Jump to content

BelegUS

Użytkownik
  • Content Count

    2218
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

BelegUS last won the day on December 29 2020

BelegUS had the most liked content!

Community Reputation

620 Wspaniały

About BelegUS

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..
  • Birthday 04/08/1992

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Katowice
  • Auto
    SVX "Skowronek Millenium"
    BH "Złomgacy"
    BP H6

Contact Methods

  • Skype
    suicune.belegus
  • Website URL
    http://www.zazakretem.pl/

Recent Profile Visitors

1764 profile views
  1. Dość urocze jest określanie prostego vLSD które koło LSD z prawdziwego zdarzenia nawet nie stało "wzmocnionym", no ale... Automaty to zupełnie inna konstrukcja przeniesienia napędu niż manual. Nic nie "wzmocnisz", nic nie "zepniesz". H6 ma akurat skrzynie z napędem VTD, sprzęgła wielopłytkowe i przekładnia planetarna. Dużo bardziej zaawansowany napęd niż w MT, sterowany elektroniką napęd z podziałem inicjalnym przód/tył 45/55. W tylnym dyfrze (raczej) jest vLSD w serii (muszę sprawdzić jak w OBK...). Nie wiem, z jakim quattro (Torsen?) miałeś do czynienia,
  2. Rzuć linkiem. 90% LSD w tylnym dyfrze Subaru to proste vLSD. Nie sądzę, żeby akurat "proste" Legacy GT miało płytkę czy innego Torsena.
  3. Przeszkadza na przykład w świrowaniu na ośnieżonym parkingu Wcześniejsze modele miały odłączanie z przycisku - mam takowy w OBK 2005 z H6 pod maską i 5EAT z VTD i VDC. Jeśli dobrze kojarzę to jesteś w stanie dołożyć taki przycisk u siebie i podpiąć go pod wspomniany bezpiecznik.
  4. Często występuje pod nazwą (błędną, ale sam jej używałem) MPT. https://www.awdwiki.com/en/subaru/ Co do VDC - przydatne np. przy poślizgach. Mnie kilkukrotnie uratowało tyłek gdy zadek "odkleił się" na nieoczekiwanie śliskim zakręcie. System stabilizuje tor jazdy.
  5. Odczytaj numer skrzyni (albo zrób zdjęcie) tabliczki znamionowej pod maską. TZ będzie oznaczało napęd ACT-4, TV napęd VTD. Jeśli nie masz przycisku od wyłączenia VDC to zapewne możesz to zrobić bezpiecznikiem w skrzynce pod maską.
  6. Ale nadal nie masz racji. 4EAT czy 5EAT to rodzina skrzyń. O ile 5EAT występuje tylko z napędem VTD, tak 4EAT występuje z ACT-4 i VTD. I w Legacy występowały oba typy skrzyń. Mam Legacy z 4EAT i VTD, podział inicjalny 45/55. Od 4EAT Phase 2 typ napędu w skrzyni można rozpoznać po początku jej oznaczenia. TZ - ACT-4 i podział inicjalny z przewagą FWD, "centralny dyfer" w postaci tarczek ciernych. TV - VTD i podział inicjalny z przewagą RWD, centralny dyfer w postaci przekładni planetarnej. W Legacy IV 2.0 R (bo o nim mowa) mogło też występować 4EAT z VTD.
  7. Za bardzo upraszczasz. Były 4EAT z VTD (45/55, 40/60 w SVX) i były z ACT-4 (czyli tym "90:10"). 5EAT ma tylko VTD. EDIT: inna kwestia że nie widziałem 2.0 NA z 4EAT VTD, chociaż np. moje Legacy III 1998 z 2.5 NA ma 4EAT z VTD. Nie wiem czy Legacy IV w późniejszych wypustach w 2.0 DOHC nie miało 4EAT z VTD przypadkiem.
  8. Bliżej tego. Jeśli wierzyć wieści gminnej, 40/60 było tylko w SVXie.
  9. Ja bym najpierw w ASO zapytał. Zaskoczyłem się pozytywnie już dość razy
  10. Też dwa czarne do przedlifta bym w sensownej kasie wziął.
  11. 1. Raczej nie 2. Raczej tak (rocznik do rocznika) 3. Prawie na pewno tak 4. Prawie na pewno tak Ja bym w to nie szedł bez kompletnego dawcy wiązek. Gwarantuje Ci też w diabły błędów i fortunę u elektryka.
  12. https://www.subaruforester.org/threads/ultimate-subaru-seat-thread.53142/post-676796 Według tego linka musiałbyś użyć "spodków" Twoich foteli.
  13. Jesteś w stanie nagrać, jaki to dźwięk? Dziwne że brzmi niezależnie od biegu i obciążenia - zmiana obciążenia (odjęcie/dodanie gazu) nie wpływa na dźwięk?
  14. A kiedy Ci wyje? Wydałem na wycie w Subaru kilkanaście tysięcy, mam jakieś doświadczenie. Zapewne dyfer. Podziel się doznaniami xD
×
×
  • Create New...