyśmienicie. Jako dodatkowy plus, który nie brał pod uwagę, jest to, że ta opona jest niesamowicie cicha - najcichsza opona w mojej karierze. Podziękowania dla kolegi @Karas

:hi:

ta opona jest na prawdę świetna. Teraz po zmianie z zimowych blizzaków znów mogę cieszyć się jazdą. Napisze raz jeszcze opona mega komfortowa i świetna na mokrym - michelinki są warte swojej ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...