Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam., też rozważam zakup Nokian PowerProof  215/55/17 ktoś jeździ?

Czy przejście  z 215/55/17 na rozmiar 225/50 17 to będzie jakaś drastyczna różnica? 

Pozdrawiam 

Edytowane przez kos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
pewnie. 
Dzięki za pomoc, zakup zatwierdzony. Dokładnie tego potrzebuje, super marka, dobre trzymanie i hamowanie rant ochronny i na koniec tego dobrego jest w wersji XL
Teraz szukam dobrego źródła.

Wysłane z mojego EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3? Mam na Forester że, możesz się przejechać.

Mam też używki (Asymmetric 2) w rozmiarze 215/45/17 chyba 6 letnie - jeśli rozmiar Ci pasuje to mogę Ci je odstąpić za bardzo symboliczną cenę - zalegają mi od 3 lat w piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3? Mam na Forester że, możesz się przejechać.

Mam też używki (Asymmetric 2) w rozmiarze 215/45/17 chyba 6 letnie - jeśli rozmiar Ci pasuje to mogę Ci je odstąpić za bardzo symboliczną cenę - zalegają mi od 3 lat w piwnicy.
Też mogą być, też marka top, tylko czy zywotne? To do imprezy czyli dużo zwykłej jazdy. O dziwo barum Bravuris 3 przebiegiem dały rade, nadal są okrągłe, nie biją, cordy ok ale to już końcówka bieżnika więc do oddania na dobicie.

Do forka w przyszłym roku będę szukał

Wysłane z mojego EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, testuję obecnie świeże f1 asymmetric 5 goodyeara w rozmiarze 225/55r17. Ścianka dość miękka, galaretowate, średnio podają informacje zwrotne o położeniu kół czy uślizgu. Na suchym trzymają nieźle. Na mokrym wszystkie wady niweluje fantastyczne trzymanie boczne i dobrze hamują (a ostatnie opady były w temp sporo poniżej 10 stopni). Na razie są to najlepsze na deszcz zwykłe letnie jakie miałem. Sprawdziłbym jeszcze Conti Premium Contact 6 bo ma podobno twardszą sciankę ale te można brać w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIEMANO KOLANO

Poraz kolejny ja. 

Poraz kolejny ja o oponach Fulda 

No i poraz kolejny Sport Control 2

ALE nie 17 cali, a 18. 225/40. Zadowolony poraz kolejny. W tym sezonie przeżyły parę intensywnych przejazdów, oczywiście w kontrolowanych warunkach i dalej jestem ich fanem. Kolega kupił do siebie na przód, mało że udało się na lajcie naciągnąć, to również zadowolony z ich właściwości. Marudził jedynie na rant ochronny (estetyka naciągu). Nie jakiś naleśnik, bo 225/40 na felge 9,5. W tej cenie myślę, że ciężko o lepsze opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W jakim kraju macie wyprodukowane opony Cooper ? Chcę zamówić model discoverer att ale nie chcę z Chin . Oponeo podobno nie zna kraju pochodzenia .
http://coopertire.com/about/facilities/manufacturing-facilities

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednych wielosezonówek i mieć spokój na jakiś czas choć w tym roku zima była dosyć sroga ale ostatnie lata bywały takie, że śniegu prawie nie było. 

Zatem krótkie pytanie do posiadaczy opon wielosezonowych:
Czy jakość wyraźnie spada w stosunku do typowych letnich?

 

Moje przebiegi roczne to 10-15 tysięcy km.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Nosek kreseczka napisał:

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednych wielosezonówek i mieć spokój na jakiś czas choć w tym roku zima była dosyć sroga ale ostatnie lata bywały takie, że śniegu prawie nie było. 

Zatem krótkie pytanie do posiadaczy opon wielosezonowych:
Czy jakość wyraźnie spada w stosunku do typowych letnich?

 

Moje przebiegi roczne to 10-15 tysięcy km.

 

 

To zależy.

 

Można mieć wielosezon typowo letni, jak i typowo zimowo. Nie ma idealnego uniwersum - kwestia potrzeb i priorytetów.

Ja poruszam się w górzystym terenie, często na zapomnianych przez drogowców drogach czasem również nie utwardzonych, więc dla mnie wybór był oczywisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Nosek kreseczka napisał:

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednych wielosezonówek i mieć spokój na jakiś czas choć w tym roku zima była dosyć sroga ale ostatnie lata bywały takie, że śniegu prawie nie było. 

Zatem krótkie pytanie do posiadaczy opon wielosezonowych:
Czy jakość wyraźnie spada w stosunku do typowych letnich?

 

Moje przebiegi roczne to 10-15 tysięcy km.

 

 

Mam wielosezon Nokian'a u Żony. Opony jeżdżą tylko po mieście. Roczny dystans to 4kkm. Opony są w zimę bardzo dobre, w lato są cichutkie, niestety "krawędzie" klocków są już mocno zaokrąglone :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2021 o 06:13, bikeman1 napisał:

Mam wielosezon Nokian'a u Żony. Opony jeżdżą tylko po mieście. Roczny dystans to 4kkm. Opony są w zimę bardzo dobre, w lato są cichutkie, niestety "krawędzie" klocków są już mocno zaokrąglone :/

 

Ile już sezonów i km przejechałeś na nich? 

EDIT: Miałem wątpliwości co do wielosezonówek zimą ale zakupione wielosezonowe nokiany (seasonproof) w ostatnich trudnych warunkach zimowych miejskich dały sobie radę nadspodziewanie dobrze. 

Jeśli chodzi o lato to podobnej klasy opona letnia prawdopodobnie zachowa się jak ta wielosezonowa.

 

Wątpiącym polecam!

Edytowane przez Nosek kreseczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, nadszedł czas na kupno nowych opon letnich do mojego WRX wagona: 215/45R17.

 

Zależy mi na oponie, która bardzo dobrze sprawdzi się na sucho i mokro oraz okazjonalnie na szkoleniach SJS czy luźnych pojeżdżawkach (do ostrzejszej jazdy mam już Miśki R21, ale nie zawsze chce mi się przekładać koła :P). Budżet do 450 zł za oponę. Na tą chwilę zastanawiam się pomiędzy:

 

1. Pirelli P Zero Nero

2. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5

 

Czy ktoś może się podzielić porównaniem pomiędzy tymi dwoma oponami, albo doświadczeniami z jedną z nich (o Goodyear znalazłem parę opinii na forum, o Pirelli mniej) lub w ogóle ma do polecenia lepszą alternatywę w tym budżecie? :D

 

Z góry dziękuję:upside-down-face_1f643-small:i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, DeTomaso napisał:

 

2. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5

Mam ale 225/55R17.

Na mokrym rewelacja, nie spodziewałem się tak dobrego trzymania bocznego, hamowanie też ok.

Na suchym brakuje mi trochę twardej ścianki, podobno (nie sprawdzałem) Conti Premium Contact 6 są pod tym względem lepsze. Ogólnie stosunek cena/jakość bdb.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...