Skocz do zawartości

Simon WRC

Użytkownik
  • Zawartość

    3402
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Simon WRC

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Urodziny 12.08.1979

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wołomin
  • Auto
    Impreza N12

Ostatnie wizyty

1361 wyświetleń profilu
  1. Co robić w Kijowie?

    Jadę niedługo na tydzień i zastanawiam się co można wieczorami tam porobić.
  2. Szczerze o 2,5T STI

    Żal to jest czytać takie wpisy, STI ma na wlewie napisane Pb98 Mimo, że nie jestem fanem LPG, to moim zdaniem tylko głupi nie oszczędza i zawsze można to robić z głową. A tego typu wpisy po prostu mnie rozśmieszają. W czym jesteś lepszy? Że zatankujesz Pb a nie LPG? Czytaj jak wyżej. Buractwo objawia się całkiem czymś innym.... Więcej buractwa widzę często u tych co podjeżdżają takim RS6 czy Panamerą we Włoszech pod knajpę i styl w jakim występują. Pieniądze nie czynią kogoś lepszym, często odwrotnie. Na plaży we Władysławowie jest więcej kultury niż w drogich alpejskich kurortach narciarskich, gdzie polskie nowobogackie chamstwo lubi się bawić .
  3. Szczerze o 2,5T STI

    Marcin, nie widziałem konkurencji, ale skoro zlałeś takich zawodników, to tym bardziej gratuluję . Łódź to taki trochę kręcioł gdzie w 2-ch czy 3-ch miejscach można wrzucić trójkę , za to na pewno wymaga techniki i moc auta ma drugorzędne znaczenie. To nie tak, że się do niego zniechęciłem, bo jedynym razem jak tam byłem, rewelacyjnie się bawiłem - nie ma to jak na slicku po śniegu pojeździć - mnie tam po prostu nie wpuszczą, bo mam za głośne auto. Muszę sprawić sobie na takie imprezy coś cichszego i kto wie... Nieprawda, ja zdecydowanie wolę VW w TDI Żeby nie było, to od dłuższego czasu rozważam zamianę auta żony. Mamy półtoraroczną HR-V z przebiegiem 7.000km i zastanawiam się czy jej nie zamienić na najnowsze STI. Wtedy każdy miałby trochę frajdy - żona, bo lubi czasem pocisnąć i ja mógłbym się w niedzielę przejechać, bo klatkowóz jest super ale na mieście stracił trochę praktyczności. Także nie jest tak, że tylko psioczę na to STI .
  4. Szczerze o 2,5T STI

    Czytaj ze zrozumieniem . Te auta były i są świetne do wykorzystania jak ładnie na filmie pokazałeś. Sam tak wykorzystuje i mam z tego wiele satysfakcji. Natomiast tu jest pytanie o nowe auto z silnikiem 2,5 nie koniecznie do jazdy po torze w Łodzi. Dodatkowo kolega zastanawia się na zrobieniem go na ponad 400KM. Więc grzecznie odpowiedziałem . W niedzielę wygrały subaraki, bo widocznie nie było żadnego szybkiego kierowcy w evo czy bmw . Oczywiście nie ujmuję Marcinowi zwycięstwa i chylę czoła, ale taka prawda że łódzki tor to nie najlepsza trasa dla imprez. P.S. Jak seryjne subaru pięknie skręca możesz docenić na pierwszym ujęciu filmu . Ja swoim pomimo klatki też lubię pod spożywczak podjechać .
  5. Szczerze o 2,5T STI

    Mniej więcej tak. Generalnie jak się kupuje cokolwiek - samochód, maszynę, dom itp. to nie bierze się pod uwagę tylko ceny zakupu, ale też wszystko co związane z utrzymaniem. Jak ktoś bierze pod uwagę jedynie cenę zakupu a nie policzy ubezpieczenia, serwisu, paliwa itd., to znaczy że kupił sobie gadżet do stania w garażu . Myślałem, że to raczej oczywiste i chyba nikomu o tym wspominać nie trzeba, ale jak widać niekoniecznie... Subaru jest już daleko za konkurencją. Osiągami się nie wyróżnia, jakością wykonania też, cena często wyższa niż u konkurencji, silniki konstrukcyjnie stare - spalanie znacznie wyższe niż u innych, problemy od lat te same i nierozwiązane. Hmmmm...
  6. Szczerze o 2,5T STI

    ???? Idziesz na wynik żeby się mieć czym pochwalić na forum, chcesz mieć szybkie auto czy generalnie chcesz mieć STI? Do czego te 400KM? Cyferki nie czynią auta szybkim... Seryjne STI jak się okazuje jest wolniejsze od dość popularnych aut . Jadąc passatem 4motion 240KM biturbo złapałem się ostatnio na światłach z nowym STI. Do 130km/h szliśmy równo, później subaru zostało w tyle . Nie będę pisał o różnicy w jakości wykonania, komforcie, wielkości, praktyczności itp. STI kupują dziś chyba już tylko fani marki, bo jest na rynku sporo równie szybkich a często i szybszych aut w podobnej lub nawet niższej cenie. Co do kosztów, to bezpieczne dla silnika 300-340KM można zrobić za ok. 10-13k pln. Rozpoznawałem niedawno temat i wartości ok. 400KM to już koszty 35-40k+, bo trzeba bardzo dużo w silniku i osprzęcie pozmieniać. I na pewno bezawaryjnie nie będzie... Jak chcesz zabawkę, to subaru jest fajne i daje naprawdę wiele frajdy - sam się o tym przekonałem. Natomiast tematu kosztów w tej kwestii nie poruszajmy .
  7. Opony Subaru Impreza gd STI 2005r

    Amortyzatory nie mają znaczenia, na ET i szerokość felgi patrz.
  8. Ile kosztuje zakucie silnika?

    @irektob, i tak i nie . Pan Andrzej nie wspomniał, że te silniki mają jeszcze jedną poważną dolegliwość oprócz UPG a mianowicie pękające tłoki pomiędzy pierścieniami. Jak kupiłem swój egzemplarz od osoby, która użytkowała je od nowości normalnie i nic nie wskazywało, że cokolwiek silnikowi dolega. Miał ok. 130kkm przebiegu, bez upalania, żadnych pojeżdżawek itp. - po prostu samochód od starszego datą pasjonata. Czytając to forum, profilaktycznie zrobiłem test CO2 i okazało się, że 2 głowice do roboty , mimo, że silnik się ani nie grzał, ani nie zjadał płynu, ani nie brał oleju - żadnych objawów i pewnie jeździłbym dalej gdybym tego nie sprawdził. Zdecydowałem z warsztatem, że rozbieramy całość, nie tylko głowice i szybko okazało się, że to dobra decyzja, bo tłok na cylindrze 4-tym był pęknięty pomiędzy pierścieniami i dalsza jazda zapewne pociągnęłaby większe konsekwencje. I są to ponoć dość częste bolączki tego motoru. Także z 2,5T nie jest tak różowo i na pewno jest wielu użytkowników, którzy użytkują auto nie zdając sobie sprawy, że UPG już padła lub tłok nie wytrzymał. Zużycie oleju będzie na początku niewielkie a wcale nic nie musi wskazywać, że jest problem z uszczelką jak było u mnie. Biorąc pod uwagę bezawaryjność, to ten silnik w porównaniu z EVO to totalna porażka. Tam moce rzędu 400KM po niewielkich modyfikacjach jeżdżą bez problemów a tu seryjne 230 czy 280KM nie daje rady często wytrzymać 100kkm... Poniżej zdjęcie mojego tłoka po demontażu:
  9. Ile kosztuje zakucie silnika?

    @darecki, to napiszesz nam w końcu tą złotą receptę na bezawaryjne, dożywotnie UPG za 8 tysi? Sorki, z robocizną za 10 A wracając do tematu, to @guzek12 ja za tzw. "zakucie" w jednym z najbardziej uznanych warsztatów na forum, na bardzo dobrych podzespołach tj. tłokach Mahle, panewkach ACL Race, śrubach ARP, UPG Cosworth, wymianą pompy oleju na 11mm, wzmocnionym ssaku oleju oraz wszelkich uszczelkach zapłaciłem 10k pln bez kilku złotych. W cenie wszystko z wyjęciem i montażem silnika w aucie, obróbką głowic i bloku, płynami, olejami, wstępnym docieraniem itd. Nie ma w tym ceny rozrządu, bo miałem nowy oraz wału korbowego, bo nie wymienialiśmy. Remont robiony dokładnie 3 lata temu (auto później wielokrotnie modyfikowane i remapowane, ale silnik cały czas ten sam), używane tylko do upalania i zero, powtarzam zero problemów z silnikiem do dzisiaj. UPG nadal szczelne, oleju nie chce w ogóle brać a naprawdę samochód nie ma lekko. Ci co go znają, potwierdzą . Tak więc można to zrobić bardzo dobrze i w bardzo rozsądnej cenie . Natomiast jeżeli chcesz jeździć tylko po bułki, to warto rozważyć, czy jest sens się w to pakować...
  10. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Po prostu bardzo mnie ciekawi jakie UPG kosztuje 8 kawałków bez robocizny .
  11. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Darek, możesz podać o ile to nie tajemnica co konkretnie kosztowało te 8k w gratach tylko do UPG?
  12. Zmiana kół na większe a moc auta

    Moment bezwładności jest pochodną powyższych. Jak przeniesiesz masę gdzie indziej, to zmieni się moment bezwładności, nieprawdaż? Więc sama masa ujęta w momencie bezwładności nie musi być ujmowana jeszcze raz, o to mi chodzi. A co do Twojego pytanie to oczywiste, że jeżeli będziesz miał cięższą oponę a lżejszą felgę, to zachowując taką samą całkowitą wagę koła zwiększy się moment bezwładności a to już ma wpływ na rozpędzanie . Tak, z tym, że ja podałem nie wzór na obliczenie momentu bezwładności a czynniki, które mają na niego wpływ Tu 100% racji, teoretycznie w idealnych warunkach współczynnik tarcia nie ma znaczenia, bo uślizgu nie ma, natomiast przy rozpędzaniu zawsze następuję minimalny uślizg i to już wpływa. Tak się też ustawia procedurę startu w autach sportowych, że koła na starcie poddawane są delikatnemu uślizgowi, żeby ruszanie było optymalne, ale to już całkiem inny temat .
  13. Zmiana kół na większe a moc auta

    Nie o masę w tym wypadku chodzi a o jej rozkład . Jezeli masz 2 koła o tej samej średnicy i tym samym momencie bezwładności, różnica masy nie ma żadnego znaczenia. Bo to jej rozkład przekłada się na moment. Im lżejsza felga a cięższa opona, tym moment bezwładności większy. Proste - promień od środka ciężkości przekroju x masa. Generalnie wrogiem osiągów i dobrego prowadzenia jest tzw. masa nieresorowana i z nią trzeba walczyć. A więc stosować jak najlżejsze opony i felgi, bo na to mamy wpływ. Będąc dokładnym warto byłoby dodać jeszcze współczynnik tarcia, który też ma duże znaczenie a więc zastosowane opony. Szersza opona daje lepszą przyczepność z uwagi na większy współczynnik tarcia a to też wpływa na gorsze przyspieszenie. Oczywiście nie tylko szerokość opony ma wpływ, ale i materiał. Itd. itd. Generalnie podejrzewam, że dla autora wątku wszelkie różnice w spalaniu i przyspieszeniu będą praktycznie niezauważalne i polecam zastosować najbardziej popularny rozmiar 225/45/17 . To jest najczęściej stosowany zamiennik 205/55/16 i 195/65/15.
  14. RACE DAY 2017

    No Yeti pokazał wszystkim miejsce w szeregu . Bardzo fajny cykl, mam nadzieję że będzie w przyszłym roku kontynuowany. Niestety z kilku powodów było mi dane pojechać tylko 3 eliminacje pomimo planów na 5 rund , ale jak po cichu liczę punkciki, to jest podium w generalce i wyjęte dwie klasy. Jak na tak słabą frekwencję, sukces jest . Bardzo żałuję tej ostatniej rundy, bo auto po modyfikacjach wydawało się sporo szybsze, więc trochę może bym Arka ponaciskał, choć sprzętowo i kierownikowi to trochę inna liga . Pozostaje uzbroić się na przyszły rok i być bardziej regularnym w startach. Gratuluję Piotrkowi, który z eliminacji na eliminację był coraz szybszy a jego BMW było coraz mniej awaryjne i Tomkowi, który dzielnie z nim do końca walczył niepozorną Mazdą. Co najważniejsze, Evo nie wygrało w tym roku żadnych zawodów a Subaru aż 5 . Wdzimy się w przyszłym roku na Ułężu, mam nadzieję .
  15. RACE DAY 2017

    Jak poskładam auto to jadę .
×