Jump to content

MaciekK

Użytkownik
  • Content Count

    465
  • Joined

  • Last visited

About MaciekK

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 02/24/1984

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    STI MY02 Twin Scroll LM400 2.0L 390KM/500Nm
    było WRX MY06 z silnikiem 2.5 STI 335KM/430Nm

Recent Profile Visitors

571 profile views
  1. Polecam!!! Race day jest b. dobrze zorganizowany, trasy super ułożone, i szybki i techniczne. Profesjonalnie przygotowane Track day.
  2. @badyl ale nie od obrócenia panewki....
  3. To fakt, ale od obróconej panewki pękania przy świecach nie powstają...
  4. Żadna seryjna turbina IHI nie da 400KM i przy tej mocy trzeba się liczyć z pewnym kompromisem co do wstawania turbo i słabszego dołu. Po prostu większe turbo wstaje trochę później - tego się nie oszuka. Do 350KM przy polepszeniu przepływów wystarczy seryjne turbo. 400KM w Subaru to większe przeróbki, przygotowanie całego silnika, dolot, wtryski (750-1000), wydech. Sam mam Twin Scrolla LM400-SR60, ale tak jak pisałem powyżej 400KM jest okupione trochę gorszym wstawaniem tj. do 3500obr jest słabo, potem jest przeciąg do odcinki, trzeba szybko zmieniać biegi Single Scroll masz dwie opcje: pierwsza coś plug and play typu - TD05-20G, TD06 (Poznań ma tego typu zabawki), lub iść w BorgWarnera EFR 6258 (~360-380KM), 6758( ~380-410KM), 7163 (~400-440KM), ale wtedy trzeba przerabiać mocowania, up-pipe i down-pipe. Im mniejsze turbo, tym lepszy spool, ale słabsza góra, im większe, tym gorszy spool, ale góra dużo lepsza.
  5. Głowice prawdopodobnie są OK. Co do bloku - nie wiadomo - dopiero widać jak się rozbierze. Oddaj na razie na rozebranie i zobacz czy będziesz potrzebował cały shortblock czy tylko minimum wymiana panewek, uszczelek i dalej w drogę.
  6. @badyl jeszcze pewnie bym trochę wymyślił, bo to dopiero początek...Nie obejmujący chłodzenia (chłodnica, wiatraki, termostat, chłodnica oleju. chłodnica skrzyni, chłodnica wspomagania, hamulce z ABS i bez, korektorów kręconych i na kliki, hydrołapy jedno i dwuobwodowych, zawiasu od tuningowego, przez średnią półkę, trochę wyższą prawie profi i profi zawias, geometrii, skrzyni, szper przód tył centralnej... Tak więc... można mieszać głowicami, obrabiać je, wrzucać różna wałki, różne kolektory, twin scrolle, single scrolle, a jak zaczniemy zmieniać turbo to dobierać można wszystko od początku, dodać regulatory paliwa, dolot, itd... Taaaaka zabawa
  7. Witam, W zeszłym roku robiłem remont EJ207, na dość znaczne podniesienie mocy, więc pewne doświadczenie mam, siedzę w temacie Subaru od kilku lat. 1. Jeżeli min kosztów i nie do upalania - to proponowałbym wymienić tylko to co zużyte / zniszczone i jeździć na dobrym oleju i tyle w temacie. 2. Jeżeli ma wytrzymywać do 350KM, to EJ207 wystarczy. 3. Jeżeli ma mieć mocniejszy dół i ma wstawać lepiej turbo niż w seryjnym 2.0 i nie musi się kręcić powyżej 7,2 tyś obr to stroker na wale od 2,5. 4. Jeżeli ma być do upalania lub w moce 400+ to zamknięty seryjnie blok od 2.0 + nowsze głowice + kute wszystko (sam tak mam). 5. Jeżeli ma się nie grzać - to pojemność 2.0 / stroker 2.1 na pewno nie 2.5 6. Jeżeli ma mieć super dół bez upalania, to 2.5L na kutych tłokach. 7. Jeżeli ma mieć super dół i nie grzać się i być do upalania to 2,35L zbudowane na bloku 2.2 lub 2.5 i dartonach 8. Jeżeli ma się kręcić b. wysoko to 2.0 Spec C z podniesioną odcinką lub destroker 2.5 na wale od 2.0 (kręcenie do 8500obr i wyżej). 9. Jeżeli ma być kulturalny, kręcić się wysoko i mieć dobre wstawanie i średni dół to nowsze 2.0 z dual AVCS...
  8. @Elvisiakdzieki za super zdjęcia. Zawsze miło poznać osobiście forumową brać :-) Pozdrowienia!!!
  9. Michelin Pilot Sport 4 Ostatnimi czasy dużo osób poleca. Ja równie na Michelinie się jeszcze nie zawiodłem.
  10. Wydaje mi się, że robienie dziury na sztangę może spowodować, że z czasem się rozleci. I tak koc trzeba wymieniać, w zależności od jazdy raz na rok / dwa lata, ponieważ z czasem się wykrusza, nawet te najdroższe typu Perrin.
  11. Koc na turbiny subaru musi być nie klasyczny, tylko taki "pasek". Działa bardzo dobrze, ale musisz być 100% pewny, że nic na niego nie wycieknie typu płyn wspomagania lub olej od przewodów turbo, bo łatwo o pochodnie. Ja mam, znacząco obniża to temperaturę przy intercoolerze.
  12. Na początku sprawdziłbym pompę wody i termostat. Wymień na nowe i zobaczy czy będzie poprawa. Zakucie itd. niestety nie zawsze jest końcem problemów z 2.5L Subaru ...:(
  13. Trzeba pamiętać, że mocno zmieniając ET bez zmiany szerokości felgi wpływa na prowadzenie auta niekoniecznie pozytywnie, natomiast lepiej wygląda niż standardowe ET55
  14. MaciekK

    Doładowanie

    Stawiałbym na inny restryktor włożony. Na wyższych biegach doładowanie może być trochę wyższe...
×
×
  • Create New...