Skocz do zawartości

Simon WRC

Użytkownik
  • Zawartość

    3684
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Simon WRC

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Urodziny 12.08.1979

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wołomin
  • Auto
    STI MY11
    była rajdówka N12

Ostatnie wizyty

1567 wyświetleń profilu
  1. Simon WRC

    Maksymalna moc STI - wzmocnienie turbo

    Bo jak oryginalna, to obowiązkowo zainstaluj większą. Najlepiej Mishimoto 3-rzędową X-line, bo te nasze auta mają niestety duży problem z temperaturą.
  2. Simon WRC

    Poszukuję Turbine wrx sti 300km

    Jak nie wiesz co, to lepiej nie kupuj . Po pierwsze porozmawiaj z ogarniętym tunerem co chcesz uzyskać a on odpowie co trzeba będzie zrobić, co i gdzie kupić. Polecam Mapteka, Carfita, ewentualnie masz niedaleko 4T w Katowicach. Licz się z tym, że jak zmienisz turbo i będziesz chciał podnieć moc, to dodatkowo obowiązkowo trzeba zamontować dużą chłodnicę wody (oleju już masz), pompę paliwa i optymalnie zrobić dolot. Dodatkowo polecałbym wymienić wydech o ile zamontowałeś tylko większy DP. A to są już sporo większe koszty... Jak chcesz kupować używki czy regenerowane, to może okazać się, że kupisz shit i po pół roku znów pęknie - VF tak mają. Turbo, to jest coś na czym się nie oszczędza i jakbym miał kupować, to kupiłbym nową VF48. Jak będziesz dbał, to długo pojeździ. Póki co montuj tą, którą masz. Jak pisałem, te turbiny mogą długo jeździć z takim pęknięciem i w niczym to nie przeszkadza. Moja też jest pęknięta a jeżdżę i nie płaczę .
  3. Simon WRC

    Poszukuję Turbine wrx sti 300km

    Generalnie turbiny z serii VF mają tendencję do pękania, ale często z takim pęknięciem żyją jeszcze bardzo długo... Pytanie co chcesz osiągnąć? Seryjna VF48 jest bardzo fajnym turbo i bez problemu można osiągnąć parametry na poziomie 340-350KM i sporo ponad 500Nm. To w porównaniu z seryjnymi parametrami STI naprawdę fajnie jedzie i pozwala długo cieszyć się bezawaryjną eksploatacją o ile użytkownik jest świadomy, co też jest kluczowe. Wyższe moce wymagają wielu zmian, modyfikacji a co za tym idzie sporego budżetu i mocno zwiększa ryzyko awarii. Co do wymiany turbo to TD05 jest godne uwagi, ale bardziej 18G niż 20G. Ta druga będzie fajnie dmuchać na górze, ale turbo dziura będzie wyraźna. Całkiem inna charakterystyka niż VF48. Pamiętaj, że to nie moc jedzie a przebieg momentu. To co załączyłeś, to jakiś chińczyk, bo dobre turbo tego poziomu kosztuje co najmniej 3x tyle . Sam aktualnie jeżdżę praktycznie seryjnym STI 2011 na turbinie VF48. Dokupiłem tylko duża chłodnicę, kompletny wydech, pompę paliwa, dolot i zrobiliśmy remap. Auto nie jest demonem szybkości jaki miałem wcześniej, ale daje sporo frajdy i jest bezawaryjne. Poprzednie było ciągłe usprawnianie, inwestowane itd., takie gonienie króliczka . Dzisiaj podchodzę do tego trochę inaczej i jeżeli nie zamierzasz się ostro ścigać i nie masz grubego worka pieniędzy, to takie auto jak mam w zupełności wystarczy. Można nim spokojnie mając trochę umiejętności wyjąć generalkę na KJSie czy Track Dayu a jednocześnie zabrać rodzinę na niedzielną przejażdżkę czy dojechać do pracy .
  4. Simon WRC

    Maksymalna moc STI - wzmocnienie turbo

    Jaka chłodnica wody?
  5. Simon WRC

    Impreza Wrx 2006 US, hamulce przód

    Ojoj, to chyba zamienniki kupił, bo ceramika wyjdzie jakieś 2-3 razy drożej Jakby porównywać nowe auta to mniej więcej proporcja w cenie części jest zachowana. Ale to trochę inny target jeżeli chodzi o klienta .
  6. Simon WRC

    Maksymalna moc STI - wzmocnienie turbo

    Podjedź do Nowego Sączą do Carfita i pogadaj. Można TD05 lub HTA. Edwin też pomoże w strojeniu.
  7. Simon WRC

    Maksymalna moc STI - wzmocnienie turbo

    A mi nie szkoda, bo auto użytkowane zgodnie z przeznaczeniem i na pewno cześciej i lepiej jak u mnie
  8. Simon WRC

    Impreza Wrx 2006 US, hamulce przód

    To tym bardziej zakupiłbym komplet nowych tarcz k-sport i zwykłych klocków. Tarcze starczą przy takiej jeździe na 8 lat a klocki conajmniej na 2-3. Zachowując ten zestaw będziesz miał dodatkowy argument przy odsprzedaży auta .
  9. Simon WRC

    Impreza Wrx 2006 US, hamulce przód

    Seryjne hamulce WRX są 4 tłoczkowe a nie 6, to po pierwsze, więc mechanik trochę się nie orientuje chyba. Po drugie jak dla mnie to jest trochę pomyłka jeżeli chodzi o jakość hamowania. Nawet złote brembo z STI ledwo dają radę... Zastanów się czy warto. K-sporty to bardzo fajne i wydajne hamulce, na nowych elementach pojeździsz bardzo długo. Kupując komplet zacisków, tarcz i klocków dobrej jakości z WRX wydasz niewiele mniej a jeżeli z STI to nawet więcej niż 4k i pogorszysz jakość hamowania. Chyba, że jeździsz dużo, nie uczestniczysz w pojeżdżawkach i nie zależy Ci na efektywności hamulców. Wtedy zamiana z uwagi na koszty eksploatacyjne uzasadniona. P.S. Jak jesteś zdecydowany, to daj ogłoszenie w dziale kupię. Znacznie większa szansa, że ktoś się odezwie.
  10. Simon WRC

    Maksymalna moc STI - wzmocnienie turbo

    Jak chcesz się ścigać na torach typu Poznań, to nie inwestuj w Subaru . Sporo koledzy wyżej napisali, ja też dodam coś od siebie, bo miałem auto zrobione na ok. 400KM/600Nm przez wspomnianego Piotrka z Mapteka. Auto szybkie i bezawaryjne więc jak się to robi z głową, to można. Ale projekt musi być bardzo dobrze przemyślany i przygotowany a nie robiony przez przypadkowe osoby... Te silniki mają dużą tendencję do grzania się, więc przede wszystkim trzeba zadbać o wydajne chłodzenie. Poniżej główne modyfikacje z czym się trzeba przy takim setupie liczyć: Silnik: Oczywiście szerokie pojęcie - zakuty silnik 2,5 - turbo Borg Warner EFR 6758 (doładowanie 1,5bar a w peaku pokazywało nawet 1,8 ) - wtryski Bosch ID 1000cc long tip - dolot Mishimoto - kolektor wydechowy równoodległościowy Perrin - daje świetny przebieg momentu - 500Nm już przy 2800rpm - wydech przelot 3" bez katów - robione na wymiar uppipe i downpipe - chłodnica oleju Mishimoto z termostatem - chłodnica wody Mishimoto - 3-portowy zawór sterowania turbo Cobb - intercooler STI ‘06 z natryskiem wody - do 400KM wystarczy - pompa paliwa Walbro 255 - wywalone TGV - wywalona ekologia - pompa wtórnego powietrza Napęd: 6MT DCCD z STI 2011 – oznaczenie skrzyni TY856UG1MA Sprzęgło: docisk N-Grupa, tarcza STI Zawieszenie: Protlum TOP Race 3 Stabilizatory Eibach – przód 23mm, tył 24mm Tuleje Powerflex Hamulce: AP Racing 355 N-Grupa, tarcze pływające Magiel: 2.2 PRS O kosztach szkoda pisać, bo to wszystko spokojnie podwaja lub czasem potraja wartość auta, ale czego to się nie robi dla funu . Zawieszenie Tein, to trochę chińska pomyłka. Jest fajne do lansu na ulicy i zrobienia gleby a nie do ścigania. Mogę polecić czeskiego protluma, robiony na zamówienie zgodnie z oczekiwaniami i w rozsądnej jak na ten poziom cenie. Przed EFR miałem VF48 i wszystko co się dało z niej wyciągnąć, to 340-350KM i 530-540Nm przy doładowaniu 1,5bar ze sporo gorszą charakterystyką. I tak na koniec padła z powodu kawitacji więc to pokazuje jak ważna jest zrobiona z głową modyfikacja dolotu. To auto było naprawdę szybkie i nie ma sensu walczyć o wyższe cyferki, tylko zdecydowanie więcej środków przeznaczyć na doskonalenie własnych umiejętności. Często po uzyskiwanych czasach widać, że moc nie jest najważniejsza .
  11. Simon WRC

    Czym wypełnić spoiler aby nie pękał?

    Ty masz zawsze jakieś dziwne problemy Moje auto też nigdy nie miało lekko a ori spoiler wyglądał zawsze jak nowy. Jak się w niego niczym nie uderzy, to nie spotkałem się żeby ktokolwiek oprócz Michała narzekał . Jedyny mankament, a może nie mankament a specyfika tego elementu, to fakt, że przy większych prędkościach zaczyna drżeć. Efekt jedynie wizualny, bo ciężko to nazywać wadą. W aktualnym aucie nie zauważyłem tych objawów, pewnie dlatego, że spoiler jest całkiem inaczej uformowany.
  12. Simon WRC

    Świeci się kontrolka od samopoziomowania xenonów

    Standard w tym modelu. Sprawdź gniazdo przy czujniku, zapewne ułamane piny . Dość częsty problem, miałem to samo i wiele osób podobnie. Kupiłem używany czujnik i po temacie.
  13. Simon WRC

    Jaki rozmiar felg na tor?

    Trochę upalałem i najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest 18x8. Większość używanych rajdowych czy torowych opon w rozmiarze 20/65/18 czyli odpowiednik 235/40/18 wchodzi na te felgi idealnie. Żadne 17-ki, bo jest balon i pływająca opona. Arcastingi dobre i mocne, miałem jeszcze Speedline 2120, ale nowe niestety już nie dostępne. Felgi z ET40-48 wchodzą bez problemu kolizji z rantami jakby co . ATSy nie są optymalne do upalania, bo mega ciężkie...
  14. Simon WRC

    Malowanie środków lamp na czarno. hawkeye

    Niestety z samym kloszem jest problem. Ja kupiłem lampę za 200pln pozbawioną wszystkich cenniejszych elementów. Z tego co udało mi się ustalić, klosz jest taki sam i pasuje z wszystkich innych wersji hawka sedana i kombi niezależnie od wersji silnikowej i czy jest z ksenonami czy bez. Także wystarczy kupić byle jaką lampę z tej wersji.
  15. Simon WRC

    Chłodnica wody przed chłodnice klimy ?

    @Pan Dziedzic, u mnie przy max upalaniu w lato przy 30st C, olej nie wchodził powyżej 100st, a ja mam 2,5T, więc o czymś to świadczy Jak ktoś mocno nie upala, to i zwykła chłodnica da radę, szczególnie w 2.0T. W takim przypadku jak dla mnie zbędny wydatek. Chyba że stara pękła, to można od razu kupić większą.
×