Skocz do zawartości

Simon WRC

Użytkownik
  • Zawartość

    3355
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Simon WRC

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Urodziny 12.08.1979

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wołomin
  • Auto
    Impreza N12

Ostatnie wizyty

1245 wyświetleń profilu
  1. Ile kosztuje zakucie silnika?

    @irektob, i tak i nie . Pan Andrzej nie wspomniał, że te silniki mają jeszcze jedną poważną dolegliwość oprócz UPG a mianowicie pękające tłoki pomiędzy pierścieniami. Jak kupiłem swój egzemplarz od osoby, która użytkowała je od nowości normalnie i nic nie wskazywało, że cokolwiek silnikowi dolega. Miał ok. 130kkm przebiegu, bez upalania, żadnych pojeżdżawek itp. - po prostu samochód od starszego datą pasjonata. Czytając to forum, profilaktycznie zrobiłem test CO2 i okazało się, że 2 głowice do roboty , mimo, że silnik się ani nie grzał, ani nie zjadał płynu, ani nie brał oleju - żadnych objawów i pewnie jeździłbym dalej gdybym tego nie sprawdził. Zdecydowałem z warsztatem, że rozbieramy całość, nie tylko głowice i szybko okazało się, że to dobra decyzja, bo tłok na cylindrze 4-tym był pęknięty pomiędzy pierścieniami i dalsza jazda zapewne pociągnęłaby większe konsekwencje. I są to ponoć dość częste bolączki tego motoru. Także z 2,5T nie jest tak różowo i na pewno jest wielu użytkowników, którzy użytkują auto nie zdając sobie sprawy, że UPG już padła lub tłok nie wytrzymał. Zużycie oleju będzie na początku niewielkie a wcale nic nie musi wskazywać, że jest problem z uszczelką jak było u mnie. Biorąc pod uwagę bezawaryjność, to ten silnik w porównaniu z EVO to totalna porażka. Tam moce rzędu 400KM po niewielkich modyfikacjach jeżdżą bez problemów a tu seryjne 230 czy 280KM nie daje rady często wytrzymać 100kkm... Poniżej zdjęcie mojego tłoka po demontażu:
  2. Ile kosztuje zakucie silnika?

    @darecki, to napiszesz nam w końcu tą złotą receptę na bezawaryjne, dożywotnie UPG za 8 tysi? Sorki, z robocizną za 10 A wracając do tematu, to @guzek12 ja za tzw. "zakucie" w jednym z najbardziej uznanych warsztatów na forum, na bardzo dobrych podzespołach tj. tłokach Mahle, panewkach ACL Race, śrubach ARP, UPG Cosworth, wymianą pompy oleju na 11mm, wzmocnionym ssaku oleju oraz wszelkich uszczelkach zapłaciłem 10k pln bez kilku złotych. W cenie wszystko z wyjęciem i montażem silnika w aucie, obróbką głowic i bloku, płynami, olejami, wstępnym docieraniem itd. Nie ma w tym ceny rozrządu, bo miałem nowy oraz wału korbowego, bo nie wymienialiśmy. Remont robiony dokładnie 3 lata temu (auto później wielokrotnie modyfikowane i remapowane, ale silnik cały czas ten sam), używane tylko do upalania i zero, powtarzam zero problemów z silnikiem do dzisiaj. UPG nadal szczelne, oleju nie chce w ogóle brać a naprawdę samochód nie ma lekko. Ci co go znają, potwierdzą . Tak więc można to zrobić bardzo dobrze i w bardzo rozsądnej cenie . Natomiast jeżeli chcesz jeździć tylko po bułki, to warto rozważyć, czy jest sens się w to pakować...
  3. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Po prostu bardzo mnie ciekawi jakie UPG kosztuje 8 kawałków bez robocizny .
  4. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Darek, możesz podać o ile to nie tajemnica co konkretnie kosztowało te 8k w gratach tylko do UPG?
  5. Zmiana kół na większe a moc auta

    Moment bezwładności jest pochodną powyższych. Jak przeniesiesz masę gdzie indziej, to zmieni się moment bezwładności, nieprawdaż? Więc sama masa ujęta w momencie bezwładności nie musi być ujmowana jeszcze raz, o to mi chodzi. A co do Twojego pytanie to oczywiste, że jeżeli będziesz miał cięższą oponę a lżejszą felgę, to zachowując taką samą całkowitą wagę koła zwiększy się moment bezwładności a to już ma wpływ na rozpędzanie . Tak, z tym, że ja podałem nie wzór na obliczenie momentu bezwładności a czynniki, które mają na niego wpływ Tu 100% racji, teoretycznie w idealnych warunkach współczynnik tarcia nie ma znaczenia, bo uślizgu nie ma, natomiast przy rozpędzaniu zawsze następuję minimalny uślizg i to już wpływa. Tak się też ustawia procedurę startu w autach sportowych, że koła na starcie poddawane są delikatnemu uślizgowi, żeby ruszanie było optymalne, ale to już całkiem inny temat .
  6. Zmiana kół na większe a moc auta

    Nie o masę w tym wypadku chodzi a o jej rozkład . Jezeli masz 2 koła o tej samej średnicy i tym samym momencie bezwładności, różnica masy nie ma żadnego znaczenia. Bo to jej rozkład przekłada się na moment. Im lżejsza felga a cięższa opona, tym moment bezwładności większy. Proste - promień od środka ciężkości przekroju x masa. Generalnie wrogiem osiągów i dobrego prowadzenia jest tzw. masa nieresorowana i z nią trzeba walczyć. A więc stosować jak najlżejsze opony i felgi, bo na to mamy wpływ. Będąc dokładnym warto byłoby dodać jeszcze współczynnik tarcia, który też ma duże znaczenie a więc zastosowane opony. Szersza opona daje lepszą przyczepność z uwagi na większy współczynnik tarcia a to też wpływa na gorsze przyspieszenie. Oczywiście nie tylko szerokość opony ma wpływ, ale i materiał. Itd. itd. Generalnie podejrzewam, że dla autora wątku wszelkie różnice w spalaniu i przyspieszeniu będą praktycznie niezauważalne i polecam zastosować najbardziej popularny rozmiar 225/45/17 . To jest najczęściej stosowany zamiennik 205/55/16 i 195/65/15.
  7. RACE DAY 2017

    No Yeti pokazał wszystkim miejsce w szeregu . Bardzo fajny cykl, mam nadzieję że będzie w przyszłym roku kontynuowany. Niestety z kilku powodów było mi dane pojechać tylko 3 eliminacje pomimo planów na 5 rund , ale jak po cichu liczę punkciki, to jest podium w generalce i wyjęte dwie klasy. Jak na tak słabą frekwencję, sukces jest . Bardzo żałuję tej ostatniej rundy, bo auto po modyfikacjach wydawało się sporo szybsze, więc trochę może bym Arka ponaciskał, choć sprzętowo i kierownikowi to trochę inna liga . Pozostaje uzbroić się na przyszły rok i być bardziej regularnym w startach. Gratuluję Piotrkowi, który z eliminacji na eliminację był coraz szybszy a jego BMW było coraz mniej awaryjne i Tomkowi, który dzielnie z nim do końca walczył niepozorną Mazdą. Co najważniejsze, Evo nie wygrało w tym roku żadnych zawodów a Subaru aż 5 . Wdzimy się w przyszłym roku na Ułężu, mam nadzieję .
  8. RACE DAY 2017

    Jak poskładam auto to jadę .
  9. RACE DAY 2017

    Maciek, musisz poprawić tor jazdy i unikać dziur . Jest kilka miejsc na tej trasie gdzie można nie tylko uszkodzić oponę, ale urwać zawieszenie czy zdjąć miskę olejową - zjazd z szerokiej płyty za nawrotem 180 na pierwszy wąski odcinek - na zewnętrznej jest mega wyrwa i uskok asfaltu . Generalnie polecam wyposażyć się w mocne opony rajdowe, wtedy prędzej połamiesz felgę niż przetniesz oponę . Coś wiem na ten temat, bo kiedyś jeżdżąc na seryjnych oponach też rozwalałem je notorycznie. Rajdowej nigdy nie uszkodziłem, za to felgi prostowane były .
  10. RACE DAY 2017

    https://www.protimer.pl/bio/export/results_online/382/3004 Strasznie żałuję, że nie dotarłem, ale turbo powiedziało papa w sobotę i dymiącym wolnossakiem niewiele bym zdziałał . Atmosfera jak zwykle super, bo wpadłem na chwilę popatrzeć a i rywalizacja zacięta. Jak zwykle można było liczyć na Sławka i Subaru przed Evo . P.S. Jedyne pocieszenie, że nadal rekord toru należy do mnie .
  11. RACE DAY 2017

    Na razie to auto w Poznaniu, więc mogę straszyć , mam nadzieję, że zdążą...
  12. RACE DAY 2017

    Jak odbiorę do piątku auto z Mapteka to obowiązkowo jadę na testy w niedzielę . Już opony zamówione, więc deszcz też nie straszny .
  13. Power Stage Bednary

    Noooo, @beben się postarał
  14. SJS Zlot Subaru Imprez Kielce 29.07

    Nie pierwszy raz widzę tego typu uszkodzenia w Extreme. I to nie po tarkach a po Ułężu na którym tarek nie ma . Moim zdaniem jakość do kitu i reklamacja jak najbardziej.
  15. SJS Zlot Subaru Imprez Kielce 29.07

    Mam urwanie pewnej części ciała w pracy, bo przygotowuję capex na kolejne 3 lata dla kilku krajów. Teoretycznie dałbym radę, bo nawet żona chciała ze mną jechać, ale fizycznie padam . Szkoda mi bardzo, bo lubię się ścigać ze Sławkiem @skuterJet i wreszcie byłaby szansa złapać się z Martinem @Martinez. No, ale nie można mieć wszystkiego. Auto odstawiam na kilka modyfikacji i wracam do jazdy najwcześniej pod koniec sierpnia. A co ja pojeździłem? 3 razy Race Day i 2 razy Słomczyn Wjeżdżam się w auto, ale jeszcze długa droga, nawet w zawieszeniu nic jeszcze nie klikałem. @Mateusz22, dawaj na Ułęż 27.08, jeszcze sporo czasu jest a ekipa i atmosfera zawsze fajne .
×