Skocz do zawartości

Simon WRC

Użytkownik
  • Zawartość

    3800
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Simon WRC

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Urodziny 12.08.1979

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wołomin
  • Auto
    STI MY11
    była rajdówka N12

Ostatnie wizyty

1673 wyświetleń profilu
  1. Simon WRC

    Mniejsze hamuce STI

    Nie wiem czy ktokolwiek to zmieniał, bo jak już, to w drugą stronę . No chyba, że auto na szutry robione. Wszystko się da, skoro idzie założyć bez problemów Brembo z STI do WRX, to odwrotnie też. Jedyne na co musisz zwrócić uwagę, to tarcze multi PCD, bo do WRX jest inny rozstaw śrub (5x100). Zakładasz zestaw zacisków 4 tłoka z WRX i można 16" zamontować.
  2. Simon WRC

    Rajdowe dyskusje - sezon 2018

    A ja myślę, że interesująca i tak będzie . Ott jest ostatnio zdecydowanie najszybszy niezależnie od warunków i nawierzchni, więc jest szansa na emocjonującą końcówkę sezonu. No i nie można nie wspomnieć pięknej walki Ogiera z Latvalą .
  3. No to poprawiłeś . Zamiast dostarczać chłodne powietrze z zewnątrz, filtr zasysa gorące spod maski a sterownik mierząc temperaturę w dolocie ucina doładowanie. Chyba nie o taki mod chodziło . U mnie wygląda to tak. Zostawiliśmy plastikowy „chwytak” powietrza, który nadmuchuje na stożek powietrze tak jak w oryginale oraz dodatkowo został dorobiony nawiew z nadkola przez modyfikację zderzaka i kratki przy halogenie. Efekt taki, że po przejechaniu kilkuset metrów temperatura w dolocie momentalnie spada, co pokazały odczyty podczas strojenia. Kilka fotek poniżej:
  4. Simon WRC

    WRC, ERC, RSMP - typowanie wynikow 2018!

    A można jeszcze dzisiaj?
  5. Zadzwoń i zapytaj. Ja płaciłem za całość tj. ze strojeniem, więc nie wiem. Zresztą stały klient ma inne ceny . Osłona to kluczowa sprawa, inaczej będzie ssał gorące powietrze spod maski a to kompletnie bez sensu . U mnie dodatkowo jest zrobiony dolot powietrza z nadkola poprzez kratki w zderzaku, żeby było jak najwiecej zimnego powietrza. Zajrzyj do mojego wątku, są zdjęcia.
  6. Simon WRC

    Montaż chłodnicy oleju w STI 2011 - Mishimoto

    Chłopaki z Poznania w większości montują zestawy Mishimoto ale Piotrek mówił mi kiedyś też coś o chłodnicy i podstawce Mocala oraz na zamówienie robionych wężach. Akurat Map-tek słynie z niekonwencjonalnych rozwiązań i chłodnicę oleju umieszczają np. w nadkolu z dodatkowym wentylatorem. Takie rozwiązanie Piotrek ma/miał w swoim lanosie. W Mishimoto można wybrać czy chcesz z termostatem (+36 EUR) czy bez oraz dodatkowo kolor chłodnicy - czarna czy srebrna .
  7. Simon WRC

    syczenie przy kierownicy - brak pomysłu :(

    Chyba tak jest. Ja wymieniłem płyn na nowy, żadnych nieszczelności nie ma, płyn się nie gotuje a syczenie nadal na rozgrzanym słychać. Skoro wszystko działa jak trzeba, to chyba TTTM .
  8. Simon WRC

    Pakiet serwisowy

    Dokładnie tak. U nas w firmie jest najem długoterminowy i wtedy każdy ma gdzieś jak auto jest serwisowane, bo za jego stan finalnie i tak odpowiada właściciel a nie wynajmujący. Oddajesz po 3-ch latach czy przy 150k km i nic cię nie obchodzi. Natomiast przy zakupie auta prywatnego jest to kompletnie bez sensu, bo koszty serwisu i materiałów serwisowych nie są aż tak duże...
  9. Ja robiłem. Montowaliśmy komplet w Mapteku i od ręki chłopaki zrobili kalibrację oraz docelowy remap. Pytanie co miałeś wcześniej. Czy serię czy coś innego. Ze swojej perspektywy powiem, że na Eibach Pro Kit auto stoi bardzo równo tj. przód i tył na tym samym poziomie. W serii tył siedzi nisko a przód jest wyżej. Całość zawieszenia idzie delikatnie do dołu, jakieś 2-3cm. Proszę, coś ode mnie na Eibachu : Może rewelacji nie ma, bo na pewno są lepsze zawieszenia, ale w tej cenie nie ma lepszego modu Do kompletu polecam Kayabę Ultra SR i stabilizatory Eibacha P+T. Wtedy robi się naprawdę dobrze. Miałem ten setup przez kilka lat i nie jedną pojeżdzawkę wygraliśmy .
  10. Pamiętaj, że po podmianie dolotu trzeba zrobić kalibrację przepływomierza. Piotrek z Mapteka mnie straszył, że w niektórych autach niewiele trzeba pojeździć bez tego żeby zepsuć silnik . Całkiem inne odczyty wartości powietrza. Każdy będzie tak miał, jak nie przepuścisz zasysanego powietrza przez tłumik szmerów .
  11. Simon WRC

    Subaru WRX STI MY15

    Powiem ze swojego doświadczenia. Miałem w hawku DP ze sportowym katem i auto było wystrojone na 310KM/500Nm. Po wymianie na przelotowy DP była wyczuwalna różnica, nie mierzyłem jednak parametrów. Jeżeli chodzi o głośność, to nie ma praktycznie różnicy, bo najwięcej ma tu do powiedzenia reszta wydechu. Czy warto do codziennego auta? Moim zdaniem nie, bo pojawia się problem na przeglądach a różnica nie jest kosmiczna. Jak ktoś chce iść w wyższe parametry, szczególnie duży moment z dołu, to trzeba zainwestować w kolektor wydechowy i UP. U mnie po zamontowaniu równoodległościowego Perrina różnica była naprawdę ogromna i jedynym ograniczeniem już jest tylko turbo. Ale wtedy traci się specyficzny bulgot i auto robi się naprawdę głośne. Mi akurat się to podobało, taki typowy rajdowy dźwięk . P.S. Nie ważne są maksymalne parametry, tylko przebieg krzywej. Miałem różnie wystrojone auta i często było tak, że samochód był wyraźnie szybszy przy niższych cyferkach . Przy 300KM/500Nm udawało się objechać naprawdę dużo mocniejsze auta. Dlatego polecam Poznań, spod ręki Piotrka wychodzą naprawdę szybkie auta .
  12. Simon WRC

    Subaru WRX STI MY15

    Jak pisze @pencilpaul - wydech z DP i chłodnica wystarczy do jazdy na codzień. Ja u siebie dołożyłem jeszcze dolot i chłodnicę oleju Mishimoto. To ostatnie jak chcesz trochę poupalać, bo kilka minut jazdy ogniem powoduje bardzo wysokie temperatury oleju a co za tym idzie także płynu chłodniczego. Dolot wg stroiciela dużo daje, ale okupiony jest specyficznym świstem, którego nie każdy może być fanem. A jak w końcu padnie silnik, bo to zapewne tylko kwestia czasu, to na warsztat i dopiero zaczyna się jazda . Niedoczekanie nasze .
  13. Simon WRC

    Subaru WRX STI MY15

    Ja to robiłem stopniowo tak jak piszesz, ale z dzisiejszej perspektywy uważam, ze najlepszą opcją jest od razu dobrze trzymająca opona Pomimo, że nawet udało się kilka zawodów wygrać i czasami w doborowym towarzystwie dojechać w czołówce, to i tak nadal uważam się za amatora, który nie umie jeździć i większość sukcesów zawdzięcza świetnemu autu . To bardzo wciąga, oj bardzo. Skąd ja to znam...
  14. Simon WRC

    Subaru WRX STI MY15

    Tak, mapy zmieniasz pokrętłem i można auto wystroić na 3 sposoby . Działa bardzo dobrze . Ja też jestem amatorem a nie specem, ale mogę powiedzieć coś od siebie w tym temacie . Przerobiłem sporo opon, bo swego czasu trochę się ścigałem. Od seryjnych poprzez RE070, Federale, Dmacki, nalewki RaceGC, Extreme do profi rajdowych slicków Michelina i Pirelli w różnych mieszankach i bieżnikach. Były z homo, były też bez. Mogę powiedzieć, że jeżeli kogoś stać na dobre opony, to nie ma sensu kupować półśrodków tylko od razu zainwestować z markowego slicka. Daje on naprawdę świetne wyczucie auta i pewność w prowadzeniu. Są o wiele bardzie przewidywalne niż taki Dmack czy Federal, który na "syfie" potrafi nie wiadomo kiedy stracić przyczepność. Tam gdzie na Dmacku auto tańczyło i jazda momentami była już wręcz niebezpieczna, po zmianie na RK5 na zimnej oponie schodziłem 2-3s na okrążeniu a na rozgrzanej był już kosmos. Wtedy wiesz, że opona nie jest ograniczeniem, bo brakuje umiejętności żeby w pełni ją wykorzystać. Także ze swojego amatorskiego doświadczenia mogę powiedzieć, ze opony to jest ostatnia rzecz na której bym oszczędzał . Natomiast trzeba zdawać sobie z jednej rzeczy sprawę. Seryjne zawieszenie i napędy na slicku dostają nieźle w kość, bo opona trzyma jak głupia i przy ambitnym kierowniku niektóre elementy mogą ulec szybkiej dewastacji .
  15. Simon WRC

    Subaru WRX STI MY15

    Polecam Mapteka z Poznania. Modyfikowali i stroili mi wieloktrotnie hawka, który przerodził się w rajdówkę oraz później STI MY11 i zawsze wyjeżdżałem mega zadowolony. COBB jako wydech to bardzo dobry kierunek, sam zamontowałem pełny komplet. Może nie jest tani, ale jakość wykonania i dźwięk rekompensuje wszystko . Jak ten zestaw gra u mnie możesz posłuchać tutaj: Proponuję zrobić wydech Cobba i udać się do Poznania. Z efektów będzie w pełni zadowolony . Co do opon, to nie wiem jakie Federale kupiłeś, ale one nie mają podziału mieszanek i z tego co pamiętam to opona jest dość twarda i sprawdza się na szorstkim asfalcie. Ja dawno temu jeździłem na 595 RS-R. Na pewno zaletą jest, że wolno schodzą i starczają na długo, ale w kwestii trakcji są o wiele lepsze opony od Federala .
×